Apua! Minun saunavuorolla kaksi miestä änkesi saunaan!
Oma maksettu Saunavuoroni on 18-18.30. Saunaan pääsee kahdesta rapusta. Menin välillä suihkuun ja sitten ollessani suihkussa klo 18:25 kuului hirveä ryminä toiselta puolelta ja pari miestä änkesi saunaan omistajan elkein, puhuivat jotain venäjää kai. Pelästyin kauheasti, yritin sitten huudella ystävällisesti että minun saunavuoroni on puoleen saakka, onko teillä milloin vuoro, väistelivät kysymyksiä. Sanoivat sitten että voin tulla uudelleen 15 min päästä, lopulta lähtivät sitten pukuhuoneeseen odottamaan ilmeisesti luullen että haluan tulla saunaan.
Mitä teen? Kyse ei ole tuosta viidestä minuutista, vaan siitä että tuli ahdistava olo kun vieraat miehet änkevät saunaan, mitä jos olisin ollut saunassa rentoutumassa hiljaa etteivät olisi kuulleet minua ja olisivat tulleet saunaan luullen ettei siellä ole ketään?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Ei *elvetti!! Ei kai kukaan sauno missään kerrostalo yhteissaunoissa?? Eihän? Siellähän fistaillaan löylykauhalla peppuun ja pimppaan. Oksettavaa. Kiva mennä saunoon kun varmaan semmoinen jaskan tuoksu ilmassa että ja sitten paskaisesta löylykauhasta kiinni!!! Yöks!
Kerran menin 5min edellisen saunavuoron jälkeen sanomaan niin saunasta kuului ähinää. Avasin oven niin siellähän se naapurin mies veteli löylykauhalla hanuriinsa. Ei ole sen jälkeen saunomiset kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä olisi tapahtunut jos olisit ollut hiljaa saunassa ja miehet olis tulleet sinne. Sullahan olis voinut käydä flaxi kun sinkku kerran olet.
Ja oot varmaan kylpylöiden sekasaunassa ollut aiemminkin eikä sielläkään oo mitään vaarallista tapahtunut.
Valvottu uimahalli on vähän eri asia kun taloyhtiön saunatila!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei *elvetti!! Ei kai kukaan sauno missään kerrostalo yhteissaunoissa?? Eihän? Siellähän fistaillaan löylykauhalla peppuun ja pimppaan. Oksettavaa. Kiva mennä saunoon kun varmaan semmoinen jaskan tuoksu ilmassa että ja sitten paskaisesta löylykauhasta kiinni!!! Yöks!
Kerran menin 5min edellisen saunavuoron jälkeen sanomaan niin saunasta kuului ähinää. Avasin oven niin siellähän se naapurin mies veteli löylykauhalla hanuriinsa. Ei ole sen jälkeen saunomiset kiinnostanut.
Ai kauhee, liityitkö seuraan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis saunaan eli sinne löylyihin johtaa kaksi eri ovea, kahdesta suihkuhuoneesta? Ja molempiin suihkuhuoneisiin johtaa varmaan omat pukukopit? Miten siellä ei ole missään mitään ovien lukitusmahdollisuutta, että viereisestä suihkutilasta ei pääsisi ketään samaan aikaan saunaan? Ja sitä kautta vielä tunkeutumaan toiseen suihkutilaan ja pukuhuoneeseen? Kuka hullu tuollaisessa ylipäätään uskaltaa tai haluaa saunoa?
Lähes kaikissa kerrostaosaunoissa joissa olen saunonut on noin. Hullu olet itse, sillä näin tekee varmaan lähemmäs 1 000 000 kuukausittain.
Missään kerrodtaloyhtiössä missä olen asunut, ei ole ollut tuollaista saunasysteemiä. Ja olen kuitenkin myös useammassa kaupungissakin asunut. Ei se hulluksi tee, jos ei kaikkeen suostu, ja vain siksi, että "miljoona" suostuu ;).
Pk-seudun 1950-1970 -luvuilla rakennetuissa isoissa kerrostalokomplekseissa todella yleinen ratkaisu. Pienemmissä kaupungeissa ei välttämättä kauhean yleinen.
Porvoolainen sauna selvästi, ei missään muualla ole tuollaisia minuuttivuoroja ilman lukkoja.
Joo sen verran stressaavaa että kannattaisi muuttaa omakotitaloon, jossa voi saunoa silloin kun huvittaa.