Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, mikä on vahva tunnistautuminen? Mulla ei ole verkkopankkia!

Vierailija
31.12.2020 |

Miten ostan jatkossa ylipäätään mitään?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla kuin aina ennenkin ostat.

Vain ja ainoastaan nettiostoksissa tarvitsisit niitä verkkopankkitunnuksiasi. Kuinka paljon ylipäänsä teet ostoksia netissä?

Amazonilla teen ja parissa verkkokaupassa. AmazonPaytä käytän Amazonilla ja verkkokaupassa maksan vanhanaikaisella laskulla.

Ja laskut käyt maksamassa sitten pankissa?

Eikö elämääsi helpottaisi, jos sinulla olisi ne verkkopankkitunnukset?

Käyn maksamassa pankissa, en toki "luukulla" sentään. Ap

Siinä tapauksessa varmaankin asioit pankin koneella siellä verkkopankissasi, jos et kerran luukulla käy. Joten sulla on verkkopankki.

Vierailija
42/60 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tiliä pääse kukaan tyhjentämään, kun et luovuta verkkopankkitunnuksiasi kenellekään. Todennäköisempää on tulla ryöstetyksi nosto-automaatilla. Ota henkilökortti tai passi mukaan ja käy hakemassa vepatunnukset itsellesi. Elämä helpottuu huomattavasti, kun pankkiin ei tarvitse erikseen joka pikku juttua lähteä hoitamaan, muualla asioinnista puhumattakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten helvetissä herran vuonna 2020 pärjää ilman verkkopankkia, ravaa pankissa maksamassa jokaista laskua?

Mä ainakin maksan nuo laskut maksuautomaatilla samalla kun käyn kaupassa. Ei ole yhtään ylimääräistä vaivaa enkä tarvitse mihinkään verkkopankkitunnuksia. Ei mulla ole älypuhelintakaan koska tuolla tavallisellakin voin soittaa.

ei ap

Ja olet kuitenkin täällä netissä?

Miten Omakanta ja verottaja?

Vierailija
44/60 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oikeasti on mahdollista, että nykyaikana aikuisella ei ole verkkopankkia?

Vierailija
45/60 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten helvetissä herran vuonna 2020 pärjää ilman verkkopankkia, ravaa pankissa maksamassa jokaista laskua?

voi niitä maksaa maksuautomaatillakin ilmam verkkopankkitunnuksia

Vierailija
46/60 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla kuin aina ennenkin ostat.

Vain ja ainoastaan nettiostoksissa tarvitsisit niitä verkkopankkitunnuksiasi. Kuinka paljon ylipäänsä teet ostoksia netissä?

Amazonilla teen ja parissa verkkokaupassa. AmazonPaytä käytän Amazonilla ja verkkokaupassa maksan vanhanaikaisella laskulla.

Ja laskut käyt maksamassa sitten pankissa?

Eikö elämääsi helpottaisi, jos sinulla olisi ne verkkopankkitunnukset?

Käyn maksamassa pankissa, en toki "luukulla" sentään. Ap

Siinä tapauksessa varmaankin asioit pankin koneella siellä verkkopankissasi, jos et kerran luukulla käy. Joten sulla on verkkopankki.

Epäilisin hänen asioivan tilisiirtokuorella. Vieläkö on olemassa pankkia, jossa olisi asiakaspäätteet?

Vierailija
47/60 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä tiliä pääse kukaan tyhjentämään, kun et luovuta verkkopankkitunnuksiasi kenellekään. Todennäköisempää on tulla ryöstetyksi nosto-automaatilla. Ota henkilökortti tai passi mukaan ja käy hakemassa vepatunnukset itsellesi. Elämä helpottuu huomattavasti, kun pankkiin ei tarvitse erikseen joka pikku juttua lähteä hoitamaan, muualla asioinnista puhumattakaan.

Ja laskut voi laittaa e-laskuina automaattimaksatuksella, niin ei tarvi sielläkään jatkuvasti olla vilkuilemassa.

Vierailija
48/60 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ja kumarrus teille kaikille.

Taidankin uudenvuoden kunniaksi ryhtyä moderniksi ja hämmästyttää yhden jos toisenkin :)

En asu Suomessa, joten uskokaa, että Suomi on Euroopan Japani. Uskaltaako sinne edes lomalle, miten selviän edes lentokentältä eteenpäin vahvan tunnistautumisen viidakoissa..;) Ap

Vierailija
49/60 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just uutisoitiin tänään iltalehdessä, että jatkossa vahva tunnistautuminen mm bussilippua ostaessa

Niin, jos ostat lipun mobiilosovelluksella.

Oikeasti. lukekaa ne uutiset ihan ajatuksen kanssa.

Niin, eikö ainakin Hsl:n lipun voi edelleen ostaa automaatista ja maksaa tavallisella pankkikortilla?

Vierailija
50/60 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin maksan nuo laskut maksuautomaatilla samalla kun käyn kaupassa. Ei ole yhtään ylimääräistä vaivaa enkä tarvitse mihinkään verkkopankkitunnuksia. Ei mulla ole älypuhelintakaan koska tuolla tavallisellakin voin soittaa.

ei ap

Sittenhän tämä vahvan tunnistautumisen vaatimus ei sinua kosketa varmaan ollenkaan. Et tee mobiiliostoksia etkä varmaan tilaile pankkikorttimaksulla verkkokaupoistakaan.

Vierailija
51/60 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai silti tarvitse pankissa ravata. Omaisellani ei myöskään ole verkkopankkia käytössä, eikä kyllä tietokonettakaan. Puhelin tosin on, mutta hän ei sitä käytä tällaisiin asioihin. 

Ei hän ravaa yhtään missään. Hän panee laskut kuoreen ja postittaa ne pankille (mikä on toisessa kaupungissa, kun konttori lakkautettiin hänen kotipaikkakunnaltaan). Niin ne tulee hoideltua. Hänellä on VisaElectron, millä maksaa kaupassa ja ottaa tarvittaessa automaatilta rahaa. 

Vierailija
52/60 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela ja sossu maksaa.

Vierailija
53/60 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ja kumarrus teille kaikille.

Taidankin uudenvuoden kunniaksi ryhtyä moderniksi ja hämmästyttää yhden jos toisenkin :)

En asu Suomessa, joten uskokaa, että Suomi on Euroopan Japani. Uskaltaako sinne edes lomalle, miten selviän edes lentokentältä eteenpäin vahvan tunnistautumisen viidakoissa..;) Ap

Kun ei mikään muu muutu kuin se, että mobiili- ja muussa verkkomaksamisessa vaaditaan vahvaa tunnistautumista. Pankkikortit toimii kaupoissa kuten ennenkin.

Ja et kertonut asuvasi ulkomailla, ehkä siellä on eri käytännöt kuin täällä. Tosin jos kyseessä on EU-maa, niin tuo PSD2-direktiivi koskee teitäkin, tosin edelleen vain sen verkkomaksamisen osalta (mobiilimaksut kuuluvat näihin).

Vierailija
54/60 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ap

Pitääkö sinun tunnistautua päästäksesi palstalle? Vai kuvitteletko että tietokonetta ei voi olla jos ei ole älykännykkää, mobiilipankkia ja verkkotunnuksia ym? Ja ei mulla ole ainakaan vielä ollut mitään asiaa tuonne omakantaan tai verottajan sivuille. 

Vierailija
55/60 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sähän tarvitset ne tunnukset omakantaan.

Josta ite oon ainaki kattonut ne koronatestin tulokset jne muut

Ei se kanta mitenkään välttämätön ole...kaiken saa paperillakin, niin labratulokset kuin muutkin. Periaatteessa ilmankin tulee toimeen. Lääkkeet uusii apteekki, kun pyytää, viimeisen 3kk annoksen hakiessaan, ei maksa mitään tai vuosittaisella lekurikäynnillä.

Vierailija
56/60 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just uutisoitiin tänään iltalehdessä, että jatkossa vahva tunnistautuminen mm bussilippua ostaessa

Niin, jos ostat lipun mobiilosovelluksella.

Oikeasti. lukekaa ne uutiset ihan ajatuksen kanssa.

Niin, eikö ainakin Hsl:n lipun voi edelleen ostaa automaatista ja maksaa tavallisella pankkikortilla?

Eikö se kertalippukin ole helpointa (ja halvinta?) maksaa sillä matkakortilla? 

Vierailija
57/60 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksupalvelu?

Vierailija
58/60 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ap

Pitääkö sinun tunnistautua päästäksesi palstalle? Vai kuvitteletko että tietokonetta ei voi olla jos ei ole älykännykkää, mobiilipankkia ja verkkotunnuksia ym? Ja ei mulla ole ainakaan vielä ollut mitään asiaa tuonne omakantaan tai verottajan sivuille. 

Ei - vaan että et tarvitse älykännykkää. Tietokone nettoyhteydellä riittää. Toiset jopa käy kirjastossa hoitamassa pankkiasiansa koneella.

Vierailija
59/60 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos olet huolissssi rahoistasi (vaikka oikeasti riski on todella pieni), niin voit perustaa vähintään kaksi tiliä (jos sinulla ei jo ole), ja sallia vain toiselle niistä tilisiirrot verkkopankissa. Eli sinulla on tilit A ja B, joista A:lta voi tehdä verkkopankissa tilisirtoja. B:n asetukset ovat siten, että vain näet sen saldon ja tapahtumat verkkopankissa, mutta et pysty maksamaan B:ltä laskuja tai tekemään mitään muutakaan.

Sitten siirrät tilille B kaikki suuret säästöt ja pidät A:lla rahaa vain sen verran, kun kuukausittain käytät. Tiliä B käytät samalla tavalla kuin tähänkin asti. Jos teet pahan mokan ja ulkopuolinen pääsee käyttämään verkkopankkia sinun tunnuksillasi (erittäin epätodennäköistä), menetät pahimmassakin tapauksessa vain tilillä A olevat rahat.

Vierailija
60/60 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua, mutta kyllä sellaisia on, joilla ei ole verkkopankkia. Vanhuksissa paljonkin. Ei minun äidillänikään ole. Kannassa hän ei käy, en ole muuten minäkään käynyt kuin kerran huvikseni tarkistamassa onko siellä mitään merkintöjä. Ei ollut, lääkärissä olen käynyt viimeksi joskus 20 v sitten, mulla ei ole mitään sairauksia, enkä ole mihinkään onnettomuuteenkaan joutunut. Äitini laskut menee suoraveloitukseen lähes kaikki, aniharvoin tulee mitään muuta laskua. Hänellä on aina käteistä, jolla maksaa pienet menot, esim. jalkahoitajan tai nuohoojan. Rahatkin hakee pankista, koska ei luota automaatteihin ja pankissa käynti on yksi ohjelmanumero muiden joukossa, saa jutella muiden asiakkaiden kanssa ja sen kivan "pankkirouvan" kanssa. Netistä hän ei osta mitään.

Mulla sentään on verkkopankki, mutta en sitä kovin paljon käytä ja käteisellä minäkin pelaan mahdollisimman paljon nykyään. Eihän kaikki ostele nettikaupoista, minäkään en osta yleensäkään juuri mitään, sen mitä ruokaa ja alusvaatteita ostan uutena, muun kirpparilta tai suoraan joltain käsityöläiseltä. Mies ostaa vähän enemmän, lähinnä näitä digilaitteita silloin kun tarvii. Meidän aikuiset lapset on aikalailla samaa maata, mutta tarvivat pankkitunnuksia kyllä enemmän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi