Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö koronatestiin mennä jokaisesta pienestä flunssan oireesta?

Vierailija
01.01.2021 |

Jos pari kertaa yskäisee? Jos on kurkku hieman kipeä? Jos vähän nenä vuotaa?
Nämä kaikkk siis erikseen eikä samaan aikaan.
Kuka kerkeää edes tehdä mitään muuta jos pitää vaan testeissä rampata, en ymmärrä. Aika monella on näitä oireita silloin tällöin talvisaikaan muutenkin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää. Miksi sinulle ei mene jakeluun?

Vierailija
2/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on esimerkiksi tiedossa allerginen nuha tai että ulkona alkaa nenä vuotaa tai aina yskittää niin ei siitä tarvitse käydä. Mutta jos on hengitystieinfektio-oireita, mitkä on on eri kuin sen ihmisen normaali tila. En usko että nekään joilla on jatkuvasti suolistosairauden vuoksi ripuli, kävisivät jatkuvasti testissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö Suomessa testiin vain menemällä? Ensimmäisessä aallossa täällä av:lla ihmiset valittivat, kuinka eivät voimakkaissakaan oireissa päässeet testiin. Testauskäytäntö on sitten ilmeisesti muuttunut kokonaan?

Vierailija
4/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö Suomessa testiin vain menemällä? Ensimmäisessä aallossa täällä av:lla ihmiset valittivat, kuinka eivät voimakkaissakaan oireissa päässeet testiin. Testauskäytäntö on sitten ilmeisesti muuttunut kokonaan?

On muuttunut huhtikuussa. Kumma ettet ole vielä asiaa huomannut. Nyt strategiana on testata kaikki oireiset.

Itse olen samalla linjalla kuin toisena kirjoittanut vastaaja. Aikuinen ihminen tuntee omat olonsa ja erottaa, onko kyseessä itselle normaali ja usein toistuva tuntemus vai jotain uutta ja epätavallista, tai tuntuuko siltä että on tulossa kipeäksi. Eli verrataan siihen omaan normaaliin.

Vierailija
5/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, se on suositus. Työkaverillani oli ollut kova flunssa, eikä mennyt. Ei ollut silti kuulemma koronaa.

Vierailija
6/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuttunut huhtikuussa. Kumma ettet ole vielä asiaa huomannut. Nyt strategiana on testata kaikki oireiset.

Itse olen samalla linjalla kuin toisena kirjoittanut vastaaja. Aikuinen ihminen tuntee omat olonsa ja erottaa, onko kyseessä itselle normaali ja usein toistuva tuntemus vai jotain uutta ja epätavallista, tai tuntuuko siltä että on tulossa kipeäksi. Eli verrataan siihen omaan normaaliin.

En asu Suomessa, siksi en ole huomannut. Minulle jäi mieleen ne keskustelut täällä, kuinka testiin ei päässyt, vaikka kunnon flunssankaltainen oireilu oli päällä.

Vierailija
7/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään pakkoa mennä testiin, ei edes jos tulet Skopjesta lentokoneella.

Tämä on hallituksen tahto.

Vierailija
8/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä testikapasiteetti oli niin pieni, että testejä kohdennettiin niihin, joilla tauti oli vakava tai oli altistus, matka tms taustalla. Nyt testikapsiteetti on todella paljon isompi ja lieväoireisetkin testataan.

Vierailija
9/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mennä ja testiin pääsee helposti. Helsingissä 15 minuutissa. Myös tulokset tulleet päivässä.

Vierailija
10/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÖÖ????? Miksi pitäisi mennä, jos se on lähes oireeton?

Vierailija
11/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka54 kirjoitti:

Testi tehdään sen takia että saadaan taudille altistuneet mahdollisimman nopeasti karanteeniin, jotta ei tule jatkotartuntoja. Koronaan ei ole parantavaa hoitoa eli testin tarkoitus ei ole lievässä taudissa muuttaa niinkään sitä miten hoidat vaan estää jatkotartuntoja.

Vierailija
12/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka54 kirjoitti:

Esimerkiksi vaikka siksi, että oireeton ei levitä sitä lisää. Mun kaverin piti lähteä uudeksi vuodeksi ulkomaille, kävi testissä ja sieltä tuli positiivinen tulos. Kaverilla ei ole yhtään mitään oireita. Nyt kiittelee luojaansa, ettei lähtenyt jouluksi vanhempiensa luokse tartuttamaan.

Vierailija
13/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainkaan ole käynyt, vaikka kurkku on ollut kipeä useastikin puolen vuoden aikana. 

Vierailija
14/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En asu Suomessa, siksi en ole huomannut. Minulle jäi mieleen ne keskustelut täällä, kuinka testiin ei päässyt, vaikka kunnon flunssankaltainen oireilu oli päällä.

Nykyään ei pääse päivystykseen ilman koronatestiä jos on yksikään koronaan kuuluva oire. Räkäinen yskä ei ole koronan vaan keuhkoputkentulehduksen oire. Kuiva yskä on koronan oire.

Vierailija
15/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan olla poissa ihmistenilmoilta ilman testejäkin. Menen vasta jos olo on sellainen että tarvitsen lääkintähenkilökunnan apua.

Vierailija
16/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään pakkoa mennä testiin, ei edes jos tulet Skopjesta lentokoneella.

Tämä on hallituksen tahto.

Ei hallitus voi lennoille minkään muun kuin Traficomin ja liikenneministeriön kanssa mitään jos valmiuslaki on voimassa. Lentojen maahantulokiellotkin annetaan lyhyinä pätkinä.

Nyt pitää saada ne sukuloimassa käyvät lomilta takaisin Suomeen. Uskonpa, että viime kesän oppi on heillekin mennyt perille ja maskeja viety sukulaisillekin joululahjaksi.

Suurempaa tartuntakeskittymää saattaa ilmaantua Levin lystinpidosta.

Vierailija
17/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa pitää yllä koronapaniikkia ja antaa Töhlölle lisää perusteluja ahdisteluun aj uhkailuun

Vierailija
18/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi aiheellista mennä koska uusi variantti leviää, on selvästi vaarallisempi kuin vanha ja sairastuttaa nuoret, jonka vuoksi pitää pystyä ennakoimaan tiukempia rajoituksia alueille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi