Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras halpa itsetehty ruoka

Vierailija
02.01.2021 |

Eli kyllä, pitäisi kiristää vyötä. Kerro oma paras halpa ruokasi.

Kommentit (1019)

Vierailija
621/1019 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ruvennut tuunaamaan makaronilaatikkoa. Makaronin lisäksi laitan riisiä taikka riisi-ohraa (esikeitän vedessä). Eri makuista, mutta hyvää.

Kaksi kolmesta lapsesta kehui olevan hyvää, itsekin tykkäsin.

Kutsut riis-ohran käyttöä makaronilaatikoksi?

Vierailija
622/1019 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokki Streptokokki kirjoitti:

Pizza Margherita

Savustettu naudan brisketti ja BBQ-papupata.

Pasta Carbonara, se aito ilman kermaa

Wiener schnizel ja persiljaperunat

Lasagne

Ei edullisen tarvitse olla kaameaa moskaa. Kaikkien em. ruokien raaka-aineet ovat edullisia. Vaativat vain vähän viitseliäsyyttä, eikä sitäkään kovin paljoa.

Carbonarasta tuli mieleen, että itse olen vienyt sen sille tasolle, etten laita pekoniakaan. Makua tulee tuoreista yrteistä ja uppoo, kun häkä. Eli siis pecorinoa, kanamunia ja yrttejä. Vai onkohan sillä sitten taas jo toinen nimi?

Ps. Suomessa hyvät juustot eivät ole edullisia, mun mielestä. Pecorinoa kun raastaa kunnon köntsästä, niin tuleehan sille hintaa... tosin muut ainekset ei juurikaan maksa, että tasaa. Sama juttu lasagne ja juusto, mulle pyhäruokaa juuston hinnan takia. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1019 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden hengen annos: 1 pakastekala pala (yksi neljästä) 4 pakaste pinaattikuutiota, 10% kermaa, tilliä, pippuria ja nokkosta. Kastikkeen sekaan pilkotaan keitetyt porkkanat, syödään keitettyjen perunoiden päällä. Pinnalle Vogelin Pincy spais suolaa. Tämä ruoka maistuu aina. Jos vielä ne porkkanat on keitetty ja kuorittu etukäteen, niin on helppo valmistaa.

Vierailija
624/1019 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

xdx kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paistetut muikut.

Muikut eivät ole mitään halpaa ruokaa tätä nykyä. Hyviä kyllä, sen myönnän.

No kyllä ne sesonkiaikana talvella ovat halpoja, parhaimmillaan tarjouksessa 3,95e/kg oli viime talvena. Varmaan toki vaihtelee eri puolilla Suomea.

Niin "pyöreänä" halvimmillaankin 4-5€/kg. Perattuna vähintään kympin. Vai syökö joku muikut paskoineen päivineen?

En ole tuo jolta kysyt, mutta:

Muikussa on sitä paskaa aika vähän. Nehän voi syödä päineen ja ruotoineen, ei tarvitse kuin sisälmykset peukalolla poistaa. Tietysti jos on mätimuikkuja, voi mädin ottaa talteen.

Ei ne siltikään yleensä mitään  varsinaisesti halpaa ruokaa ole.

Vierailija
625/1019 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Letut.

626/1019 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kananmunaa vaikka leivän päälle. Niistä saa proteiinia halvalla, sekä muutenkin monipuolinen ravinnesisältö ja ennenkaikkea halpoja

Kanan koipinuijat ja siivet, esim hunajamarinoituina halpoja, koipireidet S ketjun kaupoissa  n.2,4 e kg

Anneli

Vierailija
627/1019 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötiin kerran linssikeittoa missä kaalia ja sipulia miten se tehdään ??? Linssiä ja tomaattia ? Halvin on tietysti kaalikeitto itse tehtyä .

Vierailija
628/1019 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso munapaketti , porkkana pussi , tomaatti , herkkusieniä munakas ja munakastike perunat.

Vierailija
629/1019 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talorahoja säästämään ,kaalikeitto ja itse ongittua kalaa. Hauen päästä saa keiton .

Vierailija
630/1019 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haukea ja muikkua voi itsekin kalastaa ,ahventa ,jotkut kuivattaa itse kaloja ,osa pakastaa ,myös lahnaa ja särkeä . Jotkut syö simpukoita ja rapuja ,sieniä metsästä . On moni säästänyt leipomalla itse sämpylää ,tekemällä kaurakeksejä itse.

Vierailija
631/1019 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihialainen kesäkeitto. Kuumaa vettä ja kukallinen lautanen. Jos kuumaa vettä ei ole saatavillla, käy kylmäkin.

Ei pysy nälkä loitolla....

Terveiset Laihialta!

Ps. Ei me oikiasti täällä olla nuukia.

Vierailija
632/1019 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetty makaroni, sekaan purkki tonnikalaa ja juustoraastetta. On hyvää.

Vierailija
633/1019 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanikeitto on se kaikista halvin. Kutsutaan tuolla nimellä vaikka käytetäänkin siihen rusakkoja, joita täällä kaupungissa on pilvin pimein. Isäntä on tottunut rusakon pyytäjä. Usein hän jopa juoksee rusakon kiinni kerrostalomme pihassa. Rusakko on aika iso elukka. Varsinkin täällä kaupungissa kun niilä ei ole varmaan muita vihollisia kun tuo meidän isäntä, ovat meinaan aikamoisia lihapalleroita. Yhdestä rusakosta riittää muutamaan keittoon syötävää ja luista voi tehdä vielä luuliemen jota sitten hörpiskellään tyytyväisinä monta päivää. Muuta lihaa meillä ei sitten syödäkään ja veikkaan että on aika ilmastoystävällinen ruokavalio.

Lähtisikö isäntäsi mukaan jänismetsälle? Säästyisi patruunat, palkkioksi saisi joka viidennen pyytämänsä rusakon.

Vierailija
634/1019 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lemppari edullinen perusruoka on jauheliha-perunalaatikko. Perunat siivuina vuokaan, sekaan paistettu ja maustettu jauheliha ja nesteeksi vettä kasvis- tai lihaliemikuutiolla. Lisäksi voi laittaa sipulia, porkkanaa, parsakaalia tai mitä sattuukaan kaapista löytymään, mutta toimii myös ilman lisiä. Viimeksi laitoin perunan lisäksi myskikurpitsaa ja paprikaa. Nam!

Vierailija
635/1019 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjen luksusta tuo kotimainen kirjolohi.

n. 1,5kg kokoinen kala maksaa tarjouksessa reilun kympin.

Siitä kun vetää fileet niin ruodosta sekä toisesta fileestä tekee 5l kalasopan ja toisen fileen graavaa leivän päälle tai perunamuusin kaveriksi.

Vierailija
636/1019 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat ja kananmunakastike, Hernekeitto

Vierailija
637/1019 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalapuikot oliko mainittu jo. Lidl:stä muistaakseni saa paketin jossa 15 kpl ja hinta 2€. Tohon kylkeen perunamuusi ja vaikkapa valkokastike (sama kuin kananmunakastike ilman kananmunia).

Yhdelle tuosta riittää kahdeksi päiväksi.

Ei vaan tillikastike, eli valko kastike, johon lisättynä tilliä. Pussillinen kuivattua tilliä maksaa muutaman kymmenen senttiä ja siitä pussillisesta tekee useita tillikastikkeita, eli se tilli lisää kastikkeen hintaa vain muutamalla sentillä. Tillikastike on juuri sopiva kastike kalapuikkojen kanssa.

Vierailija
638/1019 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihialainen kesäkeitto. Kuumaa vettä ja kukallinen lautanen. Jos kuumaa vettä ei ole saatavillla, käy kylmäkin.

Liian tulikasta 💀

Vierailija
639/1019 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto. Kuivatuista herneistä itse keitetty.

Ohrapuuro.

Uunisilakat.

Kasvispihvit.

Vierailija
640/1019 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arjen luksusta tuo kotimainen kirjolohi.

n. 1,5kg kokoinen kala maksaa tarjouksessa reilun kympin.

Siitä kun vetää fileet niin ruodosta sekä toisesta fileestä tekee 5l kalasopan ja toisen fileen graavaa leivän päälle tai perunamuusin kaveriksi.

Lohta söisimme, mutta se on meille liian kallista.

Sen sijaan syömme silakkaa, kalakeitossa käytämme pakasteseitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme