Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pirkanmaalaiset elokuuhun

01.08.2006 |

Linkki aiempaan pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7752166&p=1&mpage=4&tmode…

Olipas eilinen... jotenkin onnistuin saamaan sen vatsataudin tai ruokamyrkytyksen, joka ilmeisesti on kaatanut porukkaa petiin. En kyllä ole syönyt niissä ruokaloissa enkä tavannut ketään muuta, jolla tauti olisi ollut, mutta ehkä kyseessä sitten oli pisaratartunta. Mulla on muutenkin tapana saada vatsatautitartunta pelkistä huhupuheista... Tällä kertaa tauti vaan iski oikein tosissaan, istuin tuntitolkulla vessassa milloin mikäkin pää pöntöllä ja kuume nousi lopulta niihin korkeuksiin, että oli pakko toppuutella panadolilla. Tänään on ollut vaivana lähinnä hirvittävä lihaskipu, nukkua voi n. tunnin pätkissä ja sitten pitää jaloitella. Kauhulla ja myötätunnolla olen ajatellut niitä raskaana olevia, joille tämä on jokapäiväistä alkuraskaudesta tai jotka joutuvat vuodelepoon. Totisesti ei olisi herkkua. Onneksi taidan huomenna päästä töihin, kyllästyn tosi helposti kotona makoiluun.

Viime viikon työmatka meni ihan hyvin, koetin ottaa rennosti ja skippasin kaiken, mikä vaan onnistui. Kuuma oli koko reissun ajan eikä hotellissa tietenkään ollut ilmastointia. Jalat oli loppumatkasta jo melkoisen turvoksissa, mutta nyt on kaikki nesteet kyllä poistuneet taudin myötä. Aika rankalta matkustaminen välillä tuntui, vaikka pidin taukoja ja nukuin päikkärit päivittäin. Saa nähdä, miltä elokuun lopun Saksan reissu tuntuu, toivottavasti lämpötilat vähän laskevat siihen mennessä.

Olin reissun jälkeen vähän huolissani, kun painoa oli taas tullut, mutta tauti tosiaan hoiteli senkin huolen... 3-4 kg lähti vuorokaudessa nesteitä, saa nähdä mitä vaaka näyttää perjantaina neuvolalääkärikäynnillä. En mä muuten huolissani olisi siitä painosta, mutta kun mua on kehoitettu tarkkailemaan. En nyt ehkä kuitenkaan ihan näin rajua kuuria olis kaivannut!

Nyt on pää ihan tyhjä, enkä muista mitä muut ovat kirjoitelleet. Paitsi että Nurmiksella alkoi jo äippäloma! Sulla ei sit oo enää paljon synnytykseenkään.

Synnytyksestä puheen ollen, tähän asti en ole osannut oikein pelätä synnytystä, mutta eiliset ja tän päiväiset lihaskivut on vähän lisänneet pelkoa, etenkin kun synnytyskivut tulee varmasti olemaan vielä helvetillisemmät. Mun serkun vaimo synnytti perjantaina pienen pojan, synnytys kesti 8 tuntia eikä ollut halunnut epiduraalia. Musta ei kyllä ole siihen, tiedän jo nyt... eilen pelkkä panadolin hetken kestänyt helpottava vaikutus tuntu niin taivaalliselle, että taidan pyytää jo etukäteen kaikki mahdolliset lääkitykset synnytykseen. ;)

Nyt palaan tuonne sohvalle lepäilemään. Mites ne treffit? Mulle sopii ens viikolla milloin vain 17.00 jälkeen.

-Osse ja Santeri rv 25+6

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihan aluksi WAU JA ONNEA!!!! Aivan ihania uutisia Violetilla!!! Miten sait oltua hiljaa treffeillä???=) Eipä muuta kuin vointeja ja pyöristyvää massua=;)

Niin ja sitten treffeihin, kiitos kaikille oli kyllä AIVAN ihanaa päästä vihdoinkin mukaan!!! Kyllä se vaan rentoutti=) Elikäs uutta vaan kehiin ja treffataan vaan viikonloppuna=)

Vegax sai sitten lusikkaleivät tehtyä ja juhlat vietettyä=) Onnea vaan Veetulle!

Osse: Tiedän tunteen kun vaavi hiljentää vauhtia. Sille ei voi mitään että ihan vauhkoksi tekee, joten mene ihmees vaan lekurille, jos siltä tuntuu, turhaan siellä ei mielestäni voi käydä.

Kiva kun pino elää taas ja toivottavasti näemme jälleen pian ja suurella joukolla=) Vaan nyt on lopetettava sillä kirjoittaminen vasurilla kun Aaron roikkuu maitotankissa on pirun hankalaa...=)

H-R

Vierailija
22/75 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntai iltaan...

Pikkuhiljaa siis paluu arkeen...huomenna töihin. Ei hyvä! Laskeskelin, että olis vielä 16 viikkoa ja 2 päivää töitä.

Mielenkiinnolla odotan Vegaxin vauvan nimiuutisia sp:sta. Huomenna siis näen nekin. :-) Ja Violetille hirmuisesti onnea. Aika jymy juttu!! :-))

Mulla on aikataulut niin ähkipuhku täynnä, että ainoat viikonloput kun pääsen Tampereelle ovat 25-26.8 ja 8-9.9. Sitten mennään jo lokakuussa seuraavien vapaiden viikonloppujen suhteen. Olisko jompikumpi muille ok???

Pientä galluppia tekisin: Milloin tunsitten ekat liikkeet ja millaisina ne tunsitte?

Olen tässä jo yirttänyt kuulostella pienokaisen liikkeitä, mutta turhaan. :( No, nyt vasta mennään rv 17+4, että onhan tässä aikaa, mutta silti olis kiva tuntea naperon liikkeet ja tietää että kaikki on hyvin.

Palailenpa taas. Mukavaa viikon alkua kaikille ja iloisia hetkiä niin massujen kuin pienokaistenkin kanssa! :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, luomuplussa, ONNEA! [color=purple][size=5]♥[/size][/color]

Sellainenhan täälläkin on tulossa hoitojen jälkeen ;)

Katariina kyseli liikkeistä. Mä tunsin ekat " luunapit" jo rv 16+ ja siitä viikko eteenpäin eli viime viikolla tuntui liikkeet jo mahan päällekin. Mies ja mun äiti on tunteneet ne liikkeet mahan päälle myös, joten mun mielikuvitusta se ei ole ;)

Joku joskus sanoi että vatsanpeitteiden määrällä vois olla jotain tekemistä asian kanssa, minä itse olen hoikka, joten johtuisiko siitä että tuntuu näin aikaisin? En osaa sanoa.

Rakenneultra on ylihuomenna :)

miki

rv 18+2

Vierailija
24/75 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloput pähkäilin, että kannattaako tässä enää töihin mennä, kun en saa siellä mitään aikaiseksi. Tänään Venäjän metsäpalosavut ratkaisivat asian, sain jonkinsortin paniikkikohtauksen ja viikon saikkua. Ei näköjään pää kestä...

On vähän ristiriitainen olo olla saikulla, kun fyysisesti olo on loistava viikkoihin nähden (olin jopa aamulla pumpissa) mutta henkisesti olen täysin kykenemätön mihinkään aivotoimintaa vaativaan. Yrittänyt olen, jopa sillä, että olo voisi helpottaa, kun tekee jotain, mutta ei musta näytä olevan siihen. Viikon päästä katsotaan uudelleen, jaksanko mennä töihin vai jatketaanko saikkua. Tottahan sekin on, mitä lääkäri sanoi, että tuskin multa siellä hirveän isoa työpanosta odotetaan, kun kerran kohta jään kuitenkin pois. Tuntuu vaan turhalta istua toimistolla tekemättä mitään. Ärsyttää vaan muita.

Mutta ehkä se tästä, himmaillaan nyt sitten kotona ja katotaan, onko olo yhtään helpompi.

Mulle käy Katariinan ehdottamista viikonlopuista jälkimmäinen ja mielelläni olen mukana!

Liikkeistä - ekan muljaisun tunnistin ehkä rv 15, sitten olikin monta viikkoa hiljaista. Lisää liikkeitä tuntui sitten rv 19+ ja rv 21+ ne oli ihan selviä potkuja. Mulla istukka on edessä ja vatsapeitteitä runsaasti, mutta silti käsittääkseni nuo tuntemukset oli ihan normaalissa ajoissa. Eli älä Katariina huolehdi, kyllä niitä pian tuntuu!

Taidan ottaa nokoset. Palaillaan.

-Osse ja Santeri rv 27+5

Vierailija
25/75 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa, että Tampereella oli nopeeta toimintaa - sain tänään äitiysavustus/-rahapäätöksen ja pakkauskin on kuulema parin viikon sisään kotosalla. Muistaakseni vasta viime viikolla oli paperit perillä! Nyt vaan ootellaan postista ilmoitusta...

Vierailija
26/75 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset kesälomilta ja nettipimennosta! Lueskelin teidän kuulumisenne heinäkuulta, ja suuret onnittelut Violetille luomuihmeestä!

Meidän lomat menivät ihanasti, ja nyt on ollut yllättävänkin mukavaa palata töiden pariin. Olin ennen lomia ihan hajalla koko työntekoon, ja nyt siis parempi. Viime viikolla kävin neuvolassa, ja siellä kaikki hyvin. Töissä en ole vielä asiasta kertonut, ja kun mahan pystyy hyvin piilottamaan, niin taidan odotella vielä pari viikkoa.. ehkä.

Vointi on ollut ihan hyvä, ja viikkojakin kertynyt huomaamatta. Liikkeitä en ole pahemmin vielä tuntenut, ehkä jotain pientä. Ollaan menossa ultraan neuvolaan 20+ viikolla, ja ehkä vielä sitten 4D ultraan. Mi-ki, kerroit, että Tampereen ja Helsingin hinnoissa huimia eroja, voitko kertoa, mitä maksoi Treella vs. Hki?

Mulle voi tuon viikonlopputapaamisen järjestäminen olla hankalaa, mutta valitkaa päivä, niin yritän (jäl-leen kerran) tulla livenä paikalle!

t aurinko 18+1

Vierailija
27/75 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä 4D maksaa Kelakorvauksien jälkeen noin 140¿ ja siihen saa sekä kuvat että videot mukaan.

Tampereella se hinta on Kela-korvauksen jälkeen 200¿ paperikuvilla ja 250¿ videon kanssa.

Me lähdetään kyllä Helsinkiin, varailen aikaa kunhan huominen rakenneultra on ohi ja JOS kaikki siellä on kunnossa.

Oletteko muut ottaneet vauvalle vakuutusta? Mistä? Ennen vai jälkeen synnytyksen? Sekin alkaa olla ajankohtaista meillä pikapuoliin.

Auringolle vielä tuosta mahan näkymisestä, mulla on jo viikon verran näkynyt ihan selvästi, ei tod. voi enää piilotella. Toisaalta olis ollut hyvä jos ei olis näkynyt ennen rakenneultraa, jos siellä jotain ikävää paljastuu... Kun ei haluais selitellä ulkopuolisille yhtään mitään jos oikein hullusti käy.

-miki

18+3

Vierailija
28/75 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola kuulumisia:

Paino +500g/vko

RR 155/90 (mitattiin heti kun päästiin sisään)

Hb 121

Pissa puhdas

Sydänäänet kuuluivat molemmilta heti ei tarvinnut etsiskellä, syke 140-150

Minulle voisi sopia tapaamiseen se jälkimmäinen viikonloppu.

Ibiza + Himpula ja Vimpula 17+6

Vierailija
29/75 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen ollaan päästä pyörällä :) Välillä on kauhea paniikki tulevasta jaksamisesta ja taloudellisesta pärjäämisestä, mutta joskus uskallan jopa hieman iloita tästä ihmeestä.

Aluksi mulla oli tosi paha olo, mutten oksentanut. Aloin syömään hexavitia ja se auttoi osittain (kuten tytönkin odotuksessa). Silti vietän koko päivän vaihtelevan kuvotuksen merkeissä...

