Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita viestintäalan työttömiä täällä?

Vierailija
04.06.2014 |

Onko täällä ketään viestintäalalta työttömäksi jäänyttä? Olisi kiva tietää, kuinka moni työttömänä oleva viestintäalan ammattilainen harkitsee tällä hetkellä alan vaihtoa ja mille alalle aiotte vaihtaa. Itselläni on alkanut mennä jo usko siihen, että tämä ala työllistäisi tulevaisuudessa kovin hyvin. Olen ollut työttömänä taas vaihteeksi muutaman kuukauden, ja näyttää siltä, että kesä menee samoissa merkeissä. Laskin, että viimeisten seitsemän vuoden aikana olen ollut viisi kertaa työttömänä. Tuttavapiirissä on sama tilanne monella. Niistä kollegoista, joilla ei ole vakityötä, kukin raapii elantonsa mistä sattuu. Tutuista löytyy alityöllistettyjä freelancetoimittajia, työvoimakoulutuksessa olevaa tiedottajaa, 5-kymppistä kesätuottajaa jne. Palkallisista kesälomista saati vakiviroista voi vain haaveilla. 

Tuntuu siltä, etten enää oikein jaksa motivoitua työnhakuun. Totta kai haen paikkoja, mutta jotenkin vain ei huvita enää panostaa yhtään enempää. Olen korkeasti koulutettu, ja minulla on monipuolista työkokemusta yli kymmenen vuoden ajalta. Kolme kertaa olen vaihtanut paikkakuntaa työn perässä ja muuttanut monen sadan kilometrin päähän. Välillä olen opiskellut jotain alaani liittyvää. Silti olen tässä jamassa. Miten te samassa tilanteessa olevat motivoitte itseänne jatkamaan eteenpäin?

Kommentit (177)

Vierailija
61/177 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan koko ketjulle, että HAISTAKAA PASKA tyhjäntoimittajat. Omat työni olen itselleni luonut ja en kenenkään varaan ole koskaan mitään laskenut. Itse tehty ja ryhtyminen tekoihin eikä päivääkään lorvittu jossakin sohvan pohjalla ODOTTAMASSA VALMISTA.

terveisin TYÖMIES joka ei ole työttömänä lorvinut KOSKAAN ja odottanut tumput suorina, että ku niiqu ei annettu alan pomohommia 6000€ kuukausipalkalla nii en viittikään tehä mittään. Niinqu.

Vierailija
62/177 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

61 täällä, olen pääni puhki miettinyt, missä toimittajan ja tiedottajan osaamista voitaisiin tarvita enkä ole keksinyt vielä.

Markkinointi ei tunnu omalta jutulta ja silläkin alalla on paljon nyt työttömiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/177 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat työni olen itselleni luonut ja en kenenkään varaan ole koskaan mitään laskenut. 

Mitä teet?

Vierailija
64/177 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat työni olen itselleni luonut ja en kenenkään varaan ole koskaan mitään laskenut. 

Mitä teet?

Yrittäjä rakennusteollisuudessa. Tyhjästä aloittanut.

Vierailija
65/177 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno homma, että olet osannut ja jaksanut. Mä olen yrittänyt miettiä, miten pystyisin yrittämään, mutta en ole keksinyt, ei ole sellaista osaamista, jolla olisi ostajia.

Vierailija
66/177 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno homma, että olet osannut ja jaksanut. Mä olen yrittänyt miettiä, miten pystyisin yrittämään, mutta en ole keksinyt, ei ole sellaista osaamista, jolla olisi ostajia.

Ammattitaito ei tule valmiina. Siellä olen rakennuksella ollut uran alussa ja todella nähnyt kuinka monet tumput suorina odottaa seuraavaa työpäivää joita vain jostakin siunaantuu ilman, että kysellään omassa mielessä mitä tässä oikeastaan tehdäänkään. Vaikka korkeakoulutusta ei ole niin kyllä vain oma näkemys viedään eteen päin riippumatta siitä mitä muut siihen sanovat. Siinä ovat ulkomaalaiset CNC koneen ohjelmoijat ihmeissään, kun heille huutamalla täytyy kertoa, että nyt ei tehdä heidän tahdon mukaan vaan täsmälleen niin kuin minä niin sanon. Ja niin siinä kävi, että, kun itse jälleen ryhdyin ottamaan asioista selvää niin onnistuu laserohjatun työstökeskuksen ohjelmointi omasta takaa. Ilman tyhjänaikaisia työvoimapoliittisia höpökoulutuksia.

Eikä todellakaan ole ainut kerta jossa itse täytyy ammattitaito tehdä ja kehittää jotta asiat saadaan toimimaan ja sitä leipää saadaan pöytään.

Vierailija
67/177 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viestintäalalla töissä, nyt lyhytaikaisessa kirjoitusprojektissa joka päättyy pian. Sitten on työnhaku taas edessä. Kun yritin pari vuotta sitten vaihtaa työpaikkaa, samaa paikkaa haki jopa 350 ihmistä! Järkyttävää. Jos ei ole ollut tällä alalla, ei voi ymmärtää kuinka kovaa kilpailu on. Tällä hetkellä en edes halua palata viestintätehtäviin. Kuinka monta verkkosivustouudistusta tai viestintästrategiaa jaksaa elämänsä aikana tehdä? Haaveilen jostain ihan muusta... vaikka hyvinvointialasta. Mietin ihan tosissani, että kouluttautuisin pilates-ohjaajaksi. 

Vierailija
68/177 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko opiskelleet viestintää vai suomen kieltä? Oisko S2-opinnot mahdollisuus?

-Ulkopuolinen

Vierailija
69/177 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt jotain ihan tavallista toimistotyötä. Mutta sellaiseen ei varmaan oteta.

Oma koulutus VTM ja olen tehnyt töitä toimittajana. Jäin työttömäksi enkä jaksaisi lähteä freelanceriksi taistelemaan leivästä.

Vierailija
70/177 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on viestintäalan koulutus, mutta valmistuttua kävi ilmi että ei niitä tiedottajan, viestintäsuunnittelijan yms paikkoja vain ole kaikille. Tässä maassa on jotain tosi pahasti vialla kun aloille, joilla tarvitaan oikeasti työvoimaa, ei koulutusta vain ole. Esimerkiksi lääkäripulasta on puhuttu jo 20 vuotta. Mikä estää kouluttamasta lääkäreitä lisää? Onhan se kallis ja pitkä koulutus, mutta tuleeko halvemmaksi kouluttaa 5v valtiotieteen tai filosofian maistereita, jotka sitten ovat työttömänä ja sen jälkeen opiskelevat toista tai kolmatta tutkintoa? Kun freelancetoimittaja joutuu laskemaan hintojaan, lääkärit voivat nostaa niitä pilviin. 

Että ihan kävi ilmi, ettei kaikille olekaan työpaikkoja???

Huoh, eipä ihme, että toimittajia arvostetaan vähemmän kuin puhelinmyyjiä ja poliitikoita.

Vierailija
71/177 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse alalla, mutta puolisoni on. Tällä hetkellä puolisoni hoitaa lapsiamme ja suunnittelee ryhtyvänsä perhepäivähoitajaksi. Olen ehdottanut hänelle, että voisin opettaa hänet omalle alalleni (ohjelmointi), mutta ei kuulemma kiinnosta. Puolisoni teki oman alansa hommia yhteensä vuoden palkkatöissä ja sitten puoli vuotta freelancerina. Ei halua enää freelancerelämää.

Vierailija
72/177 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi viestintäalan työtön. Oma ammatti media-alalla ja nyt ollut työtön jo vajaan vuoden. Haen jatkuvasti erilaisiin työpaikkoihin eikä yksikään ole vielä ollut oman alan paikka (eikä mikään ole tärpännyt) :D Ammatinvaihto hyvässä vaiheessa meneillään, kouluihin haettu jne...

Vierailija
73/177 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllästyin viestintäalalla siihen jatkuvaan brändäämiseen, myös itseni. En kerta kaikkiaan ole sen tyyppinen, että jaksaisin olla aktiivinen jokaisessa sosiaalisessa mediassa ja verkostoitua joka paikassa. Ilman tätä työnsaanti toki on vaikeaa... No, itse vaihdoin alaa.

Vierailija
74/177 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
75/177 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Huomasin eilen, että kunnianarvoisa ystävämme, Äm Vee - lehti, hakee nyt tutkivia journalisteja...

Tais olla jopa "vanhanajan" sellaisia.

Kokemusta, näyttöjä vaaditaan.

Vierailija
76/177 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestintäalalla on helppo löytää töitä, jos on vain työhaluja eikä kuvittele itsestään turhan suuria. Netti on täynnä firmoja, jotka tarvitsevat osaavia markkinoijia tuotteilleen. Noissa ei ole edes haastatteluja tms vaan kuka tahansa voi liittyä ja alkaa tekemään sitä palkkiota vastaan.

Vierailija
77/177 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista.. Minä olen tehnyt viestintäalan töitä kohta 16 vuotta. Päivääkään en ole ollut työttömänä ja kaikki työsuhteet vakituisia. Palkkakehitys nousujohteinen. Enkä ole mikään itseni brändäämisen guru, en superluova enkä super-mitään. Hyvä kirjoittamaan kyllä, kielitaitoinen, nopea ja todella kova tekemään töitä.

Vierailija
78/177 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista.. Minä olen tehnyt viestintäalan töitä kohta 16 vuotta. Päivääkään en ole ollut työttömänä ja kaikki työsuhteet vakituisia. Palkkakehitys nousujohteinen. Enkä ole mikään itseni brändäämisen guru, en superluova enkä super-mitään. Hyvä kirjoittamaan kyllä, kielitaitoinen, nopea ja todella kova tekemään töitä.

Hieno homma, mutta reippaasti helpompana aikana olet todennäköisesti aloittanut, saanut kokemusta ja sitä kautta varmemman sijan työelämässä. Esim. nyt valmistuvilla uskoisin olevan aika lailla hankalampaa.

Vierailija
79/177 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
80/177 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi