Eilinen Classical trancelations konsertti.
Kerrankin oli laatuohjelmaa vuoden vaihteeseen. Huikeita sovituksia ja artistitkin onnistuivat. Nelli Matula ja Robin myös yllättivät positiivisesti.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Orkesteri oli hieno, mutta monet miesartistit aivan surkeita. Mm. Pete Parkkonen, Paleface ja Olavi Uusivirta. Pilasivat vokaaleillaan biisit. Nelli Matula oli positiivinen yllätys, kaunis ääni. Myös juontajat olivat suht turhia hölöttäjiä, pakko oli vaihtaa kanavaa.
Konsertti olis voitu tosiaan näyttää suoraan ilman välihölötyksiä. Ja miesartisteista itsekin pidin oikeastaan vain Robinista ja Jesse Markinista. Palefacen veto 2018 konsertissa kuulosti jotenkin paremmalta kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Mietin olenko keski-ikäistynyt kun uuden vuoden tv-tarjonta on kerrankin makuuni :D
Olet. Reippaasti myöhäiskeski-iässä. Vanhuuden kynnyksellä.
Hesarin kritiikki on omituinen sillisalaatti, johon on sotkettu aineksia sieltä täältä. Loistavaa jazz-muusikkoa Tapani Rinnettä ei mainita sanallakaan. Sen sijaan erikseen kerrotaan, että Saara Aalto EI ollut tässä konsertissa mukana, syynä ilmeisesti "karenssi koko joulun kestäneen ruutuähkyn jälkeen". Miksi mokoma?
Jokainen Onnisen juttuja lukenut tietää, kuinka hän vihaa Saara Aaltoa yli kaiken, mutta totuuden nimessä olisi pitänyt myös mainita, että Areenassa esiintyneet Reino Nordin, Sami Uotila, Kasmir ja Jukka Perko eivät hekään olleet eilisessä konsertissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole yllättävää, että Hesari arvioi konserttia jokseenkin alentavaan sävyyn.
Olipa hapanta kitinää ja suorastaan piilov⁕ttuilua tuo arvostelu jonka oli tehnyt Oskari Onninen, lähellä oli ettei olisi oksennus päässyt tuota lukiessa. Kaunaisen kuuloista pikkunäppärää pätemistä vailla mitään sielua ja sydäntä tai korvaa millekään. Voisi kuvitella että täältä parempiakin skribenttejä ja taiteen ymmärtäjiä löytyy noita tekemään kuin tuollainen pikkusieluinen piilov⁕ttuilija.
Epäilen myös ymmärtääks tää minkään päälle ku tossakin jutus piti keskittyy lähinnä siihen miten vois mistäkin lettuilla. Ala-arvonen kyhäelmä.
Jep ja ottaa vielä vaikutteita kirjoitustensa pohjaksi "Tää on mitä tää on" -tason ulkopuolisilta sekaantujilta joilla valmiiksi jo selvän asenteellinen suhtautuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole yllättävää, että Hesari arvioi konserttia jokseenkin alentavaan sävyyn.
Olipa hapanta kitinää ja suorastaan piilov⁕ttuilua tuo arvostelu jonka oli tehnyt Oskari Onninen, lähellä oli ettei olisi oksennus päässyt tuota lukiessa. Kaunaisen kuuloista pikkunäppärää pätemistä vailla mitään sielua ja sydäntä tai korvaa millekään. Voisi kuvitella että täältä parempiakin skribenttejä ja taiteen ymmärtäjiä löytyy noita tekemään kuin tuollainen pikkusieluinen piilov⁕ttuilija.
No miksi tota pitäis hehkuttaa. Kai sen kuuli jokainen, että settiä on laimennettu runsaasti sille ikäryhmälle, joka ei enää polven kuluman ja reuman takia voi tanssata, vaan mieluummin istuu musan aikana kiikkustoolissa likööriä maistellen.
Ensimmäinen, vuonna 2016 musiikkitalossa esitetty classical trancelation -konsertti, oli niin huikea elämys, että kuuluu mun musiikkikeikkojen top3 listalle.
Eilinen jäi aika kauaksi siitä. Harmitti, että ohjelmassa oli ihan liikaa biisejä, joissa solisti. Tuntui että tärkeintä oli tuoda mahdollisimman monta eri muusikkoa esille. Kateissa oli edellisten konserttien eteerinen ja harmoninen, utuisen kaunis tunnelma, kun freestylerin räppiosuudet raikuivat. Olisin mielummin antanut estradin enemmän orkesterille ja halunnut kuulla niitä konemuusiikin klassikoita, joissa ei laulua ole. Olisivat antaneet enemmän pelkän musiikin puhua puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Hesarin kritiikki on omituinen sillisalaatti, johon on sotkettu aineksia sieltä täältä. Loistavaa jazz-muusikkoa Tapani Rinnettä ei mainita sanallakaan. Sen sijaan erikseen kerrotaan, että Saara Aalto EI ollut tässä konsertissa mukana, syynä ilmeisesti "karenssi koko joulun kestäneen ruutuähkyn jälkeen". Miksi mokoma?
Jokainen Onnisen juttuja lukenut tietää, kuinka hän vihaa Saara Aaltoa yli kaiken, mutta totuuden nimessä olisi pitänyt myös mainita, että Areenassa esiintyneet Reino Nordin, Sami Uotila, Kasmir ja Jukka Perko eivät hekään olleet eilisessä konsertissa.
Muutenkin lähinnä toi tyyli ärsyttää millä kirjottaa, keskittyy epäolennaisuuksiin. Nostaa ihan vääriä asioita esiin ja sivuuttaa sellasia mitä olisi kannattanut huomioida.
Mun mielestä erittäin raikasta. Hesarin toimittaja ilmeisesti vihaa elektronista musiikkia. En voi alkuunkaan ymmärtää että noin rankasti piti toi konsertti suolata. Itse genren ystävänä olin haltioissani.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä erittäin raikasta. Hesarin toimittaja ilmeisesti vihaa elektronista musiikkia. En voi alkuunkaan ymmärtää että noin rankasti piti toi konsertti suolata. Itse genren ystävänä olin haltioissani.
Sama täällä. Mun mielestä arvostelu oli naurettava. Ja kuten joku sanoi, keskitty epäolennaisuuksiin.
Odotin tätä, koska olin nähnyt kaikki edelliset, odotin ehkä liikaa sillä nyt nousukiito oli loppunut.
Edellinen vuosi oli paljon parempi, ihan kaikilta osin, jopa Palefacen esittämä sama kappale oli viimeksi paljon paljon parempi veto kuin nyt.
Oli hieno ja hyvä että tehtiin, mutta viimeksi oli parempi
Vierailija kirjoitti:
Odotin tätä, koska olin nähnyt kaikki edelliset, odotin ehkä liikaa sillä nyt nousukiito oli loppunut.
Edellinen vuosi oli paljon parempi, ihan kaikilta osin, jopa Palefacen esittämä sama kappale oli viimeksi paljon paljon parempi veto kuin nyt.
Oli hieno ja hyvä että tehtiin, mutta viimeksi oli parempi
Ainahan aika kultaa muistot. Lähtisin kuitenkin ihan puhtaasti tämän konserttikerran arvioinnista, enkä pistäisi sille miinus viittäsataa muutaman vähäisemmän seikan vuoksi, jos kerran kokonaisuus on edelleen vähintäänkin kelvollinen.
Vierailija kirjoitti:
Toimittaja vihaa elektronista musiikkia joten toimittaja heti alussa julistaa moneen kertaan suomen kansan vihaavan elektronista musiikkia?!
Hienot projektiot oskarilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimittaja vihaa elektronista musiikkia joten toimittaja heti alussa julistaa moneen kertaan suomen kansan vihaavan elektronista musiikkia?!
Joo tää pisti itelläkin tossa jutussa silmään. Alottaa heti tollasella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö väite edes paikkaansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö väite edes paikkaansa?
Vähän epäilen väitettä. Puristeja voi olla vähän mutta monia joille menee edm muun tarjonnan ohella.
Upea konsertti. Artisteista edukseen olivat etenkin Chisu, Nelli, Robin ja Jesse Markin.
Parkkonen ja Uusivirta jäivät pahiten soiton tasosta, muuten ihan kelpo viihdettä.
Kriitikot saa olla mitä mieltä tykkää. Itse kerrankin nautin kotimaisesta musiikkitarjonnasta televisiosta uutena vuonna ja se riittää minulle kertomaan laadusta :)
Itse uskon että enemmistö elektronista musiikkia kuuntelevista ei pitänyt tälläsestä vain elämää -tyylisestä pläjäyksestä
Epäilen myös ymmärtääks tää minkään päälle ku tossakin jutus piti keskittyy lähinnä siihen miten vois mistäkin lettuilla. Ala-arvonen kyhäelmä.