Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte tilanteessani? Akuutti tilanne, hämmentynyt olo, mitä kaikkea seurasi suhteellisen pienestä asiasta.

Suru
01.01.2021 |

Tänä aamuna tapahtunutta, mokasin.
Menin nukkumaan uudenvuoden yönä ennen miestä ja lapsia. Heräsin kuuden aikaan aamulla huomasin että mies oli jättänyt palamaan olohuoneeseen ja keittiöön kaksi isoa oikeaa kynttilää yöksi. Säikähdin tosi paljon ajatusta mitä olisi voinut sattua.
Herätin miehen toisesta huoneesta ja sanoin hänelle tympääntyneenä miksi oli jättänyt kynttilät palamaan. Joo, tiedän ei ollut järkevää herättää.

Mies suuttui, hermosi, hakkasi ovia, huusi, töni, kuitenkin sitten halasi ja pyysi tönimistä anteeksi. Lapsi heräsi, itki, säikähti. Mies ei välittänyt siitä mitään. Lähdin nukkumaan ja kuulin kun mies liikkui talossa.

Keräsi tavaroitaan, meni ulos ja lähti autolla pois. Kerkesin vain kysyä perään että tällaisen seurauksenko laitat mun tekemiselle?

Laitoin perään viestiä, jossa kerroin että aika kohtuuttomat seuraukset, olisi voitu selvittää juttelemalla.
Pyysin anteeksi, toistuvasti.
Pyysin miettimään lapsia mikä huoli heillä tulee kun heräävät. Pyysin tulemaan kotiin ennen kun lapset tajuaa. Sanoin että haluan sopia ja annan ison halin ja pusun jos tulisi pian kotiin.
Sain vain vastauksen että miksi mistään pitää riidellä jos se onkin noin helppo sopia.

Pyysin uudestaan anteeksi ja pyysin miettimään lapsia.
En saanut vastausta.

Illalla tuli viesti että olen jo kaukana ja että se saattaa ärsyttää.
Kysyin että missä ja sanoin että minulla pitäisi olla oikeus tietää.

Vastasi että huitsin vitussa. Ja sitten sain tietää että 200 km päässä.

Nyt odottelen vastausta kysymykseen kenen luona?

Vastasi että minulle riittää ja suru hymiö.

Vastasin että kiitos tiedosta.
Ja kysyin vielä kenen luona on.

Mies on ollut yli 10 vuotta täysin uskollinen ja arvot on kohdanneet täysin siinä aiheessa, en osaisi epäillä siitä.

Mies hävisi 2 kk sitten myös ryyppäämään yksin autoon lähelle kotia kun oli ensin itse riehunut täällä lasten nähden, kun reagoi meidän erimielisyyteen, jossa kummallakin oli oikeus mielipiteeseen.

Sen jälkeen oli tosi pahoillaan, ymmärsi että oli tehnyt väärin meitä kohtaan. On yrittänyt korjata tilannetta. Ja nyt tämä.

Mitä te tekisitte minun asemassa? Itsellä todella toivoton olo koska tiedän että mies ei ikinä hyväksyisi itselleen tällaisia seurauksia siitä mitä laittaa nyt minulle.

Olen shokissa.

Kommentit (305)

Vierailija
261/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole vastuussa siitä miten miehesi reagoi.

Vierailija
262/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää joku provo? Mies muka laitto kynttilöitä palamaan. Eikös akat niitä kynttilöitä polttele...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko on vähällä polttaa asunnon ja lapset sen mukana ja sinä pyytelet anteeksi. Herää nainen!

Yhtä hyvin se äiti. Minä en äitinä menisi itse nukkumaan ellen tarkistaisi, että kynttilät varmasti on sammutettu.

En usko, että aloittajankin mies niitä sitten alkaisi sytyttämään uudelleen.

Samoin tuntisin mieheni ja en menisi herättämään. Mitä se asiaa auttoi siinä tilanteessa? Päinvastoin, tuli riita.

En puolustele miehen tönimistä, mutta ehkä oli paljon jo muuta taustalla.

Vierailija
264/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks tää joku provo? Mies muka laitto kynttilöitä palamaan. Eikös akat niitä kynttilöitä polttele...

Tarkoitan siis sitä, että nukkumaan mennessä se sammuttaa kynttilät, kuka ne on sytyttänytkin. Ja on vaikea kuvitella, että joku mies on laittanut kynttilöitä palamaan olohuoneeseen ja keittiöön. Eli epäilen, että nainen on ne sytyttänyt. Ja nukkumaan mennessä sitten jättänyt palamaan. Ja mies eiole edes ajatellut kännissä koko asiaa. 

Vierailija
265/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan siis sitä, että nukkumaan mennessä se sammuttaa kynttilät, kuka ne on sytyttänytkin. Ja on vaikea kuvitella, että joku mies on laittanut kynttilöitä palamaan olohuoneeseen ja keittiöön. Eli epäilen, että nainen on ne sytyttänyt. Ja nukkumaan mennessä sitten jättänyt palamaan. Ja mies eiole edes ajatellut kännissä koko asiaa. 

Et voi jättää kynttilöitä palamaan, jos sulla on siellä mies kännissä, pienten lasten kanssa. Eri asia, jos sanoit, miehelle, että voisiko mies sammuttaa kynttilät, ja mies selvinpäin olis luvannu sammuttaa, muttei sit kuitenkaan ole sammuttanu. Silloin on miehen vika.

Vierailija
266/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkaisisin ukon pellolle saman tien. Minua ei yksikään mies töni tai pahoinpitele tai se olisi ensimmäinen ja viimeinen kerta. En ikimaailmassa altistaisi lapsiani todistamaan tuollaista parisuhdetta.

Vierailija
267/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi jättää ne kynttilät palamaan missään tapauksessa?

Eikö ole paljon helpompaa vain sammuttaa kun menee nukkumaan. Ei mitään varmisteluja, että muistathan sitten sammuttaa. Miksi tehdä asia turhaan vaikeaksi.

Oli kuka tahansa sytyttänyt tai oli mies kännissä tai ei.

Vierailija
268/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele, miksi parisuhteissa ja ihmissuhteissa kärsitään niin usein kommunikointivaikeuksista, kun ymmärrys on tätä tasoa. Kysytään mitä tekisitte tilanteessani jne. Suuri osa miettii kuka sytytti kynttilät, entä kenen olisi pitänyt sammuttaa kynttilät tai sytyttääkö miehet kynttilöitä ylipäätään. Kun tässä keskustelussa ei ole lainkaan kyse kynttilöistä. Ap myönsi toimineensa hölmösti herättäessään miehen ja pyysi sitä anteeksi. Eli se homma on käsitelty jo. 

Mies reagoi voimakkaasti. Olen seurustellut epävakaan kanssa ja hänen reaktionsa olivat aina saman tyyppisiä, jos koki että häntä arvostellaan. Lopulta kävi niin, että en uskaltanut mihinkään sanoa mitään. Jos vaikka olin nukkunut huonosti, niin senkin hän koki syyttämisenä, että se oli hänen syy. Ja paineli matkoihin. Siinä on pakko tehdä rajauksia. Totta kai hätäännyt kun huomaat kynttilöiden jääneen sammuttamatta ja sen jälkeen siitä, että sinua tönitään (siinä on selkeä raja ylitetty). Muista suhtautua itseesi myötätuntoisesti. Aikuinen mies olisi palannut keskustelemaan sen jälkeen kun olisi toennut herätyksen aiheuttamasta suuttumuksesta. Jos arjesta tulee isoa draamaa, pitää miettiä mitä jaksaa. Olisiko pariterapiasta hyötyä. 

Vierailija
269/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla, että mies lähti, koska pelästyi omaa raivoaan? Esim. lapsena toistuvasti nähnyt (tai kokenut) väkivaltaa perheessä/lähisuvussa, ja pelkää toimivansa samoin. Siksi myös aikaisemminkin pakeni.

Vierailija
270/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ne tulipalot alkavat. Törkeä huolimattomuus mieheltä. Huonolla tuurilla olisitte olleet vuodenvaihteen menehtyneet- tilastoissa.

Vierailija
271/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kertonut miehen palanneen jo sivulla 9 mutta eipä sitä kukaan ole kommentoinut. Kaikki vaan kohkaa niistä kynttilöistä.

Vierailija
272/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ne tulipalot alkavat. Törkeä huolimattomuus mieheltä. Huonolla tuurilla olisitte olleet vuodenvaihteen menehtyneet- tilastoissa.

Samoin äidiltä. Ei miestä voisi yksi syyttää. 

Vierailija
273/305 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te näitä helmiä löydätte?

Vierailija
274/305 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on sytyttänyt kynttilät ja mennyt ennen miestä nukkumaan, niin kyllä olis naisen pitänyt sammuttaa kynttilät. Meillä mies ei ainakaan ikinä edes sytyttele kynttilöitä eikä välttämättä edes huomaa jos minä oon johonkin sytyttänyt. Eli minun miehelle ainakin vois käydä tollanen moka, että ei vaan huomaa edes koko kynttilää. Niinpä huolehdin ite aina niiden sammutuksen.

Ei ne kynttilät nyt taida olla se pääasia, vaan reaktio niistä syntyneeseen riitaan. Aiheen tuskin pitäisi syöstä mitään parisuhdetta eron partaalle.

Se on pääasia, koska miehen aivot eivät pysty näkemään kynttilöitä. Mies ei koskaan edes nähnyt, että kynttilät olisivat palamassa. Sitten nainen aamulla herättää ja puhuu jostain mitä ei ole miehen mielestä olemassa.

Tää nyt on täyttä roskaa. Meillä mies ostaa jatkuvasti tuikkuja, välillä myös isompia kynttilöitä, edellisten loppuessa, ja juuri hän niitä aina viikonloppuiltaisin sytyttelee. No ei nyt aina, mutta jos JOKU niitä sytyttää se on kyllä mies.

Vierailija
275/305 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luepa nyt itse tuo teksti ja ajattele.

Mieheltä aivan kohtuuton reaktio ja sinä olet kynnysmatto.

Älä nyt ruikuta sen perään enää yhtään vaan anna olla missä on.

Tuo miehen reaktio nyt oli tekosyy kehittää riita ja häipyä.

Täysin samaa mieltä. Ihmettelen, miksi kynttilöistä jankutetaan sivutolkulla, kun on täysin selvää että tuo oli vain tekosyy miehelle häipyä. Todennäköisesti pettää / on pettänyt, tai sitten haluaa muuten vain erota mutta ei ole miestä hänessä sanomaan sitä suoraan.

Vierailija
276/305 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkaisisin ukon pellolle saman tien. Minua ei yksikään mies töni tai pahoinpitele tai se olisi ensimmäinen ja viimeinen kerta. En ikimaailmassa altistaisi lapsiani todistamaan tuollaista parisuhdetta.

Noin se menisi. Samalla tavalla mies voisi potkaista ärsyttävän akan pellolle saman tien eikä alkaisi tönimään muuten.

Aloittajan virhe oli jättää kynttilät sammuttamatta, miehen virhe rähjätä ja suuttua. Kumpi oli parisuhteen kannalta pahempi asia? Ehkä mies oli vielä aamullakin kännissä, tai ainakin hyvässä krapulassa. Siksi suuttui tavallistakin herkemmin. 

Luultavasti tämä ei ollut ensimmäinen ja ainoa kerta, kun mies toimi noin, vai mitä, ap?

Vierailija
277/305 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vissiin ap käynyt kertomassa kuinkas sitten kävi. Eli mitäs siitä voidaan päätellä...

Tässä aapee...

Mies tuli tänään kotiin. Oli tosi pahoillaan häipymisestä, pyysi halaten anteeksi. Kertoi että hän lähti siksi kun alkoi pelottamaan ettei hallitse itseään enää. Säikähti omia reaktioitaan.

Kun olin lasten kanssa ulkoilemassa, laittoi viestin että rakastaa minua ja olen edelleen tosi pahoillaan ettei osaa näyttää tunteitaan järkevästi. Ei ole muuta minulle naamatusten puhunut, on vain maannut yksin toisessa huoneessa.

Hänellä on aina ollut tapana vetäytyä ja olla hiljaa kun on tehnyt typerästi, ei sitä kuulema pahalla tee vaan ajattelee ettei kehtaa näyttäytyä kun on loukannut. Olen sanonut että minua lähinnä loukkaa jos tuollaisen jälkeen on etäinen ja eikä osoita/puhu mitään.

Siinä tilanne päivitys.

Ja niille ketkä epäilee tilanteen todellisuutta...

On totta, valitettavasti. Anteeksi jos jotain on rasittanut avautumiseni.

no nythän teillä on kaikki hyvin jäät vain odottamaan milloin löydät itsesi lattialta makaamasta hampaat kurkussa , mutta silloinkin muista pyytää mieheltä anteeksi että olet kynnysmatto

Vierailija
278/305 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on kai jäänyt kertomatta oliko todellista tulipalovaaraa? Olivatko kynttilät sellaisessa paikassa, että niistä olisi jostakin syystä alkaa tulipalo? Joulukuusen alla? Verhon alla? Seinän vieressä? 

Olisiko kynttilä jotenkin voinut kaatua tai joku kaatua sen päälle? 

Esim. valuva steariini ei sytytä mitään. Ja kun kynttilä palaa loppuun se sammuu.

Outoa ylireagointia molemmilta.

Vierailija
279/305 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä äijä.Jätä se sika.Sillä on toinen.Tai sit provo..

Vierailija
280/305 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo provo tai sitten jotkut ihmiset on todella outoja. En ymmärrä kummankaan osapuolen käyttäytymistä tai sitten aloittajan kirjoitustaidoissa/ymmärryksessä on vakavia puutteita.

Tai sitten joidenkin ihmisten käyttäytymisessä ei ole mitään logiikkaa, vain jotain outoja tunteen purkauksia ilman loogisia perusteita. Jos näin, en ihmettele jos mielenterveysongelmat kasaantuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi