Apua! Minun saunavuorolla kaksi miestä änkesi saunaan!
Oma maksettu Saunavuoroni on 18-18.30. Saunaan pääsee kahdesta rapusta. Menin välillä suihkuun ja sitten ollessani suihkussa klo 18:25 kuului hirveä ryminä toiselta puolelta ja pari miestä änkesi saunaan omistajan elkein, puhuivat jotain venäjää kai. Pelästyin kauheasti, yritin sitten huudella ystävällisesti että minun saunavuoroni on puoleen saakka, onko teillä milloin vuoro, väistelivät kysymyksiä. Sanoivat sitten että voin tulla uudelleen 15 min päästä, lopulta lähtivät sitten pukuhuoneeseen odottamaan ilmeisesti luullen että haluan tulla saunaan.
Mitä teen? Kyse ei ole tuosta viidestä minuutista, vaan siitä että tuli ahdistava olo kun vieraat miehet änkevät saunaan, mitä jos olisin ollut saunassa rentoutumassa hiljaa etteivät olisi kuulleet minua ja olisivat tulleet saunaan luullen ettei siellä ole ketään?
Kommentit (47)
Provo? Ei mene väärinkäsityksen piikkiin, varmasti tietävät ettei paikalle tulla, jos nainen on suihkussa /saunassa. Jos olisikin kielimuuri, siellä saisi olla ohjeet ovessa eri kielillä (englanti, venäjä jne), keskustele isännöitsijän sihteerin tai huoltoyhtiön kanssa vaikka sähköpostilla lyhyesti tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
huuda traastuittia ja bodka, bodka maatushka täällä.
Kalashikov, ruki veer!
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen saunavuoro on puoli tuntia, eihän siinä ajassa ehdi saunoa ja suihkutella, onneksi itsellä on tunnin saunavuoro ja ovissa lukot ettei sinne muut pääse. Vaikuttaa aika sekavalta teidän saunavuorot ja säännöt, ei ihme jos venäläiset eivät ole niitä ymmärtäneet.
Kaikissa taloyhtiöissä voisi olla joku lukko. Hätätilanteessa avaus nopeammin, kai siihenkin voi keksiä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei vielä vastannut: mitä teen asialle? Isännöitsijälle nyt ilmoitan ainakin.
Ap
Poistut trollaamasta.
Onneks nykyään on oma sauna. Ennen oli se 2 pukuhuonetta, 2 pesuhuonetta 1 sauna systeemi. Meillä kun vaihtui pukuhuone toiseen, en muista syytä, niin menin vanhasta tottumuksesta siihen toiseen. Onneksi naapurin miehellä oli kylpytakki jo päällä ja ymmärrystä.
Hei! Tietenkin ymmärrän sinun paniikin tilanteessa. Onneksi olit sanavalmis ja he ottivat vastaan sinun sanasi. Ystävällinen ja vakaa, jämäkkä käytös on monissa tilanteissa selkein. Onneksi sinulle kävi hyvin:)
Jatkossa. Itse en ehkä lähtisi enempiä ottamaan yhteyttä näihin 'herrasmiehiin'; tilannehan ratkesi jo. He kuulivat sinua ja toimivat sen mukaan.
Tekisin ehkä aloitteen isännöitsijälle lapusta, joka printattaisiin ja teipattaisiin kolmella kielellä oveen.
'Hyvät asukkaat! Saunavuorot alkavat aina TASAN KLO 7, 8 JNE. Älkää siis häiritkö toisia saunojia etuajassa. Kunnioittakaa saunarauhaa.
Näin saatte myös itse nauttia saunavuorostanne täysin siemauksin.
Kiitos ja mukavaa saunomista kaikille!'
Jos isännöitsijä ei suostu, ei näe huoltasi, on kiirettä jne. voit tarjota näppäränä naisena apua, sanoa, että minä voin kyllä äkkiä printata paperit ja teipata ne. Se antaisi talon naisille hyvän ja tyytyväisen olon saunoa. Onhan tärkeää, että asukkaat ovat tyytyväisiä:)
Lisäksi menisin, omasta itsestäni huolta pitäen, saunaan esim. 17.05 ja lähtisin 17.50.
Siinä ehtisin jo sekä nauttia ihanasta saunarauhasta ja suihkutella yllin kyllin.
Myös molempien pukuhuoneiden lukitseminen kannattaa. Jos se ei ole vielä mahdollista, voit tehdä aloitteen aikojen porrastamisesta järkevämmin.
Kuulostaa ihanalta, että siellä on uima- allas.
Pidä huolta itsestäsi ja kaunista ja hyvää uutta vuotta:)
Vierailija kirjoitti:
Siis saunaan eli sinne löylyihin johtaa kaksi eri ovea, kahdesta suihkuhuoneesta? Ja molempiin suihkuhuoneisiin johtaa varmaan omat pukukopit? Miten siellä ei ole missään mitään ovien lukitusmahdollisuutta, että viereisestä suihkutilasta ei pääsisi ketään samaan aikaan saunaan? Ja sitä kautta vielä tunkeutumaan toiseen suihkutilaan ja pukuhuoneeseen? Kuka hullu tuollaisessa ylipäätään uskaltaa tai haluaa saunoa?
Lähes kaikissa kerrostaosaunoissa joissa olen saunonut on noin. Hullu olet itse, sillä näin tekee varmaan lähemmäs 1 000 000 kuukausittain.
Eikö saunan ovessa ole lukkoa, että sen voi laittaa lukkoon omalla vuorolla ja estää toisesta suihkutilasta tulijan? Mulla ei kokemusta tällaisesta saunasta. Meillä on kaksi pukkaria, mutta yksi suihku.
sellaiset miesvihat taas tulilla... Kun elämä on tylsää eikä mitään tapahdu, pitää vähän keksiä tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy asua maalla omakotitalossa, ei sinne saunaan ketään vieraita änkee.
Mitä nyt naapurit tulee koputtelemaan ja puoli sukua...
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen tarkoitus näissä tuplapukkarisaunoissa on ollut että toinen perhe voi pukea rauhassa kun toinen on jo tulossa saunaan.
Ei taida tosin olla missään enää näitä osittain limittäisiä vuoroja eli hyvin voi omalla vuorolla käydä pistämässä molemmat pukkarit lukkoon.
Mun vanhempien talossa saunavuoro on tunnin, josta puoli tuntia on löylyaikaa. Eli saunavuoron puolivälissä seuraava asukas tulee jo löylyn puolelle, kun itse voit olla vielä pesuhuoneessa. Ja löylyhuoneen ovissa ei ole lukkoja tai salpoja. Olisi mahdollista että seuraava saunoja tulisi saunan kautta toiseen pesuhuoneeseen kun edellinen on vielä siellä. Taloyhtiö on iso, mutta ongelmia ei ole ollut, paitsi joskus joku muistisairas saunoo väärällä vuorolla.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei vielä vastannut: mitä teen asialle? Isännöitsijälle nyt ilmoitan ainakin.
Ap
No, ei täältä varmaan muuta vastausta/neuvoa tule? Akuutisti asia on ollut ja mennyt, olet tehnyt sen mitä asialle voi tehdä jäljestä päin, eli ilmoittanut isännöitsijälle ja isännöitsijä saa selvittää asiaa tästä eteenpäin.
Aika turvatonta, jos ei ole lukkoja.
Nythän nuo miehet tietävät milloin sun saunavuoro on.
En itse varmaan uskaltaisi enää saunoa,(jos tämä juttu on totta.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen tarkoitus näissä tuplapukkarisaunoissa on ollut että toinen perhe voi pukea rauhassa kun toinen on jo tulossa saunaan.
Ei taida tosin olla missään enää näitä osittain limittäisiä vuoroja eli hyvin voi omalla vuorolla käydä pistämässä molemmat pukkarit lukkoon.
Mun vanhempien talossa saunavuoro on tunnin, josta puoli tuntia on löylyaikaa. Eli saunavuoron puolivälissä seuraava asukas tulee jo löylyn puolelle, kun itse voit olla vielä pesuhuoneessa. Ja löylyhuoneen ovissa ei ole lukkoja tai salpoja. Olisi mahdollista että seuraava saunoja tulisi saunan kautta toiseen pesuhuoneeseen kun edellinen on vielä siellä. Taloyhtiö on iso, mutta ongelmia ei ole ollut, paitsi joskus joku muistisairas saunoo väärällä vuorolla.
En alkaisi saunomaan tuollaisilla vuoroilla.
Eihän tuossa ole mitään omaa rauhaa!
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen saunavuoro on puoli tuntia, eihän siinä ajassa ehdi saunoa ja suihkutella, onneksi itsellä on tunnin saunavuoro ja ovissa lukot ettei sinne muut pääse. Vaikuttaa aika sekavalta teidän saunavuorot ja säännöt, ei ihme jos venäläiset eivät ole niitä ymmärtäneet.
Isohkoissa taloyhtiöissä saattaa olla yksi sauna, mutta kaksi puku- ja pesuhuonetta. Tällöin löylyvuoro on puoli tuntia, pesu- ja pukuhuonevuoro toiset puoli tuntia. Joissakin on myös näitä lyhyempiä vuoroja, joita saa varata esim. yksinäiset. Minulle kyllä riittää puoli tuntia kotonakin, 15-20 min saunassa ja loput pesytymiseen 5 min, kuivatteluun 5 min ja pukeutumiseen pari minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis saunaan eli sinne löylyihin johtaa kaksi eri ovea, kahdesta suihkuhuoneesta? Ja molempiin suihkuhuoneisiin johtaa varmaan omat pukukopit? Miten siellä ei ole missään mitään ovien lukitusmahdollisuutta, että viereisestä suihkutilasta ei pääsisi ketään samaan aikaan saunaan? Ja sitä kautta vielä tunkeutumaan toiseen suihkutilaan ja pukuhuoneeseen? Kuka hullu tuollaisessa ylipäätään uskaltaa tai haluaa saunoa?
Lähes kaikissa kerrostaosaunoissa joissa olen saunonut on noin. Hullu olet itse, sillä näin tekee varmaan lähemmäs 1 000 000 kuukausittain.
Missään kerrodtaloyhtiössä missä olen asunut, ei ole ollut tuollaista saunasysteemiä. Ja olen kuitenkin myös useammassa kaupungissakin asunut. Ei se hulluksi tee, jos ei kaikkeen suostu, ja vain siksi, että "miljoona" suostuu ;).
Vierailija kirjoitti:
Hei! Tietenkin ymmärrän psinun paniikin tilanteessa. Onneksi olit sanavalmis ja he ottivat vastaan sinun sanasi. Ystävällinen ja vakaa, jämäkkä käytös on monissa tilanteissa selkein. Onneksi sinulle kävi hyvin:)
Jatkossa. Itse en ehkä lähtisi enempiä ottamaan yhteyttä näihin 'herrasmiehiin'; tilannehan ratkesi jo. He kuulivat sinua ja toimivat sen mukaan.
Tekisin ehkä aloitteen isännöitsijälle lapusta, joka printattaisiin ja teipattaisiin kolmella kielellä oveen.'Hyvät asukkaat! Saunavuorot alkavat aina TASAN KLO 7, 8 JNE. Älkää siis häiritkö toisia saunojia etuajassa. Kunnioittakaa saunarauhaa.
Näin saatte myös itse nauttia saunavuorostanne täysin siemauksin.
Kiitos ja mukavaa saunomista kaikille!'Jos isännöitsijä ei suostu, ei näe huoltasi, on kiirettä jne. voit tarjota näppäränä naisena apua, sanoa, että minä voin kyllä äkkiä printata paperit ja teipata ne. Se antaisi talon naisille hyvän ja tyytyväisen olon saunoa. Onhan tärkeää, että asukkaat ovat tyytyväisiä:)
Lisäksi menisin, omasta itsestäni huolta pitäen, saunaan esim. 17.05 ja lähtisin 17.50.
Siinä ehtisin jo sekä nauttia ihanasta saunarauhasta ja suihkutella yllin kyllin.Myös molempien pukuhuoneiden lukitseminen kannattaa. Jos se ei ole vielä mahdollista, voit tehdä aloitteen aikojen porrastamisesta järkevämmin.
Kuulostaa ihanalta, että siellä on uima- allas.
Pidä huolta itsestäsi ja kaunista ja hyvää uutta vuotta:)
Luitko edes tuota ap :n aloitusta ja vastauksia ketjussa?
Ei *elvetti!! Ei kai kukaan sauno missään kerrostalo yhteissaunoissa?? Eihän? Siellähän fistaillaan löylykauhalla peppuun ja pimppaan. Oksettavaa. Kiva mennä saunoon kun varmaan semmoinen jaskan tuoksu ilmassa että ja sitten paskaisesta löylykauhasta kiinni!!! Yöks!
Mitä siinä olisi tapahtunut jos olisit ollut hiljaa saunassa ja miehet olis tulleet sinne. Sullahan olis voinut käydä flaxi kun sinkku kerran olet.
Ja oot varmaan kylpylöiden sekasaunassa ollut aiemminkin eikä sielläkään oo mitään vaarallista tapahtunut.