Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen perheestä ei koskaan kukaan toivota ”hyvää uutta vuotta”

Vierailija
01.01.2021 |

Miehellä on veljiä, jotka viettävät uutta vuotta aina yhdessä. Meitä ei koskaan kutsuta mukaan. Meillä on pieni lapsi, eikä nämä isovanhemmat/tädit/sedät/serkut koskaan kutsu kaikkia lapsia yhtä aikaa, eivätkä edes lähetä tekstiviestiä ”hyvää uutta vuotta pienelle / perheellenne”

Joulun aikaan vain minun perheeni muisti meitä. Eilen tuli ystäviltä, ja vain minun perheeltä videopuhelua, kuvaviestejä, jonkinlaista toisista välittämistä. Oikeasti tekisi mieli itkeä, niin paha olo tuollaisesta käytöksestä tulee. Juhlivat keskenään... Aikuisia kiusaajia. Eihän muut voi heitä muuttaa.

Itselleni outo ajatus, että juhlapyhinä en edes viestillä muistaisi perhettä, ystäviä, yksin olevia. Yli pääsee, kun ajattelee että huonoa käytöstä, johon itse ei voi vaikuttaa.

Onneksi meillä on useita ystäväperheitä ja pariskuntia, sellaisia jotka eivät jätä ulkopuolelle, kutsuvat, ja lähettävät edes sen viestin juhlapyhinä.

Outo perhe kertakaikkiaan... Olen yrittänyt pitää yhteyttä, mutta nyt teen uuden vuoden lupauksen, että en enää yksin yritä.

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaisi olla fiksu ja hallita hyvät käytöstavat, kuinka suurelle piirille pitäisi lähettää, hyvän uuden vuoden toivotukset, ettei olisi empatiakyvytön?

Ja miksi ihmeessä ap. ei tätä itse tarvitse tehdä? On vain loukkasntunut, kun muut eivät sitä tee. Kenen tehtävä se etiketin mukaan sitten on?

Ja pitääkö se lähettää heti klo 24.00 jälkeen vai saako nukkua ja lähettää aamulla?

Tietty suvulle lähetetään, entä serkut, jos ei ole tavannut vuosiin. Tai naapurit, työkaverit jne.

Voi voi sentään, kun tällä nyt puolustellaan. Alkeelllisetkin käytöstavat puuttuu ja sen huomaa nylyään lapsistakin. Sellaiset lapset kuin vanhempansa. Yksinkertaisen tervehdyksen lähettäminen omille ja toisen sukulaisille on liikaa vaadittu ja muuten ollaan somessa 24/7.

Näinpä juuri😂 1-2 käytöstavatonta provoilijaa haukkui ensin apta ja nyt sitten esittää että yksinkertaisen viestin lähettäminen on niin ja näin vaikeaa. Someen toki päivitellään ihan syömisistä lähtien kaikki😂 Noloa tosiaan!

Miten somepäivitykset ja uudenvuodentoivotukset liittyvät toisiinsa? Eikös kyse ole täysin eri asioista?

Vierailija
122/134 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette miehesi kanssa epämiellyttäviä ihmisiä näiden toisten silmissä. 

Ei siinä sen kummempia tarvitse, eikä teidän ole syytä pitää sen ihmeempiä yhteyksiä.

Ihmeellistä kitinää ja piipitystä idioottimaisesta syystä.

Pitäisiköhän minunkin pahastua kun en saanut yhtään joulun enkä uuden vuoden toivotusta? 

No en kyllä lähettänytkään; siltikään en ihmettele sukulaisiani ja suunnittele kostoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaisi olla fiksu ja hallita hyvät käytöstavat, kuinka suurelle piirille pitäisi lähettää, hyvän uuden vuoden toivotukset, ettei olisi empatiakyvytön?

Ja miksi ihmeessä ap. ei tätä itse tarvitse tehdä? On vain loukkasntunut, kun muut eivät sitä tee. Kenen tehtävä se etiketin mukaan sitten on?

Ja pitääkö se lähettää heti klo 24.00 jälkeen vai saako nukkua ja lähettää aamulla?

Tietty suvulle lähetetään, entä serkut, jos ei ole tavannut vuosiin. Tai naapurit, työkaverit jne.

Oletpa yksinkertainen, jos et ilman apua tiedä. Eikö sinulle kotona lapsena opetettu?

Olen sitten yksinkertainen ihminen. Lähetän uuden vuoden toivotukset joko joulutervehdyksen tai joulukortin yhteydessä jo ennen joulua.

Ja jos tavataan tai ollaan muutoin yhteydessä, toivotan hyvää uutta vuotta, mutta yksinkertaisena ihmisenä, ei ole tullut mieleen lähettää vielä uudestaan uuden vuoden toivotuskortteja tai viestejä.

Ehkä tässä suhteessa kotikasvatukseni on jäänyt vajaaksi, kun lapsuudenkodissakin toimittiin näin, tosin silloin oli vain lankapuhelin ja vanhemmilla iso suku ja ystäväpiiri.

Luulen, et olet harvinaisuus jos sinun piireissä ei ole tapana lähettää lähipiirille (omat sisarukset) viestejä uutena vuotena tai jouluna.

Nykyään monilla on omia whatsapp ryhmiäkin missä ollaan eri kokoonpanoilla ja sielläkin toivotellaan juhlatoivotuksia. Etkö tosiaan tällaista kulttuuria tiedä?

Ohis

Kylläpä on tyhmää jossain Whatsapissa toivottaa hyvää joulua tai uutta vuotta! En tajua. Jos ette lähetä perinteisiä joulutervehdyksiä kortteineen, niin kuvitteletteko te, että Whatsapissa esim. meikäläinen kaipaisi kenenkään toivotuksia! En kaipaa!

Ja siis en pahastu, vaikka joku ei lähettäisi toivotusta kortillakaan, jouluni, elämäni eikä uusi vuoteni ei ole kiinni siitä, ajatteleeko joku sellaista mulle toivottaa! Toivottaminen on minusta täysin turha asia! Jos jotakuta toivottajaa se ilahduttaa, sen kun, mutta kuvitteletteko te, että minä niitä kaipaisin!? En kaipaa, minusta jos ei voi olla ysytävä muuten, toivotuksilla ei tee mitään. Ja jos taas on ystävä muutenkin ja hänestä välittää, oma joulu ei siitä muutu, mitä toinen toivottaa! Mulla on silti aina hyvä joulu ja oliko tämä vuosi 2020:kaan nyt kellään toivotuksia saaneilla niin hyvä!? Ei ollut, monilla. Mulla oli, eikä toivotuksilla ollut asiassa merkitystä.

Vierailija
124/134 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on myös useampi raavas työkykyinen veli ja isä eläkkeellä (hyväkuntoinen). Ketään näistä miehistä ei ole näkynyt rakennuksellamme auttamassa. Ei edes yhtä päivää. Ei edes katsomassa, miten homma edistyy.

Sanomattakin on selvää kun paikka valmistuu, ei heitä perheineen kyllä kyläänkään kutsuta. Sanotaan heille että kutsutaanpas ensin 10 lähintä ystäväämme, jotka auttoivat ja myötäelivät raskaassa rakennusvaiheessa.

=====

En tarkoituksella pyytänyt veljeäni ja hänen kahta rotevaa poikaansa remonttiavuksi. Palkkasin mielummin remonttireiskan. Veli tuli sitten perheensä kanssa tupareihin.

Bisnes erikseen ja ystävät/sukulaiset erikseen.

Näin tekevät normaalit ihmiset, mutta tuo sairas kirjoittaja on uskoainen ja he koittavat aina käyttää hyväkseen ihmisiä, jotka eivät voineet valita heitä läheisikseen.

Vierailija
125/134 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on myös useampi raavas työkykyinen veli ja isä eläkkeellä (hyväkuntoinen). Ketään näistä miehistä ei ole näkynyt rakennuksellamme auttamassa. Ei edes yhtä päivää. Ei edes katsomassa, miten homma edistyy.

Sanomattakin on selvää kun paikka valmistuu, ei heitä perheineen kyllä kyläänkään kutsuta. Sanotaan heille että kutsutaanpas ensin 10 lähintä ystäväämme, jotka auttoivat ja myötäelivät raskaassa rakennusvaiheessa.

=====

En tarkoituksella pyytänyt veljeäni ja hänen kahta rotevaa poikaansa remonttiavuksi. Palkkasin mielummin remonttireiskan. Veli tuli sitten perheensä kanssa tupareihin.

Voi hyvänen aika, toki meilläkin nyt urakoitsija siellä on😂

Kuuluu näihin tässä ketjussa penäyttyihin käytöstapoihin tarjota apuaan läheiselle

Entäs jos he eivät koskaan rakenna taloa. Miten maksat saamasi avun takaisin? Mitäpä, jos he eivät kaipaa sinulta mitään? Miten maksat saamasi avun takaisin? Itse en kuuna kullan päivänä kaipaisi minkäänlaista apua toisilta. Tai jos kaipaan, haluan, että saan sitä siksi, että toiset HALUAVAT, TUNTEVAT SIIS HALUA antaa sitä ja auttaa, ei MISSÄÄN NIMESSÄ siksi, että heidän pitää.

Sinunlaisesi ihmiset ovat oksettavia p*rseenreikiä, jotka KEHTAAVATKIN suuttua sellaisille läheisilleen, jotka eivät koe velvollisuutta AUTTAA TEITÄ! Kenelläkään sukulaisellanne ei saisi olla sellaista velvollisuutta! Se on avutonta! Ettekö selviä omista asioistanne itse?!

Vierailija
126/134 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

=====

Kuuluu näihin tässä ketjussa penäyttyihin käytöstapoihin tarjota apuaan läheiselle

No höpsis! Tämän päivän juttu on, et eihän naisten tarvi auttaa missään jos ei halua. Mitään ylimääräistä ei pidä koskaan tehdä kenenkään eteen.

Mitäs apua sinä olet tarjonnut veljillesi? Oletko paljonkin remonteissa ollut apuna?

Niin, ja vaikka olisikin ollut apuna, niin mitä sitten? Mä esim. EN HALUA, että minua autetaan velvollisuudentunnosta. En halua. En halua tuottaa kenellekään negatiivisia tunteita, että v i t t u kun pitää sitäkin lähteä auttamaan omalla elämälläni. Mun elämäni on kaunis, iloinen asia, eikä sellainen, mistä kenelläkään on oikeus ajatella, että s**tana kun pitää sitäkin pässiä auttaa, vaikka ois omakin elämä tässä elettävänä.

Täysin toinen asia on se, jos joku HALUAA auttaa. Auttakoot vaan. Mutta turha itkeä, jos kuvitteli ostavansa sillä vastavuoroisuutta. Sitä ei tipu. Mä autan takaisin VAIN jos MÄ haluan. Eli parasta ollanice to me, jos haluaa, että mä haluan auttaa takaisin...

Vierailija
127/134 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallikissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

=====

No höpsis! Tämän päivän juttu on, et eihän naisten tarvi auttaa missään jos ei halua. Mitään ylimääräistä ei pidä koskaan tehdä kenenkään eteen.

Mitäs apua sinä olet tarjonnut veljillesi? Oletko paljonkin remonteissa ollut apuna?

Niin, ja vaikka olisikin ollut apuna, niin mitä sitten? Mä esim. EN HALUA, että minua autetaan velvollisuudentunnosta. En halua. En halua tuottaa kenellekään negatiivisia tunteita, että v i t t u kun pitää sitäkin lähteä auttamaan omalla elämälläni. Mun elämäni on kaunis, iloinen asia, eikä sellainen, mistä kenelläkään on oikeus ajatella, että s**tana kun pitää sitäkin pässiä auttaa, vaikka ois omakin elämä tässä elettävänä.

Täysin toinen asia on se, jos joku HALUAA auttaa. Auttakoot vaan. Mutta turha itkeä, jos kuvitteli ostavansa sillä vastavuoroisuutta. Sitä ei tipu. Mä autan takaisin VAIN jos MÄ haluan. Eli parasta ollanice to me, jos haluaa, että mä haluan auttaa takaisin...

Ja sitten, on tyhmää, kun jotkut ihmiset eivät auta siksi, että haluavat tehdä hyvää ilman vastapalkintoa (mikä ei itseasiassa ole auttamista vaan velvollisuuden auttaa itseä muille luomista), vaan tosiaan saadakseen oikeuden vaatia itselleen apua, niin he suuttuvat MINULLE, kun en auta heitä, vaikka siis ei mulla sellaista velvollisuutta ole, enkä mä edes HALUA, että kukaan auttaa minua, jos palkintona siitä ei ole vain hyvä mieli hänelle.

En siis koskaan ole luvannut auttaa takaisin ja silti joku voi suuttua, kun itse auttoi, mutta hän ei saa siitä mitään! Ihan outoa. Kantsis sellaisen ihmisen lopettaa se turha auttaminen ja ostaa vain palvelunsa, joita tarvitsee.

TAI jos niin h*lvetisti haluaa elää muiden varassa, niin olepa vähän mukavampi toisille, niin että sinusta pidetään ja toisille tulisi HYVÄ MIELI siitä, että saavat auttaa sinua. Typeriä mulkeroita tai tylssää seuraa olevia ei auteta, vaikka kuinka itse auttelisivat. Heistä vain otetaan hyöty irti.

Vierailija
128/134 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

=====

Ja sitten, on tyhmää, kun jotkut ihmiset eivät auta siksi, että haluavat tehdä hyvää ilman vastapalkintoa (mikä ei itseasiassa ole auttamista vaan velvollisuuden auttaa itseä muille luomista), vaan tosiaan saadakseen oikeuden vaatia itselleen apua, niin he suuttuvat MINULLE, kun en auta heitä, vaikka siis ei mulla sellaista velvollisuutta ole, enkä mä edes HALUA, että kukaan auttaa minua, jos palkintona siitä ei ole vain hyvä mieli hänelle.

En siis koskaan ole luvannut auttaa takaisin ja silti joku voi suuttua, kun itse auttoi, mutta hän ei saa siitä mitään! Ihan outoa. Kantsis sellaisen ihmisen lopettaa se turha auttaminen ja ostaa vain palvelunsa, joita tarvitsee.

TAI jos niin h*lvetisti haluaa elää muiden varassa, niin olepa vähän mukavampi toisille, niin että sinusta pidetään ja toisille tulisi HYVÄ MIELI siitä, että saavat auttaa sinua. Typeriä mulkeroita tai tylssää seuraa olevia ei auteta, vaikka kuinka itse auttelisivat. Heistä vain otetaan hyöty irti.

Ja sitten tällaiset esim. tylsät ihmiset itkevät palstalla, että vei sitä ja sitäkin kauppaan niin ja niin monta kertaa autolla, eikä se koskaan auta minua! Niin? Hänhän sitä apua tarvitsi, miksi se, että halusit auttaa tarkoittaisi, että HÄN PITÄISI SINUSTA niin paljon, että kaipaa elämäänsä, ja haluaa auttaa? Ei välttämättä tarkoita sitä YHTÄÄN. Typerää tietenkin käyttää tylsän ihmisen auttamista pelkästään hyväkseen, mutta siis aina ihmettelen, että miksi nämä tylsät ihmiset eivät itse hanki sitä, mitä tarvitsevat? Ovatko niin köyhiä, ettei ole varaa maksaa palvelusta?

Vierailija
129/134 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen ennemmin niinkin, että jos joku haluaa auttaa minua, hän haluaa olla ystäväni ja pitää minusta, vaikka ei se välttämättä niinkään mene. Auttaja saattaa haluta vain hyvän mielen ITSELLEEN, ei välttämättä ajattele niinkään minua. Sekin on tavallaan vähän kävä kokemus, mutta toki täysin oikeutettu sille auttajalle. Saahan hän olla avuksi, vaikka ei mietikään siinä edes niin paljon minua, vaan itseään.

Siihen nähden olen ollut loukkaantunut, kun joku onkin auttanut siksi, että saisi minulta apua takaisin, eikä ollakseen ystäväni.

Nythän joku voi sanoa, että siitähän se ystävyys sitten syntyykin, mutta minä olen eri mieltä. Auttamiseen perustuva ihmissuhde ei ole välttämättä ystävyyttä, se voi olla sitä, mutta ei auttaminen ystävyyttä tee. Auttaminenhan voi olla siinä suurempi tarve, kuin lojaalius toista kohtaan, eli aito ystävyys.

Itselleni tulee paha olo, jos autan jotakuta, josta tulee sellaiset vibat, että hän ajattelee minun tekevän sen siksi, että haluan olla hänen ystävänsä. Jos siis en koe itse niin, enkä ole myöskään kaipaamassa apua häneltä itselleni. Jos siis autan vain siksi, että olen iloinen voidessani olla avuksi ja saan itse pelkästä auttamisesta sen, mitä kaipaan.

Koska olen itse ollut hyvin surullinen, jos joku, joka on auttanut minua ei olekaan tehnyt sitä ystävyysmielessä vaan jostain syystä vain itselleen. Ja olen sellaisen ihmisen menettänyt. Se sattuu ja on kivuliasta. Menettää joku, joka oli ihana itseä kohtaan.

Mutta sellaista se elämä toisinaan on.

Vierailija
130/134 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun antaa, niin saa...ei todellakaan pidä paikkaansa. Olen yksineläjä ja vietin joulun ja uuden vuoden yksin. Lähetin sisaruksilleni joulukortit, heiltä en saanut minkäänlaista toivotusta, ei jouluna eikä uutena vuotena. Liekö syy ollut, etten täksi jouluksi lähettänyt heidän lapsilleen, mukana pikkulahjat myös vanhemmille, joululahjapakettia. Tätä ennen olen paketit laittanut joka joulu 15 vuoden ajan - itse en koskaan ole saanut mitään, mutta aina joku nootti kuitenkin on tullut. Lahjani ovat olleet toivottuja, olen etukäteen selvittänyt mitä haluaisivat - ei siis mitään halpaa rihkamaa. Nyt olen ollut lomautettuna ja tiukan rahatilanteen takia en lähettänyt mitään.

Oho, menipäs pahasti ohi aiheen...onneksi on ystävät ja työtoverit! Hyvää Uutta Vuotta ap:lle ja muille!

Vierailija
131/134 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

” Joulun aikaan vain minun perheeni muisti meitä. Eilen tuli ystäviltä, ja vain minun perheeltä videopuhelua, kuvaviestejä, jonkinlaista toisista välittämistä .”

Minkähän takia ap on noin kipeä saamaan toisilta välittämistä joidenkin viestien muodossa? Tajuatko ap, että sellainen viestien lähettäminen EI OLE OSOITUS VÄLITTÄMISESTÄ?

Itse olen lähettänyt kymmeniä toivotuksia kortteina ja varmaan tekstareinakin vain, ettei juuri joku tasoisesi kakkapää suutu, en osoituksena välittämisestä.

Sinulla on täysin vääristynyt kuva välittämisestä, mitä joku viesti sinua lämmittää? Mitä se yksi viesti oikeasti tekee? Jos joku ei SEN ENEMPÄÄ viitsi sinua kohtaan tehdä, niin eipä se viestikään mitään merkitse, että olisit hänelle tärkeä tai mitään. Se, millä välitetään ovat teot ja suhtautuminen MUULLOIN, ei joku yksi viesti.

Itse en kaipaa viestejä, minusta ne eivät ole osoitus YHTÄÄN MISTÄÄN.

Se että laittaa viestejä ei kerro muistamisesta, se kertoo velvollisuuksien täyttämisestä. Ei muistamisesta. Eikä välittämisestä.

Vierailija
132/134 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun antaa, niin saa...ei todellakaan pidä paikkaansa. Olen yksineläjä ja vietin joulun ja uuden vuoden yksin. Lähetin sisaruksilleni joulukortit, heiltä en saanut minkäänlaista toivotusta, ei jouluna eikä uutena vuotena. Liekö syy ollut, etten täksi jouluksi lähettänyt heidän lapsilleen, mukana pikkulahjat myös vanhemmille, joululahjapakettia. Tätä ennen olen paketit laittanut joka joulu 15 vuoden ajan - itse en koskaan ole saanut mitään, mutta aina joku nootti kuitenkin on tullut. Lahjani ovat olleet toivottuja, olen etukäteen selvittänyt mitä haluaisivat - ei siis mitään halpaa rihkamaa. Nyt olen ollut lomautettuna ja tiukan rahatilanteen takia en lähettänyt mitään.

Oho, menipäs pahasti ohi aiheen...onneksi on ystävät ja työtoverit! Hyvää Uutta Vuotta ap:lle ja muille!

Vaikutat todella katkeralta. Se lienee isompi syy siihen, että sinut halutaan feidata elämästä, kuin se, annoitko lahjoja, vaiko et. Kannattaisi sinunkin hankkia OMIA läheisiä, kuten sisaruksesi ovat miehet ja lapsia hankkimalla tehneet, ettei tarvitse katkerana vain toisia lahjoa.

Vai oletko lesbo? Nainenhan sopii omaiseksi hyvin myös.

Vierailija
133/134 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös täysin mahdollista, että sisaruksesi ovat ajatelleet sinun muistaneen heitä vain koska sinä haluat täyttää velvollisuuksiasi, eivät he ilmeisesti ole kokeneet sinun välitämisen takia lahjoja antaneen. Kuten ei minustakaan vaikuta siltä. Olet vain täyttänyt velvollisuutesi, on vain tervettä, että toiset eivät kiittele sellaisesta.iloista antaja Jumala rakastaa!

Vierailija
134/134 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun antaa niin saa tarkoittaa useimmiten sitä, että sen antamisen pitäisi olla itselle se, mitä siitä saa. Tuo on typerä sanonta, sehän ei tosiaan pidä paikkaansa. Ennemmin sen pitäisi olla, että ”Kun antaa vaikkei halua saadakaan, on jo antaessa hyvä olla”. Ei sen kummempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän