Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pirkanmaalaiset elokuuhun

01.08.2006 |

Linkki aiempaan pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7752166&p=1&mpage=4&tmode…

Olipas eilinen... jotenkin onnistuin saamaan sen vatsataudin tai ruokamyrkytyksen, joka ilmeisesti on kaatanut porukkaa petiin. En kyllä ole syönyt niissä ruokaloissa enkä tavannut ketään muuta, jolla tauti olisi ollut, mutta ehkä kyseessä sitten oli pisaratartunta. Mulla on muutenkin tapana saada vatsatautitartunta pelkistä huhupuheista... Tällä kertaa tauti vaan iski oikein tosissaan, istuin tuntitolkulla vessassa milloin mikäkin pää pöntöllä ja kuume nousi lopulta niihin korkeuksiin, että oli pakko toppuutella panadolilla. Tänään on ollut vaivana lähinnä hirvittävä lihaskipu, nukkua voi n. tunnin pätkissä ja sitten pitää jaloitella. Kauhulla ja myötätunnolla olen ajatellut niitä raskaana olevia, joille tämä on jokapäiväistä alkuraskaudesta tai jotka joutuvat vuodelepoon. Totisesti ei olisi herkkua. Onneksi taidan huomenna päästä töihin, kyllästyn tosi helposti kotona makoiluun.

Viime viikon työmatka meni ihan hyvin, koetin ottaa rennosti ja skippasin kaiken, mikä vaan onnistui. Kuuma oli koko reissun ajan eikä hotellissa tietenkään ollut ilmastointia. Jalat oli loppumatkasta jo melkoisen turvoksissa, mutta nyt on kaikki nesteet kyllä poistuneet taudin myötä. Aika rankalta matkustaminen välillä tuntui, vaikka pidin taukoja ja nukuin päikkärit päivittäin. Saa nähdä, miltä elokuun lopun Saksan reissu tuntuu, toivottavasti lämpötilat vähän laskevat siihen mennessä.

Olin reissun jälkeen vähän huolissani, kun painoa oli taas tullut, mutta tauti tosiaan hoiteli senkin huolen... 3-4 kg lähti vuorokaudessa nesteitä, saa nähdä mitä vaaka näyttää perjantaina neuvolalääkärikäynnillä. En mä muuten huolissani olisi siitä painosta, mutta kun mua on kehoitettu tarkkailemaan. En nyt ehkä kuitenkaan ihan näin rajua kuuria olis kaivannut!

Nyt on pää ihan tyhjä, enkä muista mitä muut ovat kirjoitelleet. Paitsi että Nurmiksella alkoi jo äippäloma! Sulla ei sit oo enää paljon synnytykseenkään.

Synnytyksestä puheen ollen, tähän asti en ole osannut oikein pelätä synnytystä, mutta eiliset ja tän päiväiset lihaskivut on vähän lisänneet pelkoa, etenkin kun synnytyskivut tulee varmasti olemaan vielä helvetillisemmät. Mun serkun vaimo synnytti perjantaina pienen pojan, synnytys kesti 8 tuntia eikä ollut halunnut epiduraalia. Musta ei kyllä ole siihen, tiedän jo nyt... eilen pelkkä panadolin hetken kestänyt helpottava vaikutus tuntu niin taivaalliselle, että taidan pyytää jo etukäteen kaikki mahdolliset lääkitykset synnytykseen. ;)

Nyt palaan tuonne sohvalle lepäilemään. Mites ne treffit? Mulle sopii ens viikolla milloin vain 17.00 jälkeen.

-Osse ja Santeri rv 25+6

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai iltapäivää taas kaikille! Toivottavasti kaikilla meni vkonloput mukavasti, meillä myös muuttopuuhat/raksapuuhat jatkuvat, kaaokseen siis haettiin taas jotain järjestystä.

Sunnuntaitapaamista 10.9. silmällä pitäen.. kaupat ovat silloin jo kiinni, eli viime vkonloppu taisi olla se viimeinen kun olivat auki su. Mikä olisi seuraava vaihtoehto? Aivan ihana kahvila Tampereella kuin La Famille, oletteko käyneet? Jaa.. taitaa sekin olla kiinni su. Itse yritän päästä paikalle tällä kertaa, kynsin ja hampain.

Violet, teen juonnista ei kai ole mitään haittaa, paitsi jotain yrttiteetä/vihreetä teetä/ehkä muita? ei suositella juotavaksi kun ei tiedetä mitä kaikkea sinne on sekoitettu joukkoon. Ei kai kuitenkaan yksi kupillinen hallaa tee, mutta jos joka päivä juo samaa yrttiä, niin voi olla huono.

Oma vointi ollut hyvä, ja tällä viikolla torstaina sitten jälleen ultraan! Sitten perjantaina vihdoin kerroin töissäkin.

nyt pian jo kotiin

aurinko 20+1 (jee!)

Vierailija
62/75 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli reissusta on palattu, paukut purettu ja nyt pakkailen (eli haalin vaatehuoneesta kaikki puhtaat suthkoth siistit vaatteet) loppuviikon työreissua varten. Tällä hetkellä tuntuu, että jos vaan sais jäädä sänkyyn pariksi päiväksi, niin jopas olisin onnellinen. Voi olla, että huomenna tuijotan matkalaukun sisältöä ihmeissäni, kun siellä ei varmaan oo ees mun päälle mahtuvia vaatteita... Mutta lähdettävä on, kun kerran on luvannut. Ja viimeistä viikkoa joka tapauksessa viedään, joten jaksaahan sitä vaikka siitä ilosta! :)

Hääreissu oli kiva, vaikkakin melkoista matkustamista. Onneksi tajusin kuitenkin mennä nukkumaan kohtuu ajoissa ja muutenkin ajattelin aika tiukasti omaa napaani. Häistä voin kertoa lisää vaikka sitten treffeillä, en nyt jaksa ruveta naputtelemaan.

Matkalla tuli muutama lievä supistus, kun kiivettiin linnanportaita. Muuten kaikki on ollut ok, Santeri potkiskelee vaan tiukasti.

H-R:n poika on melkoinen jätti ja todellakin hoikka! Toivottavasti lisäruoka tepsii pian. Muillekin heilutukset, mieleen ei jäänyt mitään muuta erikoista. Voikaa hyvin, ja palaan taas loppuviikosta!

-Osse ja Santeri rv 29+5 (kai??)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, ihan tässä hengästyy kun Ossen menoa lukee=) Multa olikin ihan menny ohi että häissäkin olit ehtinyt käymään...aah....ikuinen häähulluna ilmoittaudun myös minä=) Ne saa kyllä mut ihan sekaisin....kosintaa odotellessa=;) No, joo...

Mutta totta tosiaan, kaupat ovat ovensa sunnuntailta, toistaiseksi taas sulkeneet, joten pitäiskö meidän siirtää tapaaminen jollekkin muulle päivälle kuin sunnuntaille? Vai mitä mieltä muut ovat?

Meillä tosiaan nyt sitten velliä kuluu...huh,huh...Hetki sitten sitä kiskottiin jo 100ml ja aina vaan haluaa maidot päälle=) Mutta ah, taas nukutaan mukavasti yöt. Jos sitten vaikka jo perunaa alettais loppu viikosta koittamaan, kun onhan sitä tuossa vellissäkin.

Toivottavasti Violetin perhe selvinnee lyhyellä sairaskertomuksella ja olette pian taas terveinä.

Vointeja kaikille ja mukavia elokuun viimeisiä päiviä!

H-R sekä pullentuva A=)

Vierailija
64/75 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan pikaisesti...

Tapaamisesta: Jos sovimme tapaamisen lauantaille, toivoisin sen olevan puolen päivän tietämissä. Onnistuuhan? Junani on perillä 11.45 ja pitäisi ehtiä illaksi kotiin vieraiden kanssa seurustelemaan. Ehdottaisin siis tapaamista viim. klo:13.00 tai aiemmin. Sunnuntaina kävis sit iltapäivällä esim. klo.16.00. Mun on pakko sovittaa kulkemisesni junan mukaan ja siksi olen näin " rajoitteinen" aikataulun suhteen.

Oma napa:

Kävin eilen gynellä tarkastuttamassa, että kaikki ok. Huolestutti ne maha kivut. Kaikki näytti olevan kunnossa ja vaavi viikkoja vastaava.

Liikkeitä en tunnista vieläkään, vaikka kyllä se napero siellä itseään ojenteli. Ens viikolla rakenneultra.

Onpas kivaa nähdä pitkästä aikaa kaikkia. Saatanpa tavata ihmisiä, joita en ole aiemmin kasvotusten nähnyt.

Hyviä vointeja meille! Kylläpä Ossella käy työt vähiin :)

-Katariina ja Helmi 19+6

Vierailija
65/75 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olimme rakenne ultrassa, siellä kaikki oli ihan hyvin. Tosin nopea käynti, kun lääkäri oli jo 45min myöhässä. Kilpirauhaslääkitystä lisättiin ja seuraava äitipoli aika olis sitten rv:llä 24. Nyt aletaan seuraamaan 4 viikon välein ja sitten siirrytään 2 viikon välein.

Himpula on RT:ssä ja Vimpula perätilassa molempien jalat tossa navan lähettyvillä. Ultrassa näkyi todella ihanan pieni jalkapohjakin selvästi.

Tapaamisesta mä olisin edelleen sunnuntain kannalla, jos jokin mukava kahvila löytyisi. Mutta yritän sitten sovittaa lauantain aikatauluuni jos se on muille tulijoille parempi päivä.

Vierailija
66/75 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia kuulumisia Katariinalla ja Ibizalla ultrista! Oma ultra onkin sitten huomisaamuna.. Jännittää, tietysti, vaikka kaikki pitäisi olla ihan kunnossa.

Mikä paikka Tampereella olisi auki/sopiva sunnuntain tapaamiselle? Katsoin netistä (www.huviopas.net) kahviloiden aukioloaikoja, ja esim Wayne¿s coffee, Coffee houset, Vohvelikahvila ja Cafe Wanha Wärjäämö Koskipuistossa, Cafe Vatruska Tallipihalla pitäisi olla auki. Oli siellä muitakin..

aurinko 20+3

Vierailija
67/75 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaihin mars! :-)

Pian on taas viikonloppu. Ihanaa! Ja yksi viikko vähemmän töitä.

Olen tässä yrittänyt lueskella ihmisten mielipiteitä tapaamisen suhteen ja jos nyt en ihan väärässä ole niin moni toivoisi tapaamisen olevan sunnuntaina. Siispä sovitaanko niin, että tapaamme 10.9. klo.16.00?? Vohvelipaikka on aivan ihana, mutta aika pieni. Mahdummeko sinne kaikki? Te kun tiedätte kahvilat paremmin, niin tehkää ehdotus. Jokin kiva viihtyisä kahvila piristäisi päivää kummasti.

Tulossa olis ymmärtääkseni

Osse

Vegax

Violet

Keinuhepo

Aurinko

H-R

Ibiza

Katariina

Siispä 8 innokasta mammaa. Kivaa! Unohtuiko joku??

Viikonloppuna vietämme 1.vuotis hääpäivää ja lähdemme häämataklle pääkaupunkiimme :-)) Ei ole suurensuuria nämä meidän matkat, mutta kun ei viikonlopussa kovin pitkälle ehdi. Pääasia on, että pääsee kotikolosta pois hetkeksi. Mukavaa yhdessä oloa ja ystävien tapaamista tiedossa. Niin ja pääsen pinnasänky ja hoitopöytäostoksille.

Olo on lihava. Maha ei näytä " kivalta" vauvamahalta vaan jenkkakahvat tyntyvät sivuilta enemmän ja enemmän. Olin niin toivonut kivaa pientä pönömahaa itselleni, mutta toisin kävi. Minkäs sitä vartalolleen voi :-)) Kauneus on katoavaista (jos sitä nyt tässä tapauksessa on koskaan ollutkaan)...Pakko hyväksyä tilanne ;-)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

-Katariina ja Helmi 20+1

Vierailija
68/75 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä käyn täällä lueskelemassa mutta jotenkin en vain saa itsestäni irti kirjoittaa. Oon tosi huono kommentoimaan muiden kirjoituksia ja tuntuu tyhmältä höpöttää vaan omia juttuja.

Meillä oli ja meni rakenneultra ja sukupuolikin selvisi, se tosin olkoon salaisuus näin julkisesti ;)

Vauva on tosi vilkas, liikkuu paljon ja liikkeet näkyy välillä mahan päällekin! Turvotusta on alkanut ilmetä ja sormukset on jääneet pois, tukisukat on ostoslistalla. Muutoin maha on kyllä ihana, ei enää pelkkää löllöä ;) Kovasti tekee mieli koko ajan silitellä mahaa ja joka paikassa pitää sivuprofiilia peilailla, kehtaako sellaista edes myöntää ääneen... *punastuu*

Mä voisin silloin sunnuntaina tulla kahville myös, vohvelit kuullostaa namilta!

-miki

rv 20+5

Vierailija
69/75 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan violet, kun mainitisit näin netissä, että flunssaakin voisi sairastaa. Meni kokonainen vuorokausi, ja räkätaudissa ollaan... :D Mä olen todellakin kuuluisa kyvystäni sairastua pelkästään kuulemalla (tai tässä tapauksessa lukemalla), että joku on joskus jossain ollut kipeä. Mahtava kyky, kertakaikkiaan!

Mun työreissuni loppui siis lopulta eilen, kun hermostuin täysin huonoon oloon, yskään, huonoon uneen ja kuumehikoiluun ja soitin miehen hakemaan mut kotiin. Kilttinä miehenä se ajeli Espooseen ja nouti vaimon. Vissiin vähän raskaushormonien kiihdyttämänä tuli itku, kun pääsin autoon ja lähdettiin ajamaan kohti kotia.... :) Toivottavasti nyt ei kuitenkaan tauti tartu mieheen vaan pääsee nauttimaan vaellusretkestään.

Ja nyt ei muuten ole aikomuksenani liikkua 10 kilometriä kauemmas kotoa! Täytyy myöntää, etten kenellekään suosittele tuollaista reissuputkea, ei sitä näillä viikoilla ainakaan mun kroppani kestä. Tiistai-iltana nilkat oli pallona täynnä nestettä, joka onneksi lähti pois sitkeällä juomisella ja jalkojen ylhäällä pidolla. Oli kyllä kamalan näköiset. :/

Mulla on H-R:n hääkaipuuseen vain yksi ohje: naisetkin voi kosia (tai ilmoittaa päivän, johon mennessä kosinta olis hyvä tapahtua, kuten allekirjoittanut teki... :))

Katariina, eikös ole hyvä käydä kurkkaamassa ihan oman mielenrauhan takia aina välillä, että kohdussa tosiaan on kaikki hyvin. Mä ainakin leijun aina sen päivän ihan pilvissä, kun oon nähnyt kaverin. Ja viettäkää íhanaa hääpäivää, mutta muistakaa pakata lämmintä vaatetta. Vaikka te taidatte asua merenrannalla muutenkin, eli neuvo on vissiin turha... :)

Samoin Ibizalla ja mi-killä oli hyvät ultranäkymät. Mites auringon ultra meni?

Treffeistä. Sunnuntai 10.9. klo 16.00 sopii mainiosti. Vohvelikahvila on tosi kiva, mutta 9 henkeä saattaa olla liikaa pieniin tiloihin? Kerran on oltu Keskustorin Coffee Housessa, sinne vois mahtua. Samoin Keskustorin laidan Wayne' siin. Wanha Wärjäämö on ilmeisesti Verkarannassa, siellä vois kyllä olla rauhallista! Ja Vatruska on ihana... :) Mulle käy kyllä mikä vaan! Lyllerrysnopeuden huomioon ottaen tietty Wanha Wärjäämö olis ihanteellisen lähellä mua (minä minä!) :)

Juu, tästä ei ollut mitään apua. Taidan mennä hakemaan vielä yhden lasillisen kylmää limsaa ja palan Tobleronea ja kokeilla, josko uni vielä jatkuis. Päättäkää te kykeneväisemmät tuosta treffipaikasta.

-räkä-Osse ja flunssa-Santeri rv 30+2

Vierailija
70/75 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut vähän hiljaiseloa, kun ollaan oltu koko poppoo enemmän tai vähemmän kipeänä. Pojulla on ollut kova nuha, joka varsinkin aluksi valvotti minuakin. Neuroottisena ihmisenä en uskaltanut nukkua, kun vauvan hengitys oli niin tukkoista. Ja jatkuvaa heräilyä yöt on olleet muutenkin nyt nuhan aikaan. Onneksi alkaa jo helpottaa... Miten teillä, Violet?

Poju on ollut tosi virkeä ja hyväntuulinen kaikesta huolimatta. Syli ja pystyasento on se, missä nytviihdytään, eli tää koneella oleminen on ainakin äidille vähän hikistä touhua.

Niin paljon on ollut taas juttua ja käänteitä... Mukavaa, että Ibizan tuplat voivat hyvin. Katariina, tuntuuko jo liikkeitä? Mulla yhtä vko 15 liikahdusta lukuun ottamatta alkoi tuntumaan joskus 20+. Siitä muutama viikko, ja sitten ei ollut enää epäilystäkään. Nyt kun katsoo pojun jalkoja, jotka on TOSI isot, ei ihmettele enää niitä tällejä. Mulla on vähän ikävä omaa masua ja sitä mylläystä... Hullua! Vaan ihana on tää oman vaavin nuuskiminen. Miten se voikin olla niiin ihmeellinen ja ikioma:)

Miettikää sitä ensi tapaamista, vastahan se oli ja nyt Ossella ei oo enää kauan h-hetkeen. Ja Ibiza, Keinuhepo ja Katariina ootte jo puolivälissä!

Tää on taas ihan mahdotonta tää kirjoittelu, täytyy keksiä jotain viihdyttävämpää. Se sunnuntai on passeli päivä.´Tuleeko kelle mieleen mitään paikka, johon mahdutaan kaikkine vaunuinemme? Kun tuo Roberts coffee ja coffeehouse on ainakin aika ahtaita? Nyt on lopetettava...

Vierailija
71/75 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra takana, ja kaikki oli hyvin siellä. Spuolta ei selvinnyt, ei kuulemma esitellyt itseään. Nyt sitten mietin, että pitäisikö varata 4Dhen aikaa vai ei.. Lääkäri ei halunnut katsoa kohdunkaulan tilannetta, kun ei ollut nyt mitään syytä siihen. Kaipa se on ihan kunnossa, olen ehkä hieman neuroottinen asiasta..

Töissäkin kerroin esimiehelle eilen ja oli sitä mieltä että mukavaa saada hyviäkin uutisia välillä ;) Ihan siis positiivista kommenttia tullut toistaiseksi.

Wanha Wärjäämö ja Vatruska ovat auki näköjään vain klo 16 ja 17. Vohvelikahvila sitten klo 20 asti ja Waynes 19 tai 21 riippuen paikasta.

Miten olisi Waynes, Aleksis Kiven katu 11 tai Itäinen katu 9 (Finlayson)? Su 10.9. klo 16.

Mitä mieltä muut ovat?

t aurinko 20+5

Vierailija
72/75 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja tuolloin 10.9. kasassa 38+2 mutta yritän lyllertää tapaamiseen jos vain suinkin kunto kestää.

Vierailija
73/75 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vegax: Meillä voidaan jo hyvin. Nuha kesti sekä tytöllä että mulla viikon ja mies oli " kipeenä" vain kaksi päivää. Eli tällä hetkellä ollaan terveinä koko sakki! Hyvä että teilläkin jo helpottaa.

H-R: Mä annan saman vinkin kun osse. Naisetkin voi kosia ;) Mä kosin mun miestä aikoinaan, kyllähän se " hieman" hämmästy, mutta nyt ollaan oltu naimisissa 5 vuotta. Juuri vietettiin 5vuotis hääpäivää!

katariina: Hyvää hääpäivää teille!! Viettäkää ihana ja romanttinen häämatka :)

mi-ki ja ibiza: Onnea hyvistä ultrauutisista!

aurinko: Minäkin kaipailen sinun kuulumisia!

osse: Voi sinua parkaa! En olisi saanut tartuttaa flunssaa suhun, anteeksi! ;) Juo kuumaa ja parane pian.

Missäs keinuhepo? Tulehan sinäkin pinoon! :)

Sitten pikaisesti oma napa: Kävin tänään ekassa neuvolassa ja siellä vierähtikin sitten 1,5 tuntia!! :O Kävimme läpi edellistä raskauttani sekä synnytystä ja sen jälkeisiä komplikaatioita. Niissä olikin selvittelemistä (olen nyt eri terkalla kun viime raskaudessa), sillä helpolla en todellakaan ole päässyt... Kaikista komplikaatioista (voin kertoa vaikka tapaamisessa, jos jotakuta kiinnostaa) johtuen joudun erikoisseurantaan äippäpolille, joten luultavasti pääsen kurkisteleen masuun aika ajoin :) Paras osa neuvolakäynnissä oli kun pyysin terkkaa kuunteleen sydänääniä. Hän sanoi että kuuntelee sillä ehdolla etten hätäänny jos ei kuulu, ja minä lupasin. Sieltä ne kuuluivat HETI!!! Oi mikä ihana tunne! Syke oli melko korkea, 170, mutta niin tytöstäkin oli juuri näin alussa. Jäi oikein hyvä mieli siitä käynnistä :)

Lopuksi tapaamisesta. Mulle ei ole MITÄÄN väliä missä kahvilassa ollaan, kunhan se olisi tarpeeksi tilava. Meitä vaunullisia on kuitenkin jo aika monta :) Mä en tiedä mitään noista kahviloista, joten jos jollain muulla on enemmän tietoa niin kertokoon mikä olisi paras! Me ilmaannutaan tytön kanssa paikalle kunhan vaan tiedetään minne :)

v, tyttönen 9kk ja rv10+0 (neljäsosa takana!)

Vierailija
74/75 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi lahopäisyyteni, olitkin jo kirjoittanut ultrakuulumisesi! Kyllä minä ne luin, ehdin vaan jo unohtaa... äitiysdementia... Hienoa, että kaikki on hyvin :)

v

Vierailija
75/75 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen vaan pikaisesti... Se Finlaysonin Wayne' s coffee olis ihan tilava vaunujen kannalta. Jos on sitten kiva keli, niin voihan sitä vaikka lähtee siitä uloskin. Ehdottelen siis sitä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan