Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen perheestä ei koskaan kukaan toivota ”hyvää uutta vuotta”

Vierailija
01.01.2021 |

Miehellä on veljiä, jotka viettävät uutta vuotta aina yhdessä. Meitä ei koskaan kutsuta mukaan. Meillä on pieni lapsi, eikä nämä isovanhemmat/tädit/sedät/serkut koskaan kutsu kaikkia lapsia yhtä aikaa, eivätkä edes lähetä tekstiviestiä ”hyvää uutta vuotta pienelle / perheellenne”

Joulun aikaan vain minun perheeni muisti meitä. Eilen tuli ystäviltä, ja vain minun perheeltä videopuhelua, kuvaviestejä, jonkinlaista toisista välittämistä. Oikeasti tekisi mieli itkeä, niin paha olo tuollaisesta käytöksestä tulee. Juhlivat keskenään... Aikuisia kiusaajia. Eihän muut voi heitä muuttaa.

Itselleni outo ajatus, että juhlapyhinä en edes viestillä muistaisi perhettä, ystäviä, yksin olevia. Yli pääsee, kun ajattelee että huonoa käytöstä, johon itse ei voi vaikuttaa.

Onneksi meillä on useita ystäväperheitä ja pariskuntia, sellaisia jotka eivät jätä ulkopuolelle, kutsuvat, ja lähettävät edes sen viestin juhlapyhinä.

Outo perhe kertakaikkiaan... Olen yrittänyt pitää yhteyttä, mutta nyt teen uuden vuoden lupauksen, että en enää yksin yritä.

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään tarvitse kutsua kylään sukulaisuuden perusteella, vaan aikuiset ihmiset saavat ihan itse päättää, että kenen kanssa viettävät aikaansa. Ja miten ihmeessä voi loukkaantua siitä että joku ei lähetä uuden vuoden toivotuksia? Meidänkin suvussa on läheiset välit, mutta yleensä lähetetään vaan äitienpäivä/isänpäivä- ja syntymäpäiväonnittelut.

Vierailija
42/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille on yleensä syy miksi yhtä ei kutsuta suku-/perhetapahtumiin. Ja se syy löytyy historiasta ja tämän henkilön aikaisemmasta käytöksestä joka jätetään kutsumatta. Siis jos kyseessä on se että useampi ihminen välttelee yhtä sukulaista.

Mikä nyt sitten on syynä juuri ap:n miehen perheen tapauksessa on vaikea sanoa mutta miehesi on ap luultavasti ollut ”ei niin mukava nuorena” veljelleen ja hänen seuraansa ei siksi mitenkään erityisesti toivota. Kyse voi olla ihan käytöksestä mutta myös esim. rahan varastamisesta veljiltä, seurustelusuhteen pilaamisesta (iskenyt nuorena veljen tyttöystävän) tai ihan mitä vaan.

Harvassa perheessä kuitenkaan jätetään yhtä suvun ulkopuolelle täysin ilman syytä. Miehesi ei tietenkään halua mitään syytä sinulle ap kertoa mutta sellainen kyllä löytyy mitä luultavimmin.

Ps. Nyt nainen heti lopetat tämän asian itkemisen lapsesi edessä ja kasvat aikuiseksi.

Nimenomaan.

Aloittajaa kannattavat siis myöntävät, että nämä muut EIVÄT PIDÄ aloittajasta tai hänen miehestään, MUTTA ovat sitä mieltä, että hyvien tapojen takia heidät olisi kutsuttava mukaan juhliin.

Se on hei 2021. Kukaan normaali ei enää roikota mukana elämässään ihmisiä, joista ei pidä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun kannattaa ruokkia provoasi ahkerammin, tai tää hyytyy!

Et ole kommentoinut ketjua ap:n roolissa moneen sivuun.

Vierailija
44/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, olen pahoillani teidän puolestanne.

Eihän tuo ole mitenkään päin normaalia. Samoin nämä vastaukset, jankataan samaa asiaa, ihan kuin toisen ihmisen todella huono ja typerä käytös olisi sinun vikasi 😂

Ole onnellinen että sinun puolella on myös perhe👍 keskity heihin. Puhu lapselle serkuista, soittakaa sinne puolelle.

Ole onnellinen että sinun vanhempasi välittävät lapsestanne👍

Ole onnellinen omista ystävistäsi 👍 Kutsu heitä teille!

Ole onnellinen lapsesi ystävistä👍 kutsu heitä teille!

Unohda 2021 negatiiviset, huonokäytöksiset, sisäänpäinlämpiävät, selvästi teinin käytöksellä varustetut miehesi sukulaiset😘

Suhtaudu heihin kuten pikkuserkkuihin: ovat olemassa, pintapuolisen ystävällisesti, älä jaa tietoa, älä myöskään välitä. He tuossa menettävät. Tosi ystävä ei jätä noin pahaa oloa toiselle.

Amen!

🙏🙏🙏

Ihanasti itse komppaat kommenttejasi. :)

Sen huomaa hymiöiden keskiesiintyvyyden laskemalla. :)

Ihanasti kyttäät vuoden ensimmäisenä päivänä av:lla 😍😘

Vierailija
45/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis mikä tässä nyt on historia

? Kutsuttiinko yhteisiin kemuihin miestäsi ennen kuin te aloitte seurustelemaan? Kävittekö yhdessä juhlissa heidän kanssaan? Ja ykskaks kutsut loppuivat?

Tätä samaa hain kysymyksellä perhehistoriasta. Tyyliin miten miestä kohdeltiin sinkkuaikoina, seurustelunne alkuaikoina...?

Olisi helpompi hakea jotain logiikkaa nykyisestä käytöksestä, jos tietäisi, onko näin ollut aina vai onko jossain vaiheessa tapahtunut selkeä muutos.

Joo eli siis aina ollut näin että osaa vain pyydetään. Aina olen tätä ihmetellyt. Erityisesti ihmetellyt kun samassa kaupungissa asutaan😱 ja nyt tämä oikein korostuu kun on pieniä lapsia😱

Tuntuu että meillä lapsi ymmärtää jo että äiti itkee, (sitä että jätetään yksi perhe ulkopuolelle) aina näiden samojen toimesta. Tuntuu että ymmärtää jo. Mitä ihmettä selitän jatkossa meidän lapselle..? ”Muut serkut tapaavat mutta sinä et ole tervetullut” syystä jota emme tiedä? Sinulle ei jakseta edes laittaa viestiä ”serkuilta”? Vanhemmistahan tämä kaikki lähtee. En usko että mikään muuttuu, kun tämä on varmaan 15. kerta näin. Kaikki juhlapyhät toimivat näin.

Siis ei voi olla totta!!!! "...lapsi ymmärtää jo, että äiti itkee"....  Mitä pirua! jos sinä et poraa tuollaista asiaa , niin lapsi ei edes koskaan tule huomaamaan, että olette olleet jostakin pirskeistä pois. 

Ei lapsi osaa tuossa iässä ajatella, että miksi meitä ei kutsuttu, jos sinä et asiaa hänelle vollota ja selittele.

Tuskin lapselle koskaan tulee mieleen, että kotona vietetty juhla on jotenkin omituinen siitä syystä, ettei ole kutsuttu sukulaisiin. Eikä lapset juurikaan välitä sukulaisten uuden vuoden toivotuksista tuon taivaallista.  Ne on aikuisten juttuja.

Vierailija
46/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole mitenkään päin normaalia. Samoin nämä vastaukset, jankataan samaa asiaa, ihan kuin toisen ihmisen todella huono ja typerä käytös olisi sinun vikasi 😂

Ole onnellinen että sinun puolella on myös perhe👍 keskity heihin. Puhu lapselle serkuista, soittakaa sinne puolelle.

Unohda 2021 negatiiviset, huonokäytöksiset, sisäänpäinlämpiävät, selvästi teinin käytöksellä varustetut miehesi sukulaiset😘

Suhtaudu heihin kuten pikkuserkkuihin: ovat olemassa, pintapuolisen ystävällisesti, älä jaa tietoa, älä myöskään välitä. He tuossa menettävät. Tosi ystävä ei jätä noin pahaa oloa toiselle.

Amen!

🙏🙏🙏

Mitenkäs sitä paremminkaan vuoden aloittaisi!?

Vierailija
47/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, täällä pääosan kommentit ovat just yhtä typeriä kuin tuo käytös.. Onneksi meillä oma suku karjalainen (yhteyttä pidetään, kaikki kutsutaan) ja miehen suku suomenruotsalainen, sama juttu. Nämä tavat opetetaan JO LAPSILLE.

Tässä ketjussa 1-2 ihmistä provoaa että olisi jotenkin normaalia tuollainen. Ystävysty esim jonkun suomenruotsalaisperheen kanssa, ja varmasti yhteyttä pidetään ja teidät kutsutaan.

Tsemppiä ja älä kuuntele kiusaamista

Vierailija
48/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, täällä pääosan kommentit ovat just yhtä typeriä kuin tuo käytös.. Onneksi meillä oma suku karjalainen (yhteyttä pidetään, kaikki kutsutaan) ja miehen suku suomenruotsalainen, sama juttu. Nämä tavat opetetaan JO LAPSILLE.

Tässä ketjussa 1-2 ihmistä provoaa että olisi jotenkin normaalia tuollainen. Ystävysty esim jonkun suomenruotsalaisperheen kanssa, ja varmasti yhteyttä pidetään ja teidät kutsutaan.

Sama juttu, tsemppiä täältäkin. Pohjanmaalta ollaan, ja meillä yhteyttä pidetään kaikkiin, esim viestein jos ei muuten.

Vierailija
49/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amen!

🙏🙏🙏

Ei kauheasti tarvitse kytätä, kun sen näkee heti, että ap kirjoittelee itselleen ja tsemppaa. Siis mäkin ajattelin noista niin, että ap siellä itse kyhää mielipahaansa tukea.

-eri

Vierailija
50/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amen!

🙏🙏🙏

Ei kauheasti tarvitse kytätä, kun sen näkee heti, että ap kirjoittelee itselleen ja tsemppaa. Siis mäkin ajattelin noista niin, että ap siellä itse kyhää mielipahaansa tukea.

-eri

”Eri” joopa joo😂

-Ohis

Vierailija
51/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen lapset ei edes sano huomenta/hyvää yötä/kiitos. Miehen sukulaisia jos ilmestyy pihaan, eivät sano mitään jollen itse ensin tervehdi. Silloinkaan välttämättä ei tule tervehdystä takaisin.

Pöyristyisin ihmetyksestä, jos joku toivottaisi hyvää joulua tai uutta vuotta. Näin Pohjanmaalla.

Uudellamaalla kerkesin opiskeluaikoina tottua tervehdyksiin ja esim. kiittämiseen.

Mutta tähännon kai tultu.

Vierailija
52/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen lapset ei edes sano huomenta/hyvää yötä/kiitos. Miehen sukulaisia jos ilmestyy pihaan, eivät sano mitään jollen itse ensin tervehdi. Silloinkaan välttämättä ei tule tervehdystä takaisin.

Pöyristyisin ihmetyksestä, jos joku toivottaisi hyvää joulua tai uutta vuotta. Näin Pohjanmaalla.

Uudellamaalla kerkesin opiskeluaikoina tottua tervehdyksiin ja esim. kiittämiseen.

Mutta tähännon kai tultu.

Tsemppiä sinnekin👍

Vierailija
53/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olettamus ja odotus, että muiden pitäisi tehdä aloite ja olla syleilemässä teidän perhettä ja toivottamassa hyvää uutta vuotta.

Ihan samalla tavalla voi olla appivanhempasi ja miehesi veljet pahoittaneet mielensä, kun teiltä ei ole tullut hyvän uuden vuoden toivotuksia.

Kaikki perustuu vastavuoroisuuteen, itse en ainakaan yksipuolisesti kauan jaksa toivotella, jos en saa mitään palautetta.

Mikä estää sinua toivottamasta appivanhemmille uutta vuotta tai se pieni perheesi?

Vierailija
54/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole provonnut, että on normaalia, vaan on epäilty, että syynä ovat henkilökemiat, eli että aloittajasta tai hänen miehestään ei pidetä. Olen aivan sata varma, ettei mikään suomenruotsalaisuus tätä muuta. Siis tutustumalla heihin. Jos he eivät pidä ap:stä ja hänen miehestään, tuskinpa pyydellään minnekään.

Onko sinusta siis normaalia antaa aloittajan ja hänen miehensä olla ikäviä täällä palstalla miehen veljiä kohtaan, koska nämä eivät kutsu aloittajaa ja miestä heille? Jos kaipaat normaalia toimintaa, niin ohjeistaisit aloittajaa miettimään SYITÄ tilanteelle, etkä arvostelisi ihmisiä, joista et tiedä yhtään mitään.

Saatat tukea täällä sellaista ihmistä, joka kohtelee muita ikävästi ja paheksua hänen uhrejaan. Siis uhreja he olisivat, jos ap voisi vakuttaa heihin näillä mietteillään, eli että ei suostu selvittämään syytä tilanteelle, vaatii päösyä mukaan, vaikka asiassa on jokin ongelma näillä toisilla. Se ei tarkoita sitä, että heissä olisi yhtään mitään vikaa. Ongelma voi olla aloittajassa tai hänen miehessään.

Vierailija
55/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amen!

🙏🙏🙏

-eri

”Eri” joopa joo😂

-Ohis

Toi oli oikeesti eri. Minä olen se eka. :)

Olet mahdollisesti ihan pikkuisen läpinäkyvämpi kuin tajusit. Hymiöillä varustetut tsemppikommentit alkavat täsmälleen siitä, mihin ap:n roolissa tehdyt vastauskommentit loppuvat.

Et vissiin jaksanut vastailla enempää noihin tarkentaviin kysymyksiin.

Vierailija
56/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä soitit kaikille miehen sukulaisille videopuhelun, mutta kukaan ei toivottanut hyvää uutta vuotta? Katsos kun sinä voit ihan itse soitella ja toivotella, oletettavasti miehen täti odottaa miehesi yhteydenottoa. Teillä on pieni lapsi ja äidit on kärkkäitä karjumaan, että tänne ei soitella, väärä aika, vauva heräsi.

Olisi kamalaa, jos suvussa yksi olettaa olevansa se osapuoli, johon muut ottavat aina yhteyttä.

"Oletettavasti miehen täti odottaa miehesi yhteydenottoa". No silloinhan ap:n ei tarvitse puuttua asiaan. AP:n mies voi toivotella sukulaisilleen hyvää uutta vuotta ja olla aloitteelinen. AP ei tarvitse miehensä sukulaisille soitella videopuheluja. Riittää, että kukin hoitaa oman sukunsa, eikä niin , että toinen(yleensä tietenkin nainen) hoitaa kummankin suvun. Jos miestä ei kiinnosta, silloin ei ap kannata ihmetellä, miksei miehen suku pidä yhteyttä, kun ei kerran mies itsekään pidä.

Tuo kommentin loppu on ruma. Miksi aina täytyy syyllistää äitejä joka ikisesta mahdollisesta asiasta? Jos miehen suku ei pidä yhteyttä, sekin on perheen äidin/naisen vika.

Ei ap:n tarvitse puuttua asiaan, ei se täti ap:n yhteydenottoa odota, vaikka ap odottaa, että häneen otetaan yhteyttä.

Katsos kun ap ihmettelee, miksi miehen perheeltä ei koskaan tule yhteydenottoja ja sinä neuvot, että ap:n ei tarvitse ottaa yhteyttä miehen sukuun, se on miehen asia, niin miksi miehen sukulaisten täytyy pitää yhteyttä ap:hen? Minusta täysin epäloogista.

Meillä miehen puhelin on miehen oma, minä en ratsaa jokaista viestiä ja pidä kirjaa siitä, kuka viestitti koska mitä kenelle.

Vierailija
57/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amen!

🙏🙏🙏

-eri

”Eri” joopa joo😂

-Ohis

No olin eri kirjoittaja. Ei täällä ole todellakaan vain pari kirjoittajaa. Aloitusviestissä on 36 nuolta alas- ja ylöspäin ja sivun 3 ekassa viestissäkin 7 nuolta.

Vierailija
58/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa iloisia jos kaverit lähettää tervehdyksen, mulla osa on niin "hyvätapaisia" ettei tule viestejä. Aloitan tämän vuoden niin etten pidä enää yhteyttä minäkään. Parempi yksin kuin huonossa seurassa.

Vierailija
59/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap olisi oikeasti ihminen, jossa ei ole syytä, hän ehkä harmittelisi tilannetta, mutta hänellä ei olisi mitään tarvetta paheksua näitä veljiä vaimoineen. Minusta paheksuminen kielii riidoista, jotka ap haluaisi, että lakaistaan maton alle, ei suostu selvittämään esim. riitoja vaan kiukuttelee ja uhriutuu palstalla. Jos hän olisi oikea uhri hän voisi saada myötätuntoa niiltä miehen suvun jäseniltä, joiden kanssa hänellä on hyvät välit. Ilmeisesti ei ole kenenkään kanssa. Välit perustuvat pelkkään kohteliaisuuteen ja kun ap loukkaantuu, hänelle jää ainoaksi aseeksi haukkua toisia, koska hän (tai hänen miehensä) saa toisilta miehen sukulaisilta yhtä paljon myötätuntoa, kuin kala happea kuivalla maaperällä. Mies sitä myötätuntoa tuskin on itkenyt, tosin.

Vierailija
60/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi ap, kun ei nyt tullut myötätuntoa vaikka et suostu selvittämään riitojanne miehen veljien suuntaan ja palaamaan ystävyyteen, että lapsennekin serkkujaan näkisivät.