Miehen perheestä ei koskaan kukaan toivota ”hyvää uutta vuotta”
Miehellä on veljiä, jotka viettävät uutta vuotta aina yhdessä. Meitä ei koskaan kutsuta mukaan. Meillä on pieni lapsi, eikä nämä isovanhemmat/tädit/sedät/serkut koskaan kutsu kaikkia lapsia yhtä aikaa, eivätkä edes lähetä tekstiviestiä ”hyvää uutta vuotta pienelle / perheellenne”
Joulun aikaan vain minun perheeni muisti meitä. Eilen tuli ystäviltä, ja vain minun perheeltä videopuhelua, kuvaviestejä, jonkinlaista toisista välittämistä. Oikeasti tekisi mieli itkeä, niin paha olo tuollaisesta käytöksestä tulee. Juhlivat keskenään... Aikuisia kiusaajia. Eihän muut voi heitä muuttaa.
Itselleni outo ajatus, että juhlapyhinä en edes viestillä muistaisi perhettä, ystäviä, yksin olevia. Yli pääsee, kun ajattelee että huonoa käytöstä, johon itse ei voi vaikuttaa.
Onneksi meillä on useita ystäväperheitä ja pariskuntia, sellaisia jotka eivät jätä ulkopuolelle, kutsuvat, ja lähettävät edes sen viestin juhlapyhinä.
Outo perhe kertakaikkiaan... Olen yrittänyt pitää yhteyttä, mutta nyt teen uuden vuoden lupauksen, että en enää yksin yritä.
Kommentit (134)
"Meillä on pieni lapsi, eikä nämä isovanhemmat/tädit/sedät/serkut koskaan kutsu kaikkia lapsia yhtä aikaa"
...mulle on edelleen epäselvää, että IHANKO OIKEASTI isovanhemmat, tädit, sedät ja serkut viettävät kaikki yhdessä valtavalla porukalla juhlapyhiä ja nimenomaan teidät jätetään ulkopuolelle? Vai onko niin, että kokoonpano vaihtelee eikä kukaan muukaan ole automaattisesti mukana?
Ettekö ole esimerkiksi KOSKAAN käynyt lasten isovanhemmilla kutsuttuina? Vai onko tässä ongelmana se, ettette pääse sinne juuri juhlapyhinä?
Jotenkin en vaan saa kiinni tästä kokonaistilanteesta, paitsi tietysti sen, että ap:ta se itkettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko perhe aina toiminut noin? Siis tyyliin miehesi sinkkuaikoina? Kuuluuko perhekulttuuriin?
Tuntuu, että veljien vaimot näin toimivat tai päättävät asioista, miehiä ei vain kiinnosta kuin itsensä. Jos vaimo on fiksu, kutsuu hän kaikki, huomioi kaikki, edes sillä yhdellä ystävällisellä viestillä.
Mitä tai minkälaista perhe ”kulttuuria” on jättää yksi perhe aina ulkopuolelle?
Tuntuu. Niin. Mistäs sä tiedät, taidat aliarvioida miehesi veljiä aika pahasti. Ilmeisesti olet pahoittanut näiden toisten mielet tai miehesi, eikä mikään etiketti sinua hahhahhah, siltä pelasta. Keksi jostain vain omia ystäviä, vaikka taitaa olla liian vaikeaa.
Kutsutaanko teidät mummolaan siis arkena, mutta ainoastaan eri aikaan serkkujen kanssa?
Ja serkuille ei kutsuta lainkaan? Vai miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis mikä tässä nyt on historia
? Kutsuttiinko yhteisiin kemuihin miestäsi ennen kuin te aloitte seurustelemaan? Kävittekö yhdessä juhlissa heidän kanssaan? Ja ykskaks kutsut loppuivat?Tätä samaa hain kysymyksellä perhehistoriasta. Tyyliin miten miestä kohdeltiin sinkkuaikoina, seurustelunne alkuaikoina...?
Olisi helpompi hakea jotain logiikkaa nykyisestä käytöksestä, jos tietäisi, onko näin ollut aina vai onko jossain vaiheessa tapahtunut selkeä muutos.
Joo eli siis aina ollut näin että osaa vain pyydetään. Aina olen tätä ihmetellyt. Erityisesti ihmetellyt kun samassa kaupungissa asutaan😱 ja nyt tämä oikein korostuu kun on pieniä lapsia😱
Tuntuu että meillä lapsi ymmärtää jo että äiti itkee, (sitä että jätetään yksi perhe ulkopuolelle) aina näiden samojen toimesta. Tuntuu että ymmärtää jo. Mitä ihmettä selitän jatkossa meidän lapselle..? ”Muut serkut tapaavat mutta sinä et ole tervetullut” syystä jota emme tiedä? Sinulle ei jakseta edes laittaa viestiä ”serkuilta”? Vanhemmistahan tämä kaikki lähtee. En usko että mikään muuttuu, kun tämä on varmaan 15. kerta näin. Kaikki juhlapyhät toimivat näin.
Omg! Itketkö sä tätä asiaa lapsen nähden? Nyt joku roti tuohon hommaan hei. Hyväksyt sen, että miehesi perhe on erilainen ja kontrasti on varmasti valtava kun vertaa sinun perheeseen ja ystäviin. Ei kaikki perheet vain ole niin tiiviitä. Mikä olettamus on, että serkusten kuuluu olla tekemisissä? Nyt teet asiasta ihan liian ison.
AP, olen pahoillani teidän puolestanne.
Eihän tuo ole mitenkään päin normaalia. Samoin nämä vastaukset, jankataan samaa asiaa, ihan kuin toisen ihmisen todella huono ja typerä käytös olisi sinun vikasi 😂
Ole onnellinen että sinun puolella on myös perhe👍 keskity heihin. Puhu lapselle serkuista, soittakaa sinne puolelle.
Ole onnellinen että sinun vanhempasi välittävät lapsestanne👍
Ole onnellinen omista ystävistäsi 👍 Kutsu heitä teille!
Ole onnellinen lapsesi ystävistä👍 kutsu heitä teille!
Unohda 2021 negatiiviset, huonokäytöksiset, sisäänpäinlämpiävät, selvästi teinin käytöksellä varustetut miehesi sukulaiset😘
Suhtaudu heihin kuten pikkuserkkuihin: ovat olemassa, pintapuolisen ystävällisesti, älä jaa tietoa, älä myöskään välitä. He tuossa menettävät. Tosi ystävä ei jätä noin pahaa oloa toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis mikä tässä nyt on historia
? Kutsuttiinko yhteisiin kemuihin miestäsi ennen kuin te aloitte seurustelemaan? Kävittekö yhdessä juhlissa heidän kanssaan? Ja ykskaks kutsut loppuivat?Tätä samaa hain kysymyksellä perhehistoriasta. Tyyliin miten miestä kohdeltiin sinkkuaikoina, seurustelunne alkuaikoina...?
Olisi helpompi hakea jotain logiikkaa nykyisestä käytöksestä, jos tietäisi, onko näin ollut aina vai onko jossain vaiheessa tapahtunut selkeä muutos.
Joo eli siis aina ollut näin että osaa vain pyydetään. Aina olen tätä ihmetellyt. Erityisesti ihmetellyt kun samassa kaupungissa asutaan😱 ja nyt tämä oikein korostuu kun on pieniä lapsia😱
Tuntuu että meillä lapsi ymmärtää jo että äiti itkee, (sitä että jätetään yksi perhe ulkopuolelle) aina näiden samojen toimesta. Tuntuu että ymmärtää jo. Mitä ihmettä selitän jatkossa meidän lapselle..? ”Muut serkut tapaavat mutta sinä et ole tervetullut” syystä jota emme tiedä? Sinulle ei jakseta edes laittaa viestiä ”serkuilta”? Vanhemmistahan tämä kaikki lähtee. En usko että mikään muuttuu, kun tämä on varmaan 15. kerta näin. Kaikki juhlapyhät toimivat näin.
Ei kannata ihmetellä. Maapallo ei pyöri sinun napasi ympärillä. Jos he eivät halua elää, niin kuin sulle sopii, niin voi voi, onko se sulle jokin ihmetyksen aihe? Etkö ole tosiaan nähnyt minkäänlaista muuta elämää, kuin omaasi ja luulet, että kaikki elävät samalla tavalla?
Ellei oikea tavoite ole paheksua toisia ja nostella omaa häntääsi. Siinä varmaan syy, miksi muilla on rennompaa ilman sinua.
Muistan muuten tällaisen samanlaisen aloituksen viime vuodelta... mikähän juhla, synttäritkö oli silloin ja sama juttu. Miehen sisarukset juhlivat ilman aloittajaa ja hänen miestään. Jos koollekutsuja on miehesi sisarus, eikä vanhempi tai isovanhempi, katselkaa vain peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole mitenkään päin normaalia. Samoin nämä vastaukset, jankataan samaa asiaa, ihan kuin toisen ihmisen todella huono ja typerä käytös olisi sinun vikasi 😂
Ole onnellinen että sinun puolella on myös perhe👍 keskity heihin. Puhu lapselle serkuista, soittakaa sinne puolelle.
Unohda 2021 negatiiviset, huonokäytöksiset, sisäänpäinlämpiävät, selvästi teinin käytöksellä varustetut miehesi sukulaiset😘
Suhtaudu heihin kuten pikkuserkkuihin: ovat olemassa, pintapuolisen ystävällisesti, älä jaa tietoa, älä myöskään välitä. He tuossa menettävät. Tosi ystävä ei jätä noin pahaa oloa toiselle.
Tämä!
Mun lapsuudenperheelläni oli uudenvuodenperinne, jossa uusivuosi vietettiin vuosittain äidin siskon perheen kanssa, vuorotellen kummankin perheen kotona. Eli uutenavuotena näimme nimenomaan näitä sukulaisia, eikä ketään muuta koskaan kutsuttu.
Ei tässä mistään tällaisesta skenaariosta ole kyse miehesi veljien kesken?
Lähetätkö itse uuden vuoden toivotukset.
Minun omat sisarukset käyvät keskenään milloin missäkin. Juhlivat keskenään. Kutsun heitä välillä mökilleni grillaamaan, vastakutsua ei tule mutta en viitsi välittää. Olen nuorin ja poliittisesti vastapuolta.
Olen aika yksinäinenkin kun erosin mistä nämä ovat tyytyväisiä, kun mies oli niin olevinaan..suku on pahin, jos ei oma niin toisen. Viisainta olla tuhlaamatta energiaa miettimällä toisten käytöstä, vain omaan voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Amen!
🙏🙏🙏
Vierailija kirjoitti:
Millälailla huono ja typerä käytös? Eikö se kerro sinusta vain aloittajasta, jos häntä ei kutsuta mukaan? Tai hänen miehestään? Miksi se näistä toisista kertoisi? Sinustako ihmisillä ei ole oikeutta valita seuraansa? Siis oikeasti? En osaa kuvitella, että kyse olisi huonosta käytöksestä!! Eli myönnät, että ap ja miehensä eivät miellytä muita, mutta olet silti sitä mieltä, että heidät olisi kutsuttava tapojen vuoksi? Oletko TODELLA sitä mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Minun omat sisarukset käyvät keskenään milloin missäkin. Juhlivat keskenään. Kutsun heitä välillä mökilleni grillaamaan, vastakutsua ei tule mutta en viitsi välittää. Olen nuorin ja poliittisesti vastapuolta.
Olen aika yksinäinenkin kun erosin mistä nämä ovat tyytyväisiä, kun mies oli niin olevinaan..suku on pahin, jos ei oma niin toisen. Viisainta olla tuhlaamatta energiaa miettimällä toisten käytöstä, vain omaan voi vaikuttaa.
Voimia myös sulle, todella typerää ja lapsellista kiusaamista, kuten myös APn lapsen tasolle jääneiltä sukulaisilta ❤️❤️
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Aloittajalla on täysin sairas suhtautuminen asiaan. Kukaan normaali, jonka syytä tilanne EI OLISI, ei suhtautuisi asiaan noin, että kiukuttelee siitä, että ei ole toisille mieluisaa seuraa. Ihminen joko miettii, missä mättää tai jos ei missään, niin osaa sopetua asiaan. Mitään syytä syyttää ketään ei ole.
Mä en edes ymmärrä, että mitä viihtymistä ap-pariskunnalla edes olisi mukana, jos tilanne on kerran tämä!?
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä soitit kaikille miehen sukulaisille videopuhelun, mutta kukaan ei toivottanut hyvää uutta vuotta? Katsos kun sinä voit ihan itse soitella ja toivotella, oletettavasti miehen täti odottaa miehesi yhteydenottoa. Teillä on pieni lapsi ja äidit on kärkkäitä karjumaan, että tänne ei soitella, väärä aika, vauva heräsi.
Olisi kamalaa, jos suvussa yksi olettaa olevansa se osapuoli, johon muut ottavat aina yhteyttä.
"Oletettavasti miehen täti odottaa miehesi yhteydenottoa". No silloinhan ap:n ei tarvitse puuttua asiaan. AP:n mies voi toivotella sukulaisilleen hyvää uutta vuotta ja olla aloitteelinen. AP ei tarvitse miehensä sukulaisille soitella videopuheluja. Riittää, että kukin hoitaa oman sukunsa, eikä niin , että toinen(yleensä tietenkin nainen) hoitaa kummankin suvun. Jos miestä ei kiinnosta, silloin ei ap kannata ihmetellä, miksei miehen suku pidä yhteyttä, kun ei kerran mies itsekään pidä.
Tuo kommentin loppu on ruma. Miksi aina täytyy syyllistää äitejä joka ikisesta mahdollisesta asiasta? Jos miehen suku ei pidä yhteyttä, sekin on perheen äidin/naisen vika.
Ei ole koskaan käynyt edes mielessä että tästäkin asiasta voisi loukkaantua jopa alkaa itkemään. Eipä tullut perheeltä ja suvulta eilen yhtään viestiä enkä minäkään ottanut yhteyttä. Aivan hyvissä väleissä ollaan silti kaikki ja tässä viikon sisällä ajattelin käydä vanhempia moikkaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko perhe aina toiminut noin? Siis tyyliin miehesi sinkkuaikoina? Kuuluuko perhekulttuuriin?
Tuntuu, että veljien vaimot näin toimivat tai päättävät asioista, miehiä ei vain kiinnosta kuin itsensä. Jos vaimo on fiksu, kutsuu hän kaikki, huomioi kaikki, edes sillä yhdellä ystävällisellä viestillä.
Mitä tai minkälaista perhe ”kulttuuria” on jättää yksi perhe aina ulkopuolelle?
Miksi ihmeessä aina oletetaan, että niiden vaimojen pitäisi hoitaa yhteydenpito joka suuntaan, eivätköhän he ole yhteydessä ensisijaisesti omaan sukuunsa? Miksi ne veljet eivät voi itse hoitaa yhteydenpitoa omaan sukuunsa? Tuskin ne veljet on mitään perässävedettäviä reppanoita, jotka eivät osaa ottaa puhelinta käteensä, tai niin tossun alla että vaimot sanelevat kenen kanssa saa tai pitää olla yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amen!
🙏🙏🙏
Ihanasti itse komppaat kommenttejasi. :)
Sen huomaa hymiöiden keskiesiintyvyyden laskemalla. :)
Näille on yleensä syy miksi yhtä ei kutsuta suku-/perhetapahtumiin. Ja se syy löytyy historiasta ja tämän henkilön aikaisemmasta käytöksestä joka jätetään kutsumatta. Siis jos kyseessä on se että useampi ihminen välttelee yhtä sukulaista.
Mikä nyt sitten on syynä juuri ap:n miehen perheen tapauksessa on vaikea sanoa mutta miehesi on ap luultavasti ollut ”ei niin mukava nuorena” veljelleen ja hänen seuraansa ei siksi mitenkään erityisesti toivota. Kyse voi olla ihan käytöksestä mutta myös esim. rahan varastamisesta veljiltä, seurustelusuhteen pilaamisesta (iskenyt nuorena veljen tyttöystävän) tai ihan mitä vaan.
Harvassa perheessä kuitenkaan jätetään yhtä suvun ulkopuolelle täysin ilman syytä. Miehesi ei tietenkään halua mitään syytä sinulle ap kertoa mutta sellainen kyllä löytyy mitä luultavimmin.
Ps. Nyt nainen heti lopetat tämän asian itkemisen lapsesi edessä ja kasvat aikuiseksi.
Jos veljet eivät pidä miehestäsi? Mikä oikeus sinulla on sanella muille, keiden seurassa heidän on elettävä? Jos kutsuja ei ole mummi tai heidän äitinsä, niin silloin olisi törkeän epäkohteliasta änkeä mukaan vain, koska muutkin tapaavat. He saavat tavata ihan ketä heitä huvittaa, ja jos miehesi seura ei nappaa, niin en tajua, miksi haluaisitte olla mukana? Olet joku rasittava ihmistyyppi, ja siksi teitä ei haluta mukaan?