Mitä tuorejuustoa laitatte juustokakkuihin?
Pahoittelen kenties tyhmää kysymystä, mutta millaista maustamatonta tuorejuustoa laitatte juustokakkuihin? Mascarponea? Viola? Creme Bonjour? Philadelphia?
Mistä voisi tulla paras juustokakku?
Kommentit (27)
Varmaan kaikki käy, kunhan on maustamatonta. Itse olen tehnyt Mascarponesta ja Philadelphiasta. Ja parhaita ovat mielestäni olleet juustokakut, joita ei paisteta uunissa. Nam :)
Ainoa oikea on Philadelphia! Sopivan kiinteä rakenne ja maussa sopivasti suolaisuutta
Tähän vielä hyvä resepti niin avot! Onko kellään?
Mascarponea olen käyttänyt. Joskus laittanut myös kermaviiliä. Teen siis ilman uunia...
Lidlin naturel tuorejuusto, selosteessa lukee jotakin tyylin jugurttinen tuorejuusto.
Vain 1,20€ maksaa paketti ja parhaat juustokakut tulee.
googleta esim. Amerikkalainen juustokakku,
Mun mielestä Philadelphia on juuri sen suolaisuuden takia huono vaihtoehto. Ainakin, jos teet jonkun raikkaan version, missä on esim. hedelmää. Ihan perinteiseen voikin toimia.
Violan tuorejuustoa. Viimeksi tein raparperijuustokakun johon makuna puoliksi mango ja puoliksi vanilija :D Oli pakko kokeilla, ja tuli hyvää.
Rasvatonta piimää, liivatetta, sitruunaa, vaniljaa, sokeria.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:37"]Rasvatonta piimää, liivatetta, sitruunaa, vaniljaa, sokeria.
[/quote]kermaa vaahdotettuna.
Philadelphia. Parasta minusta. Toimii loistavasti ainakin omissa lemppareissani limejuustokakussa ja vadelma-valkosuklaakakussa.
Philadelphia! Oma lempparini on valkosuklaa-mangojuustokakku.
Philadelphiaa mäkin käytän. Ollaanpa me kerrankin samaa mieltä asiasta. =)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:37"]Rasvatonta piimää, liivatetta, sitruunaa, vaniljaa, sokeria.
[/quote]
Testattu on. On vähän työläämpi mutta paljon kevyempi ja raikkaampi kuin juustolla tehty.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:37"]Rasvatonta piimää, liivatetta, sitruunaa, vaniljaa, sokeria.
[/quote]
tähän ku vielä mangosose päälle, ni voila! Pyhässä yksinkertaisuudessaan bueno!
http://www.taste.com.au/recipes/26378/baklava+cheesecake
Tässä hyvä ohje: Ja sour creamin sijaan kreikkalaista/turkkilaista jugurttia.... :)
Tylers Ultimate cheesecake, jos uunissa...
New Yorkin juustokakku. Youtubesta löytyy valmistusohje. Philadephia-juusto.
Minä käytän Violan maustamatonta tuorejuustoa.
Kaksi purkkia tuorejuustoa
1 vispattu flora vanilija
1 prk vanilijajogirttia
Sokeria muistaakseni vajaa desi tai puoli desiä,
Sitruunamehua.
Sekoitan liivatteen kuumennettuun sitruunan mehu + tilkka vettä seokseen. Sitten lisään tuon liivate + neste seoksen.
Tästä tulee myös herkullinen juustokakku vaniljan ja sitruunan säväyttämänä.
Philadelpihiaa ja Valion Violaa olen käyttänyt.
Ehdottomasti Philadelphia! Sopivan suolainen!