Olitteko muut näin väsyneitä alkuraskaudessa??? Mä en voi päivällä mennä pitkälleni tai nukahdan saman tien! Ja joka päivä nukun päikkärit, en tajua miten ihminen voikin olla näin väsynyt... Tää on oikeasti paljon hankalampaa kun viimeks, sillä nyt mulla on pieni vauhtimimmi vastuullani!

Katariina kyseli liikkeistä. Mä olin näemmä kirjoittanut raskauspäikkyyn että rv17+ olin ollut tuntevinani jotain liikkeitä. Tasan rv19 tunsin ekan kerran liikkeet VARMASTI. Samana päivänä myös mies tunsi potkun mahan päältä :)

Mulle käy tapaaminen kumpana tahansa katariinan ehdottamista vk:nlopuista, siis ainakin näillä näkymin.

Täytyy vielä sanoa, että te kaikki ootte niin kauheen pitkällä odotuksessa!!! Katselin tossa teidän viikkoja ja olin kateudesta vihreä ;) Voi kun itsekin olisi jo turvallisemmilla viikoilla... Kyllä sitä väkisinkin hieman pelkää. Nyt tosin vähemmän kun viimeksi, sillä tytön kanssa ei ehdi paljon omaa napaa tuijotella :D

Nyt täytyykin taas mennä nukkumaan :) Huomenna treffaan siskoni kaupungilla ja taidan kertoa hänelle uutiset :)

v, typsy 8,5kk ja rv7+4(?)

Vierailija
30/75 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset Mi-kille noista hintatiedoista. On aikamoiset erot hinnoissa, taidan minäkin tehdä noin, eli rakenneultran jälkeen varailen aikaa Helsingistä.

Musta tuntuu että nyt tällä viikolla maha on kasvanut aika paljon, ja nyt joutuu ihan peittelemään, eli asettelemaan vaatteiden ryppyjä tietyllä tavalla. Ehkäpä siis kerron pomolleni ensi viikolla, kun nähdään seuraavan kerran.

Violet, luulen, että me oltiin kaikki, jotka nyt näissä viikoissa, kateellisia kesän alussa Osselle, Vegaxille ja Keinuhepolle heidän r-viikoistaan! Ne alkuraskauden viikot menevät niiiin kovin hitaasti, ja tarkkailtavaa riittää.

Takaisin töiden pariin,

aurinko 18+3

Vierailija
31/75 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. miten se jaksaakin taas väsyttää. Toissa yönä poju heräsi puoli viisi ja sitten puoli seitsemän. Hurrasin jo mielessäni, että alkaa rytmi löytymään ja mamma saa nukkua hyviä yöunia, vaan ei... No toisaalta 2-3 kertaa yössä ei oo niin paha. Oikeastaan ne on ne aamut, kun itse haluais nukkua vielä ja toinen herää vähän väliä aamukakan kipriessä vatsaa. Tulin eilen syöneeksi vähän mausteisempaa ruokaa, joka taisi sitten aiheuttaa masuvaivoja pojulle. Aamu ja -päivä menikin kipristellessä:( Aina, kun voi epäillä itse aiheuttaneensa toisen vatsavaivat (eli aina), tulee ihan älytön morkkis. Vaan kun aina ei voi tietää...

Violet, yritä vaan nukkua aina kun voit. On varmasti tosi paljon vaativampaa tuo raskaus, kun on jo yksi entuudestaan. Mulla oli oikeastaan koko raskausaika sellaista sumua, kun ei koskaan saanut nukkua tarpeeksi (viime kuukaudet tosin olin saikulla ja nukkumisesta huolimatta väsytti). Uudessa vauvalehdessä oli muuten juttu äidistä, joka odotti/synnytti 15. lapsensa. Ou mai.... Edelliset lapset oli muistaakseni 1, 2 ja 5 v. Että huilaa Ossekin vaan hyvällä omallatunnolla!

Jaahas, nyt ei taas voida olla ilman äitiä... Nopeasti vielä, että mulle perinteisesti käy molemmat viikonloput. Jälkimmäinen on saanut suosiota, eli oisko se sitten se? Tätäpä voimme tietty arpoa s-postillakin... Mukavaa päivää, me taidetaan lähteä lenkille, kunon aihteeksi kiva ja savuton päivä.

Vierailija
32/75 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juups, oon koettanut löytää sitä sairaslomalaisen lepäilyfiilistä, mutta en oikein osaa... tiedän kyllä, että töitten teosta ei tulis mitään, kun en kotonakaan oikein meinaa pystyä keskittymään mihinkään 15 min pidempään.

Oon koettanut ratkaista asiaa pyörimällä kaupungilla. Eilen tarkastin kaikki vauvaliikkeet (tai siis ne, mitkä tuli mieleen/vastaan). Suvantokadulla oleva oli kohtuu kallis ja keskittyi lähinnä vaunuihin, turvaistuimiin ja kalusteisiin. Mutta oli siellä ihania vuodevaatteitakin tarjolla, en vaan millään suostuis maksamaan 90-170 euroa niistä... :) Etenkin, kun Ikean sivuilla näyttivät maksavan alle 30 euroa. Pikku Kengurussa oli ihania kankaita ja leluja sit vähän isommille. Yhtä kangasta jäin ihan tosissani miettimään, mutta saa nyt nähdä viitsitäänkö laittaa vielä vauvalle omia verhoja tms, kun ei se reppana niistä tietenkään osaa vielä nauttia, ja asuu kuitenkin aika pitkään meidän kans makkarissa.

Sekaisin menin lopulta Anttilassa ja Nukkelassa. Ekasta ostin niinkin jännittäviä juttuja kuin harsoliinoja ja muovitetun lakanan ja rintasuojuksia (vai mitä ne nyt on...), jälkimmäisestä ihanan pingviinimobilen ja puuhelmistä tehdyn nalle-vaunukoristeen. Kalliita nekin oli, mutta jostain syystä oli pakko saada väriä vauvalle. :)

Tänään oon koettanut saada meidän sisustusprojekteja etenemään ees vähän ja maalasin tauluhyllyt. Ei ne ookaan odottaneet ku muutaman kuukauden... Ja siihen hommaan meni ehkä puoli tuntia.

violetia näinkin tänään vilaukselta, liekö sulla just kertomiset olleet kesken... :D

Nyt taidan lähteä kokeilemaan, tulisko uni. Nukuin viime yönä tosi katkonaisesti. Illalla suuntaan sitten äidille, kun kerran mikään ei pidättele mua täälläkään. Joten varmaan palailen palstalle ensi viikolla. Hauskaa loppuviikkoa siis kaikille!

-Osse ja Santeri rv 28+0

Vierailija
33/75 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pikkuisella kaikki hyvin, luojan kiitos! Ei tullut työpäivästä mitään kun jännitin niin paljon :) Pikkuinen näytti jo ihan vauvalta, kauheasti kasvanut 6 viikossa! Huomenna täytyykin sitten varailla 4D ultraa, jotta näkee pikkuisen uudelleen. Siihen näkyyn ei taida koskaan kyllästyä. Harmi kun ollaan joka kerta saatu tosi epäselviä ultrakuvia, joista ei erota oikeastaan mitään. Toivottavasti 4D ultrasta saadaan hyvät kuvat muistoksi.

-miki

18+4

Vierailija
34/75 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vegax: Kiitos, yritän. Mä luin kans sen jutun vauva-lehdestä ja kyllä tuntuu tosi hurjalle! Itse en moiseen pystyisi!!

osse: Juu, kertomiset oli juuri menossa :D Olisit tullut vaan rohkeasti moikkaan :) Sisko oli kyllä ihan ällikällä lyöty! Kun olen vuosikaudet sen olkaa vasten lapsettomuutta itkenyt...

miki: Ihanaa että kaikki oli hyvin!! Mä joudin käymään tyttöä odottaessani USEIN ultrassa ja kyllä se joka kerta tuntui yhtä mukavalle. Sitä omaa mussukkaa katselis vaikka kuinka kauan! :)

Pakko kertoa pikaisesti siitä käynnistäni alku-ultrassa. Kävin siis viime viikon perjantaina, jolloin menkkojen mukaan rv7+0. Gyne sanoi heti että ei tässä vaiheessa paljon mitään näy, mutta katsotaan nyt. Ultrasi, sanoi, että oikeassa paikassa ja elossa on. Koko vastasi viikkoja 6+5. Muuta ei nyt kuulemma voi nähdä. Puin päälleni ja setä huomasi että tulostin oli ollut pois päältä eli en saanut kuvaa mukaani!! Setä vain sanoi, että ei siinä nyt paljoa näkynytkään... Koko homma oli ohi viidessä minuutissa ja lasku oli 80euroa!!!!! Kyllä raivostutti! Sille sedälle se kuva ei ehkä merkinnyt mitään, mutta mulle se ois ollut tärkeä..... :( Pitää vielä mainita, että kun tytön odotuksen alussa kävin ultrassa lapsettomuuspolilla rv 6+5, niin siellä näkyi jo vaikka mitä!! Kaikenmaailman ruskuaispussit jne, sekä napanuora. Tietysti niillä on siellä paremmat laitteetkin.

Mutta nyt on mentävä hakemaan tyttö sisälle, kuulostaa siltä että siellä ollaan herätty! :)

v, typsy 8,5kk ja rv7+jotakin

Vierailija
35/75 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas jännitystä viikonloppuna.. Mulla oli viime viikolla sellaista painon tunnetta alavatsalla, välillä voimakastakin, ja ajattelin että voisiko olla virtsistä. No sitä sitten ihmeteltiin ja kävin testeissä, mutta negaa. Eilen juttelin yhden tutun kanssa, jolla sairaanhoitajatausta, ja hän sanoi että voisi hyvin olla supisteluja. No tästä sitten tietysti säikähdin, ja soitin terveyskeskuspäivystykseen, ja kysyin voinko tulla sinne näyttämään, kun kohdunkaulaa on katsottu viimeksi silloin viikolla 13+. Siellä sitten nuori mieslääkäri tutki, ja sanoi, että kohdunkaula vaikuttaisi olevan sormelle auki ja pehmentynyt! Olin aika hädässä, ja hän vielä konsultoi TAYSin gyneä, jonne sain lähetteen tilanteen tarkistamiseksi.

Tilanne oli suureksi helpotukseksi aivan normaali, ja vauvan koko vastasi viikkoja. Lääkäri oli todella pätevän oloinen ja miellyttävä. Sanoi, että kkaulan tilannetta on vaikea kokemattoman lääkärin tunnistaa.

Tällasta siis meillä, toivon mukaan muilla ollut rauhallisempaa!

nyt töiden pariin..

aurinko 19+1

Vierailija
36/75 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paisuneen mahan kanssa. Hirmuista, miten maha voi viikossa kasvaa... nyt ei pitäis olla enää kenellekään epäselvää, mikä tuolla tissien alla nahkaa venyttää. Tähän asti musta on tuntunut, että osalle on ollu vielä vähän hämärän peitossa... :)

Muuten omassa navassa ei mitään uutta. Meno on vilkasta, närästys ajoittaista, väsymys on alkanut taas lisääntyä ja parina viime päivinä oon voinut jopa ajoittain vähän huonosti. Viime viikon sairasloma helpotti henkistäkin oloa melkoisesti, ja varmaan eniten se, että kävin äidin luona.

Mutta pääasia on se, että töitä on enää pari viikkoa ja tänään saan hakea postista äitiyspakkauksen ja kaupasta uudet verhot eteiseen. Ja viikonlopuksi lähdetään Saksaan häihin. Se taitaakin sitten olla viimeinen reissu, äidillekin sanoin eilen lähtiessä että tuskin enää jaksan lähteä ennen synnytystä käymään siellä. Saa nyt nähdä, ehkä sitä junassa jaksais istua kun pystyy välillä kävelemään. Meidän henkilöautossa ei oikein enää tuntunut kivalle neljän tunnin matka, vaikkei nyt kipeätäkään tehnyt.

mikin, auringon ja violetin ultra- ja lääkärikuulumiset oli hyviä, kiva juttu! violet, mä ainakin oon kokenut et yksityisellä nuo ultraukset ei oo yhtään niin kivoja kuin TAYSissa... maksavat vaan kovasti ja kestävät tosi vähän aikaa. No, en kyllä tykännyt kaupungin rakenneultrastakaan.

ja vielä violetille, en viitsinyt tulla häiritsemään... muuten olisin varmaan, mutta kun arvasin, mistä puhuitte, niin aattelin antaa sun ihan rauhassa kertoilla! :)

Mitäs muille kuuluu ja miten on niiden treffien laita? :)

-Osse ja Santeri rv 28+5

Vierailija
37/75 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinko: Onneks selvisit säikähdyksellä!! Mulla alkoi supisteleen rv18 ja kävin yksityisellä gynellä. Kohdunsuu tuntui normaalilta, mutta gynekin tunsi kuinka maha oli supistuksessa tavallaan koko ajan ja lähetti mut Taysiin ensiapuun. Siellä sitten tökerö lääkäri ultrasi ja sanoi, että kaikki on hyvin ja supparit ovat hyvin yleisiä ja vaarattomia siinä vaiheessa raskautta. Sitten sanoi myös, että niillä viikoilla ei tehdä mitään jos vauva lähtee tulemaan... Kotiin päästyä itkua tuhersin ja pohdin, että mistä viikosta alkaen ne sitten yrittää tehdä jotain??

osse: Kohta se maha kasvaa niin ettei ole enää kivaa ;) Ei vaan, mulla oli sellanen jättimaha että oksat pois! Se oli oikeesti tosi epämukavaa...

Tämä mamma on valmis treffeille! Sovitaanko nyt se jälkimmäinen vknloppu (en muista päivämääriä)? Se tais useimmille sopia. Entä mikä kellonaika on hyvä ja mikä paikka?

Auttakaa naista hädässä!! MITEN SAAN PIILOTETTUA MAHAN?! Siis luitte ihan oikein, mun maha näkyy jo! Johtuu tietysti siitä kun edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa, enkä oo tehnyt vatsalihaksia ollenkaan... Mutta me haluttais kertoa julkisesti vasta np-ultran jälkeen. Siihen asti pitäis vielä saada masu piiloon. Vähän läpinäkyvää ois alkaa käyttää kovin isoja paitoja, mä yleensä pukeudun melko vartalonmyötäisiin vaatteisiin. Syyskuun alussa ois miehen siskontytön synttärit, se on pahin koettelemus. Siellä on monta tarkkaa silmää tuijottamassa... :/ Auttakaa!! Tietysti ihmisten välttely on paras keino ;D

Nyt tyttö kitisee, pitää mennä! Kirjoitelkaa nyt muutkin, täällä on nykyään ihan kuollutta...

v, typsy 8,5kk ja rv8+1

Vierailija
38/75 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Taysin keikka tapahtui siis EDELLISESSÄ raskaudessa rv18 :)

Vierailija
39/75 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, että laiskuus on tainnut iskea palstalaisiin. Yritän omalta osaltani korjata asiaa...

onpa pukannut ultrareissua yhdelle jos toiselle. Kiva, että kaikilla on ollut sieltä hyviä uutisia. Aurinko, hienoa, että kaikki oli kunnossa. Mulla oli aika paljon ja kipeitäkin supisteluja jossakin rv 20 molemmin puolin. Helpottivat sitten kohti loppuraskautta.

Violet, toivotaan, että tulee vähän viileämpää, niin voit piilotella vatsaa neuleisiin. Sinä se ennätit saada itsesi hoikkaan kuntoon ennen uutta kierrosta:) Mulla on jatkuva tarve mässyttä koko ajan jotakin paremman tekemisen puutteessa. Eli vatsaa todellakin on eikä taida pienentyä tällä syömisellä...

Tuntuu, että päivät menee ihan hujauksessa, vaavi kasvaa kovaa vauhtia. Nyt on ollut vähän köhäinen ja nuhainen, mutta kaiken kaikkian todella suloinen ja hyväntuulinen. Olen tosiaan saanut tosi helpon vauvan. Saa nähdä, kuinka kauan helppona pysyy:)

täytyy kiikuttaa tää käärö omaan sänkyyn. Missähän on Keinuhepo?

Vierailija
40/75 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voithan sanoo kaikille, että paino on päässyt nousemaan imrtyksen loputtua. Niinhän se usein tuppaa käymään, eikä olis varsinainen valhekkaan sun tapauksessa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi