3 vuotta suhdetta takana ja mies sanoo, "ettei vielä"
Ei kihloja, ei lapsia, ei omakotitaloa... Ikää minulla 33v. ja miehellä 35v. Aina vastaus "ei ihan vielä" tai alkaa hermostuneesti naureskelemaan, että "juu juu, kyllä tässä sitten". Onko 3 vuotta muka liian lyhyt aika tällaiselle yli kolmekymppisille ihmisille!?
Kommentit (85)
Heti alussa pitää kertoa, mitä haluaa. Minä kerroin, että 10 vuoden sisällä haluan naimisiin, lapsen ja omakotitalon. Nyt reilun 7 vuoden jälkeen meillä on ne. Ensimmäisistä treffeistä kosintaan meni 2 vuotta.
Jos ei kolmessa vuodessa tiedä haluaako kumppaninsa kanssa naimisiin (avioliitosta voi sentään erotakin, lasta ei voi jättää) niin ei taida pitää kumppanistaan. Etsi ap sellainen mies joka pitää.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, ettei vielä seksiä ja ihmettelin.
No eihän miehenkään kannata itseään pitkin kyliä jaella. Kaksi vuotta vielä kädestä pidellen menee, kolmantena voi siirtyä kakkospesälle, enkä tarkoita nyt sitä kakkosta. Siveys se on oltava miehelläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa ymmärtää, miksi niin suuri osa liitoista päättyy eroon. Kaikki pitää saada heti ja nopeasti. Minä minä minä.
Ja totta kai puoliso vaihtoon, jos tämä ei ole samaa mieltä.Kaikessa pitää suorittaa ja tietyn aikataulun mukaisesti.
3 vuotta on lyhyt aika parisuhteessa.
Olen samaa mieltä, mutta valitettavasti biologia tulee tässä vastaan. Tuon ikäisenä pitää ottaa riskejä, jos lapsia haluaa.
Niinpä. Ap on 33 v, minä esimerkiksi sain 32-vuotiaana kuulla tutkimusten jälkeen, että minulla on alkamassa ennenaikaiset vaihdevuodet ja onnistumisen todennäköisyys ivf:llakin olisi ehkä hyvällä tuurilla n. 20% luokkaa. Lopulta onneksi onnistui, mutta vei melko kauan, oli tosi rankkaa ja maksoi kymppitonnin.
Jos ei kolmessa vuodessa aikuiset ihmiset ole päässeet yhteenmuuttamisen tasolle (ellei olla nimenomaan juteltu että kodit pidetään suhteessa erikseen) niin sitä ei tule tapahtumaan. Ihmiset muuttaa tuntemattomien kämppiksienkin luo ja parisuhteessa yhdessä asuminen säästää rahaa ja aikaa - jos ei kolmen vuoden jälkeen halua muuttaa seurustelukumppaninsa kanssa yhteen sitä ei tule haluamaankaan. Teillä on jo suhteen alkuhuumakin mennyt, nyt pitäisi olla vakiintumisvaihe jo menossa. Ei tarvitse heti ottaa yhteistä talolainaa, vaan voi ottaa yhteisen vuokrakodin.