Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras halpa itsetehty ruoka

Vierailija
02.01.2021 |

Eli kyllä, pitäisi kiristää vyötä. Kerro oma paras halpa ruokasi.

Kommentit (1019)

Vierailija
21/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmismuusi jonka sekaan paistetaan 100g jauhelihaa+sipulia, ja keitetään hemapa joukkoon.

Vierailija
22/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bolognesekastike ja spagetti. Neljän sadan gramman jauhelihapaketista saa neljä annosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunijuureksia

Vierailija
24/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö teillä joku bors- tai sosekeitto nälkää?

Vierailija
25/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uunijuureksia

Ja varsinkin nyt, kun joulun ylijäämäjuurekset myydään pois

Vierailija
26/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uunijuureksia

Ja varsinkin nyt, kun joulun ylijäämäjuurekset myydään pois

Niinpä!

Vierailija
27/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö teillä joku bors- tai sosekeitto nälkää?

Itse pätkin nakkeja borssikeittoon.

Vierailija
28/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riisi, kanasuikaleet, ruokakerma. Mausteet oman maun mukaan.

Tuohon vielä lisäksi sipulia ja parsakaalia. Halpaa, hyvää ja ravitsevaa.

Vierailija
29/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat suosikit top 5

1. Kaalikääryleet

2. Hernekeitto

3. Kaalikeitto

4. Munakas

5. Puurot

Vierailija
30/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuressoseet ja ja juureskeitot halvinta. Sopii painon pudotukseenkin. Ei kun vain ostamaan juures pusseja eri laatuja. 

Alapeukku "juures pusseille" kahdestakin syystä, joista tärkein on, että juurekset kannattaa ostaa tuoreina ja pilkkoa itse.

Vierailija
31/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikko ja -keitto, niin vege kuin seka.

Vierailija
32/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuressoseet ja ja juureskeitot halvinta. Sopii painon pudotukseenkin. Ei kun vain ostamaan juures pusseja eri laatuja. 

Alapeukku "juures pusseille" kahdestakin syystä, joista tärkein on, että juurekset kannattaa ostaa tuoreina ja pilkkoa itse.

Juurespusseilla tarkoitetaan niitä 3 kg:n pusseja joissa on lanttua, porkkanaa tai punajuurta ihan kokonaisina. ohistelija

Vierailija
33/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kannattaa? On ihan tutkittu juttu että juureksissa ja kasviksissa on pakastettuna paremmin ravintoaineet tallessa kuin "tuoreissa" pitkään varastoiduissa. Ja kilohintakin saattaa olla pakasteissa halvempi.

Mutta ei useimmista sosekeitoista kyllä nälkä lähde pitkäksi aikaa. Poikkeuksena ainakin hernesosekeitto.

Vierailija
34/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurespusseilla tarkoitetaan niitä 3 kg:n pusseja joissa on lanttua, porkkanaa tai punajuurta ihan kokonaisina. ohistelija

Ok, joo tuli mieleen sen jälkeen, kun olin postannut. Ne on käteviä ja edullisia kyllä.

Vierailija
35/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italianpata, jossa on jauhelihan tilalla linssejä.

Luin eka, että jauhelihan tilalla tissejä. 🙈

Taidan olla puutteessa.

Vierailija
36/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italianpata, jossa on jauhelihan tilalla linssejä.

Luin eka, että jauhelihan tilalla tissejä. 🙈

Taidan olla puutteessa.

Nauratti, vaikka pitäisi kai olla pahoillaan :D Mietin myös oletko mun kaveri.

T. vinkannut

Vierailija
37/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kannattaa? On ihan tutkittu juttu että juureksissa ja kasviksissa on pakastettuna paremmin ravintoaineet tallessa kuin "tuoreissa" pitkään varastoiduissa. Ja kilohintakin saattaa olla pakasteissa halvempi.

Mutta ei useimmista sosekeitoista kyllä nälkä lähde pitkäksi aikaa. Poikkeuksena ainakin hernesosekeitto.

Ei taida kilohinta kylläkään olla edullisempi, ainakaan sesonkiaikaan, ja lisäksi on maukkaus. Mutta molemmat ovat hyvää ruokaa.

Vierailija
38/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusukaalipasta, hanna gullivhsenin peltipasta. Noita olen tehnyt viime aikoina. Sittuuna-artisokkapasta. Sitten tietty linssi ja kidneypapuruoat. Peruna ja kylkeen fetajuustoa ja salaattia. Simppeliä.

Vierailija
39/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, juurekset ovat edullisimpia isoissa pusseissa. Mulla ei ole kellaria, joten jääkaappi on ainoa mahdollinen säilytyspaikka isolle juurespussille. Jääkaappi taas on juureksien pidempiaikaiseen säilytykseen liian kylmä, joten mieluummin ostan juurespusseja pakastimeen. Ainakin meidän lähikaupassa yksittäiset lantut ovat reippaasti kalliimpia kuin nämä useamman kilon pussit, pakastejuureksetkin ovat halvempia. En halua pientaloudessa ruokaa, joka sisältää viikon jokaisena päivänä suurimmalta osalta lanttua.

Vierailija
40/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida kilohinta kylläkään olla edullisempi, ainakaan sesonkiaikaan, ja lisäksi on maukkaus. Mutta molemmat ovat hyvää ruokaa.

Ei sesonkiaikaan, mutta se kestää vain jokusen viikon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi