Toinen lapsi päiväkodissa, äiti toisen kanssa puistossa
Jep, jep..
etkö jaksa tai kykene olemaan molempien kanssa yhtäaikaa puistossa?
3v lapsi päiväkodissa kesäaikanakin ja olet toisen kanssa puistossa.
etkö häpeä??
Kommentit (148)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:37"]Täällä myös äiti, jonka esikoinen lähti 3,5-vuotiaana päiväkotiin puheen erityisvaikeuden takia kiertävän erityislastentarhanopettajan suosituksesta, vaikka olin silloin kotona puolivuotiaan kuopuksen kanssa.
Päiväkodissa lapselle järjestettiin erityislastentarhanopettaja, joka on opettanut lapselle myös samanikäisten kanssa leikkimistä. Puheen viivästymisen takia lapsi kun ei osannut leikkiä oman ikäisten kanssa, vain nuorempien ja vanhempien kanssa.
Lapsi on ollut päiväkodissa neljänä päivänä viikossa 5 tuntia päivässä ja kehitys on ollut huikeaa tämän ensimmäisen talven aikana. Päiväkodin lisäksi hän kyllä käy puheterapiassa.
Myöhemmin esikoisen päiväkotiin vieminen osoittautui hyväksi ratkaisuksi senkin takia, että välillä kuopus valvotti aika pahasti, jolloin pystyin nukkumaan vauvan kanssa päiväunia. Helposti kyllästyvän esikoisen kanssa se ei olisi onnistunut.
Olen lisäksi tehnyt taloudellisista syistä osa-aikaisesti kotoa käsin projektitöitä nyt hoitovapaan aikana silloin kun pitkiä päiväunia harrastava kuopus nukkuu, joten ei kyllä ole ollut aikaa hengata missään kahviloissa.
[/quote]
Siis jonkun mielestä tässä on jotain vikaa?!? Tajuatteko millainen säästö siinä on pitkässä juoksussa kun tuollaiset ongelmat saadaan kuntoon ennen kouluikää??
[/quote]
Ei kaikilla ole laskupäätä tai loogisen ajattelun taitoja. Kaikki ei tajua.
Tunnetko äidin? On monia sairauksia, jotka eivät näy päällepäin, mutta vaikeuttavat arkea ja äiti ei jaksa, kuten terve äiti. Eimerkkinä vaikkapa ms-tauti. Ei kannata arvostella, jos ei tiedä taustoja.
Nooh, tuo äiti olisi voinut olla vaikka minä. Kun olin työtön pidin isompaa lasta päiväkoidissa silloin tällöin jotta en menettäisi paikkaa, pienempi oli kotona. Hui kamalaa.
Kun viimeksi pari tuntia sitten katsoin tätä ketjua, oli kymmenenkertainen määrä yläpeukuttajia suhteessa alapeukuttajiin niissä viesteissä, joissa kerrotiin sen fakta että puheterapeutit lähes aina suosittelevat päiväkotihoitoa. Nyt tänne on tullut joku ryntäys vastustajia ja alapeukkujen määrä on ylittänyt yläpeukut. Mistä löytyy näitä idiootteja, jotka vielä kuvittelevat, että puheterapeutit eivät suosittele päiväkotia vaan sen on äitien tahto? Meilläkin käytiin pitkät väännöt sairaalahenkilökunnan kanssa siitä, kun he olisivat halunneet minun pistävän lapseni täysipäiväisesti integroituun erityisryhmään. Minä vastustin, koska katsoin että asiaan suuresti perehtyneenä pystyin itse tarjoamaan keskittynyttä puheterapiaa lapselleni. Ammattilaiset olivat kuitenkin sitä mieltä, että aina suositellaan päiväkotihoitoa, koska toisten lasten jatkuva seura tekee niin hyvää puheelle. Minä vastusin että järjestämäni leikkitreffit ovat parempia, koska lapseni ujostelee isoissa ryhmissä mutta puhuu mielellään jos on vain yksi toinen lapsi leikkimässä. Ryhmässä hänet jätetään syrjään. Lopulta annoin sen verran periksi, että vein lapseni kerhoon, kolme aamupäivää viikossa, jotta ei olisi merkattu ylös minun vaikeuttavan lapseni kehitystä vastustuksellani. Joten te, jotka väitätte etteivät äidit itse haluaisivat laittaa puheviivästyneet lapsensa hoitoon tai kotioloissa on jotain vikaa: turpa kiinni kun ette selvästikään mistään mitään tiedä.
T: se, jonka lapsella on tutkimusten mukaan vain lievä kielellinen viivästymä
Aika erikoista, että täällä vaan jauhetaan kehitysviivästymistä. Eiköhän 90% siitä sakista, joka vie lapsensa päiväkotiin, vaikka on itse kotona ole ihan vaan laiskoja, välinpitämättömiä ja uusavuttomia. Onhan se aivan mielettömän rankkaa antaa lapsen olla kotona, jos on vauvakin. Eihän sitä sitten ehkä voi itse nukkua edes päiväunia... Kaikilla ei vaan pitäisi olla lapsia tai ainakaan useampaa, jos ei halua tai pysty heistä huolehtimaan.
Mun esikoiseni meni kolmevuotiaana päiväkotiin, vaikka minä olin kotona silloin puolivuotiaiden kaksosvauvojen kanssa. Molemmat vanhempani kuolivat tapaturmaisesti, joten olin vähän siipi maassa yllättäen, ja mieheni sai töissä (yrittäjä) burnoutin ja jäi työkyvyttömänä (myös kotityökyvyttömänä) kotiin. Kun siihen päälle vielä todettiin esikoisella lievä kielellisen kehittymisen viivästymä ja suositeltiin osa-aikaista päivähoitoa (3x5 h viikossa), en viitsinyt jupista vastaan, vaan hain lapselle päiväkotipaikan. :)
Ratkaisun helppous on kyseenalainen. Lapsi oppi "isoilta pojilta" huonoja tapoja (mm. haistattelua), matkoihin meni yli tunti päivässä (kuljimme julkisilla nelistään lapsen kanssa, koska jouduimme miehen kotiin jäämisen myötä luopumaan autostamme), ja se morkkis, jota sittemmin tunsin aina viedessäni kaksosia puistoon esikoisen ollessa päiväkodissa...
Anteeksi, arvon av, että olen näin huono äiti. :D Taidanpa mennä tekemään lastensuojeluilmoituksen itsestäni.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 11:35"]
Täällä ei ainakaan kannata kysyä "lupaa" viedä lapsi päiväkotiin. Siis päiväkotiin missä on touhua ja kavereita.
Näiden kotona lihovien av mammojen päätät märehtivät päivät samassa leikkipuistossa ja kotona, kun rouvien "ei lasta päiväkotiin" - kokous kokoontuu. Sitten kun lapsi pääsee edes eskariin, on se kuutamolla kuin lumiukko. <-- tämä ajattelutapa käännettynä av mammojen päiväkoti kirjoituksia vastaan. Tylsä ja syyttävä, sama mitä te kirjoitatte niille joiden lapsi on päiväkodissa vaikka toisen kanssa ollaan kotona.
[/quote]
lapsemme oli päiväkodissa ennen kouluun menemistä yhteensä noin 1,5 vuotta osa-aikaisesti. Kirjoitti ylioppilaaksi upeasti. L/E ja ka reippaasti yli 9 kaupungin lukiosta no 1. Ei ollut koskaan koulussa ns. Kuutamolla, vaan opet suitsuttivat aina tasapainoisesta ja fiksusta lapsesta.
[/quote]
Höpö höpö.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:37"]Täällä myös äiti, jonka esikoinen lähti 3,5-vuotiaana päiväkotiin puheen erityisvaikeuden takia kiertävän erityislastentarhanopettajan suosituksesta, vaikka olin silloin kotona puolivuotiaan kuopuksen kanssa.
Päiväkodissa lapselle järjestettiin erityislastentarhanopettaja, joka on opettanut lapselle myös samanikäisten kanssa leikkimistä. Puheen viivästymisen takia lapsi kun ei osannut leikkiä oman ikäisten kanssa, vain nuorempien ja vanhempien kanssa.
Lapsi on ollut päiväkodissa neljänä päivänä viikossa 5 tuntia päivässä ja kehitys on ollut huikeaa tämän ensimmäisen talven aikana. Päiväkodin lisäksi hän kyllä käy puheterapiassa.
Myöhemmin esikoisen päiväkotiin vieminen osoittautui hyväksi ratkaisuksi senkin takia, että välillä kuopus valvotti aika pahasti, jolloin pystyin nukkumaan vauvan kanssa päiväunia. Helposti kyllästyvän esikoisen kanssa se ei olisi onnistunut.
Olen lisäksi tehnyt taloudellisista syistä osa-aikaisesti kotoa käsin projektitöitä nyt hoitovapaan aikana silloin kun pitkiä päiväunia harrastava kuopus nukkuu, joten ei kyllä ole ollut aikaa hengata missään kahviloissa.
[/quote]
Siis jonkun mielestä tässä on jotain vikaa?!? Tajuatteko millainen säästö siinä on pitkässä juoksussa kun tuollaiset ongelmat saadaan kuntoon ennen kouluikää??