Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte tilanteessani? Akuutti tilanne, hämmentynyt olo, mitä kaikkea seurasi suhteellisen pienestä asiasta.

Suru
01.01.2021 |

Tänä aamuna tapahtunutta, mokasin.
Menin nukkumaan uudenvuoden yönä ennen miestä ja lapsia. Heräsin kuuden aikaan aamulla huomasin että mies oli jättänyt palamaan olohuoneeseen ja keittiöön kaksi isoa oikeaa kynttilää yöksi. Säikähdin tosi paljon ajatusta mitä olisi voinut sattua.
Herätin miehen toisesta huoneesta ja sanoin hänelle tympääntyneenä miksi oli jättänyt kynttilät palamaan. Joo, tiedän ei ollut järkevää herättää.

Mies suuttui, hermosi, hakkasi ovia, huusi, töni, kuitenkin sitten halasi ja pyysi tönimistä anteeksi. Lapsi heräsi, itki, säikähti. Mies ei välittänyt siitä mitään. Lähdin nukkumaan ja kuulin kun mies liikkui talossa.

Keräsi tavaroitaan, meni ulos ja lähti autolla pois. Kerkesin vain kysyä perään että tällaisen seurauksenko laitat mun tekemiselle?

Laitoin perään viestiä, jossa kerroin että aika kohtuuttomat seuraukset, olisi voitu selvittää juttelemalla.
Pyysin anteeksi, toistuvasti.
Pyysin miettimään lapsia mikä huoli heillä tulee kun heräävät. Pyysin tulemaan kotiin ennen kun lapset tajuaa. Sanoin että haluan sopia ja annan ison halin ja pusun jos tulisi pian kotiin.
Sain vain vastauksen että miksi mistään pitää riidellä jos se onkin noin helppo sopia.

Pyysin uudestaan anteeksi ja pyysin miettimään lapsia.
En saanut vastausta.

Illalla tuli viesti että olen jo kaukana ja että se saattaa ärsyttää.
Kysyin että missä ja sanoin että minulla pitäisi olla oikeus tietää.

Vastasi että huitsin vitussa. Ja sitten sain tietää että 200 km päässä.

Nyt odottelen vastausta kysymykseen kenen luona?

Vastasi että minulle riittää ja suru hymiö.

Vastasin että kiitos tiedosta.
Ja kysyin vielä kenen luona on.

Mies on ollut yli 10 vuotta täysin uskollinen ja arvot on kohdanneet täysin siinä aiheessa, en osaisi epäillä siitä.

Mies hävisi 2 kk sitten myös ryyppäämään yksin autoon lähelle kotia kun oli ensin itse riehunut täällä lasten nähden, kun reagoi meidän erimielisyyteen, jossa kummallakin oli oikeus mielipiteeseen.

Sen jälkeen oli tosi pahoillaan, ymmärsi että oli tehnyt väärin meitä kohtaan. On yrittänyt korjata tilannetta. Ja nyt tämä.

Mitä te tekisitte minun asemassa? Itsellä todella toivoton olo koska tiedän että mies ei ikinä hyväksyisi itselleen tällaisia seurauksia siitä mitä laittaa nyt minulle.

Olen shokissa.

Kommentit (305)

Vierailija
201/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää asia rauhassa läpi sitten kun mies suvaitsee saapua takaisin. Yhdessä käytte läpi perheen säännöt. Toiseen ei käydä käsiksi, lapset etusijalle. Miehellä myös vastuu lapsista. Jos ei onnistu niin erotkaa. Älä ala miehellesi kynnysmatoksi vaan edellytä aikuismaista käytöstä. Jos lähtee ja jättää perheen noin vain ei tosiaankaan ole oikein. Miehesi käytös on kuvaamasi perusteella kuin murrosikäisen lapsen. Pidä omista rajoistasi kiinni.

Vierailija
202/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin just kaupassa ja totesi että mies oli jättänyt hellan levyn ykköselle ja lähtenyt lenkille. Laitoin levyn nollille ja ehkä sanon sitten illalla jossain vaiheessa, mutta en heti ala paasata kun mies tulee hikisenä kotiin. Menköön suihkuun, vaihtakoon vaatteet ja juokoon + syököön jotain ensin.

PS. Sammutan aina itse omat sytyttämäni kynttilät, enkä poistu huoneesta muuta kuin lyhyesti esim vessaan. Se, joka sytyttää kynttilät, on niistä vastuussa.

Juuri näin. Miesten henkäyksenohutta psyykettä pitää käsitellä varoen, ikävät vastuuttamiset iskevät miehiseen egoon ja pian Sulttaanisi saattaa jättää sinut. Koskaan ei saa hermostua eikä edes asiallisesti huomauttaa miehille heidän toiminnastaan mikä riskeeraa oman turvallisuutesi. Tässä kaipaamasi vahvistus siitä miten olet not like other girls ja super cool tyttöystävä.

Olet niitä naisia jotka istuvat kalpeana vieressä kun mies ajaa ylinopeutta. Ettei vaan nalkuta ja puhu miehelle kuin ihmiselle.

Tämä oli niin hyvä kommentti! Joo, ei kannata suotta huomauttaa tuollaisesta pienestä asiasta kuin levyjen päälle jättämisestä. Asioista sanominen kun on miehistä niin epämukavaa. Säilyy sopu, kun ollaan hiljaa ja vain toivotaan, että se ei joku päivä polta koko kämppää.

Parempi vaan olla ilman miestä.

Ei noitahermoheikkoja kannata katsella!!!! Minä en ikinä enää miestä ota ja paremmin on pärjättykin ilman lasten kanssa. Aina oli tappelua ties mistä eikä mistään saanut huomauttaa herra täydelliselle mutta itse teki mitä huvitti. Kamalia muistoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi syyttää toista, kun ap olisi voinut itse ne sammuttaa. Miehelle oli varmaan yx ja sama, jos ne sammutettiin. Voisi katsoa siihen omaan napaankin eikö vain syytellä toista.

Sun on pakko olla mies kun on niin älyvapaata tekstiä... 😁😬

Vierailija
204/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ollut itsekin vastuuton, koska olet jättänyt kynttilät palamaan mennessäsi nukkumaan. Itse en koskaan voisi tehdä niin, vaikka joku muu jäisikin vielä hereille. Ainakaan ilman keskustelua niiden sammuttamisesta. Miehesi ei hallitse omia impulsejaan yhtään, on vastuuton ja vaarallinen ihminen. Olet säälittävä, kun pyydät anteeksi ja roikut kuin läheisriippuvainen arvaamattomassa, tasapainottamassa miehessä, joka jätti sinut hyvin itsekkäällä tavalla pienestä asiasta. Taidat olla vähän yksinkertainenkin, kun selvästi vain haluat, että miehesi tulee vielä takaisin alistamaan sinua.

Muistuttaako miehesikin sinua kynttilöiden sammuttamisesta, jos menee ennen sinua nukkumaan?

Vierailija
205/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ollut itsekin vastuuton, koska olet jättänyt kynttilät palamaan mennessäsi nukkumaan. Itse en koskaan voisi tehdä niin, vaikka joku muu jäisikin vielä hereille. Ainakaan ilman keskustelua niiden sammuttamisesta. Miehesi ei hallitse omia impulsejaan yhtään, on vastuuton ja vaarallinen ihminen. Olet säälittävä, kun pyydät anteeksi ja roikut kuin läheisriippuvainen arvaamattomassa, tasapainottamassa miehessä, joka jätti sinut hyvin itsekkäällä tavalla pienestä asiasta. Taidat olla vähän yksinkertainenkin, kun selvästi vain haluat, että miehesi tulee vielä takaisin alistamaan sinua.

Muistuttaako miehesikin sinua kynttilöiden sammuttamisesta, jos menee ennen sinua nukkumaan?

Se, joka ekana menee nukkumaan muistuttaa kynttilöistä tai samnuttaa ne. Siinä vaiheessa on jo sen verran myöhä, että ne voi jo sammuttaa.

Vierailija
206/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi syyttää toista, kun ap olisi voinut itse ne sammuttaa. Miehelle oli varmaan yx ja sama, jos ne sammutettiin. Voisi katsoa siihen omaan napaankin eikö vain syytellä toista.

Sun on pakko olla mies kun on niin älyvapaata tekstiä... 😁😬

Minä sammuttaisin jo sen takia, että turha polttaa kalliita kynttilöitä, kun ei ne toista kiinnosta pätkääkään. Ja minimoi kaikki riskit, jos toinen nukahtaakin.

Vierailija
207/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka menee viimeisenä nukkumaan Sam mutta kynttilät

Vierailija
208/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helkkarissa et vain sammuttanut kynttilöitä

Vierailija
209/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eksä oli ylitarkka kynttilöistä ja kyllä muistutti. Mitä nauramista siinä on.

Vierailija
210/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa, että tässä keskustelussa teki nainen niin tai näin, niin väärin meni. Jos nainen olisi ollut se, joka jätti kynttilät palamaan, kun meni viimeiseksi nukkumaan, niin sama huuto alkaisi, että NAISEN VASTUULLA! Tuollaiset kynttilähommat taitaa olla liian ylivoimaisia miehille...

Vierailija
211/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja sammutan kynttilät viimeistään klo 22 vaikka en mene vielä nukkumaan. Tuntuu turvallisemmalta noin. Olen joskus nukahtanut keskwn elokuvan katselun.

Vierailija
212/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka menee viimeisenä nukkumaan Sam mutta kynttilät

Sytyttäjä sammuttaa tietysti. Hänen takia ne kynttilät palaakin.

Vierailija
213/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lediky ttilät käyttöön, varsinkin jos kyseessä lapsiperhe ja herkästi tulistuvat ja vastuuttomat vanhemmat. Sinultako salaa mies oli kynttilät sytyttänyt.

Vierailija
214/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap maininnut sitä, että kumpi ne kynttilät alunperin sytytti? Kyllähän se on voinut olla se mieskin. Ainakin meillä mies osaa sytytellä kynttilöitä ja myöskin sammuttaa ne.

Vierailija
215/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa, että tässä keskustelussa teki nainen niin tai näin, niin väärin meni. Jos nainen olisi ollut se, joka jätti kynttilät palamaan, kun meni viimeiseksi nukkumaan, niin sama huuto alkaisi, että NAISEN VASTUULLA! Tuollaiset kynttilähommat taitaa olla liian ylivoimaisia miehille...

Onko se mies edes halunnut niitä kynttilöitä? En tykkäisi, että poltellaan kynttilöitä ja sitten ei huolehdita niistä. Olisin ap:n miehenä muistuttanut sammuttamaan ne tai sitten ei poltella kynttilöitä laisinkaan, jos ei osata sammuttaa niitä. Yhden kerran sammuttaisin puolesta, mutta saisi ripityksen.

Vierailija
216/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap maininnut sitä, että kumpi ne kynttilät alunperin sytytti? Kyllähän se on voinut olla se mieskin. Ainakin meillä mies osaa sytytellä kynttilöitä ja myöskin sammuttaa ne.

Eiköhän tuo asia olisi mainittu ihan ensimmäisenä korostaen.

Vierailija
217/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se mies edes halunnut niitä kynttilöitä? En tykkäisi, että poltellaan kynttilöitä ja sitten ei huolehdita niistä. Olisin ap:n miehenä muistuttanut sammuttamaan ne tai sitten ei poltella kynttilöitä laisinkaan, jos ei osata sammuttaa niitä. Yhden kerran sammuttaisin puolesta, mutta saisi ripityksen.

Miksi ei olisi voinut haluta? Kyllä meillä ainakin mies tykkää kynttilänvalosta ja sen tuomasta tunnelmasta esimerkiksi viikonloppuiltaisin ja juhlapyhinä. Jos on esimerkiksi tehnyt ruokaa ja haluaa laittaa meille illallisen pöytään, niin sytyttää myös kynttilöitä. Ja meillä sammuttaa kynttilät viimeistään se, joka menee viimeiseksi nukkumaan.

Vierailija
218/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltainen olisi kertonut siitä ihan ensimmäiseksi. 

Vierailija
219/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei olisi voinut haluta? Kyllä meillä ainakin mies tykkää kynttilänvalosta ja sen tuomasta tunnelmasta esimerkiksi viikonloppuiltaisin ja juhlapyhinä. Jos on esimerkiksi tehnyt ruokaa ja haluaa laittaa meille illallisen pöytään, niin sytyttää myös kynttilöitä. Ja meillä sammuttaa kynttilät viimeistään se, joka menee viimeiseksi nukkumaan.

Ehkä halusi ehkä ei. Mutta en syyllistäisi ketään semmoisesta, minkä olisi voinut itse tehdä. Kyllä se olisi molempien syy, jos asunto olisi syttynyt palamaan, koska kumpikaan ei sammuttanut kynttilöitä. 

Vierailija
220/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkasi ovia, huusi ja töni sinua.

Kiva koti lapsille kasvaa. Laita päivämääriä ylös kun näin käy ja mieti sitten ihan itse tällaistako haluat lapsillesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän