Alexi Laiho kuollut
Kommentit (4925)
Muistan, kun joskus kauan kauan sitten kuulin ekan kerran Bodomia ja alkuunsa olin "voi ei mitä örinää", kun olin tottunut vähän kevyempään rokkiin, heviin ja metalliin. Sitten aloin vaan kuuntelemaan enemmän ja rakastuin! Aivan mahtavaa ja taitavaa soittamista siellä örinän keskellä ja se örinäkin alkoi kuullostamaan mahtavalta. Alexi Laihon kitarointi on maailman parhaimmistoa ❤️ eihän sitä voi ja kuulukaan verrata esim. Mark Knopflerin soundiin, kun ovat aivan eri genressä. Mahtava kitaravirtuoosi on nyt poissa, RIP.
Uutosossa on mainittu, että kuoli ennen vuodenvaihdetta.
Alexi Laiho on ja oli ainoa muusikko, joka harjoitti sitä ainoaa musiikillista tyylilajia, jota en pysty kuuntelemaan. En kestä "örinämusaa" ja olen pitänyt sitä salaa keskenkasvuisten mies- ja naislasten angstinpurkaukseen liittyvänä harrastuksena. Mitä se toki teineillä onkin.
MUTTA.
Alexi oli uskomattoman taitava muusikko ja poikkeuksellinen kitaristi, näin hänet livenä kerran isolla lavalla ja olin kyllä vaikuttunut, suorastaan hurmioitunut. Alexilla oli selvästi sellaista taiteellista herkkyyttä, jota suurilla taiteilijoilla on. Siksi päihteet, joiden käyttämisen keskellä Laiho kuitenkin harjoitteli tuntikausia päivässä ja pysyi nöyränä. Laihon karisma oli käsinkosketeltavaa. Joka vähättelee Laihon poikkeuksellisuutta, ei ole varmaankaan nähnyt häntä selvinpäin livenä soittamassa.
Laiholta puuttui se rockkukkojen ylimielisyys ja narsistinen minäminä-asenne, joka tuntuu monelle rokkijätkälle olevan tärkeämpää kuin se soittaminen.
Laiho harjoitteli kuutta tuntia päivässä, kun esimerkiksi maailmankuulu Dave Mustaine kehuskelee, ettei ole harjoitellut aikuisiällä juurikaan. Ja sen kyllä huomaa, jos näiden miesten soittotaitoja vertaa.
On myötähäpeää herättävää lukea näitä "en ole koskaan kuullutkaan ko. tyypistä" -kommentteja tässä Laihon ketjussa, etenkin kun kyseisen kommentin kirjoittaminen jo kumoaa tuon väittämän. Laiho on mainittu ketjun otsikossa, olette lukeneet sen ja siis kuulleet Laihosta.
Se, ettei Alexi tilutellutkaan sitä teidän omaa lempimusiikkianne, ei mitenkään vähennä hänen lahjakkuuttaan. En fanittanut Alexia, mutta arvostin tosi korkealle musiikillisten ansioiden takia. Surettaa hänen traaginen elämänsä, päihdeongelmat ja liian varhainen poismeno. Olen tykänny katsella tubesta Laihon instrumentaalisia esityksiä ja toivonut salaa, että kunpa hän olisi säveltänyt enemmän ja löytänyt sisäisen tasapainonsa, keikkaillut joskus soolona pelkästään soittaen sinfoniaorkesterin kanssa. Laiho ei ehtinyt tehdä puoliakaan siitä, mitä olisi lahjakkuudeltaan kyennyt.
Suosittelen katsomaan vaikkapa nämä videot:
Laihon Vivaldi
Dave Mustainen Vivaldi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, se CNN kyllä mainitsi, mutta ymmärrän kyllä ajatuksesi siitä, ettei A. Laiho ollut sellainen pyhimys kuin täällä nyt annetaan ymmärtää.
Kun porukka nyt vaan tajuais sen, että hieno kitaransoittaja, myös kansainvälisesti tunnettu, kuoli.
Ja?
Miten ihmelliseen solmuun meidän nyt pitäis mennä?
Surra Alexia niin kauan kuin elämme?
.
Laittaa rahamme hänen mahdolliseen säätiöönsä?
Alkaa kuunnella Children of Bodomia, vaikkemme tykkää hevistä?
.
Mitä te diggarit meiltä tavallisilta ohimennen tietjiltä oikein haluatte?
Me kun vaan toteamme, että A.Laiho kuoli.
Ohimennen.
Mitä? Kuka teiltä on vaatinut yhtään mitään? Kuka on vaatinut että edes avaatte tällaista ketjua? Miksi ihmeessä avaatte, ei minua ainakaan kiinnosta avata ketjua jonka aihe ei kiinnosta, vain julistaakseni kaikille että MINUA ei kiinnosta. Koko maailma ei pyöri sinun ympärilläsi, eikä sinulta vaadita yhtään mitään, itsehän sinä olet täällä möykkäämässä, vaikka kukaan ei ole pyytänyt sinulta minkäänlaista reaktiota koko asiaan. Aivan käsittämätöntä meuhkaamista tuo "mitä te meiltä vaaditte", wtf?
Joku on nyt kyllä aivan käsittämättömän pihalla :D Miksi tuollainen henkilö kuvittelee, että tämän pitäisi koskettaa häntä ja että kaikkien, hänenkin pitäisi "mennä ihmeelliseen solmuun" ja laittaa rahaa säätiöön ym. käsittämättömyyksiä, mitä tuossa luetteli. Luulevatko nämä tyypit, että kaikki uutiset ja keskustelut liittyvät jollakin tavalla heihin? Pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alexi Laiho oli nuoruuteni suurin idoli, jonka elämää seurasin aktiivisesti yli vuosikymmenen.
Surullisuudestaan huolimatta Laihon kuolema ei ollut yllätys. Työskentelen sairaiden ja kuolevien kanssa, joten ihmisten voinnin seuraaminen on tullut tutuksi. Viime vuosina Laihosta näkemissäni kuvissa ja haastatteluissa on ollut voipuneen ja "ei terveen" oloinen mies. Muistan ajatelleeni Laihon elämäkerran ilmestyessä, että en usko hänen elävän kovin kauaa. En arvannut, kuinka oikeassa olinkaan. :(
Hieno mies, musiikkinsa jää elämään. <3
Sama, tosin teen töitä entisten päihdeongelmaisten kanssa. Ulospäin näkee, ettei kaikki ole ok. Monilla saattaa yllättäen pettää kroppa vuosiakin pahimman vaiheen jälkeen. Kroppa ei vaan yksinkertaisesti kestä, jos päihteidenkäytön takia sisäelimet on joskus menneet surkeaan kuntoon. Omalla kohdalla joudun seuraamaan vierestä vastaavaa tilannetta veljeni kohdalla. Vaikka elämä nyt näyttäis menevän hyvin, niin koska tahansa saattaa kroppa pettää, kun on vuosia sitten maksakirroosin ja haimatulehduksen saanut.
Laiholla vielä tuo hoikkuus ollut pitkät ajat sairaalloista, vaikka ei esim. tuossa aiemmin jaetussa keikkavideossa näytä niin kuivalta kuin joskus aiemmin.
Aliravitsemus voi tehdä osaltaan peruuttamattomia tuhoja elimistössä, vaikka siitä paranisi.
Tämä palsta on täysin väärä paikka tälle aiheelle. Vaippoja vaihtavat miehiensä elätit anna puineen ovat todellakin ihan puissa asian tiimoilta :)
Katsoin tuon Vivaldin. Ja olen joskus nähnyt livenäkin nuorena laihon soittavan. Genreä en kuuntele, mutta jäätävän hyvä soittaja oli.
Mitä tälle ketjulle on tapahtunut? Eilen oli vielä 19 sivua pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Uutosossa on mainittu, että kuoli ennen vuodenvaihdetta.
2020 vei siis Aleksin sen lisäksi että oli muutenkin vaikea vuosi.
Väkisin miettii et oliko liian rajut uuden vuoden juhlinnat hieman etuajassa.. Oliko yksin kuollessaan kun vaimo oli ilmeisesti eri maassa...
Igssä Aleksi seurasi Finlandia vodka sivustoa 😓
Mulla niin monen läheisen elämän pilannut viina että vi. tuttaa taas rankasti.
Vierailija kirjoitti:
Alexi Laiho on ja oli ainoa muusikko, joka harjoitti sitä ainoaa musiikillista tyylilajia, jota en pysty kuuntelemaan. En kestä "örinämusaa" ja olen pitänyt sitä salaa keskenkasvuisten mies- ja naislasten angstinpurkaukseen liittyvänä harrastuksena. Mitä se toki teineillä onkin.
MUTTA.
Alexi oli uskomattoman taitava muusikko ja poikkeuksellinen kitaristi, näin hänet livenä kerran isolla lavalla ja olin kyllä vaikuttunut, suorastaan hurmioitunut. Alexilla oli selvästi sellaista taiteellista herkkyyttä, jota suurilla taiteilijoilla on. Siksi päihteet, joiden käyttämisen keskellä Laiho kuitenkin harjoitteli tuntikausia päivässä ja pysyi nöyränä. Laihon karisma oli käsinkosketeltavaa. Joka vähättelee Laihon poikkeuksellisuutta, ei ole varmaankaan nähnyt häntä selvinpäin livenä soittamassa.
Laiholta puuttui se rockkukkojen ylimielisyys ja narsistinen minäminä-asenne, joka tuntuu monelle rokkijätkälle olevan tärkeämpää kuin se soittaminen.
Laiho harjoitteli kuutta tuntia päivässä, kun esimerkiksi maailmankuulu Dave Mustaine kehuskelee, ettei ole harjoitellut aikuisiällä juurikaan. Ja sen kyllä huomaa, jos näiden miesten soittotaitoja vertaa.
On myötähäpeää herättävää lukea näitä "en ole koskaan kuullutkaan ko. tyypistä" -kommentteja tässä Laihon ketjussa, etenkin kun kyseisen kommentin kirjoittaminen jo kumoaa tuon väittämän. Laiho on mainittu ketjun otsikossa, olette lukeneet sen ja siis kuulleet Laihosta.
Se, ettei Alexi tilutellutkaan sitä teidän omaa lempimusiikkianne, ei mitenkään vähennä hänen lahjakkuuttaan. En fanittanut Alexia, mutta arvostin tosi korkealle musiikillisten ansioiden takia. Surettaa hänen traaginen elämänsä, päihdeongelmat ja liian varhainen poismeno. Olen tykänny katsella tubesta Laihon instrumentaalisia esityksiä ja toivonut salaa, että kunpa hän olisi säveltänyt enemmän ja löytänyt sisäisen tasapainonsa, keikkaillut joskus soolona pelkästään soittaen sinfoniaorkesterin kanssa. Laiho ei ehtinyt tehdä puoliakaan siitä, mitä olisi lahjakkuudeltaan kyennyt.
Laihon Vivaldi
Dave Mustainen Vivaldi
Tuolla logiikalla Matti Nykänenkin oli herkkä taiteilija, siksi päihteet. Ja tuossa meidän lähi-Alkon nurkilla pyörii kokonainen porukka herkkiä taiteilijoita päivittäin, eilenkin yksi niistä oli nähtävästi niin herkkänä että oli mennyt kuset housuun.
Vierailija kirjoitti:
MUTTA.
Laihon Vivaldi
Dave Mustainen Vivaldi
Vaatii pokkaa laittaa julkaisuun shreddausta joka ei ihan lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ulkomaalaisista tutuistani ei tunnistanut :/
Liittynee siihen, missä porukoissa liikut. Mun tutut otti puheeksi Alexi Laihon heti kun kuuli, että oon Suomesta.
Kyllähän se on niin että metallityypit kyllä tietävät COBin ja Laihon oli mikä maa tahansa kyseessä. Todella lapsellista tämä "ehe kuka se oli..ikinä kuullutkaan" kun kyseinen bändi on niittänyt kuuluisuutta ulkomailla jopa enemmän kuin suomessa, vuosikymmeniä. Kersat hiljaa jos ei ole mitään järkevää sanottavaa.
Hei,
Olen 59-vuotias virkanainen ja en ole koskaan kuullut ensimmäistäkään Children of Bodomin kappaletta, enkä tiennyt ko henkilön olemassaolosta yhtään mitään ennen näitä uutisia.
En halua loukata ketään mutta näin todella voi olla. Kuuntelen erilaista musiikkia joten tämän genren sankarit ovat jäåneet etäisiksi.Hyväksykää ihmisten erilaiset musiikkimaut ja sisäkautta ihmisten erilaisuus.
Hei,
Mielestäni aika outoa, että selvästi sivistyneempänä itseään pitävä lähes 60-vuotias virkanainen viitsii lukea vieraan genren edustajan kuolinviestiketjua ja alentuu kommentoimaan siitä ettei itse tiedä ko genrestä mitään. Olisit toki suuressa viisaudessasi edes jättänyt kommentoimatta jos oli pakko lukea mielenkiinnotonta ketjua.
Metallikitaristista kertovassa ketjussa todennäköisesti kerrotaan miehen olleen metallimaailmassa hyvinkin tunnettu ja arvostettu, jopa maailmanlaajuisesti. Itsekään en tiedä esim. maailmalla arvostettuja flamencokitaristeja, mutta ei tulisi mieleenkään mennä sitä toitottamaan jos jostain heistä olisi ketju jossa keskustellaan arvostetun henkilön kuolemasta. En vaikka lukisin henkilön olleen maailmankuulu enkä itse tietäisi häntä.
Kommentoin sitä, että on mielestäni ihmeellistä, että Laihon fanit olettavat kaikkien hänet tuntevan. Ei minulla ole mitään Laihoa tai metallia vastaan, vain sitä oletusta, että luonnollisesti ”kaikki” hänet tuntevat.
Ei siinä ole mitään väärää, etteivät kaikki tunne kaikkia ihmisiä, joista mediassa puhutaan, mutta mitä järkeä on tulla jotain henkilöä käsittelevään ketjuun ilmoittamaan, että enpä ole koskaan kuullutkaan kyseisestä henkilöstä? Tuskin kukaan kuitenkaan tällä palstalla avaa joka ikistä ketjua ja käy kommentoimassa, ettei ketjun aihe kiinnosta.
Nämä on näitä ihmisiä, jotka kuvittelevat maailman kirjaimellisesti pyörivän itsensä ympärillä. Vaikka ei olisi mitään sanottavaa tai annettavaa keskustelulle, on se oma kokemusmaailma niin keskeinen, että tuntuu oleelliselta tulla ilmoittamaan, että MINÄ en tiedä kuka se oli, minäminäminä en välitä tai ole kiinnostunut, kuulitteko nyt kaikki että minua tämä ei liikuta. Uskomattoman lapsellista, jos kyse on oikeasti aikuisista ihmisistä. Kukaan ei tiedä kaikkea tai kaikkia, oma tuntemukseni esimerkiksi urheilijoiden tai rap-musiikin saralla on ihan olematon ja jopa genren suurimmat nimet jotka varmaan jo yleissivistykseenkin kuuluisivat, ovat minulle tuntemattomia suuruuksia. Ei silti tulisi mieleenkään mennä heitä koskeviin ketjuihin huutamaan, että enhän minä edes tiedä kuka tuo on, siis aivan absurdi ajatuskin. :D
Yleensä aikuiset ihmiset, jotka vähääkään elämästä ja maailmasta ymmärtävät, tajuavat myös että sen oman kokemuspiirin ympärillä on hurjasti juttuja, jotka taas voivat muiden maailmankokemukseen kuulua itsestäänselvänä osana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö, että Laihon elämänkerta on julkaistu ilmeisesti viime vuonna? Ajattelin, että tämä päivä on hyvä viettää sitä lukien.
Olen lukenut jo kahdesti, eka kerran heti kun kirja ilmestyi. Nyt on kuitenkin niin järkyttynyt olo, etten heti pysty kirjaan tarttumaan tai musiikkiaan kuuntelemaan.
En voi mitenkään tajuta miten joku voi ”järkyttyä” jonkun muusikon kuolemasta, jos kyseessä ei edes ole lähiomainen tai sukulainen. Aika pahasti täytyy olla omat asiat epätasapainossa tai henkinen kapasiteetti täysin lapsen tasolla jos moisesta järkyttyy.
Ikävä ja surullinen asiahan toki kuolema aina on, on kyseessä sitten yli nelikymppinen pitkän päihdetaustan omaava kitaransoittelija tai seitsemänvuotias nälkiintynyt jemeniläislapsi. Toivon Laihon läheisille voimia suruun. Mutta en ymmärrä näitä yksilönpalvojia jotka märisevät idolinsa perään niinkuin teinitytöt jonkun poikabändin hajottua. Tässäkin ketjussa tuherretaan itkua oletettavasti aikuisten ihmisten toimesta, mitä helvettiä?
Maailmassa on varmaan aika monia muitakin asioita, joita sinä et voi tajuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö, että Laihon elämänkerta on julkaistu ilmeisesti viime vuonna? Ajattelin, että tämä päivä on hyvä viettää sitä lukien.
Olen lukenut jo kahdesti, eka kerran heti kun kirja ilmestyi. Nyt on kuitenkin niin järkyttynyt olo, etten heti pysty kirjaan tarttumaan tai musiikkiaan kuuntelemaan.
En voi mitenkään tajuta miten joku voi ”järkyttyä” jonkun muusikon kuolemasta, jos kyseessä ei edes ole lähiomainen tai sukulainen. Aika pahasti täytyy olla omat asiat epätasapainossa tai henkinen kapasiteetti täysin lapsen tasolla jos moisesta järkyttyy.
Ikävä ja surullinen asiahan toki kuolema aina on, on kyseessä sitten yli nelikymppinen pitkän päihdetaustan omaava kitaransoittelija tai seitsemänvuotias nälkiintynyt jemeniläislapsi. Toivon Laihon läheisille voimia suruun. Mutta en ymmärrä näitä yksilönpalvojia jotka märisevät idolinsa perään niinkuin teinitytöt jonkun poikabändin hajottua. Tässäkin ketjussa tuherretaan itkua oletettavasti aikuisten ihmisten toimesta, mitä helvettiä?
Se kertoo siitä, että sinä et taida olla kovin musikaalinen ihminen. Sinä et ehkä kuuntele musiikkia sen syvällisemmin, kuin mitä auton radiosta nyt sattuu jotain tulemaan. Et ehkä käy keikoilla etkä ehkä ole teini-iässä saanut tietynlaista lohtua ja voimaa mieleisestäsi musiikista.
Aina Espanjasta Latinalaiseen Amerikkaan asti CoB oli yllättävän iso juttu, tämä tuli kyllä huomattua jo kymmenen+ vuotta sitten. Ei toki mikään ns. household name jonka joka papparainen tai diskoprinsessa tietäisi, mutta sikäläisissä metallibiireissä (jotka ovat muuten varsin isot ja elinvoimaiset) pelkkä Finlandian mainitseminen sai porukat menemään pähkinöiksi koska "Children of Bodom!!!" ja keikatkin oli aina aivan ääriään myöten buukattuja. :)
https://www.abc.es/cultura/musica/abci-alexi-laiho-children-bodom-muere…
https://www.milenio.com/espectaculos/muere-alexi-laiho-vocalista-fundad…
https://www.marca.com/claro-mx/trending/2021/01/04/5ff33a7d268e3e81108b…
https://www.elcomercio.com/tendencias/muerte-alexi-laiho-children-bodom…
https://www.elespectador.com/entretenimiento/gente/muere-alexi-laiho-vo…
https://www.informador.mx/entretenimiento/Muere-Alexi-Laiho-lider-de-Ch…
https://www.elconfidencial.com/cultura/2021-01-04/laiho-children-bodom-…
https://elpais.com/cultura/2021-01-04/muere-a-los-41-anos-alexi-laiho-g…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo siitä, että sinä et taida olla kovin musikaalinen ihminen. Sinä et ehkä kuuntele musiikkia sen syvällisemmin, kuin mitä auton radiosta nyt sattuu jotain tulemaan. Et ehkä käy keikoilla etkä ehkä ole teini-iässä saanut tietynlaista lohtua ja voimaa mieleisestäsi musiikista.
Näinhän se on. Ihme jankuttamista yksilönpalvonnasta ja märisemisestä teinien tyyliin, vaikka on erittäin luonnollista tuntea surua ja haluta osoittaa jotenkin kunnioitusta sellaiselle henkilölle, joka on esim. musiikin kautta itseä koskettanut. Mutta jos ei mikään kosketa, ei sellaista muillekaan näköjään suoda.
Olin todella yllättynyt kun huomasin että esim s24:n Laiho keskustelussa innokkaimmat dissaajat olivat jotain hurriganes tyyppejä. Joka taas viittaa siihen että aukojat ovat vanhempia taatoja. Käsittämättömän lapsellista toimintaa, kun Remu kuolee niin en minäkään mene keskusteluun ilkkumaan kuin joku pahainen teini.
Huomaa suomalaisen sairaan ajattelun, muissa maissa oman maan artisteja varsinkin hyvin (ulkomailla) menestyneitä arvostetaan kun täällä taas vedetään pallit solmuun ja ollaan vinkumassa ja häpäisemässä kyseistä artistia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ulkomaalaisista tutuistani ei tunnistanut :/
Liittynee siihen, missä porukoissa liikut. Mun tutut otti puheeksi Alexi Laihon heti kun kuuli, että oon Suomesta.
Kyllähän se on niin että metallityypit kyllä tietävät COBin ja Laihon oli mikä maa tahansa kyseessä. Todella lapsellista tämä "ehe kuka se oli..ikinä kuullutkaan" kun kyseinen bändi on niittänyt kuuluisuutta ulkomailla jopa enemmän kuin suomessa, vuosikymmeniä. Kersat hiljaa jos ei ole mitään järkevää sanottavaa.
Hei,
Olen 59-vuotias virkanainen ja en ole koskaan kuullut ensimmäistäkään Children of Bodomin kappaletta, enkä tiennyt ko henkilön olemassaolosta yhtään mitään ennen näitä uutisia.
En halua loukata ketään mutta näin todella voi olla. Kuuntelen erilaista musiikkia joten tämän genren sankarit ovat jäåneet etäisiksi.Hyväksykää ihmisten erilaiset musiikkimaut ja sisäkautta ihmisten erilaisuus.
Hei,
Mielestäni aika outoa, että selvästi sivistyneempänä itseään pitävä lähes 60-vuotias virkanainen viitsii lukea vieraan genren edustajan kuolinviestiketjua ja alentuu kommentoimaan siitä ettei itse tiedä ko genrestä mitään. Olisit toki suuressa viisaudessasi edes jättänyt kommentoimatta jos oli pakko lukea mielenkiinnotonta ketjua.
Metallikitaristista kertovassa ketjussa todennäköisesti kerrotaan miehen olleen metallimaailmassa hyvinkin tunnettu ja arvostettu, jopa maailmanlaajuisesti. Itsekään en tiedä esim. maailmalla arvostettuja flamencokitaristeja, mutta ei tulisi mieleenkään mennä sitä toitottamaan jos jostain heistä olisi ketju jossa keskustellaan arvostetun henkilön kuolemasta. En vaikka lukisin henkilön olleen maailmankuulu enkä itse tietäisi häntä.
Kommentoin sitä, että on mielestäni ihmeellistä, että Laihon fanit olettavat kaikkien hänet tuntevan. Ei minulla ole mitään Laihoa tai metallia vastaan, vain sitä oletusta, että luonnollisesti ”kaikki” hänet tuntevat.
Ei siinä ole mitään väärää, etteivät kaikki tunne kaikkia ihmisiä, joista mediassa puhutaan, mutta mitä järkeä on tulla jotain henkilöä käsittelevään ketjuun ilmoittamaan, että enpä ole koskaan kuullutkaan kyseisestä henkilöstä? Tuskin kukaan kuitenkaan tällä palstalla avaa joka ikistä ketjua ja käy kommentoimassa, ettei ketjun aihe kiinnosta.
Nämä on näitä ihmisiä, jotka kuvittelevat maailman kirjaimellisesti pyörivän itsensä ympärillä. Vaikka ei olisi mitään sanottavaa tai annettavaa keskustelulle, on se oma kokemusmaailma niin keskeinen, että tuntuu oleelliselta tulla ilmoittamaan, että MINÄ en tiedä kuka se oli, minäminäminä en välitä tai ole kiinnostunut, kuulitteko nyt kaikki että minua tämä ei liikuta. Uskomattoman lapsellista, jos kyse on oikeasti aikuisista ihmisistä. Kukaan ei tiedä kaikkea tai kaikkia, oma tuntemukseni esimerkiksi urheilijoiden tai rap-musiikin saralla on ihan olematon ja jopa genren suurimmat nimet jotka varmaan jo yleissivistykseenkin kuuluisivat, ovat minulle tuntemattomia suuruuksia. Ei silti tulisi mieleenkään mennä heitä koskeviin ketjuihin huutamaan, että enhän minä edes tiedä kuka tuo on, siis aivan absurdi ajatuskin. :D
Yleensä aikuiset ihmiset, jotka vähääkään elämästä ja maailmasta ymmärtävät, tajuavat myös että sen oman kokemuspiirin ympärillä on hurjasti juttuja, jotka taas voivat muiden maailmankokemukseen kuulua itsestäänselvänä osana.
Tämä on nykyaikaa. Huomaa kaikessa sometuksessa kuin nolosti kaikenikäiset ottavat itsestään erilaisia selfietä ja yrittävät päteä.
Laiho oli hyvä kitaristi ja uutisoinnista näkee että nautti laajaa arvostusta. Turhanpäiväistä kiukuttelua suuntaan ja toiseen tällä palstalla että tunsiko, liikuttiko kuolema tai muuta kirjoittelua. Toisaalta keskustelupalstojen tarkoitus on keskustella ja siksi poikkeavia mielipiteitä löytyy kaikista ketjuista.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tämä tyyppi siis oli? Ikinä kuullutkaan.
Laihon Markku. Kova poika kitaroitsemaan.
Kuoliko 2020 vai 2021?