Pirkanmaalaiset elokuuhun
Linkki aiempaan pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7752166&p=1&mpage=4&tmode…
Olipas eilinen... jotenkin onnistuin saamaan sen vatsataudin tai ruokamyrkytyksen, joka ilmeisesti on kaatanut porukkaa petiin. En kyllä ole syönyt niissä ruokaloissa enkä tavannut ketään muuta, jolla tauti olisi ollut, mutta ehkä kyseessä sitten oli pisaratartunta. Mulla on muutenkin tapana saada vatsatautitartunta pelkistä huhupuheista... Tällä kertaa tauti vaan iski oikein tosissaan, istuin tuntitolkulla vessassa milloin mikäkin pää pöntöllä ja kuume nousi lopulta niihin korkeuksiin, että oli pakko toppuutella panadolilla. Tänään on ollut vaivana lähinnä hirvittävä lihaskipu, nukkua voi n. tunnin pätkissä ja sitten pitää jaloitella. Kauhulla ja myötätunnolla olen ajatellut niitä raskaana olevia, joille tämä on jokapäiväistä alkuraskaudesta tai jotka joutuvat vuodelepoon. Totisesti ei olisi herkkua. Onneksi taidan huomenna päästä töihin, kyllästyn tosi helposti kotona makoiluun.
Viime viikon työmatka meni ihan hyvin, koetin ottaa rennosti ja skippasin kaiken, mikä vaan onnistui. Kuuma oli koko reissun ajan eikä hotellissa tietenkään ollut ilmastointia. Jalat oli loppumatkasta jo melkoisen turvoksissa, mutta nyt on kaikki nesteet kyllä poistuneet taudin myötä. Aika rankalta matkustaminen välillä tuntui, vaikka pidin taukoja ja nukuin päikkärit päivittäin. Saa nähdä, miltä elokuun lopun Saksan reissu tuntuu, toivottavasti lämpötilat vähän laskevat siihen mennessä.
Olin reissun jälkeen vähän huolissani, kun painoa oli taas tullut, mutta tauti tosiaan hoiteli senkin huolen... 3-4 kg lähti vuorokaudessa nesteitä, saa nähdä mitä vaaka näyttää perjantaina neuvolalääkärikäynnillä. En mä muuten huolissani olisi siitä painosta, mutta kun mua on kehoitettu tarkkailemaan. En nyt ehkä kuitenkaan ihan näin rajua kuuria olis kaivannut!
Nyt on pää ihan tyhjä, enkä muista mitä muut ovat kirjoitelleet. Paitsi että Nurmiksella alkoi jo äippäloma! Sulla ei sit oo enää paljon synnytykseenkään.
Synnytyksestä puheen ollen, tähän asti en ole osannut oikein pelätä synnytystä, mutta eiliset ja tän päiväiset lihaskivut on vähän lisänneet pelkoa, etenkin kun synnytyskivut tulee varmasti olemaan vielä helvetillisemmät. Mun serkun vaimo synnytti perjantaina pienen pojan, synnytys kesti 8 tuntia eikä ollut halunnut epiduraalia. Musta ei kyllä ole siihen, tiedän jo nyt... eilen pelkkä panadolin hetken kestänyt helpottava vaikutus tuntu niin taivaalliselle, että taidan pyytää jo etukäteen kaikki mahdolliset lääkitykset synnytykseen. ;)
Nyt palaan tuonne sohvalle lepäilemään. Mites ne treffit? Mulle sopii ens viikolla milloin vain 17.00 jälkeen.
-Osse ja Santeri rv 25+6
Kommentit (75)
Eilen illalla alkoi ihan yhtäkkiä järkyttävän voimakas alavatsakipu. Se oli samanlaista kun synnytyssupistukset siis aivan yhtä voimakkasta!! Meinasin jo lähteä päivystykseen, mutta ajatus hatanpäällä odottamisesta ei kiehtonut. Otin kaksi panadolia ja kipu alkoi hieman lieventyä, joten sain yön nukuttua. Tänään aamulla on ollut " menkkakipuja" , vaikkei lähellekään samalla voimakkuudella kuin eilen. Samoin selkää jomottaa... Olen tosi peloissani, tässäkö tämä nyt sitten oli??
Soitin aamulla neuvolaan ja terkka käski vaan levätä. " Jos se on sieltä pihalle tullakseen niin se tulee" . TIEDÄN!! Tällä hetkellä haluaisin vain tietää onko vauva vielä elossa vai ei! Terkka sanoi myös että jos kipu voimistuu kovaksi niin täytyy mennä gynen polille päivystykseen tarkistuttamaan ettei ole kohdunulkoinen. Sitähän mulla ei voi olla kun oon jo ultrassa käynyt, en vaan viitsinyt kertoa terkalle... Nyt pohdin mitä teen. Odottelenko vaan vai leikin TOSI kipeetä ja ultrassa käymätöntä ja menen sinne päivystykseen? Yksityiselle ei nyt ole varaa...
Kiva kun toi tyttökin tekee nyt hampaita ja kitisee koko ajan... Hermot on kireellä ja pelottaa, en tiedä yhtään mitä tekisin....
v peloissaan, ehkä rv8+3
Mulla oli menkkakipuja jonnekin rv 10 asti. Ei tosin ehkä ihan noin voimakkaita, mutta jos sulla ei ole vuotoja, niin koeta olla mahdollisimman rauhassa. Tiedän, ettei se ole helppoa, mutta muutakaan ei voi tehdä... Etenkin kun sulla tuo kohdunulkoinen on suljettu pois, niin ne kivut voi ihan hyvin vaan olla kohdun sopeutumista.
Olipa kiva kuulla Katariinastakin pitkästä aikaa! Mä muistan kans tuon ajan, kun ootin niitä liikkeitä. Tuntu, ettei millään olis voinut uskoa et siellä on joku, kun ei kerran mitään tuntunut. Mä komppaan sun työfiiliksiäkin ihan täysillä, oon ihan yhtä kiinnostunut vaan omasta navastani, että pomokin kysyy nykyään, ehtisinkö/pystyisinkö millään tekemään mitään eikä suinkaan anna vaan hommia...
Omasta navasta kirjotin eilen pitkät pätkät, mutta olin niin hidas, että yhteys oli taas katkennut. Eipä siinä mitään uutta, oon taas ihan hirveän väsynyt, töiden jälkeen en jaksa tehdä mitään. Äitiyspakkauksenkin sain toissapäivänä, mutta katsoin tavarat vaan kerran läpi ja jätin laatikon olohuoneen nurkkaan odottamaan lomaa. Meidän IKEAn reissukin tosin viivästyy ainakin viikolla, joten ei mulla ole vielä paikkakaan, jonne vaatteita laittaa.
Potkut on muuttuneet hassuksi tärinäksi, etenkin istuessa maha tuntuu tärisevän. Itse potkuja tuntuu enää tosi vähän. Santeri tuntuu muutenkin reagoivan aika voimakkaasti mun väsymystiloihin - jos oon pirteä, sekin liikkuu, jos taas oon väsynyt, sekin tuntuu nukkuvan. Ja sit oon todennut, että kaveri viihtyy jatkuvasti poikittain eikä pää alas- tai ylöspäin. Onkohan se ihan normaalia...?
Ikävää on se, että iskias on vihdoin alkanut vihoittelemaan. Oon koko raskauden ajan pelännyt, et millon kipu alkaa, ja eilen ja tänään oikeeta lonkkaa on sitten vihlonutkin aika ilkeesti. Täytyy vissiin koettaa venytellä vielä enemmän.
Juups... eipä tässä muuta tällä erää. Violetin vatsakipujen etenemistä jännään täällä...
-Osse ja Santeri rv 29+0
Toivottavasti Violetin murheet osoittautuu turhiksi ja todella ovat niitä alku metrin kiinnitys kipuja!!!!
Osse: Voi ei! Vai vaivaa issias...kääk...vielä niin tuoreessa muistissa oma kipu, se oli sanoin kuvaamatonta=( Toivottavasti säästyt pahimmalta.
Täällä höpistään tapaamisesta, mites mulla on ihan menny ohi?? Eli mikä viikonloppu ja missä?
Mä olen jotenkin viime päivät ollut kuin sumussa, väsyttää niin pirusti. Aaron on alkanut valvottaa tasaisesti kahden tunnin välein ja kun sänkyyn pääsen vasta puolenyön aikoihin ja neiti sitten jo herää puoli seiska-seiskan aikaa niin on sitä päivät nakit silmillä eikä tiedä mikä maa mikä valuutta. Aloin antaa Aaronille porkkana-maissi velliä joten katsotaan jos se hieman helpottais " pikkuisen" nälkää öisin=) Torstaina 3kk neuvola ja jännityksellä odottelen mittoja. No, mutta ei täällä tämän ihmeellisempää. Toisinaan meinaa seinät kaatua päälle täällä kotona, mutta....aikansa kutakin=)
Kaikille hyviä vointeja!
H-R ja unettomat yöt...
Violetille noista kivuista.. parhaillaan tuplaraskaana oleva ystäväni on kärsinyt koko raskauden ajan erittäin kovista alavatsakivuista, ovat kuulemma lääkäreiden ja neuvolan mukaan normaaleja. Toivotaan että näin on sunkin kohdallasi. Jos ei vuotelua ole, niin tilanne varmasti ihan jees. Oletko ajatellut käydä ultrassa ennen mahdollista np-ultraa? Minä kävin, koska en olisi pystynyt alussa olemaan ilman tietoa niin pitkää aikaa.. Henkistä hoitoa.
Vatsan piilotellussa itse olen nyt käyttänyt samettijakkua. Lisäksi mulla ollut leveä vyö käytössä, joka on peittänyt kivasti. Liian löysät materiaalit, jotka menevät turhan vartalonmyötäisesti ovat olleet paljastavia.
Kiitokset kommenteista ja kannustuksesta liittyen noihin oletettuihin supisteluihin. Mahtoivatkohan sittenkään olla mitään supisteluja.. en tiedä. Nyt vointi ollut ihan hyvä.
Katariina, liikkeitä ei täälläkään tunnu mitenkään erityisesti. Mulle toinen ystävä sanoi, että hänen lantionsa malli oli muuttunut raskauden aikana siten, että enää sen jälkeen ei vanhat housut menneet jalkaan, vaikka kilot olivatkin poistuneet.
Ossella rupeaakin olemaan aika komeat viikot käsillä! Aika jännä tuo äitiyspakkauksen tulo.. joko opiskelit kaikki opasvihot ;)
t aurinko 19+3
en tullut aiemmin ajatelleeksi, mutta kun aurinko mainitsi asiasta - raskaus todellakin leventää lantiota, ainakin minulla. Eli ehkä sen takia vyö tuntuu tiukemmalle? Mulle on ainakin kommentoinut useampikin, että näytän nyt laihemmalta kuin ennen raskautta. Itse päättelin sen johtuvan just siitä, että vyötärö on tullut esille, kun lantio on kasvanut. Joten älä huoli... eipä sillä, että sulla mitään huolta muutenkaan olisi! :)
aurinko, en lukenut vielä oppaita tarkasti läpi, vilkuilin vaan ja luin miehelle typerimpiä itsestäänselvyyksiä tyyliin " et voi rakastaa lastasi liikaa" tai " et hemmottele lastasi pilalle pitämällä sylissä" ... voi herranjestas sentään! Pitääkö aikuiselle ihmiselle oikeesti antaa tuollaisia neuvoja? Luuleeko joku ihan oikeesti, että lapsi menee pilalle, jos sitä vauvana hellii??
Juups, jos ei olis työt näin vähissä, hakisin kyllä loppuajalle saikkua. Istuminen ei todellakaan enää sovi mulle ja mun iskiakselle...
-Osse taas
Kauhean epätietoisuuden vuoksi päätin lähteä käymään polilla. Ajattelin, että kun vuoto ei itsestään ala, en halua kantaa kuollutta vauvaa sisälläni np-ultraan asti. Jouduin odottamaan tosi pitkään (ja tyttö oli tietysti mukana!). En valehdellut mitään, kerroin kovista kivuista ja siitä että olen jo käynyt ultrassa. Kun pääsin sisään lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi ettei näy pisaraakaan verta. Sitten soi puhelin ja joku tarvitsi konsultointiapua lääkäriltä. Siinä minä makaan monta minuuttia jalat leväällään ja kauhukuvat vauvan kohtalosta risteilee päässä!! Vihdoin lääkäri ultrasi. Pitkään ja hartaasti. Ei ole edes kuvittelua, että kesti TOSI kauan ennen kuin lääkäri sanoi mitään! " Ei täällä kyllä ole mitään vialla" . Mitään järkevää selitystä kivuille ei löytynyt. Lääkäri käski nyt vaan levätä (niin kun ton ipanan kanssa pystyisi...). Mainitsin olevani menossa viikon päästä työharjoitteluun ja lääkäri sanoi että voin unohtaa sen jos kivut ei lakkaa siihen mennessä.
Mutta vauvan syke oli + ja koko vastasi rv8+4 (menkkojen mukaan tänään 8+5). Lääkäri ei kääntänyt näyttöä lainkaan muhun päin, en tiedä onko se tuolla käytäntönä. Jos ne pelkää, että siellä alkaa ravaan ihmisiä, jotka " haluaa vain nähdä vauvan ultrassa" ... Kuka tietää.
Oon erittäin helpottunut kun kaikki olikin hyvin!! Olin nimittäin IHAN VARMA että vauva on kuollut. Kaikesta huolimatta pelottaa ja paljon! Tämä on vasta niin alussa että mitä vaan voi tapahtua. Mutta eletään päivä kerrallaan, ja kuten ystäväni sanoi, nämä asiat ei ole meidän kädessä.
Pakko vastata tohon kun osse kysyi, että luuleeko joku lapsen menevän hellimisestä pilalle. Tässä eräs tositarina: Oltiin mun mummulassa kylässä ja mummu sanoi tytölle, että ootpas sinä nätti. Perään sitten lisäsi heti, minulle tarkoitettuna, että " ei vaan, ei saa liikaa kehua ettei ylpisty" !!! Siis täh!! Vauva ylpistyy kun sitä kehuu??! No joo, mun mummulla on muutenkin melko vanhanaikasia kasvatusneuvoja...
Nyt menen sohvalle makoileen kun tyttö katselee piirrettyjä nauhalta... Jaksuja kaikille vauvoineen tai mahoineen!! :)
v, typsy 8,5kk ja rv8+5
Hyvä, et kävit päivystyksessä, niin ei tartte huolehtia. Se lääkäreiden pitämä tauko ennen mitään lausuntoa on tosi stressaavaa... ja varsinkin tuo, että aloittaa lauseen " ei täällä kylle ole mitään" ! Mulle sanottiin noin sillon kohdunulkoisen ultrassa, siis ettei täällä ole mitään!
Juu, mä ymmärrän kyllä sen, että lapselle, joka jo tajuaa jotain (siis n. 5-vuotiaalle) voi jo miettiä, kuinka paljon kehuja tms. on hyvästä, mutta eihän vastasyntynyt mistään sellaisesta mitään tajua, eihän sen kanssa voi muuten edes kommunikoida kuin hellimällä... surulliseksi se mut teki, et oikeesti tollasia asioita pitää neuvoa jossain ohjevihkossa, ihanko oikeesti ihmiset ajattelee noin... ehkei nyt sentään!
Mut nyt vielä vähän töitä ennen kotiinlähtöä.
-Osse taas kerran....
Vegax minua oli jo kaipaillutkin, joten oli pakko ryhdistäytyä ja majoittua hetkeksi koneen ääreen. Oon palannut työelämään ja toista viikkoa oon töissä. Oon tosi onnellinen, että pääsin vielä töihin, koska ehdin olla ne kokonaiset kolme kuukautta sairaslomaa käytännössä tekemättä mitään järkevää. Olo on jo niin hyvä, että töissä oleminen onnistuu. Iltaisin olen kyllä aika väsynyt, mutta toistaiseksi nukkuminen on asiaan auttanut. Olen hullu... :)
Violetilla on ollut tosi rankat päivät!! Onneksi masuasukkaalla vaikuttaa asiat olevan kunnossa ja toivottavasti kivut ovat pysyneet poissa! Hyvä, että menit sinne päivystykseen tsekattavaksi. Kovasti pidän peukkuja sinulle, että kaikki menisi hyvin ja mokomat tuskat jättäisivät sinut rauhaan!!!
H-R:lle tsemppausta tosi uuvuttavalta kuulostavaan valvomiseen! Toivotaan, että pojun maha täyttyisi vähän paremmin ja unet pitenisivät edes pikkaisen, jotta saisit levätä välillä! Jaksuja!
Osse: Mulla on ajoittain kanssa tosi inhottavaa iskias-kipuilua, mutta onneksi se on ollut ainakin toistaiseksi ohimenevää. Mullakin vaivaa juuri oikea puoli, välillä kipu säteilee pohkeeseen asti. Mulla on kyllä samaa vaivaa ollut jo ennen raskauttakin, varsinkin jos kovasti olen konttaillut, siivoillut alakaappeja tms. epänormaalia liikehdintää. Varmaan pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja vähän panostaa tuohon ryhti puoleen ja venyttelyyn... Mutta kun se on niiiiiin vaikeeta, että ei muka millään kykene. Sitten ottaa päähän, kun on kipeenä...
Vegax: Pojalle tervehtymisterveisiä! Ihanaa, että teillä arki sujuu mukavasti ja hän on niin hyväntuulinen. Olisi kiva nähdä, kuinka paljon hän on viime näkemisestä kasvanutkaan. Toivottavasti pääsen seuraaville treffeille mukaan!
Auringolla oli ollut jännät paikat lääkäriseikkailuissaan. Onneksi kaikki hyvin, mieluummin vaikka " turha" lääkärikäynti, kuin kova huoli asiasta!
Mitä kuuluu Ibizalle ja mi-kille?
Sitruuna potkii paraikaa kovasti masussa, hän vaikuttaa aika vilkkaalta tapaukselta. Paitsi silloin, os joku yrittää tuntea potkuja vatsan päältä (=hänen iskänsä), niin usein hän on aivan hiljaa... Mies sitten leuhkii, että hänellä on kuulemma rauhoittava käsi... No, ei siinä mitään, hyvä tietää kumpi meistä sitten rauhoittaa koliikkivauvaa iltahuudoissaan... ;)
Kävin tänään taas neuvolassa. Oma täti oli palannut lomilta. Sain KELA-paperit täytettäväksi ja meinaankin ne laittaa eteenpäin mahdollisimman pian. Tämä mamma on nostanut painoaan melkein 900g/vko, kun olen alkanut syömään. :) Toivottavasti tuo vähän tasaantuu jatkossa. Ei vaan, vieläkin olen miinuspainolla, mutta toisaalta ei kiloja hirveästi kaivatakaan. Masu on kasvanut kovasti ja kyllä se nyt jo on ihan oikea vauvamaha. Odotan innolla saisinko minäkin vyötärön raskauden myötä!?
Tapaamisesta:Mulle sopii hyvin se la 8. tai su 9.9. Kiva treffata teitä!
Keinuhepo ja Sitruuna 23+3
Onpas täällä meidän pinossa hiljaista. Tulen rikkomaan sen omilla jorinoillani...
Täällä on ollut jännät paikat Violetilla. Onneksi pikkuisella oli kaikki. hyvin. Varmasti pelottaa/pelotti kaikenmaailman kivut. Itselläni oli jonkin verran kipuja juuri noilla viikoilla ja kyllä ne pisti miettimään...
Oikeastaan aika alusta saakka ja nyt enenevissä määrin mulla on ollut navan vasemmalla puolella pistävää/leikkaavaa kipua. Jos rehkin enemmän, tätä kipua on myös enemmän. Neuvolassa arvelivat sen olevan liitoskipua?? Tiedä sitten tuosta. Lepäämällä olen saanut sen aina asettumaan.
Osse: oliko äitiyspakkauksen vaatteet ihania? Kuinka usein äitiyspakkaus vaihtuu? Joku sanoi, etä on aiemmin ainakin uusiutunut kahdesti vuodessa. Onko vielä näin? Saankohan saman pakkauksen sun kanssa?
Keinuhepo: Hienoa, että voit jo nykyään paremmin ja olet päässyt töihin. Jos se nyt on hyvä asia... Oma työmoraalini on kyllä valahtanut viemäristä alas... Suunnittelen vain miten pääsis saikulle. Voi, kuinka moraalitonta!!?? Pitäis olla kiitollinen hyvästä voinnista, mutta kun henkinen kantti ja jaksaminen on nolla eli kait siinä olis syytä saikkuun ihan riittävästi.
Vielä tuohon vartalon muuttumis keskusteluun: työkaverini sanoi tänään, että onpa sun rinnat kyllä kasvaneet kauheasti. Onneksi oli naistyökaveri, olisin muuten varmaan hieman hämmentynyt ;-) Onnellista on se, että jotain selkeää muutosta on siis tapahtunut.
Sanokaapas nyt ystävät rakkaat, monenko aikaan ja kumpana päivänä nähdään. Itselleni käy kumpi tahansa jos ajasta päästään yhteismmärrykseen. :-)
Viikonloppua odotellen, Katariina ja Helmi rv 19+2
Tiedän, ettei sais valittaa halpalentoyhtiöiden palvelusta, koska eihän ne siitä mitään velotakaan, mutta... jos 0,5 euroa/min hintaiseen engalnninkieliseen asiakaspalveluun soittamalla ei saa selville, pitääkö lentoluvan olla päivätty rv 28+ vai riittääkö 27+2 ja sen seurauksena joutuu maksamaan yli 50 euroa päivitetystä lentoluvasta, niin kyllä se vähän voi rassata... :)
No, joka tapauksessa uusi lupa on laukussa ja tälle päivälle on käyty moikkaamassa iki-ihanaa pyllykkää, joka veteli sikeitä kohdussa. Sillä oli ihan oikea vauvapylly! Aivan ihana! Soitin miehelle heti gynekäynnin jälkeen ja pystyin vaan kikattamaan ihastuksesta. Kuinka joku voi olla niin ihana ja rakas, vaikkei sitä pysty näkemään ku ihan joskus vaan... ja nyt taas heitetään aamujumppaa tuolla, kun on nokoset saatu otettua.
Täällä siis tulevaan esikoiseensa rakastunut wannabemamma on ihan sekaisin... :))
Kiva, että Keinuhepo on päässyt töihin. Voin yhtyä tuohon sun väsymykseen, olin eilen illalla yhdeksältä ihan kuollut ja simadin saman tien sänkyyn. No, viimeinen toimistopäivä on nyt käynnissä ja lomalomaloma häämöttää jo ihan kohta...
Koska musta ei mitään järkevää irtoa, päästän teidät piinasta hauskan viikonlopun viettoon. Toivottavasti jaksan nauttia huomisista häistä!
-Osse ja Santeri-pyllykkä rv 29+2
Oltiin kirjoitushommissa yhtä aikaa.
Äitiyspakkauksen vaatteet oli ihan söpöjä, ei mitään überihania, mutta oikein kivoja kyllä. Tykkäisin itse värikkäämmistä, mutta vaikeahan sitä on kaikkia miellyttää. Sitä toppahaalaria pidin kuvissa kivemman näköisenä, mutta kyllä se varmasti palvelee tarkoitustaan. Joudun, ja säkin varmaan joudut, ehkä ostamaan pienemmän toppapuvun, koska musta se vaikutti tosi isolta vastasyntyneelle. Käsittääkseni pakkaus vaihtuu kerran vuodessa keväällä, tänä vuonna kai viime vuoden pakkauksia jaettiin vielä tosi pitkään. Eli saat varmasti saman pakkauksen. Pakkausta voi käydä etukäteen ihastelemassa kelan sivuilla.
Mä ehdotan treffejä sunnuntaille, mulla kun on lauantaille sovittu menoa illaksi. Mut la-kin käy, jos se on muille parempi.
-Osse taas
Olivatko ne tapaamisvaihtoehdot siis nyt la 9. tai su 10.9.? Olen tipahtanut tästä..
Ihanaa, että Violetilla oli toistaiseksi kaikki hyvin! Päivä kerrallaan, alku on niiin pitkä ja odottavan aika erityisesti.
Huomasin tuolta odotuspuolelta, että olivat keskustelleet juuri toppapuvusta, on ilmeisesti lähempänä 80 cm tuo koko, ja jos ja kun talvivauvamme maailmaan tupsahtavat, niin pienempää kokoa voisi tarvita. Siellä ehdoteltiin tammivauvoille 60-62 cm kokoa toppahaalarille. Joku tosin kommentoi, että tarvitseeko tuollaista lainkaan, ja joku oli sitä mieltä että isoakin voi tietysti käyttää, paitsi että on hankala turvaistuimessa.
Oletteko tutustuneet vaunuihin tms? Ehkäpä sitä uskaltaa pikkuhiljaa ruveta niitäkin miettimään ;). Olen alustavasti ajatellut sellaisia yhdistelmävaunuja pehmeällä kantokopalla, eli ihan perinteisiä. 4 pyörää saisi olla, kun on tuota maastoa ympärillä.
Jaa lennoista.. mitenkäs ne nyt taas menikään ;D Vkon 28 jälkeen ei sitten lentoja ilman lääkärintodistusta?
Ihanaa että on perjantai! Mukavaa viikonloppua kaikille!
t aurinko 19+5
Heti aluksi omaa napaa sen verran, että kovia kipuja ei ole enää ollut. Menkkajuilintaa on välillä, mutta uskon sen olevan ihan normaalia! Pahoinvointi ja väsymyskin ovat hellittäneet (niiden katoamisen johdosta pelkäsin myös että vauva on kuollut, mutta kuten todettu ultrassa kaikki hyvin!) ja alan taas pikkuhiljaa nauttia elämästä. Päivästä toiseen sinnittely ja samalla pienen lapsen hoitaminen ei ollut herkkua...
Tyttö on tehnyt pari päivää hampaita (yläetuhampaat) ja meillä ei olla nukuttu KAHTEEN yöhön eikä päivään... Neiti huusi kaksi yötä ja kyllä alkoi ahdistaa. Teki tosi pahaa pitää huutavaa lasta sylissä kun ei voinut mitenkään helpottaa pienen oloa... :( Nyt tuntuu vähän helpottaneen ja toivon sen " tiukemmassa" olevan hampaan tulevan tämän päivän aikana ikenestä läpi! Pitäkää peukkuja (en jaksaisi enää valvoa yhtään yötä...)!
Katariina: Mäkin oon joskus kuullut tollasta huhupuhetta, että pakkaus vaihtuisi kaksi kertaa. Se ei kuitenkaan ole totta :/ Pakkaus vaihtuu maalis-huhtikuussa ja sen jälkeen jaetaan vielä vanhoja pakkauksia kunnes loppuvat. Meillä ei suoraansanottuna tullut kauheesti käytettyä äippäpakkauksen vaatteita. En tiedä miksi, mutta en kauheesti niistä pitänyt. Me ei meinata ottaa tällä kertaa pakkausta. Kaikki tytön käyttämät vaatteet ja tarvikkeet on tallessa, joten eiköhän niilläkin alkuun pääse vaikka poika tulisikin! :)
Osse: Totta on, että kannattaa ostaa pienempi toppapuku! Me ostettiin tytölle toppis kokoa 62 ja neiti hukkui siihenkin kun laitokselta lähdettiin... Se ei mennyt koko talvea, mutta lopputalvesta käytettiin sitten pakkauksen haalaria.
Niin ja osse, piti vielä kysyä, että tänäänkö olette lähdössä?? Hui, mä pelkään lentämistä! :/ Oon kyllä muutenkin aika kotikissa, enkä kovasti pidä matkustamisesta, paitsi kotimaassa :) Mutta hyvää matkaa teille ja mukavia häitä!
Mulle sopii se sunnuntai mitä ossekin ehdotti! Mikäs aika se olikaan mikä sulle katariina sopi? Mulle käy mikä aika vaan :)
Jospa sitten meenkin hetkeks sohvalle pitkälleni kun tyttö nukkuu päikkäreitä. Mukavaa viikonloppua kaikille!!
v, typsy 8,5kk ja rv9+0
Kirjoiteltiin juuri samaan aikaan :)
Mun henk.koht.mielipide tosta toppahaalarista on se, että on kivampi pukea lapsi mahdolisimman sopivaan kokoon. Turvaistuimeen kiinnityskin on helpompaa ja TURVALLISEMPAA kun saa vyöt tiivisti eikä välissä oo kasakaupalla haalarikangasta :)
Kyselit vaunuista. Meillähän tietysti on jo vaunut ;) Ostettiin aikanaan Hartanin toplinet. Parhaat vaunut ikinä!! :D Tosi kevyet, ainakin kun vaunukaupassa vertailtiin moniin muihin. Ja menee tosi matalaksi, tosin ovat sen vuoksi melko leveät. Nyt me joudutaan hommaamaan kaksosten rattaat kun tuo tyttö on vauvan syntyessä vielä niin pieni ettei millään jaksa kävellä tai seisoa seisomalaudalla. Vielä en merkistä tiedä, yritetään päästä mahdollisimman halvalla kun ylimääräistä rahaa ei nyt juuri ole... Jos käytettynä löytyis hyvät niin se ois varmaan paras vaihtoehto. Niiden tuplien käyttöikä jää kuitenkin lopulta melko pieneksi.
Mutta nyt lopetan jorinat :)
v
Lennoista: riippuu lentoyhtiöstä, mutta yleissääntönä on, että vaativat 28 raskausviikon jälkeen lääkärinlausuntoa. Ja olisko se ollut 36 viikon jälkeen, kun eivät enää päästä ollenkaan. Ja joihinki maihin (ainakin Jenkit) ei päästetä lainkaan tietyssä vaiheessa olevia.
Ja kyllä, tänään ollaan lähdössä, eikä mieleen mahdu yhtään mitään muuta... Mä en pelkää lentämistä, mutta tiedän, että näin ison mahan kanssa se ei oo mitenkään suurta herkkua, kuten ei mikään muukaan matkustusmuoto. Toivottavasti ei kuitenkaan tunnu liian pahalle.
aurinko, me hommattiin just tommoset vaunut, mistä puhuit, lähinnä sen takia, et saatiin ne niin halvalla työkaverilta. Eli Brion Kombit pehmeellä kantokopalla. Vaikuttivat ihan ok:lta, vaikkei mulla tietty mitään kokemusta lapsen kanssa käytöstä vielä ole.
Juu, Katariina ehdotti treffeille viikonloppua 9.-10.9., joten sopiikos se auringolle ja muille?
toivottavasti violet saat nukuttua...
nyt häivyn, :)
-Osse
Jep siis ihan alkuun meitin " pikku" herran 3kk neuvola kuulumiset: Elikäs ei siis ihme, jotta meillä huudettiin 2 tunnin välein...nälkäinen tuo poika on ollu!!!! Neuvolatätsky sanoi, että ei millään riitä maito noihin mittoihin, joten tosi hyvä että olimme jo aloitelleet velliä ja nyt kun eilen illalla sai jo 60ml+maidot, niin avot, taas oltiin vanhassa mallissa ja nukuttiin kunnon unet=) Niin, siis mitkä mitat!? Eli meitin pikkuinen Aaron poika se on pitkä 68cm!!!! Siis saman verran oli neiti, mikä ei hänkään ihan lyhimmästä päästä, puolivuotiaana!!!! Eipä siis ihme että napit ei 62 bodissa kiinni tahdo pysyä=) Painoa oli 7,5kg, joten se suhteutettuna pituuteen oli vähän alakanttiin, mutta jahka nyt parin viikon sisään otetaan vielä pottu kehiin, niin eiköhän ala poika pulskistumaan=)
Ja Osse se vaan liitelee=) Huh, huh, oot sä vaan aika sissi=) Mä olin jo kuoleman kipee noilla viikoilla. Vaan hyvä se on mennä ja liikkua jos vaan jaksaa.
Hienoa kuulla että Violet sulla kaik hyvin, kyllä niin jännäsin ja odotin kuulumisia. Mutta kyllä se lepääminen pienen neidin kanssa on aika hankalaa, mutta yritä parhaas. Vointeja sinulle!
Keinuhepo taas linjoilla, kiva kuulla kuulumisia, toivottavasti näemme seuraavilla treffeillä=)
Vegax kuinkas teillä jaksellaan? Milloinkas teillä neuvola? Toivottavasti pääsette treffeille, olis kiva nähdä jälleen=)
Mutta sitten niistä treffeistä, niin missä olimme näkemässä? Stockmann vai Sokos vai joku muu? Sitä vaan mietin että vieläkö tuossa syyskuun alussa kaupat auki sunnuntaina? Mutta siis mukana ollaan kun vaan nyt päätetään kumpi päivä, niin ei tule sitten luvattua muualle, kun tahtoo teitä nähdä!!!=)
Viikonloppuja kaikille ja vointeja
H-R
...treffauksesta sen verran, että mulle sopisi erinomaisesti se sunnuntai 10.9 ja lauantaikin pienellä " säädöllä" . Ajalla ei ole väliä, aion tosiaankin viedä meidän auton silloin, joten paikalle pääsen!
Yrittäkää kaikki kynnelle kykenevät raahautua paikalle, olis kiva nähdä koko populaatio! :)
Hyvää viikonloppua, Keinis ja Sitruuna 23+5
Meillä on ollut tässä muutto meneillään niin en oo ehtinyt paljoa kirjoitella. Nyt kirjoittelen uudessa kodissa tavaroiden sekamelskassa.
Masussa kaikki vissiin hyvin, kun ei mitään vaivoja ole ollut. Ensi viikon tiistaina olis rakenneultra.
Treffeistä: Mulle vois kanssa tuo sunnuntai sopia paremmin, kun ajattelin lauantaina tarjota syntymäpäivä kahveja täällä uudessa asunnossa, jos saadaan paikat kuntoon siks. Kellon aika joskus iltapäivällä.
Ibiza + Himpula ja Vimpula 19+3
Tyttö sai viime viikolla jonkun viruksen. Epäilin korvatulehdusta ja käytiin korvalääkärillä, mutta ei korvissa ollut onneksi mitään. Neiti tartutti saman taudin nyt minuunkin ja olen ollut jo kolme päivää kipeänä :( Mieskin alkoi niiskuttaa eilen ja jäi tänään kotiin. Kumpa tämä rasittava räkätauti menisi pian ohi!
Olisi oikein kiva kuulla miten ossen matka meni ja millaiset häät olivat?? Mä rakastan häitä... Kerroinkin jo aiemmin että olen siskoni kaaso tammikuussa, ja olen ihan innoissani!! :D
Nyt taidan painua sohvalle makoilemaan ja juomaan jotain kuumaa. Onko muuten jollain tietoa, että onko paljosta teen juonnista haittaa vauvalle?
Vointeja kaikille, toivottavasti säilytte terveinä!
v, rv9+3
Olen kyllä teidän kuulumisia käynyt lukemassa, enhän osaa olla ilman niitäkään. ;-) (palsta-addikti) Olen vaan ollut jotenkin niin saamaton, että en ole pystynyt kirjoittamaan.
Töissä ei kiinnosta mikään. Lasken päiviä, oikeemmin minuutteja ja niitä on vielä niin paljon. Maha ei tunnu kasvavan, takapuoli kyllä sen sijaan on levinnyt. Siitä todisteena vyöreikien muuttuminen kahdella eteenpäin matalissa farkuissa. Liekö se sitten syömisen vai hormoonien ansiota. Vieläkään en ole tuntenut liikkeitä. Olen siis kaikenkaikkiaan hyvin odottavalla linjalla...toivoisin, että raskaudesta tulisi KONKREETTISEMPI ja tunnistaisin vauvan liikkeet ja sen että siellä todella on elämää.
Kävimme viikonloppuna kyselemässä tarjouksia vaunuista, hoitopöydäsät ja pinnasängystä. Sekin tuntuu jotenkin aikaiselta, mutta entä jos en myöhemmin vaikka pystykkään?? Koti kuitenkin vaatii melkoisia järjestelyitä vauvan tuloon. Meillä ainakin vaihtaa huonekalut ja huonejärjestykset paikkaa.
Mites sen tapaamisen laita on? Nähdäänkö lauantaina vai sunnuntaina. Meille on tulossa lauantaina vieraita Tampereelta, joten pääsen heidän kyydissä joko kotiin lauantaina tai Tampereelle sunnuntaina. Ehdottaisin lauantaina esim. klo:13.00 tai sunnuntaina esim klo:16.30. Miltäs kuulostaa muille?