Kuuluuko kuohari tai shamppanja uudenvuoden juhlintaasi?
Onko se aina kuulunut ja mitä muita alkoholijuomia nautiskelet?
Kommentit (39)
ei todellakaan kuulu mikään alkoholijuoma. Olen raitis toisin kuin aloittaja, en edes vietä koko uuttavuotta
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Joskus kuuluu, joskus ei. Viinikaapissa on myös kuohuviiniä, jos vaikka tänään se kuuluisi. Ei ole mikään pakko juoda sitä, jos ei huvita.
Ei, en koskaan juo alkoholia taikka edes maista. Se haisee jo niin pahalle.
Kuuluu. On ”aina” kuulunut. Lisäksi saatetaan ottaa viiniä tai olutta jos sopii ruokaan. Joskus mennään pelkällä samppanjalla. Riippuu paljonko on porukkaa ja mitä on ruoaksi.
Pari pulloa kuoharia jäähtymässä. Illalla juhlitaan.
Ei kuulu vakituisesti, joskus kyllä. Tänä vuonna vietän uv'n yksin ja nautin punkkua ja glögiä. Skumppa on seurustelujuoma, ei sovi yksinäiselle.
Kuoharia, valkkaria, punkkua ja siideriä löytyy.
Ei sitä meteliä jaksa selvinpäin kuunnella.
Kuuluu shampanja vuoden vaihtumiseen. Uutta Vuotta en kuitenkaan halua aloittaa huonovointisena, joten suuria määriä alkoholia en käytä.
Toisinaan. Olisi meillä yksi Bollinger ja pari keltaista leskeä kaapissa, mutta taidetaan mennä Vana Tallin -glögillä, kun se jäi jouluna avaamatta.
Itkevä Siili kirjoitti:
ei todellakaan kuulu mikään alkoholijuoma. Olen raitis toisin kuin aloittaja, en edes vietä koko uuttavuotta
Suosittelen sinua "ortopedi urpola" ottamaan silloin tällöin muutaman huikan, jos vaikka mieli avautuis hippasen.
Ap
Se on suomeksi kirjoitettuna samppanja, ilman hoota ja kahdella peellä.
Ja kyllä kuuluu.
Ei, en pidä kuohuviinistä. Punaviiniä on kaapissa joten sitä otan illalla jos siltä tuntuu.
Hyvin on markkinoitu kuohujuomia kun täälläkin kysytään kuuluuko se uudenvuoden viettoon. Jokainen saa päättää se ihan itse juoko sitä vaiko ei.
Pommakilla kilistetään. Tää on meille perhejuhla ja vaikka shampanja on jalo juoma niin ei jaksa kahteenpekkaan koko pulloa.
Yleensä on kuulunut. Tänä vuonna ei, koska aloitin terveempänä elämän ja aion olla nyt muutaman kuukauden ilman alkoholia.
Ei kuulu. Eikä ole koskaan kuulunut. Perunasalaatti ja nakit kuuluvat. Sauna ja nukkumaan viimeistään kympillä.
Ei kuulu. En juo alkoholia ollenkaan. Join joskus nuorempana oman kiintiön täyteen, niin ei maistu enää. Nyt juon Pepsi Maxia.
Kielitoimiston mukaan se kirjoitetaan nykyisin suomeksi samppanja. Kyllä, olin tästä järkyttynyt itsekin, mutta niin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Se on suomeksi kirjoitettuna samppanja, ilman hoota ja kahdella peellä.
Ja kyllä kuuluu.
Tiedän kyllä, että tuo on Kielitoimiston ohje, mutta juntilta kuulostaa silti.
Aljoholia en ole käyttänyt vuosiin mutta alkoholitonta kuohujuomaa voisin prismasta ostaa.