Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen perheestä ei koskaan kukaan toivota ”hyvää uutta vuotta”

Vierailija
01.01.2021 |

Miehellä on veljiä, jotka viettävät uutta vuotta aina yhdessä. Meitä ei koskaan kutsuta mukaan. Meillä on pieni lapsi, eikä nämä isovanhemmat/tädit/sedät/serkut koskaan kutsu kaikkia lapsia yhtä aikaa, eivätkä edes lähetä tekstiviestiä ”hyvää uutta vuotta pienelle / perheellenne”

Joulun aikaan vain minun perheeni muisti meitä. Eilen tuli ystäviltä, ja vain minun perheeltä videopuhelua, kuvaviestejä, jonkinlaista toisista välittämistä. Oikeasti tekisi mieli itkeä, niin paha olo tuollaisesta käytöksestä tulee. Juhlivat keskenään... Aikuisia kiusaajia. Eihän muut voi heitä muuttaa.

Itselleni outo ajatus, että juhlapyhinä en edes viestillä muistaisi perhettä, ystäviä, yksin olevia. Yli pääsee, kun ajattelee että huonoa käytöstä, johon itse ei voi vaikuttaa.

Onneksi meillä on useita ystäväperheitä ja pariskuntia, sellaisia jotka eivät jätä ulkopuolelle, kutsuvat, ja lähettävät edes sen viestin juhlapyhinä.

Outo perhe kertakaikkiaan... Olen yrittänyt pitää yhteyttä, mutta nyt teen uuden vuoden lupauksen, että en enää yksin yritä.

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jod ei pyydetä juhliin vaikka kaikki muut on kutsuttu, se on kieltämättä outoa. Oketteko koskus kieltäytyneet jollain syyllä ja siitä jäänyt käditys ettei teitä oikein kiinnosta juhliminen?

Mut tuota uuden vuoden toivotusten lähettelyä en ymmärrä enkä sitä, miten voi loukkaantua jos ei lähetä jotain typerää viestiä. Meiltä lähti ennen joulua kortit tai viestit joissa luki myös ”...ja onnellista uutta vuotta” en todella lähettele vielä erikseen mitään toivotteluja, eikä kyllä muutkaan.

Vierailija
2/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea aloitusta, mutta siitä en loukkaannu, jos läheiset eivät toivota uutta vuotta. Mutta jos eivät toivota hyvää joulua, se on minusta huonoa käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on pieni lapsi, voisiko olla syy etteivät kutsuneet juhliin, jos kuitenkin alkoholia kuvioissa ja muutenkin koronasta huolta jne? Mä olen välittävä ja ystävällinen tyyppi, mutta mä en ole vieläkään opetellut lähettämään joulutervehdyksiä tms. Yritän muistaa läheisten syntymäpäivät kylläkin, mutta kaikki muu on mielestäni joutavaa. Vastaan kiitos samoin, kun saan tervehdyksiä juhlapyhinä, mutta en ole itse aloitteellinen.

Vierailija
4/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä jää epäselväksi, haittaako tilanne miestäsi vai pelkästään sinua.

Kyse on hänen suvustaan, joten jos hänelle asia on OK, voit itse keskittyä omaan sukuusi.

Vierailija
5/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on pieni lapsi, voisiko olla syy etteivät kutsuneet juhliin, jos kuitenkin alkoholia kuvioissa ja muutenkin koronasta huolta jne? Mä olen välittävä ja ystävällinen tyyppi, mutta mä en ole vieläkään opetellut lähettämään joulutervehdyksiä tms. Yritän muistaa läheisten syntymäpäivät kylläkin, mutta kaikki muu on mielestäni joutavaa. Vastaan kiitos samoin, kun saan tervehdyksiä juhlapyhinä, mutta en ole itse aloitteellinen.

Heillä on myös lapsia

Vierailija
6/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä jää epäselväksi, haittaako tilanne miestäsi vai pelkästään sinua.

Kyse on hänen suvustaan, joten jos hänelle asia on OK, voit itse keskittyä omaan sukuusi.

Kyllä toki häiritsee myös miestä. Onhan tuo kieltämättä tosi outoa, että ”lähimmät” oma perhe toimii noin...

Puhui sitten videopuheluita minun sisarusten perheiden kanssa ja minun vanhempien kanssa, kun omat eivät kutsu, eivätkä edes laita tuota yhtä

viestiä.

Vierailija
7/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko perhe aina toiminut noin? Siis tyyliin miehesi sinkkuaikoina? Kuuluuko perhekulttuuriin?

Vierailija
8/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko perhe aina toiminut noin? Siis tyyliin miehesi sinkkuaikoina? Kuuluuko perhekulttuuriin?

Tuntuu, että veljien vaimot näin toimivat tai päättävät asioista, miehiä ei vain kiinnosta kuin itsensä. Jos vaimo on fiksu, kutsuu hän kaikki, huomioi kaikki, edes sillä yhdellä ystävällisellä viestillä.

Mitä tai minkälaista perhe ”kulttuuria” on jättää yksi perhe aina ulkopuolelle?

Vierailija
9/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mikä tässä nyt on historia? Kutsuttiinko yhteisiin kemuihin miestäsi ennen kuin te aloitte seurustelemaan? Kävittekö yhdessä juhlissa heidän kanssaan? Ja ykskaks kutsut loppuivat?

Vierailija
10/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja perheitä on olemassa. Ja niissä eläminen käy työstä. Mulla on sellainen läheinen, jonka suvussa ei puhuta mistään, ei ole käytöstapoja, on mielenterveysongelmia valtaosalla, on väkivaltaa, manipulointia, alistamista, riippuvuuksia, eriarvoista kohtelua, jne.

Yritän tukea läheistäni, mutta haasteellista sekin on, kun elämä on kriisiä kriisin perään.

Vierailija
11/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis mikä tässä nyt on historia? Kutsuttiinko yhteisiin kemuihin miestäsi ennen kuin te aloitte seurustelemaan? Kävittekö yhdessä juhlissa heidän kanssaan? Ja ykskaks kutsut loppuivat?

Tätä samaa hain kysymyksellä perhehistoriasta. Tyyliin miten miestä kohdeltiin sinkkuaikoina, seurustelunne alkuaikoina...?

Olisi helpompi hakea jotain logiikkaa nykyisestä käytöksestä, jos tietäisi, onko näin ollut aina vai onko jossain vaiheessa tapahtunut selkeä muutos.

Vierailija
12/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan kutsuttu. Me yleensä järjestetään ja kutsutaan. Tulevat meille mutta meidät aina jätetään pois kun nämä muut serkut tulevat. Tosi ikävä malli lapsille

Vierailija
13/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oliko siis tarkoitus vain kanssasi surkutella tilannetta eikä ollut tarkoitus pohtia, mistä voi johtua?

Vierailija
14/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on tultu. Ei enää riitä, että mies on paska. Miehen perhe se vasta paska onkin.

Vierailija
15/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä soitit kaikille miehen sukulaisille videopuhelun, mutta kukaan ei toivottanut hyvää uutta vuotta? Katsos kun sinä voit ihan itse soitella ja toivotella, oletettavasti miehen täti odottaa miehesi yhteydenottoa. Teillä on pieni lapsi ja äidit on kärkkäitä karjumaan, että tänne ei soitella, väärä aika, vauva heräsi.

Olisi kamalaa, jos suvussa yksi olettaa olevansa se osapuoli, johon muut ottavat aina yhteyttä.

Vierailija
16/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaavat kuitenkin tulla teille? Toistuvasti? Kutsumatta koskaan teitä vastavierailulle?

Oletko ikinä koittanut sopia vastavierailusta jo heidän teillä ollessaan, tai ottaa asiaa edes puheeksi? Ihan vaan kiinnostaa, millainen olisi reaktio.

Vierailija
17/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät koskaan kutsu kaikkia lapsia samaan aikaan kirjoitit. Ihan loogista sinänsä, jos tila rajallinen ja vuorottelevat kutsuttuja. Vai eikö teitä ole koskaan kutsuttu? Eikä miestäsi ennen tapaamistasi? Susta ei ihan saa irti nyt kaikkea.

Vierailija
18/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis mikä tässä nyt on historia

? Kutsuttiinko yhteisiin kemuihin miestäsi ennen kuin te aloitte seurustelemaan? Kävittekö yhdessä juhlissa heidän kanssaan? Ja ykskaks kutsut loppuivat?

Tätä samaa hain kysymyksellä perhehistoriasta. Tyyliin miten miestä kohdeltiin sinkkuaikoina, seurustelunne alkuaikoina...?

Olisi helpompi hakea jotain logiikkaa nykyisestä käytöksestä, jos tietäisi, onko näin ollut aina vai onko jossain vaiheessa tapahtunut selkeä muutos.

Joo eli siis aina ollut näin että osaa vain pyydetään. Aina olen tätä ihmetellyt. Erityisesti ihmetellyt kun samassa kaupungissa asutaan😱 ja nyt tämä oikein korostuu kun on pieniä lapsia😱

Tuntuu että meillä lapsi ymmärtää jo että äiti itkee, (sitä että jätetään yksi perhe ulkopuolelle) aina näiden samojen toimesta. Tuntuu että ymmärtää jo. Mitä ihmettä selitän jatkossa meidän lapselle..? ”Muut serkut tapaavat mutta sinä et ole tervetullut” syystä jota emme tiedä? Sinulle ei jakseta edes laittaa viestiä ”serkuilta”? Vanhemmistahan tämä kaikki lähtee. En usko että mikään muuttuu, kun tämä on varmaan 15. kerta näin. Kaikki juhlapyhät toimivat näin.

Vierailija
19/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tuo "yksi perhe jätetään ulkopuolelle" tarkoittaa nimenomaan aina, että teidät jätetään pois?

Vuoro ei mitenkään kierrä, ette pääse koskaan kylään missään kokoonpanossa?

Vierailija
20/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko todellakin ap sitä mieltä, että joku viesti muuttaa asioita? Miten se muu välittäminen vuoden mittaan? Minkäs verran sitä on? Jos ei yhtään, niin huiputat siis itseäsi ajattelemalla, että viestin laittaja välittäisi enemmän. Ei pidä paikkaansa. Se viesti ei merkitse yhtään mitään, se voi olla täyttä sun kusettamistasi ja huijausta. Sinusta oikeasti välittävä ihminen ei osoita välittämistä millään viestillä, vaan suhtautumisellaan.

Itse taas en vedä hernettä nenään, jos joku ei ehdi pitää yhteyttä, suhtautuminen ratkaisee, eivät mitkään ulkokultaiset esitykset.

Toki viesti voi olla aito, mutta niin voi olla välittäminen, jossa viesti katsotaan turhaksikin. Et sä niitä toisten tunteita voi päättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme