Mitä tekisitte tilanteessani? Akuutti tilanne, hämmentynyt olo, mitä kaikkea seurasi suhteellisen pienestä asiasta.
Tänä aamuna tapahtunutta, mokasin.
Menin nukkumaan uudenvuoden yönä ennen miestä ja lapsia. Heräsin kuuden aikaan aamulla huomasin että mies oli jättänyt palamaan olohuoneeseen ja keittiöön kaksi isoa oikeaa kynttilää yöksi. Säikähdin tosi paljon ajatusta mitä olisi voinut sattua.
Herätin miehen toisesta huoneesta ja sanoin hänelle tympääntyneenä miksi oli jättänyt kynttilät palamaan. Joo, tiedän ei ollut järkevää herättää.
Mies suuttui, hermosi, hakkasi ovia, huusi, töni, kuitenkin sitten halasi ja pyysi tönimistä anteeksi. Lapsi heräsi, itki, säikähti. Mies ei välittänyt siitä mitään. Lähdin nukkumaan ja kuulin kun mies liikkui talossa.
Keräsi tavaroitaan, meni ulos ja lähti autolla pois. Kerkesin vain kysyä perään että tällaisen seurauksenko laitat mun tekemiselle?
Laitoin perään viestiä, jossa kerroin että aika kohtuuttomat seuraukset, olisi voitu selvittää juttelemalla.
Pyysin anteeksi, toistuvasti.
Pyysin miettimään lapsia mikä huoli heillä tulee kun heräävät. Pyysin tulemaan kotiin ennen kun lapset tajuaa. Sanoin että haluan sopia ja annan ison halin ja pusun jos tulisi pian kotiin.
Sain vain vastauksen että miksi mistään pitää riidellä jos se onkin noin helppo sopia.
Pyysin uudestaan anteeksi ja pyysin miettimään lapsia.
En saanut vastausta.
Illalla tuli viesti että olen jo kaukana ja että se saattaa ärsyttää.
Kysyin että missä ja sanoin että minulla pitäisi olla oikeus tietää.
Vastasi että huitsin vitussa. Ja sitten sain tietää että 200 km päässä.
Nyt odottelen vastausta kysymykseen kenen luona?
Vastasi että minulle riittää ja suru hymiö.
Vastasin että kiitos tiedosta.
Ja kysyin vielä kenen luona on.
Mies on ollut yli 10 vuotta täysin uskollinen ja arvot on kohdanneet täysin siinä aiheessa, en osaisi epäillä siitä.
Mies hävisi 2 kk sitten myös ryyppäämään yksin autoon lähelle kotia kun oli ensin itse riehunut täällä lasten nähden, kun reagoi meidän erimielisyyteen, jossa kummallakin oli oikeus mielipiteeseen.
Sen jälkeen oli tosi pahoillaan, ymmärsi että oli tehnyt väärin meitä kohtaan. On yrittänyt korjata tilannetta. Ja nyt tämä.
Mitä te tekisitte minun asemassa? Itsellä todella toivoton olo koska tiedän että mies ei ikinä hyväksyisi itselleen tällaisia seurauksia siitä mitä laittaa nyt minulle.
Olen shokissa.
Kommentit (305)
12 sivullista ja kolmatta päivää vastattu trolliin. Voi kiesus tätä tyhmyyttä ja sokeutta. 🙄
Ilmeisesti aihe, miesvviha, palstan akoille liian rakas että suomukset tippuisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa, että tässä keskustelussa teki nainen niin tai näin, niin väärin meni. Jos nainen olisi ollut se, joka jätti kynttilät palamaan, kun meni viimeiseksi nukkumaan, niin sama huuto alkaisi, että NAISEN VASTUULLA! Tuollaiset kynttilähommat taitaa olla liian ylivoimaisia miehille...
Onko se mies edes halunnut niitä kynttilöitä? En tykkäisi, että poltellaan kynttilöitä ja sitten ei huolehdita niistä. Olisin ap:n miehenä muistuttanut sammuttamaan ne tai sitten ei poltella kynttilöitä laisinkaan, jos ei osata sammuttaa niitä. Yhden kerran sammuttaisin puolesta, mutta saisi ripityksen.
Miksi ei olisi voinut haluta? Kyllä meillä ainakin mies tykkää kynttilänvalosta ja sen tuomasta tunnelmasta esimerkiksi viikonloppuiltaisin ja juhlapyhinä. Jos on esimerkiksi tehnyt ruokaa ja haluaa laittaa meille illallisen pöytään, niin sytyttää myös kynttilöitä. Ja meillä sammuttaa kynttilät viimeistään se, joka menee viimeiseksi nukkumaan.
Meillä on niin päin, että mies tykkää sytytellä kynttilöitä, mutta muuten on suurpiirteinen valvonnan suhteen. Hän voi hyvin jättää kynttlät palamaan, vaikka poistuu huoneesta. Onneksi tunnen mieheni ja siksi sammutan kynttilät esimerkiksi nukkumaan mennessäni tai jos huoneesta poistutaan.
Ap on kynnysmatto ja mies sekopää. Molemmat henkisesti epävakaita. Menkää hoitoon ja erotkaa.
Jos sytytän kynttilät, ne myös sammutankin.
No tuliko mies jo takaisin??Vaikuttaa ett tossa tilanteessa ei kynttilät ole SE juttu vaan taustalla on jotain muuta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reaktio ei ole kohtuuton suhteessa siihen mitä MIES teki. Eli huusi ja töni ilman aihetta.
Sinä et ole tehnyt mitään väärää.
Aivan niin. Huolestuttavaa, että ap pyytelee anteeksi, kun häntä kohtaan on oltu väkivaltaisia.
Ja töniminen ei ole mitenkään vähemmän vakavaa. Jos töniessä kaatuu ja lyö päänsä, voi siitä seurata jopa kuolema tai aivovamma. Näiden asioiden kanssa pitää olla nollatoleranssi. Väkivalta on rikos.
Äitini opetti minulle aikoinaan säännön, että ensimmäisestä lyönnistä (tai muusta väkivallan ilmaisusta) tavarat laukkuun ja ulos. Olen onnellinen, että hän takoi tämän ajatuksen syvälle päähäni, sillä vähän reilut parikymppisenä tällainen tilanne tuli eteen. Jätin miehen (sen sian) saman tien, eikä minulle tapahtunut muuta kuin sijoiltaan lähtenyt polvilumpio (tappelun tiimellyksessä). Olen varrma, että ei olisi jäänyt ainoaksi kerraksi. Nyt minulla on lempeä ja rakastava mies, jolle ei tulisi mieleenkään olla väkivaltainen ketään kohtaan.
Minun mieheni hakk.asi minut verille känniriidassa 15 vuotta sitten.
Säikähti..kun selvittiin keskusteltiin.
Nyt ollaan oltu yhdessä 30 vuotta.
Ihana luotettava mies.
Olisiko pitänyt jättää?
Äitisi on simpleton..onko ihan kansakoulun käynyt?
Kynttilöiden polttaminen turhaa, vaarallista ja epäterveellistä. Meillä kynttilät käytössä vain joskus sähkökatkon yllättäessä ja joskus ulkotulia ulkosalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reaktio ei ole kohtuuton suhteessa siihen mitä MIES teki. Eli huusi ja töni ilman aihetta.
Aivan niin. Huolestuttavaa, että ap pyytelee anteeksi, kun häntä kohtaan on oltu väkivaltaisia.
Ja töniminen ei ole mitenkään vähemmän vakavaa. Jos töniessä kaatuu ja lyö päänsä, voi siitä seurata jopa kuolema tai aivovamma. Näiden asioiden kanssa pitää olla nollatoleranssi. Väkivalta on rikos.
Äitini opetti minulle aikoinaan säännön, että ensimmäisestä lyönnistä (tai muusta väkivallan ilmaisusta) tavarat laukkuun ja ulos. Olen onnellinen, että hän takoi tämän ajatuksen syvälle päähäni, sillä vähän reilut parikymppisenä tällainen tilanne tuli eteen. Jätin miehen (sen sian) saman tien, eikä minulle tapahtunut muuta kuin sijoiltaan lähtenyt polvilumpio (tappelun tiimellyksessä). Olen varrma, että ei olisi jäänyt ainoaksi kerraksi. Nyt minulla on lempeä ja rakastava mies, jolle ei tulisi mieleenkään olla väkivaltainen ketään kohtaan.
Ihana luotettava mies.
Olisiko pitänyt jättää?
Olen eri, mutta kyllä, todellakin olisi pitänyt jättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulin just kaupassa ja totesi että mies oli jättänyt hellan levyn ykköselle ja lähtenyt lenkille. Laitoin levyn nollille ja ehkä sanon sitten illalla jossain vaiheessa, mutta en heti ala paasata kun mies tulee hikisenä kotiin. Menköön suihkuun, vaihtakoon vaatteet ja juokoon + syököön jotain ensin.
PS. Sammutan aina itse omat sytyttämäni kynttilät, enkä poistu huoneesta muuta kuin lyhyesti esim vessaan. Se, joka sytyttää kynttilät, on niistä vastuussa.Juuri näin. Miesten henkäyksenohutta psyykettä pitää käsitellä varoen, ikävät vastuuttamiset iskevät miehiseen egoon ja pian Sulttaanisi saattaa jättää sinut. Koskaan ei saa hermostua eikä edes asiallisesti huomauttaa miehille heidän toiminnastaan mikä riskeeraa oman turvallisuutesi. Tässä kaipaamasi vahvistus siitä miten olet not like other girls ja super cool tyttöystävä.
Olet niitä naisia jotka istuvat kalpeana vieressä kun mies ajaa ylinopeutta. Ettei vaan nalkuta ja puhu miehelle kuin ihmiselle.
Tämä oli niin hyvä kommentti! Joo, ei kannata suotta huomauttaa tuollaisesta pienestä asiasta kuin levyjen päälle jättämisestä. Asioista sanominen kun on miehistä niin epämukavaa. Säilyy sopu, kun ollaan hiljaa ja vain toivotaan, että se ei joku päivä polta koko kämppää.
Asioista saa ja pitää sanoa. Ajalla, paikalla ja tavalla on kuitenkin suuri merkitys, kuten monessa muussakin asiassa. Keskellä yötäkö pitää herättää ihan vartavasten ja huomauttaa?Lisäksi miesten ja naisten ero on siinä, että liikutaan eri tasoilla siinä, mikä on relevanttia ja mikä ei. Naiset kokevat miehet monessa asiassa välinpitämättömänä ja miesten näkökulmasta naiset ylireagoivat asioita ja suurentelevat niiden merkitystä. Toinen sukupuoli on pragmaattisempi ja toinen elää enemmän tunteiden ohjaamana. Saatte itse päättää kumpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana luotettava mies.
Olisiko pitänyt jättää?
Ai yhdestä virhestä?
Ollaan oltu se 30 vuotta.
Miehellä ei ole muita naisia, ei tupakoi.
Emme ole spurgupariskunta.
Tapahtui ylilyönti...otimme opiksemme
Nyt on kaunis hoikka mies...onko sulla?
voi hyvän tähen , eiköhän tämä kynttiläjuttu katkaissut kamelin selän , ongelmat on muualla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana luotettava mies.
Olisiko pitänyt jättää?
hyväsytte pierevän ruman miehen olkkariine?
Elämästä intohimo mennyt
Tilalle tullut naked attraction finland ja xxl yöpaita?
siksikö alapeukut?
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei näe kynttilöitä, ne ovat naisille. Tästä syystä sinun olisi pitänyt sammuttaa kynttilät ennen kuin menit nukkumaan. Hän suuttui, koska ei edes tiennyt mistä puhuit.
No just, ei tietenkään näe palavaa kynttilää, kun on sokea! Ap on ihan hirveä ihminen, kun sokean pistää vastuuseen kynttilöistä ja nyt se sokea ajelee monta sataa kilometriä autolla loukkaantuneena kohtuuttomasta vaimon käytöksestä! Apua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana luotettava mies.
Olisiko pitänyt jättää?
Ai yhdestä virhestä?
Ollaan oltu se 30 vuotta.
Miehellä ei ole muita naisia, ei tupakoi.
Emme ole spurgupariskunta.
Tapahtui ylilyönti...otimme opiksemme
Nyt on kaunis hoikka mies...onko sulla?
On, eikä ole lyönyt sitä ensimmäistäkään kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulin just kaupassa ja totesi että mies oli jättänyt hellan levyn ykköselle ja lähtenyt lenkille. Laitoin levyn nollille ja ehkä sanon sitten illalla jossain vaiheessa, mutta en heti ala paasata kun mies tulee hikisenä kotiin. Menköön suihkuun, vaihtakoon vaatteet ja juokoon + syököön jotain ensin.
PS. Sammutan aina itse omat sytyttämäni kynttilät, enkä poistu huoneesta muuta kuin lyhyesti esim vessaan. Se, joka sytyttää kynttilät, on niistä vastuussa.Juuri näin. Miesten henkäyksenohutta psyykettä pitää käsitellä varoen, ikävät vastuuttamiset iskevät miehiseen egoon ja pian Sulttaanisi saattaa jättää sinut. Koskaan ei saa hermostua eikä edes asiallisesti huomauttaa miehille heidän toiminnastaan mikä riskeeraa oman turvallisuutesi. Tässä kaipaamasi vahvistus siitä miten olet not like other girls ja super cool tyttöystävä.
Olet niitä naisia jotka istuvat kalpeana vieressä kun mies ajaa ylinopeutta. Ettei vaan nalkuta ja puhu miehelle kuin ihmiselle.
Tämä oli niin hyvä kommentti! Joo, ei kannata suotta huomauttaa tuollaisesta pienestä asiasta kuin levyjen päälle jättämisestä. Asioista sanominen kun on miehistä niin epämukavaa. Säilyy sopu, kun ollaan hiljaa ja vain toivotaan, että se ei joku päivä polta koko kämppää.
Asioista saa ja pitää sanoa. Ajalla, paikalla ja tavalla on kuitenkin suuri merkitys, kuten monessa muussakin asiassa. Keskellä yötäkö pitää herättää ihan vartavasten ja huomauttaa?Lisäksi miesten ja naisten ero on siinä, että liikutaan eri tasoilla siinä, mikä on relevanttia ja mikä ei. Naiset kokevat miehet monessa asiassa välinpitämättömänä ja miesten näkökulmasta naiset ylireagoivat asioita ja suurentelevat niiden merkitystä. Toinen sukupuoli on pragmaattisempi ja toinen elää enemmän tunteiden ohjaamana. Saatte itse päättää kumpi.
Aloittaja heräsi AAMULLA kuudelta, ja kynttilät olivat palamassa. Oliko luetun ymmärtämisessä häikkää?
Vierailija kirjoitti:
Oliko kynttilät palaneet loppuun ja mies hereillä koko ajan? Uudenvuoden yö kuitenkin.
Oliko kynttilät turvallisella alustalla eli oliko oikeaa vaaraa vai ei? Jos ei ollut todellista vaaraa niin kilari oli ylireagointia.
Kuuluisat viimeiset sanat, ennen kuin torppa paloi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja heräsi AAMULLA kuudelta, ja kynttilät olivat palamassa. Oliko luetun ymmärtämisessä häikkää?
Herätti keksen unien. Vapaalla klo 6 on yötä monelle. Onko sinun järjenjuoksussa vikaa? Herättämiselle ei ollut mitään syytä. Asian olisi voinut keskustella aamulla.
Varmaan joku muukin jo asian todennut, mutta sama aloitus on kaksplussalla. Ei mies oikein toiminut, mutta en kyllä tajua ap:ta miksi piti tuollaisen takia mennä herättämään toinen aikaisin aamulla. Miksi ei voinut odottaa, että toinen herää ja sitten asiallisesti sanoa asiasta. No pjaska provohan tämä koko juttu on.
selvästi parempi ihminen