Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toinen lapsi päiväkodissa, äiti toisen kanssa puistossa

Vierailija
06.06.2014 |

Jep, jep..

etkö jaksa tai kykene olemaan molempien kanssa yhtäaikaa puistossa?

3v lapsi päiväkodissa kesäaikanakin ja olet toisen kanssa puistossa.

etkö häpeä??

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:16"]

En tiedä mikä päiväkodista tekee lapsen kehitykselle hyvän. Aika monenlaisissa tapauksissa lapselle suositellaan päiväkotia. Joissakin tapauksissa jopa painostetaan. Esim.maahanmuuttajien lapset painostetaan päiväkotiin kieltä oppimaan. Myös pienellä ikäerolla olevat lapset joista vanhempi oireilee jotenkin, silloin painostetaan laittamaan lapsi päiväkotiin ensimmäisenä terapiamuotona. Yksinhuoltajille tarjotaan tukitoimena ensisijaisesti päiväkotia. Mitä teet, jos tunnet, että perhe tarvitsisi jotain apua eikä muuta saa kuin päiväkoti? En silti väitä etteikö joku laittaisi lasta sinne huvikseenkin.

[/quote]ihan huvikseen minä laitoin, olin työtön koska ainoa lapsi että oppii olemaan lasten kanssa, ryhmässä olemaan, saa leikkiä jne. Eikä ole kehitystä haitannut kun laitoin myöhemmin päiväkotiin yli 3,5 v. Päinvastoin, lapsella hyvä keskittymiskyky(luin paljon satuja sun muuta) ei ole ollut koulussa häirikkö, osannut myös viitata ja istua paikallaan. Toki pitkästyi välillä peruskoulussa kun menivät liian hitaasti.

Vierailija
62/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subjektiivinen päivähoito-oikeus on järkyttävää verovarojen tuhlausta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:20"]

Ei taas näitä! Mitä se ap:lle tai kellekään kuuluu.

[/quote]

Ai se, että jotkut luulevat sen olevan ok viedä "normaalitilanteessa" esikoinen päiväkotiin ja jäädä vauvan kanssa kotiin? No ainakin se kuuluu sille esikoiselle. Ja mielestäni on tärkeä puhua aiheesta, jotta edes joku ajattelematon äiti saataisi huomioimaan omat lapsensa! Aina tietysti löytyy paatuneita ihmisiä, joita ei lasten (omien tai yleisellä tasolla) hyvinvointi kiinnosta.

[/quote]tämä dorka äiti taas vei lapsensa päiväkotiin ja oli työtön. Sentään jaksoin odottaa 3,8 v ennenkuin vein.

Vierailija
64/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:16"]

No eikös se ole sen oma asia siinä tapauksessa, jos maksaa itse päiväkodille?

[/quote]Olishan se silloin, jos päiväkotimaksut perustuis todellisiin kustannuksiin.

Vierailija
65/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä jonkun lapset tehneet itsemurhan eskari-ikäisenä??

Vierailija
66/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:56"]Onko hyväksyttäviä syitä mm.

- äidin vakava uupuminen

- lapsen puheenviivästymä (suositeltu puheterapiasta päiväkotia)

- jos päiväkoti on osa-aikaista esim. kaksi päivää viikossa

- jos äiti maksaa päiväkodista (esim. hyvin tienaava mies -> päiväkotipaikasta maksavat ihan hyvin)

Onko nämä lieventäviä asianhaaroja vai aina tuomittavaa?

[/quote]

Meillä näin: eskoisella vaikea puheen tuottamisen vaikeus. Hän on 3- vuotias ja sanoja alle 20. (Diagnoosi vielä kesken) Ymmärtää onneksi kuitenkin puhetta hyvin. Yrittää kovasti puhua, minulla tulee päivittäin itku kun en ymmärrä jotain mitä pieni mies yrittää minulle kertoa. Käy puheterapiassa ja tarhassa osa-aikaisesti. Sekä tarhassa että terapiassa ollaan sitä mieltä että tarha on erittäin tärkeää puheenkehityksen kannalta. Maksamme tarhapaikasta korkeinta maksua, vaikka ei tarvitsisi. Olen kotona 3kk vauvan kanssa.

Kun käyn vauvan kanssa lenkillä minuakin varmaan katsotaan pahalla.

[/quote]

Olen ollut samassa tilanteessa mutta kertonut tutuille ja asiasta kysyville että vanhempi lapsi on kuntoutuksen takia päiväkodissa. Oli tosin vain puolipäiväisenä, koska lääkärin mielestä se oli riittävä. Nyt on hyvän treenaamisen ja puheterapian ja päiväkodin apujen ansiosta aloittanut koulun normaalissa koululuokassa ja puheen suhteen oman ikötason alarajoilla. Tulee siis maksamaan aikoinaan takaisin yhteiskunnalle tämän veroina kunhan pääsee myöhemmin työelämään :)

[/quote]hienosti tehty

Vierailija
67/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen aidosti (ketään/miyään tuomitsematta) , miten vanhemmat perustelevat lapselleen että" sä menet Maija-Pertti tänään päiväkotiin me jäädään Ira-Ilarin kanssa kotiin.".

En siis pahalla, mutta kyllähän se lapsi tajuaa että toinen viettää aikaa äidin (yleensä äidin) kanssa kotona.

Itse mietin kuinka kamalaa olisi omalla kohdalla jos esim puoliso toiai kotiin naisen jolle " molemmat olette yhtä rakkaita". Naisesta nro.2 huolehdittaisiin, esiteltäisiin sukulaisisille. Aamulla lähtisin töihin ku mies jäisi viettämään aikaa ks naisen kanssa kun se valvottaa ja väsyttää niin kovin...

Oikeita syitä on tiedän sen (! ) mutta...

Vierailija
68/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:42"]

Subjektiivinen päivähoito-oikeus on järkyttävää verovarojen tuhlausta!

[/quote]täällä äiti joka käytti väärin subjekti hoitoa (tahallaan) ja vei lapsen päiväkotiin ja oli työtön. Että sellainen laiskimus täällä. Tosin lapsi oli jo lähes 4 vee.

Vierailija
69/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:44"]Onko täällä jonkun lapset tehneet itsemurhan eskari-ikäisenä??

[/quote]

Sellaisen kuvan sai kirjoituksesta, mutta saattoi myös olla ettei oikeinkirjoitus ole hallussa?

Vierailija
70/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheenviivästymä on melko yleistä ja täysin kotona hoidetuille lapsille siihen suositellaan ainakin osapäiväistä päiväkotia, esim. 5 tuntia päivässä, kolmena päivänä viikossa. Moni lapsi on siis tuosta syystä päivähoidossa, vaikka äiti kotona. Lisäksi on liuta muita syitä, jolloin lapsen kannattaa käydä päiväkodissa juuri edes muutamana päivänä viikosta, vaikka äiti on kotona. Johan niitä on täällä lueteltu. Vaikka lapsi saattaa näyttää terveeltä päälle päin, ei ulkopuolinen voi tietää millaista kuntouttavaa terapiaa lapsi tarvitsee ja on siksi päiväkodissa. Lisäksi kukaan ei voi tietää, onko perheessä vakavia sairauksia ja sen seurauksena henkistä uupumista ja tiukoilla oloa ja täten osapäiväinen päiväkoti toimii ikäänkuin turvaverkkona, edes pienenä apuna. Tämä voi olla täysin riittävä apu ja tuki vaikeaan elämänvaiheeseen, ikään kuin ennaltaehkäistään vakavampia ongelmia, jotka voisivat syntyä, mikäli perheet jätettäisiin selviämään yksinään. Eli et voi tuomita vieraita perheitä, koska et voi tietää todellisia syitä sille, miksi lapsi on oikeasti päivähoidossa. Et näe kaikkea, et tiedä kaikkea, et voi syyttää.

Vierailija
71/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä jaksat tätä asiaa taas nostella.

Vierailija
72/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kunnassa lapselle oli sen verran vaikea saada kunnallista päivähoitopaikkaa muusta kuin kammottavasta home/mamupäiväkodista, että en todellakaan irtisanoisi sitä ylimääräisen puolen vuoden odottelun jälkeen saatua asiallista päivähoitopaikkaa, vaikka kuinka joutuisin mammalomalle pienemmän kanssa. Näin se vaan menee.

Tuli muuten silloin aikoinaan yrittäjälle todella kalliiksi tuo puolen vuoden pelleily. Yksityiseltä kun ei löytynyt muuta kuin paikka naapurikunnasta 20 kilometrin päästä, joka suostui hoitamaan lasta vain klo 8-16.  Jos siitä kokemuksesta ottaisi uusinnan, voisi suoraan laittaa lapun firman luukulle ja siirtyä toimeentulotuen hakijoiden kasvavaan joukkoon.

Pitää miettiä, mitkä ovat realiteetit ja mikä on järkevintä. 

Vierailija
73/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno provo ap! Olet superäiti!!!!! Jatka vielä. Kysymys sinulle: miksi roikut netissä, netin keskustelupalstoilla ja merkkivaatekirppareilla etkä leiki oman lapsesi kanssa. Tuttuni, joilla monia lapsia, tekevät yhdessä lastensa kanssa. Eivät roiku netissä! Ei nääs ole aikaa. Sinulla näemmä on. Terv. Vela-kummitäti.

Vierailija
74/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:45"]

Minä ihmettelen aidosti (ketään/miyään tuomitsematta) , miten vanhemmat perustelevat lapselleen että" sä menet Maija-Pertti tänään päiväkotiin me jäädään Ira-Ilarin kanssa kotiin.".

En siis pahalla, mutta kyllähän se lapsi tajuaa että toinen viettää aikaa äidin (yleensä äidin) kanssa kotona.

Itse mietin kuinka kamalaa olisi omalla kohdalla jos esim puoliso toiai kotiin naisen jolle " molemmat olette yhtä rakkaita". Naisesta nro.2 huolehdittaisiin, esiteltäisiin sukulaisisille. Aamulla lähtisin töihin ku mies jäisi viettämään aikaa ks naisen kanssa kun se valvottaa ja väsyttää niin kovin...

[/quote]

juuri tämä minuakin eniten häiritsee. tässä ketjussakin koko ajan puhuttu

rahasta show what, se on vaan rahaa lapsen tunteisiin verrattuna. eikö 

kellekkään tule mieleen miltä siitä esikoisesta silloin tuntuu, vauva saa olla

äidin kanssa ja hänet viedään pois jaloista. anteeksi vaan mammat mut

näin se menee. lapsi aina rahaa tärkeämpi!

Vierailija
75/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa paska äiti.

Vierailija
76/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:13"]

Jep, jep..

etkö jaksa tai kykene olemaan molempien kanssa yhtäaikaa puistossa?

3v lapsi päiväkodissa kesäaikanakin ja olet toisen kanssa puistossa.

etkö häpeä??

[/quote]

Hoidan kaikkia neljää lastani kotona mutta ihmetyttää se että jos puututtaisiin siihen että kuka vaan voisi viedä lapsen tarhaan, oli syy mikä vaan- ja annettaisiin vain erityisillä luvilla lupa lapsien tarhapaikkaan kun äiti tai isä on kotona, niin mitä tälläinen muiden haukkuminen ja arvostelu sitten on?

Jos joku näkee perheelleen hyväksi sen että joku on tarhassa niin miksi se meitä muita liikuttaa? Mitä sinä saat siitä itsellesi tyydytystä että nostat itsesi muiden yläpuolelle ja solvaat muita.

Miten sosiaalisesti vammaisempaa käytöstä voi olla kuin tälläinen mässäily?

Jos sinä siinä istut ja halveksit muita ihmisiä niin miten kukaan koskaan kehtaisi viedä lastaan tarhaan vaikka olisi henkisesti ihan kuitti tai lapsen kehitys tarvitsisi kasvatusalan apua? Siitähän sinun pervo kiinnostus taas nousisi pintaan.

Olet oksettava.

Terkuin kotiäiti.

Vierailija
77/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:11"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä raha on minulle ainakin tärkeää. Lapsi kasvatetaan myös ymmärtämään raha-asioita ja järkevyyttä

Vierailija
78/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:11"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä lapset suuresti myös nauttii tarhasta! Kaikki tuntemani lastentarhan opettajat on hommanneet lapsia 3-4 vuoden ikäerolla ja isompi menee tarhaan ehkä vuotta ennenkö tullaan uudestaan raskaaksi ja sinne jää hoitoon vaikka vauva on äidin kanssa kotona.

Vierailija
79/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä päiväkodista maksetaan. Verorahoja menee turhempaakin kun päiväkoti maksuihin. Maahanmuuttajat ostaa uusia vaunuja verorahoillamme. Jos äidin jaksavuus kysymyksessä. Ei kaikilla isovanhempia. Niin kyllä sinne päikkäriin voi välillä viedä. Joka päivä en veisi itse.

Vierailija
80/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ymmärrän, jos lapsilla iso ikäero. Meillä ikäeroa miltein 5,5 vuotta ja esikoinen oli päivähoidossa äitiyslomani ajan. Aluksi oli kotona, mutta turhautui täysin. Kaikki ikätoverit hoidossa,ja kerhojen 2kertaa viikossa ei täyttänyt  tekemisen puutetta. Toivoi itse, että pääsisi tuttuun päiväkotiin, tuttujen ystävien kanssa takaisin touhuamaan, ja yksityisessä päiväkodissa oli tilaa. Näin mentiin puolivuotta oli pitkän kesäloman kotona ja eskarilaisena puolipäiväisenä.