Vanhemmat ulkomaille, lapsi hoitoon.
Haluttaisiin lähteä äkkilähdöllä etelään, mutta lapsi pistettäisiin hoitoon anopille. Anopin mielestä ok, mutta omat vanhempani saivat raivarit asiasta. Miten teillä on toimittu pienten lasten ja ulkomaanmatkojen kanssa? En viitsisi 3-vuotiasta raahata perässäni rentouttavalla lomalla, tuskin lapsi sitä enää matkan jälkeen muistaa..
Kommentit (59)
Kateelliset täällä kurnuttaa! Älä välitä. Hyvää matkaa vaan.
Meille ei tulisi mieleenkään lähteä viikoksi etelään ilman lasta.
Olemme molemmat matkustelleet aina paljon, ja kun lasta alettiin harkitsemaan niin totta kai oli itsestään selvää että seuraavat vuodet matkustetaan sitten lapsen kanssa ja lapsen ehdoilla - "omien" reissujen aika tulee sitten taas jossain kohtaa... Kahdestaan vietämme silloin tällöin hotelliyön ja se riittää meille, emme raaski lasta pidemmän "loman" ajaksi jättää mummolle.
Tämän on oltava provo...Huono sellainen.
Ottaisin lapset mukaan varmasti, olemme perheenä tosi hyvä porukka ja nautin kun näen lasteni ilon. Rantaloma olisi mukava lapsillekin. Lähdemme mieheni kanssa syksyllä pitkäksi viikonlopuksi kaupunkilomalle kahdestaan, kaupunkilomat eivät ole pienille kovin herkkua.
Ollaan viety anopille jos ollaan haluttu rentouttava loma. Joullekin reissuille taas otettu mukaan, mutta eihän se tosiaan rentouttavaa saati lomaa ole
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:41"]
[/quote]
Miten niin oltava provo? Jos haluaisin nauttia rentouttavasta lomasta ilman kiukuttelevaa mukulaa niin olen heti provo. Nauttikaa te kirkuvista mukuloistanne siellä omalla "rentouttavalla" lomallanne
Kyllä mä jo 3-veen jättäisin hyvällä omatunnolla viikoksi hoitoon - pitäähän vanhempienkin saada ladata akkuja että jaksaa taas olla hyviä äitejä ja isejä :) Tietysti niin että lapsikin joskus pääsee, 3-vuotias tosin luultavasti nauttii Muumimaailmasta Kyprosta enemmän. Enkä montaa kertaa vuodessa veisi, mutta esim kerta vuoteen tekee kaikille vain hyvää, ja lapsikin näkee mummiaan!
Varmasti provo. Mutta turha näistä asioista on tapella. Toidet jättää hyvällä omatunnolla lapset hoitoon vaikka tosiaan viikoksi ihan pienenä ja varmasti kaikki menee hyvin. Se mikä sopii yhdelle perheelle, voi olla painajainen toiselle perheelle.
Meille ulkomaanmatkat ovat ollet ihanaa ja rentouttavaa aikaa pois arjesta ja lapset siis ovat ollet mukana. Lomakohteet on ollut rentoja, helppoja ja hyvä tasoisia.
Nyt on sellainen tilanne että vietetään 4 päivää miehen kanssa reissussa ja alpset pärjää varmasti paremmin kuin äiti ;) Ja nuorin on nyt 5v.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:41"]
[/quote]
Miten niin oltava provo? Jos haluaisin nauttia rentouttavasta lomasta ilman kiukuttelevaa mukulaa niin olen heti provo. Nauttikaa te kirkuvista mukuloistanne siellä omalla "rentouttavalla" lomallanne
[/quote]
Olen monesti miettinyt, miten huono tuuri joillakin onkaan lastensa suhteen. Mun lapset ei ole kirkuvia ja kamalia. Heidän kanssaan reissut ovat aina onnistuneet.
Itse otamme nelivuotiaan mukaan ja kaksitoistavuotias lähtee myös. Saa nähä mitä tulee.. mut nauttikaa matkasta ja vetäkää päiväkännejä:) onhan se kahestaa ihan erilaista.
Anoppi hoitaa suurella rakkaudella. Viikko on lyhyt aika. Nauttikaa lomasta.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 22:14"]Itse otamme nelivuotiaan mukaan ja kaksitoistavuotias lähtee myös. Saa nähä mitä tulee.. mut nauttikaa matkasta ja vetäkää päiväkännejä:) onhan se kahestaa ihan erilaista.
[/quote] 12vuotias on siskontyttö ja nelivuotias esikoinen. Eka etelänmatka lasten kanssa.
Minusta lapsen kanssa on kiva matkustaa, on ain ollut. Eka elinvuosiensa aikana lapsi kävi jo kolmessa maassa, josta yksi rapakon takana, eikä ollenkaan kurjaa ollut, vaan kivaa. Eikä siitä tahti ole hidastunut. Mutta mun lapsi onkin iloinen ja järkevä, joka tykkää matkustaa.
Anoppi hoitaa suurella rakkaudella, onhan se tärkeää vaihtelua lapselle, tulla rakastetuksi.
Ei ole hoidettu mitenkään, koska emme matkaile ilman lapsia. Lapset nyt pian 6- ja 4-vuotiaat. Nuorempi ei ole ollut ikinä vielä yökylässäkään, voi mennä mummolle sitten kun itse sitä haluaa, ja silloinkin olemme valmiusasemissa hakemaan pois.
Minusta on hienompaa jakaa kokemuksia perheen kesken ja viettää yhteistä aikaa, ennen lapsia sai lentää ihan riittävästi omia menojaan. Onneksi mies on samaa maata.
sun vanhemmat ymmärtää lapsia. Ottakaa lapsi mukaan, ehkä se kirkuu vähemmän kun sitä joskus huomiodaan ilman kirkumista
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 22:03"]
Kyllä mä jo 3-veen jättäisin hyvällä omatunnolla viikoksi hoitoon - pitäähän vanhempienkin saada ladata akkuja että jaksaa taas olla hyviä äitejä ja isejä :) Tietysti niin että lapsikin joskus pääsee, 3-vuotias tosin luultavasti nauttii Muumimaailmasta Kyprosta enemmän. Enkä montaa kertaa vuodessa veisi, mutta esim kerta vuoteen tekee kaikille vain hyvää, ja lapsikin näkee mummiaan!
[/quote]
Joo sehän on ihan tavallista, että kun "näkee" sukulaisiaan, vähintään viikko on kyläiltävä. Eihän sitä muuten näe mitään.
Tyypillinen äiti, joka parhain päin yrittää aina omat rientonsa selittää. Koska vain siten jaksaa olla "parempi äiti". Jos tuollainen on parempi äiti, en edes halua tietää millainen se paska äiti on.
3 v voi olla hyvin anoppilassa pitkän viikonlopun, mutta ei koko viikkoa, jos et halua haasteita lapsen kiintymyssuhteen ym kanssa
Meillä on myös ihanat lapset, nyt 7, 10 ja 12 vuotiaat, joiden kanssa on ilo matkustaa. Nyt kun vanhin lapsi alkaa kohta olla jo teini-iässä, niin tiedän, että alkaa olla viimeiset ajat kun perhe on tällä kokoonpanolla yhdessä. Lapset ovat osanneet käyttäytyä aina kivasti, iloisesti ja uteliaasti. Lähtisin siis lapsen kanssa matkaan, tosin ap on tainnut jo päättää, että lapsi on matkalla riesa. Harmi.
Vastaan nyt rehellisesti... ihan hullua jättää pieni lapsi viikoksi isovanhemman hoiviin vapaaehtoisesti. Kiintymyssuhde voi aivan oikeasti vaurioitua ko. kokemuksesta. Lapset on yksilöitä... näin ei siis käy kaikille.
Mikä estää lähtemästä esim. kolmeksi päiväksi? Tai ottamasta anoppia reissuun mukaan ja ottamasta esim. kahta hotellihuonetta. Silloin voi olla välillä lapsen kanssa ja välillä viettää kahdenkeskistä aikaa.
Kannattaa miettiä myös, että kannattaako hankkia lapsia, jos ei ole valmis hoitamaan niitä silloin, kun ne ovat pieniä? Ne kasvavat aikanaan ja silloin voi jättää lapsen pidemmäksi aikaa isovanhempien hoitoon yms.