Paras halpa itsetehty ruoka
Eli kyllä, pitäisi kiristää vyötä. Kerro oma paras halpa ruokasi.
Kommentit (1019)
Bolognesekastike ja spagetti. Neljän sadan gramman jauhelihapaketista saa neljä annosta.
Pitääkö teillä joku bors- tai sosekeitto nälkää?
Vierailija kirjoitti:
Uunijuureksia
Ja varsinkin nyt, kun joulun ylijäämäjuurekset myydään pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uunijuureksia
Ja varsinkin nyt, kun joulun ylijäämäjuurekset myydään pois
Niinpä!
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö teillä joku bors- tai sosekeitto nälkää?
Itse pätkin nakkeja borssikeittoon.
Vierailija kirjoitti:
Riisi, kanasuikaleet, ruokakerma. Mausteet oman maun mukaan.
Tuohon vielä lisäksi sipulia ja parsakaalia. Halpaa, hyvää ja ravitsevaa.
Omat suosikit top 5
1. Kaalikääryleet
2. Hernekeitto
3. Kaalikeitto
4. Munakas
5. Puurot
Vierailija kirjoitti:
Juuressoseet ja ja juureskeitot halvinta. Sopii painon pudotukseenkin. Ei kun vain ostamaan juures pusseja eri laatuja.
Alapeukku "juures pusseille" kahdestakin syystä, joista tärkein on, että juurekset kannattaa ostaa tuoreina ja pilkkoa itse.
Kaalilaatikko ja -keitto, niin vege kuin seka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuressoseet ja ja juureskeitot halvinta. Sopii painon pudotukseenkin. Ei kun vain ostamaan juures pusseja eri laatuja.
Alapeukku "juures pusseille" kahdestakin syystä, joista tärkein on, että juurekset kannattaa ostaa tuoreina ja pilkkoa itse.
Juurespusseilla tarkoitetaan niitä 3 kg:n pusseja joissa on lanttua, porkkanaa tai punajuurta ihan kokonaisina. ohistelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kannattaa? On ihan tutkittu juttu että juureksissa ja kasviksissa on pakastettuna paremmin ravintoaineet tallessa kuin "tuoreissa" pitkään varastoiduissa. Ja kilohintakin saattaa olla pakasteissa halvempi.
Mutta ei useimmista sosekeitoista kyllä nälkä lähde pitkäksi aikaa. Poikkeuksena ainakin hernesosekeitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurespusseilla tarkoitetaan niitä 3 kg:n pusseja joissa on lanttua, porkkanaa tai punajuurta ihan kokonaisina. ohistelija
Ok, joo tuli mieleen sen jälkeen, kun olin postannut. Ne on käteviä ja edullisia kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Italianpata, jossa on jauhelihan tilalla linssejä.
Luin eka, että jauhelihan tilalla tissejä. 🙈
Taidan olla puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italianpata, jossa on jauhelihan tilalla linssejä.
Luin eka, että jauhelihan tilalla tissejä. 🙈
Taidan olla puutteessa.
Nauratti, vaikka pitäisi kai olla pahoillaan :D Mietin myös oletko mun kaveri.
T. vinkannut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kannattaa? On ihan tutkittu juttu että juureksissa ja kasviksissa on pakastettuna paremmin ravintoaineet tallessa kuin "tuoreissa" pitkään varastoiduissa. Ja kilohintakin saattaa olla pakasteissa halvempi.
Mutta ei useimmista sosekeitoista kyllä nälkä lähde pitkäksi aikaa. Poikkeuksena ainakin hernesosekeitto.
Ei taida kilohinta kylläkään olla edullisempi, ainakaan sesonkiaikaan, ja lisäksi on maukkaus. Mutta molemmat ovat hyvää ruokaa.
Ruusukaalipasta, hanna gullivhsenin peltipasta. Noita olen tehnyt viime aikoina. Sittuuna-artisokkapasta. Sitten tietty linssi ja kidneypapuruoat. Peruna ja kylkeen fetajuustoa ja salaattia. Simppeliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, juurekset ovat edullisimpia isoissa pusseissa. Mulla ei ole kellaria, joten jääkaappi on ainoa mahdollinen säilytyspaikka isolle juurespussille. Jääkaappi taas on juureksien pidempiaikaiseen säilytykseen liian kylmä, joten mieluummin ostan juurespusseja pakastimeen. Ainakin meidän lähikaupassa yksittäiset lantut ovat reippaasti kalliimpia kuin nämä useamman kilon pussit, pakastejuureksetkin ovat halvempia. En halua pientaloudessa ruokaa, joka sisältää viikon jokaisena päivänä suurimmalta osalta lanttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida kilohinta kylläkään olla edullisempi, ainakaan sesonkiaikaan, ja lisäksi on maukkaus. Mutta molemmat ovat hyvää ruokaa.
Ei sesonkiaikaan, mutta se kestää vain jokusen viikon.
Valmismuusi jonka sekaan paistetaan 100g jauhelihaa+sipulia, ja keitetään hemapa joukkoon.