Toinen lapsi päiväkodissa, äiti toisen kanssa puistossa
Jep, jep..
etkö jaksa tai kykene olemaan molempien kanssa yhtäaikaa puistossa?
3v lapsi päiväkodissa kesäaikanakin ja olet toisen kanssa puistossa.
etkö häpeä??
Kommentit (148)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:56"]
Onko hyväksyttäviä syitä mm.
- äidin vakava uupuminen
- lapsen puheenviivästymä (suositeltu puheterapiasta päiväkotia)
- jos päiväkoti on osa-aikaista esim. kaksi päivää viikossa
- jos äiti maksaa päiväkodista (esim. hyvin tienaava mies -> päiväkotipaikasta maksavat ihan hyvin)
Onko nämä lieventäviä asianhaaroja vai aina tuomittavaa?
[/quote]
mutta äiti maksa päivähoidosta vaan sen vajaan 300e Mikä taitaa olla maksimiveloitus. Maksaisi sen oikean hinnan eli n.900e niin ei tuhlaisi verovaroja.
Minulla on vanhempi lapsi päiväkodissa puheviiästymäm vuoksi ja nuoremman kanssa olen kotona. Tarhaan en olisi halunnut esikoista laittaa mutta se oli puheen kannalta paras vaihtoehto. Esikoinen viettää kyllä 2,5kk kesäloman.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:39"]
Paljon kuuluu sulle, ap ja muut. Meillä oli kaks lasta päiväkodissa ja minä vauvan kanssa kotona. Molemmat vanhemmat sisarukset tekivät itsarin eskari-ikäisinä.
[/quote]
Tekikö ne itsarin siks kun ne laitettiin päiväkotiin, vaikka äiti oli vauvan kanssa kotona?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:43"]
Mä en tajua mitä se sulle kuuluu? Eikö tosiaan oo omia ongelmia tai tähdellisempää asiaa mihin puuttua?
...No, jokainen vatvokoon perjantai-iltanaan mitä haluaa :D
[/quote]
Noo, kun katsoo sitä palkkakuittia tilipäivänä, niin pikkuisenhan se alkaa ottamaan aivoon, kun prosentit on aikamoiset ja oma kulutus on lähinnä sitä yhteisen infran tallaamista. Ja sitten mamman Reimateci on huvikseen päivähoidossa kun mamma on pienemmän Reimatecin kanssa puistossa selaamassa uutuusmallin rattaiden tavarakorista kaivamaansa uutuus iPadia ja palstailemassa av:lle että "mitä vittua se sulle kuulu".
[/quote]
Kouluta itsesi yhteiskunnan rahoilla ja mene parempi palkkaiseen työhön, tai hanki apua katkeruuteesi. Tai tee kansalaisaloite päiväkotiin pääsyn kriteereistä.
Tai tule av:lle mankumaan.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:56"]Onko hyväksyttäviä syitä mm.
- äidin vakava uupuminen
- jos äiti maksaa päiväkodista (esim. hyvin tienaava mies -> päiväkotipaikasta maksavat ihan hyvin)
[/quote]
Harvemmin puheterapeutti suosittelee päiväkotia... äidin vakavaan uupumiseen saa apua perhetyötekijältä tai mahd. Tukiverkostosta?
2pv/vko on enempi haitallinen lapselle kuin hyödyllinen
Ja kuten joku sanoi pk maksu on murto-osa oikeista kustannuksista
Se joka sanoo että lapsella on parempi päiväkodissa kuin kotona niin toivon lapsen huostaanottoa
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:43"]
Mä en tajua mitä se sulle kuuluu? Eikö tosiaan oo omia ongelmia tai tähdellisempää asiaa mihin puuttua?
...No, jokainen vatvokoon perjantai-iltanaan mitä haluaa :D
[/quote]
Noo, kun katsoo sitä palkkakuittia tilipäivänä, niin pikkuisenhan se alkaa ottamaan aivoon, kun prosentit on aikamoiset ja oma kulutus on lähinnä sitä yhteisen infran tallaamista. Ja sitten mamman Reimateci on huvikseen päivähoidossa kun mamma on pienemmän Reimatecin kanssa puistossa selaamassa uutuusmallin rattaiden tavarakorista kaivamaansa uutuus iPadia ja palstailemassa av:lle että "mitä vittua se sulle kuulu".
[/quote]
Kouluta itsesi yhteiskunnan rahoilla ja mene parempi palkkaiseen työhön, tai hanki apua katkeruuteesi. Tai tee kansalaisaloite päiväkotiin pääsyn kriteereistä.
Tai tule av:lle mankumaan.
[/quote]
Onneks varhaiskasvatuslaki uusitaan! Saadaan nuo mammalomalaisten lapsetkin sinne minne kuuluu, äidin kanssa kotiin
Parempi niin että kunnallisessa säilytyksessä osan aikaa kuin pakastimessa
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:37"]
Jospa pitäisitte vain huolen omista asioistanne. Kaikki ei todellakaan aina ole sitä, miltä näyttää ulospäin.
[/quote]
No siksipä ap ei huudellut sitä kyseiselle mammalle, vaan ihmetteli tilannetta yleisesti netissä. Totta kai on aina olemassa tilanteita, joissa on hyväksi toisen lapsen olla päiväkodissa. Mutta samoin on niitä, jotka eivät ajattele oman lapsensa parasta tai verovaroja, heidän takiaan on tarpeen pitää yllä keskustelua esikoisen (lue= vanhemman) tarpeesta päivähoitoon.
Juuri siksi, että on olemassa heitä, jotka päivähoitoa esikoiselleen oikeasti tarvitsevat, on huono käydä syyttelemässä ketään yksittäistä ihmistä, vaan asiasta tulee keskustella yleisellä tasolla.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:56"]Onko hyväksyttäviä syitä mm.
- äidin vakava uupuminen
[/quote]
Meillä näin: eskoisella vaikea puheen tuottamisen vaikeus. Hän on 3- vuotias ja sanoja alle 20. (Diagnoosi vielä kesken) Ymmärtää onneksi kuitenkin puhetta hyvin. Yrittää kovasti puhua, minulla tulee päivittäin itku kun en ymmärrä jotain mitä pieni mies yrittää minulle kertoa. Käy puheterapiassa ja tarhassa osa-aikaisesti. Sekä tarhassa että terapiassa ollaan sitä mieltä että tarha on erittäin tärkeää puheenkehityksen kannalta. Maksamme tarhapaikasta korkeinta maksua, vaikka ei tarvitsisi. Olen kotona 3kk vauvan kanssa.
Kun käyn vauvan kanssa lenkillä minuakin varmaan katsotaan pahalla.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:05"]
- äidin vakava uupuminen
[/quote]
Harvemmin puheterapeutti suosittelee päiväkotia... äidin vakavaan uupumiseen saa apua perhetyötekijältä tai mahd. Tukiverkostosta?
2pv/vko on enempi haitallinen lapselle kuin hyödyllinen
Ja kuten joku sanoi pk maksu on murto-osa oikeista kustannuksista
Se joka sanoo että lapsella on parempi päiväkodissa kuin kotona niin toivon lapsen huostaanottoa
[/quote]
Itse asiassa puheterapeutit lähes poikkeuksetta suosittelevat päivähoitoa. Näin ainakin puheterapeuttimme sanoi, suositellessaan päivähoitoa 3-vuotiaalle lapselleni, jolla on vain hyvin lievä ongelma puheessa.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:56"]
- äidin vakava uupuminen
[/quote]
mutta äiti maksa päivähoidosta vaan sen vajaan 300e Mikä taitaa olla maksimiveloitus. Maksaisi sen oikean hinnan eli n.900e niin ei tuhlaisi verovaroja.
[/quote]
Ai että vain vajaa 300 euroa! Kuulepa, keskituloinen perhe, jolla on kaksi lasta yhtäaikaa päiväkodissa, maksaa noin 500 euroa päiväkodille joka kuukausi. Se ei todellakaan ole mikään "vain 500 euroa"! Todellakin aion ottaa irti kaiken, mitä saan!
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:00"]Minulla on vanhempi lapsi päiväkodissa puheviiästymäm vuoksi ja nuoremman kanssa olen kotona. Tarhaan en olisi halunnut esikoista laittaa mutta se oli puheen kannalta paras vaihtoehto. Esikoinen viettää kyllä 2,5kk kesäloman.
[/quote]
Eikö teillä puhuta kotona?? Tai lueta lapselle? Eikö ole vuorovaikutusta? Voi kiesus, mitä sontaa jotkut täällä suoltaa. Toki sitten ymmärrän, että vaikka neuvolasta suositellaan päivähoitoa, jos huomataan jotain häikkää perheessä. Sosiaalitapauksiahan ne yleensä on, joille suositellaan päivähoitoa, vaikka vanhempi kotona....
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:21"]Tämä yhteiskunta on mennyt niin sairaaksi, että tuollainen toiminta on joillekin ihan normaalia eivätkä näe siinä mitään ihmeellistä tai hävettävää. Miksi ihmeessä tehdä lapsia, jos ei halua niitä hoitaa kotona ollessaan???
[/quote]
Mistä tiedät perheen tilannetta? Onko sairautta, muita huolehdittavia ja äiti tullut siinä välissä puistoon pienemmän kanssa, isompi tarvitsee ehkä toimintaterapiaa tms. Mistä tiedät ja sitä täällä vatvot????
Lopetetaan koko päiväkodit, eihän sinne av-raadin mielestä ketään saa viedä. Silti olisi tienattava akateemisesta virasta se 4500€ kuussa. Lapsi tississä roikkuen.
Onneks suurin osa teistä tajuaa pitää suunsa kiinni oikeassa elämässä ja avautuu vain täällä nimettömänä.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:00"]Minulla on vanhempi lapsi päiväkodissa puheviiästymäm vuoksi ja nuoremman kanssa olen kotona. Tarhaan en olisi halunnut esikoista laittaa mutta se oli puheen kannalta paras vaihtoehto. Esikoinen viettää kyllä 2,5kk kesäloman.
[/quote]
Eikö teillä puhuta kotona?? Tai lueta lapselle? Eikö ole vuorovaikutusta? Voi kiesus, mitä sontaa jotkut täällä suoltaa. Toki sitten ymmärrän, että vaikka neuvolasta suositellaan päivähoitoa, jos huomataan jotain häikkää perheessä. Sosiaalitapauksiahan ne yleensä on, joille suositellaan päivähoitoa, vaikka vanhempi kotona....
[/quote]
Erilaiset kehitysviivästymät ovat yleinen syy päivähoidon suositteluun, ja näitä osuu kyllä ihan kaikenlaisiin perheisiin.
-lto
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:21"]Tämä yhteiskunta on mennyt niin sairaaksi, että tuollainen toiminta on joillekin ihan normaalia eivätkä näe siinä mitään ihmeellistä tai hävettävää. Miksi ihmeessä tehdä lapsia, jos ei halua niitä hoitaa kotona ollessaan???
[/quote]
Mistä tiedät perheen tilannetta? Onko sairautta, muita huolehdittavia ja äiti tullut siinä välissä puistoon pienemmän kanssa, isompi tarvitsee ehkä toimintaterapiaa tms. Mistä tiedät ja sitä täällä vatvot????
[/quote]
Anna olla. Tekosyitähän on maailma täynnä.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:00"]Minulla on vanhempi lapsi päiväkodissa puheviiästymäm vuoksi ja nuoremman kanssa olen kotona. Tarhaan en olisi halunnut esikoista laittaa mutta se oli puheen kannalta paras vaihtoehto. Esikoinen viettää kyllä 2,5kk kesäloman.
[/quote]
[/quote]
Erilaiset kehitysviivästymät ovat yleinen syy päivähoidon suositteluun, ja näitä osuu kyllä ihan kaikenlaisiin perheisiin.
-lto
[/quote]
Jos lapsella on kehitysviivästymä, niin mikä tekee päivähoidosta paremman paikan kuin oma koti? Ellei sitten olen vanhempien resurssitkin hiukan rajoittuneet.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:26"]Lopetetaan koko päiväkodit, eihän sinne av-raadin mielestä ketään saa viedä. Silti olisi tienattava akateemisesta virasta se 4500€ kuussa. Lapsi tississä roikkuen.
Onneks suurin osa teistä tajuaa pitää suunsa kiinni oikeassa elämässä ja avautuu vain täällä nimettömänä.
[/quote]
Olet nyt ymmärtänyt tämän keskustelun sisällön täysin väärin. Kysehän oli siitä, että äiti oli kotona toisen lapsen kanssa. Kyllä minäkin lapseni hoitoon vien, kun töihin palaan. Mutta että veisin 3-vuotiaan hoitoon, kun olen nyt vauvan kanssa kotona. Ei ikinä.
- äidin vakava uupuminen