Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toinen lapsi päiväkodissa, äiti toisen kanssa puistossa

Vierailija
06.06.2014 |

Jep, jep..

etkö jaksa tai kykene olemaan molempien kanssa yhtäaikaa puistossa?

3v lapsi päiväkodissa kesäaikanakin ja olet toisen kanssa puistossa.

etkö häpeä??

Kommentit (148)

Vierailija
81/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ymmärrän, jos lapsilla iso ikäero. Meillä ikäeroa miltein 5,5 vuotta ja esikoinen oli päivähoidossa äitiyslomani ajan. Aluksi oli kotona, mutta turhautui täysin. Kaikki ikätoverit hoidossa,ja kerhojen 2kertaa viikossa ei täyttänyt  tekemisen puutetta. Toivoi itse, että pääsisi tuttuun päiväkotiin, tuttujen ystävien kanssa takaisin touhuamaan, ja yksityisessä päiväkodissa oli tilaa. Näin mentiin puolivuotta oli pitkän kesäloman kotona ja eskarilaisena puolipäiväisenä. 

Vierailija
82/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä paljon äitejä joiden lapsella on puheenviivästymää tai muuten vain "pakko olla päiväkodissa kun joku on sitä mieltä"

Suoraan sanottuna olette vain niin saatanan kermaperseitä ja olette huomanneet miten paljon helpommalla pääsee kun saa toisen/toiset lapset viedä muiden hoidettavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:00"]Minulla on vanhempi lapsi päiväkodissa puheviiästymäm vuoksi ja nuoremman kanssa olen kotona. Tarhaan en olisi halunnut esikoista laittaa mutta se oli puheen kannalta paras vaihtoehto. Esikoinen viettää kyllä 2,5kk kesäloman.

[/quote]

Eikö teillä puhuta kotona?? Tai lueta lapselle? Eikö ole vuorovaikutusta? Voi kiesus, mitä sontaa jotkut täällä suoltaa. Toki sitten ymmärrän, että vaikka neuvolasta suositellaan päivähoitoa, jos huomataan jotain häikkää perheessä. Sosiaalitapauksiahan ne yleensä on, joille suositellaan päivähoitoa, vaikka vanhempi kotona....

[/quote]

Erilaiset kehitysviivästymät ovat yleinen syy päivähoidon suositteluun, ja näitä osuu kyllä ihan kaikenlaisiin perheisiin.

-lto

[/quote]

Jos lapsella on kehitysviivästymä, niin mikä tekee päivähoidosta paremman paikan kuin oma koti? Ellei sitten olen vanhempien resurssitkin hiukan rajoittuneet.

[/quote]

Olet oikeassa, meidän perheen resurssit ovat rajalliset. Loruttelu, laulaminen, lukeminen, leikkiminen, kielijumppa jne. eivät ole tuoneet pojallemme aktiviseen sanavarastoon kuin tuon vajaan 20 sanaa. Tarhassa hänelle opetetaan tukiviittomia. Itsekkin opin niitä pojaltani ja papunetistä. Se resurssi meiltä puuttuu: viittomakieli.

Vierailija
84/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

84=32

Vierailija
85/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:43"]Onpas täällä paljon äitejä joiden lapsella on puheenviivästymää tai muuten vain "pakko olla päiväkodissa kun joku on sitä mieltä"

Suoraan sanottuna olette vain niin saatanan kermaperseitä ja olette huomanneet miten paljon helpommalla pääsee kun saa toisen/toiset lapset viedä muiden hoidettavaksi.

[/quote] Kaikki on suhteellista:)

Vierailija
86/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheterapeutti antaa ne tukiviittomat ensin kotiin opittavaksi ja kodin kautta päiväkotiin

Vierailija
87/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:43"]Onpas täällä paljon äitejä joiden lapsella on puheenviivästymää tai muuten vain "pakko olla päiväkodissa kun joku on sitä mieltä"

[/quote]

No saa kai sitä lasta muutkin hoitaa kuin äiti tai isi? Päiväkodit ovat sitä varten, että niistä saa apua lapsen hoitoon. Vain suomessa äiti on paha, jos lapsi on päivähoidossa.

Mä käyn melkein joka päivä kaksivuotiaani kanssa puistoissa ja kaupungilla ostoksilla, kun kolmevuotiaani on paikallisessa pk:ssa 15h/viikossa. Tai nukun jopa päikkäreitä. Mut me asutaankin ulkomaillla, ja täällä kaikki 3-vuotta täyttäneet lapset saavat virikehoidon. Täällä se on lapsen oikeus, pahalla katsotaan niitä, jotka säilövät lapsiaan kotona. Itseasiassa kukaan ei tee niin. Ja tiedätkö, täällä kasvaa ihan täysjärkisiä ihmisiä, vaikka lapsia hoitaakin välillä joku muu kuin isä ja äiti. Ihmiset kasvavat ehkä jopa hieman rennommiksi ja avarakatseisemmiksi kuin Suomessa ;)

Vierailija
88/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuuttajuen lasten on tärkeää olla päivähoidossa oppimassa kieltä ja kulttuuria. Auttaa menestymiseen koulussa ja integroitumiseen.

Vierailija
89/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuuttajuen lasten on tärkeää olla päivähoidossa oppimassa kieltä ja kulttuuria. Auttaa menestymiseen koulussa ja integroitumiseen.

Vierailija
90/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:43"]Onpas täällä paljon äitejä joiden lapsella on puheenviivästymää tai muuten vain "pakko olla päiväkodissa kun joku on sitä mieltä"

[/quote]

No saa kai sitä lasta muutkin hoitaa kuin äiti tai isi? Päiväkodit ovat sitä varten, että niistä saa apua lapsen hoitoon. Vain suomessa äiti on paha, jos lapsi on päivähoidossa.

Mä käyn melkein joka päivä kaksivuotiaani kanssa puistoissa ja kaupungilla ostoksilla, kun kolmevuotiaani on paikallisessa pk:ssa 15h/viikossa. Tai nukun jopa päikkäreitä. Mut me asutaankin ulkomaillla, ja täällä kaikki 3-vuotta täyttäneet lapset saavat virikehoidon. Täällä se on lapsen oikeus, pahalla katsotaan niitä, jotka säilövät lapsiaan kotona. Itseasiassa kukaan ei tee niin. Ja tiedätkö, täällä kasvaa ihan täysjärkisiä ihmisiä, vaikka lapsia hoitaakin välillä joku muu kuin isä ja äiti. Ihmiset kasvavat ehkä jopa hieman rennommiksi ja avarakatseisemmiksi kuin Suomessa ;)

[/quote] Näin on. Kukin tyylillään.

Vierailija
91/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:49"]Puheterapeutti antaa ne tukiviittomat ensin kotiin opittavaksi ja kodin kautta päiväkotiin

[/quote]

Ja näin toimivat kaikki puheterapeutit, kaikkialla. Mitään muita käytäntöjä ei ole, eikä sallita.

Vierailija
92/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:58"]Maahanmuuttajuen lasten on tärkeää olla päivähoidossa oppimassa kieltä ja kulttuuria. Auttaa menestymiseen koulussa ja integroitumiseen.

[/quote]Niinpä tietysti. Maahanmuuttajilla etuja piisaa suomessa. Jos menis amerikkaan. Oiskohan siel yhtä lystiä:)

Vierailija
93/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:43"]Onpas täällä paljon äitejä joiden lapsella on puheenviivästymää tai muuten vain "pakko olla päiväkodissa kun joku on sitä mieltä"

[/quote]

[/quote]

Voi kun ihkua.

Vierailija
94/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:00"]Minulla on vanhempi lapsi päiväkodissa puheviiästymäm vuoksi ja nuoremman kanssa olen kotona. Tarhaan en olisi halunnut esikoista laittaa mutta se oli puheen kannalta paras vaihtoehto. Esikoinen viettää kyllä 2,5kk kesäloman.

[/quote]

Eikö teillä puhuta kotona?? Tai lueta lapselle? Eikö ole vuorovaikutusta? Voi kiesus, mitä sontaa jotkut täällä suoltaa. Toki sitten ymmärrän, että vaikka neuvolasta suositellaan päivähoitoa, jos huomataan jotain häikkää perheessä. Sosiaalitapauksiahan ne yleensä on, joille suositellaan päivähoitoa, vaikka vanhempi kotona....

[/quote]

Erilaiset kehitysviivästymät ovat yleinen syy päivähoidon suositteluun, ja näitä osuu kyllä ihan kaikenlaisiin perheisiin.

-lto

[/quote]

Jos lapsella on kehitysviivästymä, niin mikä tekee päivähoidosta paremman paikan kuin oma koti? Ellei sitten olen vanhempien resurssitkin hiukan rajoittuneet.

[/quote]

Olet oikeassa, meidän perheen resurssit ovat rajalliset. Loruttelu, laulaminen, lukeminen, leikkiminen, kielijumppa jne. eivät ole tuoneet pojallemme aktiviseen sanavarastoon kuin tuon vajaan 20 sanaa. Tarhassa hänelle opetetaan tukiviittomia. Itsekkin opin niitä pojaltani ja papunetistä. Se resurssi meiltä puuttuu: viittomakieli.

[/quote]

Jep jep. Onhan se kivaa, että poikasi opettaa sinua. Mistä näitä uusavuttomia lapamatoja sikiää. Kantakaa vastuuta lapsistamme. Ei lasta ja vastuuta voi ulkoistaa. Tai tässä tapauksessa ilmeisesti voi. Pojallesi on varmaan ihan parasta se päiväkotihoito.

Vierailija
95/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:43"]Onpas täällä paljon äitejä joiden lapsella on puheenviivästymää tai muuten vain "pakko olla päiväkodissa kun joku on sitä mieltä"

[/quote]

[/quote]

Voi kun ihkua.

[/quote]

"Voi kun ihkua" kommentit jättäjä on kateellinen. Samoin se, joka kommentoi maahanmuuttajien päivähoitoa ja teki vertauksen amerikkaan.

Mä luulen että kaikki jotka kritisoi päivähoidossa olevia lapsia, ovat aika kateellisia. Vai miksi sitten jaksetaan toisten valintoja niin ärhäkästi arvostella?

Vierailija
96/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:00"]Minulla on vanhempi lapsi päiväkodissa puheviiästymäm vuoksi ja nuoremman kanssa olen kotona. Tarhaan en olisi halunnut esikoista laittaa mutta se oli puheen kannalta paras vaihtoehto. Esikoinen viettää kyllä 2,5kk kesäloman.

[/quote]

[/quote]

-lto

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jep jep. Onhan se kivaa, että poikasi opettaa sinua. Mistä näitä uusavuttomia lapamatoja sikiää. Kantakaa vastuuta lapsistamme. Ei lasta ja vastuuta voi ulkoistaa. Tai tässä tapauksessa ilmeisesti voi. Pojallesi on varmaan ihan parasta se päiväkotihoito.

[/quote]

Sinä " jepjep" et tiedä kehitysviivästymistä ja niiden kuntoutuksesta mitään, joten kannattaa olla hiljaa.

Vierailija
97/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:43"]Onpas täällä paljon äitejä joiden lapsella on puheenviivästymää tai muuten vain "pakko olla päiväkodissa kun joku on sitä mieltä"

[/quote]

[/quote]

Voi kun ihkua.

[/quote]

"Voi kun ihkua" kommentit jättäjä on kateellinen. Samoin se, joka kommentoi maahanmuuttajien päivähoitoa ja teki vertauksen amerikkaan.

Mä luulen että kaikki jotka kritisoi päivähoidossa olevia lapsia, ovat aika kateellisia. Vai miksi sitten jaksetaan toisten valintoja niin ärhäkästi arvostella?

[/quote]

Mille olen kateellinen? Olen hoitovapaalla oleva kotiäiti, joka palaa loppuvuodesta takaisin töihin. Nautin siihen asti joka hetkestä lasteni kanssa kotona.

Vierailija
98/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:43"]Onpas täällä paljon äitejä joiden lapsella on puheenviivästymää tai muuten vain "pakko olla päiväkodissa kun joku on sitä mieltä"

[/quote]

[/quote]

Voi kun ihkua.

[/quote]

[/quote]

Mille olen kateellinen? Olen hoitovapaalla oleva kotiäiti, joka palaa loppuvuodesta takaisin töihin. Nautin siihen asti joka hetkestä lasteni kanssa kotona.

[/quote]

Ja lisäyksenä vielä, että päiväkodin elämää ja käytäntöjä seuranneena se ei todellakaan ole mikään leppoisa paikka lapsille.

Vierailija
99/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertasin amerikkaa. Koska suomeenhan kaikki tulee. Tääl me verorahoilla maksetaan. Amerikas joutuis tekemään töitä leipänsä eteen ja suvivirren lakkauttamista ei ees harkittais.

Vierailija
100/148 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:56"]

Onko hyväksyttäviä syitä mm.

- äidin vakava uupuminen

- lapsen puheenviivästymä (suositeltu puheterapiasta päiväkotia)

- jos päiväkoti on osa-aikaista esim. kaksi päivää viikossa

- jos äiti maksaa päiväkodista (esim. hyvin tienaava mies -> päiväkotipaikasta maksavat ihan hyvin)

Onko nämä lieventäviä asianhaaroja vai aina tuomittavaa?

[/quote]ei mikään noista syistä, oma mukavuudenhalu, olin oikein laiskimus, työtön ja tosi tyhymä, vein lapseni päiväkotiin lähes 4 vuotiaana. Tosin puolipäivää, ainoa lapsi, oppii olemaan muitten kanssa ja vp oli paljon. Itse annoin vapaapäivinä virikkeitä, luin paljon, kävimme puistoissa, metsässä, kävin seurakunnan järj tilaisuudessa kerran viikossa, aikuiset keskusteli ja lapset leikki hoitajan kanssa. Oli kivaa aikaa.