Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen perheestä ei koskaan kukaan toivota ”hyvää uutta vuotta”

Vierailija
01.01.2021 |

Miehellä on veljiä, jotka viettävät uutta vuotta aina yhdessä. Meitä ei koskaan kutsuta mukaan. Meillä on pieni lapsi, eikä nämä isovanhemmat/tädit/sedät/serkut koskaan kutsu kaikkia lapsia yhtä aikaa, eivätkä edes lähetä tekstiviestiä ”hyvää uutta vuotta pienelle / perheellenne”

Joulun aikaan vain minun perheeni muisti meitä. Eilen tuli ystäviltä, ja vain minun perheeltä videopuhelua, kuvaviestejä, jonkinlaista toisista välittämistä. Oikeasti tekisi mieli itkeä, niin paha olo tuollaisesta käytöksestä tulee. Juhlivat keskenään... Aikuisia kiusaajia. Eihän muut voi heitä muuttaa.

Itselleni outo ajatus, että juhlapyhinä en edes viestillä muistaisi perhettä, ystäviä, yksin olevia. Yli pääsee, kun ajattelee että huonoa käytöstä, johon itse ei voi vaikuttaa.

Onneksi meillä on useita ystäväperheitä ja pariskuntia, sellaisia jotka eivät jätä ulkopuolelle, kutsuvat, ja lähettävät edes sen viestin juhlapyhinä.

Outo perhe kertakaikkiaan... Olen yrittänyt pitää yhteyttä, mutta nyt teen uuden vuoden lupauksen, että en enää yksin yritä.

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, täällä pääosan kommentit ovat just yhtä typeriä kuin tuo käytös.. Onneksi meillä oma suku karjalainen (yhteyttä pidetään, kaikki kutsutaan) ja miehen suku suomenruotsalainen, sama juttu. Nämä tavat opetetaan JO LAPSILLE.

Tässä ketjussa 1-2 ihmistä provoaa että olisi jotenkin normaalia tuollainen. Ystävysty esim jonkun suomenruotsalaisperheen kanssa, ja varmasti yhteyttä pidetään ja teidät kutsutaan.

Tsemppiä ja älä kuuntele kiusaamista

Minulla on karjalaiset sukujuuret ja suku tapaa usein, mutta kyllä se perustuu vastavuoroisuuteen, eikä edes serkut odota, että isovanhemmat olisi joku ilmainen pitopalvelu tai joku viihdepalvelu ja lähettää kutsuja sukujuhliin, vaan se perustuu vsstavuoroisuuteen ja yhdessä tekemiseen.

Oma sukuni on vielä niin laaja, niin omien, kuin appivanhempien kuukauden eläke menisi sukujuhlien järjestämiseen. Samoin päivä, jos soittelesi uuden vuoden toivotuksia jokaiselle hen.koht. kun eivät hallitse älylaitt.käyttöä.

Ja osa syynä on vielä jaksaminen, ei 70-90v enää jaksa järjestää yksin isoja sukujuhlia, vaan kyllä se on nuorempien vastuulla, kuten ap.

Vierailija
62/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppini ja appeni ovat viettäneet jouluaattoa kymmeniä vuosia vain yhden poikansa luona. Meidön perheemme ja heidän tounen poikansa eivät ole koskaan olleet kutsuttuja yhteiseen joulunviettoon. Kyn saimme lapsemme 14 vuotta sitten, mikään ei muuttunut. Edes jouluaaton kahveille eivät suostuneet meille, kun kerran kysyin. Pappa ei myöskään ole suostunut joulupukiksi kertaakaan vaan olen maksanut satoja euroja vieraasta joulupukista, kun lapsi oli pieni. Olemme tosin käyneet joulupäivänä tai tapanina anoppilassa lounaalla kunnes myöhemmin, kun oli mahdollisuus, olemme olleet Lapissa joulut oman perheen kesken. Alussa ihmettelin touhua mutta myöhemmin olen ouvaltanut, ettei mieheni ja hänen perheensä suhteet kuulu minulle. Olen oppinut nauttimaan oman pikkuperheen joulun vietosta. Asialliset ja hyvät välit on anoppiin ja appeem ja myös veljen perheeseen. En ole ikinä puhunut heille joulun viettotavoista. Omat vanhemmat ovat jo ajat sitten kuolleet ja omat sisarukset asuvat eri paikkakunnalla toisin kuin mieheni perhe, joka asuu muutamien kilometrien päästä toisistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaa iloisia jos kaverit lähettää tervehdyksen, mulla osa on niin "hyvätapaisia" ettei tule viestejä. Aloitan tämän vuoden niin etten pidä enää yhteyttä minäkään. Parempi yksin kuin huonossa seurassa.

❤️❤️

Vierailija
64/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että mikään muuttuu, kun tämä on varmaan 15. kerta näin. Kaikki juhlapyhät toimivat näin.

Monetko perhejuhlat ne muut oikein juhlivat vuodessa?

Mietin vaan sitä, jos tämä on "varmaan 15. kerta", mutta silti teillä on niin pieni lapsi, että alkaa vasta vähitellen ymmärtää, että äitiä harmittaa?

Vierailija
65/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun anoppini ja appeni ovat viettäneet jouluaattoa kymmeniä vuosia vain yhden poikansa luona. Meidön perheemme ja heidän tounen poikansa eivät ole koskaan olleet kutsuttuja yhteiseen joulunviettoon. Kyn saimme lapsemme 14 vuotta sitten, mikään ei muuttunut. Edes jouluaaton kahveille eivät suostuneet meille, kun kerran kysyin. Pappa ei myöskään ole suostunut joulupukiksi kertaakaan vaan olen maksanut satoja euroja vieraasta joulupukista, kun lapsi oli pieni. Olemme tosin käyneet joulupäivänä tai tapanina anoppilassa lounaalla kunnes myöhemmin, kun oli mahdollisuus, olemme olleet Lapissa joulut oman perheen kesken. Alussa ihmettelin touhua mutta myöhemmin olen ouvaltanut, ettei mieheni ja hänen perheensä suhteet kuulu minulle. Olen oppinut nauttimaan oman pikkuperheen joulun vietosta. Asialliset ja hyvät välit on anoppiin ja appeem ja myös veljen perheeseen. En ole ikinä puhunut heille joulun viettotavoista. Omat vanhemmat ovat jo ajat sitten kuolleet ja omat sisarukset asuvat eri paikkakunnalla toisin kuin mieheni perhe, joka asuu muutamien kilometrien päästä toisistaan.

Ihan sama tilanne, kuin AP:lla. Otan osaa! Tosi pahalta tuntuu lastenne puolesta.

Vaikka Lappi on hieno, onhan sukujoulu, ja yhdessä vietetyt juhlapyhät nyt ihan eri asia kuin istua yksin omalla mökillä...

Näköjään tälläisiä ulkopuolelle jättäviä perheitä on siis muitakin.

Vierailija
66/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallikissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näille on yleensä syy miksi yhtä ei kutsuta suku-/perhetapahtumiin. Ja se syy löytyy historiasta ja tämän henkilön aikaisemmasta käytöksestä joka jätetään kutsumatta. Siis jos kyseessä on se että useampi ihminen välttelee yhtä sukulaista.

Mikä nyt sitten on syynä juuri ap:n miehen perheen tapauksessa on vaikea sanoa mutta miehesi on ap luultavasti ollut ”ei niin mukava nuorena” veljelleen ja hänen seuraansa ei siksi mitenkään erityisesti toivota. Kyse voi olla ihan käytöksestä mutta myös esim. rahan varastamisesta veljiltä, seurustelusuhteen pilaamisesta (iskenyt nuorena veljen tyttöystävän) tai ihan mitä vaan.

Harvassa perheessä kuitenkaan jätetään yhtä suvun ulkopuolelle täysin ilman syytä. Miehesi ei tietenkään halua mitään syytä sinulle ap kertoa mutta sellainen kyllä löytyy mitä luultavimmin.

Ps. Nyt nainen heti lopetat tämän asian itkemisen lapsesi edessä ja kasvat aikuiseksi.

Nimenomaan.

Aloittajaa kannattavat siis myöntävät, että nämä muut EIVÄT PIDÄ aloittajasta tai hänen miehestään, MUTTA ovat sitä mieltä, että hyvien tapojen takia heidät olisi kutsuttava mukaan juhliin.

Se on hei 2021. Kukaan normaali ei enää roikota mukana elämässään ihmisiä, joista ei pidä.

Yksin jätettävän ei tarvotse olla juoppo tai narkki vaan kyse voi olla myös suvun mustasta lapmaasta, jota omat vanhemmatkin halveksii ja kiusaa vain v..mäisyyttään. Näin ainakin meidän perheen kohdalta. Toista lasta suositaan ja otetaan lellikiksi ja toinen on jätetty pärjäämään yksin nuoresta asti. Suoraan naureskellaan kaikkea, mitä hän yrittää eikä ole tuettu elämässä mitenkään.

Vierailija
67/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin ihmettelisin tälläistä touhua. Ilmeisesti nämä huonon käytöksensä tajuavat vasta kun jotain todella pahaa kuten sairaus (syöpä), työttömyys, kolari kolahtaa omaan nilkkaansa. Kyllä karma hoitaa, itse uskon niin.

Keskity vuonna 2021 omaan työhön, omaan perheeseen, yrittäjyyteen, 10 omaan lähimpään ystävääsi, keskity hyvään. Pidä yhteyttä omaan sukuusi, perheystäviinne!

nuo eivät tule koskaan muuttumaan, ennen kuin jotain vakavaa sattuu heidän kohdalleen.

Vierailija
68/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama tilanne, kuin AP:lla. Otan osaa! Tosi pahalta tuntuu lastenne puolesta.

Vaikka Lappi on hieno, onhan sukujoulu, ja yhdessä vietetyt juhlapyhät nyt ihan eri asia kuin istua yksin omalla mökillä...

Kyllä on ja kiitos ymmärtäväisestä suhtautumisesta. Appivanhemmat ovat antaneet hyviä joululahjoja rahallisesti, joten kyse voi olla hyvittelystä. Käsittämätöntä toimintaa kuitenkin. Kaiholla muistelen lapsuuteni perhejouluja, joita en enää aikuisena koskaan saa takaisin.

Vierailija
69/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää ap. tai hänen miestään toivottamasta muulle suvulle uudenvuoden toivotuksia tai järjestämästä uudenvuodenpäivällistä? Vaan kaikki pitäisi tehdä muut ja ap. nostaa itsensä jalustalle, jota muiden pitäisi palvella.

Vierailija
70/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näille on yleensä syy miksi yhtä ei kutsuta suku-/perhetapahtumiin. Ja se syy löytyy historiasta ja tämän henkilön aikaisemmasta käytöksestä joka jätetään kutsumatta. Siis jos kyseessä on se että useampi ihminen välttelee yhtä sukulaista.

Mikä nyt sitten on syynä juuri ap:n miehen perheen tapauksessa on vaikea sanoa mutta miehesi on ap luultavasti ollut ”ei niin mukava nuorena” veljelleen ja hänen seuraansa ei siksi mitenkään erityisesti toivota. Kyse voi olla ihan käytöksestä mutta myös esim. rahan varastamisesta veljiltä, seurustelusuhteen pilaamisesta (iskenyt nuorena veljen tyttöystävän) tai ihan mitä vaan.

Harvassa perheessä kuitenkaan jätetään yhtä suvun ulkopuolelle täysin ilman syytä. Miehesi ei tietenkään halua mitään syytä sinulle ap kertoa mutta sellainen kyllä löytyy mitä luultavimmin.

Ps. Nyt nainen heti lopetat tämän asian itkemisen lapsesi edessä ja kasvat aikuiseksi.

Nimenomaan.

Aloittajaa kannattavat siis myöntävät, että nämä muut EIVÄT PIDÄ aloittajasta tai hänen miehestään, MUTTA ovat sitä mieltä, että hyvien tapojen takia heidät olisi kutsuttava mukaan juhliin.

Se on hei 2021. Kukaan normaali ei enää roikota mukana elämässään ihmisiä, joista ei pidä.

Yksin jätettävän ei tarvotse olla juoppo tai narkki vaan kyse voi olla myös suvun mustasta lapmaasta, jota omat vanhemmatkin halveksii ja kiusaa vain v..mäisyyttään. Näin ainakin meidän perheen kohdalta. Toista lasta suositaan ja otetaan lellikiksi ja toinen on jätetty pärjäämään yksin nuoresta asti. Suoraan naureskellaan kaikkea, mitä hän yrittää eikä ole tuettu elämässä mitenkään.

Kiusaamista! Tsemppiä sinullekin.

Monesti perheissä vaimot taustalla päättävät ketä kutsutaan.

Jospa vaimo on kateellinen sinulle ap? Onko teillä esim ihanampi lapsi kuin heillä? Kaunis/komea? Yhteyttäpitävä sinun perheesi, söpöjä serkkuja? Hieno asunto hyvällä sijainnilla? Hyviä ystäväperheitä? Lapsella laaja ystäväpiiri? Lapsi kehittyy paljon nopeammin kuin heillä? Harrastatte mielenkiintoisia asioita? Hulppea kesäasunto? Tässä jotain syitä miksi aikuiset kiusaavat.

Vierailija
71/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ja kiitos ymmärtäväisestä suhtautumisesta. Appivanhemmat ovat antaneet hyviä joululahjoja rahallisesti, joten kyse voi olla hyvittelystä. Käsittämätöntä toimintaa kuitenkin. Kaiholla muistelen lapsuuteni perhejouluja, joita en enää aikuisena koskaan saa takaisin.

❤️❤️❤️❤️❤️ Super isot halaukset sinne koko perheelle! Ilmeisesti olette menestyneet kun on mahdollisuus mökkeillä Lapissa, ja ottakaa tekin myönteiset puolet tuosta esiin, vaikka eihän tuo sisarusten ja miehesi vanhempien touhu todella normaalia ole.

Vierailija
72/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan.

Jospa vaimo on kateellinen sinulle ap? Onko teillä esim ihanampi lapsi kuin heillä? Kaunis/komea? Yhteyttäpitävä sinun perheesi, söpöjä serkkuja? Hieno asunto hyvällä sijainnilla? Hyviä ystäväperheitä? Lapsella laaja ystäväpiiri? Lapsi kehittyy paljon nopeammin kuin heillä? Harrastatte mielenkiintoisia asioita? Hulppea kesäasunto? Tässä jotain syitä miksi aikuiset kiusaavat.

Ei meillä ole omaisuutta ja rikkauksia, päinvastoin. Mutta yksi syy voi olla! Olemme miehemme kanssa suorittanueet yliopistotutkinnon ja nämä muut ovat vähän koulutettuja. Siinä voi olla syys kiusaamiseen ja ulossulkemiseen.

Vierailija
73/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha olo tuli apn ja monen muun tähän kirjoittaneen puolesta joten jaan omankin tarinani:

Meillä on rakennustyömaa. Omalla hartiapankilla yritetään ponnistella elämässä eteenpäin. Perintöjä tms mitään apua meillä ei ole. On sijoitettu viisaasti 10v sitten ja nyt realisoitu näitä säästöjä.

Miehellä on myös useampi raavas työkykyinen veli ja isä eläkkeellä (hyväkuntoinen). Ketään näistä miehistä ei ole näkynyt rakennuksellamme auttamassa. Ei edes yhtä päivää. Ei edes katsomassa, miten homma edistyy.

Sanomattakin on selvää kun paikka valmistuu, ei heitä perheineen kyllä kyläänkään kutsuta. Sanotaan heille että kutsutaanpas ensin 10 lähintä ystäväämme, jotka auttoivat ja myötäelivät raskaassa rakennusvaiheessa.

Eihän mikään muu kuin pienuus, ja kateellisuus tälläistäkään selitä. Olkoot samanlaisten kanssa. Me ollaan enemmän meidän kaltaisten kanssa.

Vierailija
74/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan.

Ei meillä ole omaisuutta ja rikkauksia, päinvastoin. Mutta yksi syy voi olla! Olemme miehemme kanssa suorittanueet yliopistotutkinnon ja nämä muut ovat vähän koulutettuja. Siinä voi olla syys kiusaamiseen ja ulossulkemiseen.

No sinähän sen syyn sanoit. Tästä meidänkin suvussa yksi miniä kiusaa. Me kahden tutkinnon ”väkeä” ja hän hädin tuskin tradenomi. Sehän on hänelle liikaa, ja riittävä syy vihata.

Vierailija
75/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulkkuja on monenlaisia. Tärkeintä on itse tuntea itsensä ja jättää ne keskenään leikkimään hiekkalaatikolle. 

Vierailija
76/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä varmaan, että tästä tuli uhriutujien kokoontumisajot. Saatte vertaistukea toisiltanne. :)

Kaikki eivät ole innokkaita tervehdysten lähettäjiä. Itselläni ei kuulu tapoihin lähetellä tervehdyksiä kuin omalle äidille ja isälle. Vastaan kyllä, jos saan tervehdyksen. En ainakaan ole tiennyt kenenkään itkeneen tämän vuoksi. :-o

Vierailija
77/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha olo tuli apn ja monen muun tähän kirjoittaneen puolesta joten jaan omankin tarinani:

Meillä on rakennustyömaa. Omalla hartiapankilla yritetään ponnistella elämässä eteenpäin. Perintöjä tms mitään apua meillä ei ole. On sijoitettu viisaasti 10v sitten ja nyt realisoitu näitä säästöjä.

Miehellä on myös useampi raavas työkykyinen veli ja isä eläkkeellä (hyväkuntoinen). Ketään näistä miehistä ei ole näkynyt rakennuksellamme auttamassa. Ei edes yhtä päivää. Ei edes katsomassa, miten homma edistyy.

Sanomattakin on selvää kun paikka valmistuu, ei heitä perheineen kyllä kyläänkään kutsuta. Sanotaan heille että kutsutaanpas ensin 10 lähintä ystäväämme, jotka auttoivat ja myötäelivät raskaassa rakennusvaiheessa.

Eihän mikään muu kuin pienuus, ja kateellisuus tälläistäkään selitä. Olkoot samanlaisten kanssa. Me ollaan enemmän meidän kaltaisten kanssa.

Oikein paljon voimia rakennusurakkaan ja onnea uuteen kotiin! Omia sukulaisia ei voi valita ja perhe voi olla pahin.

Vierailija
78/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä on itse kutsunut kotiinsa omat vanhemmat ja sisarenne tai miehenne perheet?

Minä olen järjestänyt kymmeniä sukujouluja mieheni kanssa ja ne ovat ihan per...ja tehty velvollisuudesta, ihan vain siksi, kun ostimme aikoinaan suvun talon, joka on ollut useamman sukupolven ajan suvussa (ei maatila).

Ja tämä joulu oli paras ikinä, kun korona, ei ollut viikkojen raatamista ennen joulua tai joulun jälkeen, saimme pitää ihan itse joulukuun palkat, kun ennen ne meni tarjoiluun, ei tarvinnut kuunnella, kuinka laatikko on liian kuivaa tai kinkku ylikypsää, kuinka lattiat kylmät tai savusauna nokinen.

Tämän joulun perinne tulee meille myös ensi jouluna, nyt toisten passaaminen on tullut tiensä päähän ja meillä on oikeus luoda omat perinteemme, johon vanhemmat, sisaret ja serkut eivät kuulu. Jokainen laittakoon itselleen sellaiset juhlat kuin haluaa.

Vierailija
79/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä varmaan, että tästä tuli uhriutujien kokoontumisajot. Saatte vertaistukea toisiltanne. :)

Kaikki eivät ole innokkaita tervehdysten lähettäjiä. Itselläni ei kuulu tapoihin lähetellä tervehdyksiä kuin omalle äidille ja isälle. Vastaan kyllä, jos saan tervehdyksen. En ainakaan ole tiennyt kenenkään itkeneen tämän vuoksi. :-o

Paljon onnea valitsemallasi tiellä! Mutta onneksi on empatiakykisiäkin jäljellä vielä tälläkin palstalla.

Vierailija
80/134 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein paljon voimia rakennusurakkaan ja onnea uuteen kotiin! Omia sukulaisia ei voi valita ja perhe voi olla pahin.

Kiitos! Luojalle kiitos, että on oma perhe, ystäviä ja tämä ihana projektimme