Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnistaako kuka vaan kalman hajun? Voiko sitä kuvailla?

Vierailija
06.06.2014 |

Ihmetyttää se että miten eivät Oulun tapauksessa siellä kellarivarastossa heti tunnistaneet pahaa hajua kalman hajuksi...

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan haistanut. 31v olen. Ehkä olen ollut onnekas?

Vierailija
22/72 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex kundi opiskeli lääkäriksi ja tuli kotiin suoraan sellaisilta tunneilta jossa oltiin käsitelty ruumiita.. vaikka oli ne vaatteet pukukaapissa ym..silti tunsin että kengissä olisi tullut haju kotiin.. :(

Kissakin kiersi kengät kaukaa vaikka niitä ei salissä edes käytetty. Ja silloin nuoruudessa hyvästelin mummoni jossa vieressä oli saattotilassa toinen mummeli ja ilma huoneessa oli niin kamala etten kauaan pystynyt olemaan.. iso hatunnosto heille jotka selvittävät kuolinsyyt tai muuten avustaa ruumishuoneella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistävä, hapan, voimas, oksettava, vastenmielinen. Tunnistan pilaantuvan lihan, olen sille hyvin herkkä. Yksiössä roskikset on sijoitettu niin lähellä sänkyä ja jos jätän viemättä sen illalla, en saa aamulla avattua silmiä, nenä tukossa, yskittää, menetän hermot pienestäkin asiasta, kohonnut verenpaine, pahimmassa tapuksessa flunssa. Haju jää vaikka veisi roskiksen.

Vierailija
24/72 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalman haju on mädäntyvän lihan hajua. Ei tuore vainaja millekään haise

Vierailija
25/72 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mätä kurkku, se mulle tulee hajusta mieleen.

Vierailija
26/72 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 00:50"]

[/quote]

No siis, kyllähän eläväkin ihminen jollekin haisee, ja kun kuolee niin elimistön prosessit muuttuu. Kyllä se hajukin voi muuttua jo ennen kuin mätäneminen alkaa.

Vierailija
27/72 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 00:50"]

[/quote]

Nimenomaan tuore, jäähtyvä vainaja haisee kalmalle ja se haju kyllä tarttuu vaatteisiin ja mihin tahansa hetkessä eikä lähde esim autosta pois muuten kuin polttamalla.

Vierailija
28/72 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen makeahko, mädäntynyt haju.

Vierailija
29/72 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä että olisin haistanut kalman hajua koskaan...mutta jotenkin vain TIEDÄN miltä se haisee. Ja tästä olen 100% varma, pystyn 'miettimään' sitä hajua vaikka en ole sitä (ainakaan tietääkseni) koskaan haistanut. Onkohan se joku 'jäänne' ... että se kuoleman haju on jäänyt evolutiiviseen muistiin...

Vierailija
30/72 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumishuoneella haisi hiukan kuin pieru, todella inhottava haju joka levisi laajalle käytävään asti. Kalma kuulemma.

Mädäntyvä liha haisee kyllä mädäntyvälle lihalle, ei kalmalle.

Vierailija
31/72 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, hajua ei oikein osaa kuvailla. Mielestäni se on todella vahva ja omituinen. Se ei ole suoranaisesti paha haju, mutta jokseenkin vastenmielinen ja kuvottava. Olen joutunut haistelemaan sitä jonkin aikaa, kun poikani teki itsemurhan melkein 10 vuotta takaperin vintissämme. En ole edelleenkään unohtanut sitä hajua ja tuskin tulen unohtamaankaan. Mieheni ei pystynyt edes hengittämään nenän kautta, samaten kuopus. Emme muuten olisikaan osanneet löytää ruumista vintiltä, mutta haju oli niin vahva että pääsimme sen avulla asian ytimeen.

Vierailija
32/72 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sen tunnistaa kun osuu kohdalle...

t. samassa rapussa asunut mies kuoli ja porraskäytävällä leijailleesta hajusta tunnisti heti, että niin oli näreet...

Vierailija
33/72 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ruumiinavauksessa ja se haju oli jotain niin järkyttävää, ettei sitä voi muuksikaan luulla. Tuntuu kauhealta, että pieniä elottomia ruumiita. Aivan varmasti tyttöjä jos kerta neljä on poliisin mukaan samaa sukupuolta. Kova homma oikeuslääkärillä. 

Vierailija
34/72 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisen asuntoni naapurissa kuoli vanhus ja kesti parisen viikkoa ennen kuin löytyi. rappuun levisi tuolloin myös hajua, jota en silloinnheti tunnistanut kalmaksi. se oli imelä, hapan haju, erilainen kuin vaikkapa biojätteiden tai pilaantuvan ruuan haju.  jotekin tuntui, että jonkin suuren petoeläimen (karhun tai koiran tai kingkongin) pesä ja hengitys voisi haista vähän samalle.

Vierailija
35/72 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haju on niin pahaenteinen, että sen tietää kyllä kun osuu kohdalle. Se on ihan evoluutiobiologiaakin, että kuolleen lajitoverin haistaa ja tunnistaa, sitä hajua ei voi kyllä sekottaa mihinkään mätäneviin ruokiin tai viemäriin.

Vierailija
36/72 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka sanoitte biojätteiden haisevan täysin erilaiselta, oletteko koskaan haistaneet pilaantuvaa lihaa josta nesteet ovat valuneet lattialle ja mätäminen käynnissä? Lähinnä kiinnostaa se miten paljon haju eroaa kutsumastanne kalmasta.

Vierailija
37/72 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

31 vahvistaa mun käsitystä.

Ei ole omaa kokemusta, mutta mulla on sellainen käsitys, että mädäntyvän ihmislihan hajun tunnistaa vaistomaisesti. Sitten on vielä se seuraava askel, eli aivojen pitää uskaltaa tajuta se, mitä aistit kertoo.

Mä olen miettinyt näitä yksinäisiä, vuosia kuolleena maanneita vainajia ... Jotkut (esim Maunulan tapaus?) muumioituu nopeasti ja silloin ei ilmeisesti haise niin pahalle. 

CSIn katsojana olen ymmärtänyt että mädäntyvän ihmislihan haju tarttuu vaatteisiin, ihoon ja hiuksiin. 

Vierailija
38/72 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmaalla työskennellyt tuttavani kertoi avatuista haudoista nousevan hajun muistuttavan Pommacin hajua.

Ei ehkä se mitä kysyttiin mutta tuli nyt mieleen.

Vierailija
39/72 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en minäkään ehkä alkaisi ensimmäisenä epäilemään henkirikosta jos muuten normaalilta vaikuttava nainen sanoo, että muutossa unohtunut jotain ruoantähteitä kellariin.

Vierailija
40/72 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mätänevä ihminen niin eriltä haise kuin mätänevä jauheliha...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä