Roni Bäck väsynyt isyyteen 100 päivän aikana
Kommentit (24)
Se että on väsynyt alussa ei nyt tarkota, etteikö lasta rakasta. Et taida itse olla isä. Asiasta tietämätön hanskaanvetäjä.
Vierailija kirjoitti:
Se että on väsynyt alussa ei nyt tarkota, etteikö lasta rakasta. Et taida itse olla isä. Asiasta tietämätön hanskaanvetäjä.
No tässäpä oli taas vuoden isän mukava ja asiallinen kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Olen äiti. Toinen lapsi melkein kolmekymppinen ja toinen muutaman vuoden päästä täysi-ikäinen.
Vanhemmuus on rankkaa ja ekan kanssa se yllättää kyllä varmasti jokaisen. Minusta hienoa, että uskaltaa sanoa ääneen, harva mies kommentoi kuinka raskasta on, mutta tuskin myös osallistuukaan hoitamiseen vaan pakenee töihin ja miesten iltoihin ja harrastuksiin ja nukkuu eri huoneessa että on töissä virkeä.
Pikkulapsiarki on minusta todella kuluttavaa. Ja nähtävästi Roni osallistuu vauvan hoitoon tasapuolisesti. Hienoa!
Äitihän saa olla väsynyt jo lapsen ollessa 3 vrk ikäinen, sitä pidetään jopa normaalina ja huhuillaan turvaverkkoja apuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen äiti. Toinen lapsi melkein kolmekymppinen ja toinen muutaman vuoden päästä täysi-ikäinen.
Sinulla taisi olla sitten helppoja lapsia. Oman vauvavuosi oli todella vaikea ja vähäuninen. Unenpuutteen vuoksi minulla on jopa parin kuukauden tyhjä ajanjakso aivoissa. Lapsi nukkui lähinnä kantoliinassa vanhemman samalla pomppiessa jumppapallolla. Näin meni ensimmäinen 5kk. Koitappa siinä sitten nukkua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi miten nyt mieleni pahoitin.
Vierailija kirjoitti:
Äitihän saa olla väsynyt jo lapsen ollessa 3 vrk ikäinen, sitä pidetään jopa normaalina ja huhuillaan turvaverkkoja apuun.
Jokainen synnyttänyt äiti on varmasti väsynyt lapsen ollessa 3 vrk ikäinen, kun ei ole vielä synnytyksestäkään toipunut. Menetin tokassa synnytyksessä niin paljon verta, että itsellä oli niin matala hemoglobiini vielä tuolloin että meinasivat viittä vaille tippaan laittaa. En tosiaankaan jaksanut kunnolla edes lasta nostaa, enkä ekassakaan ollut ihan kunnossa. Molemmat lapset oli sokeriseurannassa ja pienempi vielä bonuksena sinivalohoidossa, niin onneksi oltiin sairaalassa eikä kotona sen ekat 5 pv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla taisi olla sitten helppoja lapsia. Oman vauvavuosi oli todella vaikea ja vähäuninen. Unenpuutteen vuoksi minulla on jopa parin kuukauden tyhjä ajanjakso aivoissa. Lapsi nukkui lähinnä kantoliinassa vanhemman samalla pomppiessa jumppapallolla. Näin meni ensimmäinen 5kk. Koitappa siinä sitten nukkua
Ei ollut tämä nuorempi helppo. Hänellä oli refluksia ja koliikkia ja oli kyllä todella itkuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi miten nyt mieleni pahoitin.
Älä jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Menojalkaa vipattaa.
Tuossa vaiheessa vielä raskasta kun monasti emäntää ei seksi tai mies vois vähempää kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ehkä autuaasti unohtanut vauva-arjen, varsinkin esikoisesta, joka useimmiten mullistaa elämän.
Varainkin jos sattuu huonosti nukkuva, itkuinen vauva, voi se olla hyvin rankkaa.
Mä olin väsynyt synnytyksestä lähtien. Taisi helpottaa kun lapsi oli lähemmäs parivuotias. Onko siinä jotain väärää, että myöntää olevansa väsynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen synnyttänyt äiti on varmasti väsynyt lapsen ollessa 3 vrk ikäinen, kun ei ole vielä synnytyksestäkään toipunut. Menetin tokassa synnytyksessä niin paljon verta, että itsellä oli niin matala hemoglobiini vielä tuolloin että meinasivat viittä vaille tippaan laittaa. En tosiaankaan jaksanut kunnolla edes lasta nostaa, enkä ekassakaan ollut ihan kunnossa. Molemmat lapset oli sokeriseurannassa ja pienempi vielä bonuksena sinivalohoidossa, niin onneksi oltiin sairaalassa eikä kotona sen ekat 5 pv.
Nykyinen sairaanhoito estää luontoa tekemästä valintoja. Toivottavasti lapset ovat sittemmin kehittyneet normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut tämä nuorempi helppo. Hänellä oli refluksia ja koliikkia ja oli kyllä todella itkuinen.
Okei. Jaa ihmeessä parhaat vinkit miten hoiditte vauvaa ja isoalla olevaa yritystä noihin aikoihin ilman väsymystä? Yleensä vauvan kivut aina vähän väsyttää, niin epätoivoista sitä on katsoa.
Vierailija kirjoitti:
No eipä ne raskaus ja synnytys mitään ihan läpihuutojuttuja ole. Rankkaa puuhaa useimmiten.
Siltähän tuo näytti. Nyt kuulemma helpottaa kun lapsi on oppinut nukkumaan muuallakin kuin sylissä. Alussa on varmaan vaikeaa.