Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan eka yö omassa huoneessa

Vierailija
04.06.2014 |

Vauva 6 viikkoa vanha.

Ja kello vaikka mitä. En saa unta kun jotenkin joku häiritsee siinä ettei se olekaan tuossa vieressä omassa kelakopassaan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Meillä ei ole omaa huonetta vauvalle. Milloin viimeistään pitäisi olla?

Vierailija
2/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 02:49"]

[/quote]

Varmaan sitten kun itsestä tuntuu, että vauva olisi hyvä siirtää omaan huoneeseen? Näin veikkaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 02:49"]Hmm. Meillä ei ole omaa huonetta vauvalle. Milloin viimeistään pitäisi olla?

[/quote] Ei kai tarvitse olla. Tosin meillä se vaikuttaisi varmaan parisuhteeseen jos ei omaa tilaa yhtään...

Vierailija
4/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva siirtyi omaan huoneeseen 6kk iässä, koska oli niin kova uneksimaan öisin. että valvotti minua ääntelyillään. Ja kun kuitenkin nukkua posotti läpi yön.

Vierailija
5/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 03:26"]

Meillä vauva siirtyi omaan huoneeseen 6kk iässä, koska oli niin kova uneksimaan öisin. että valvotti minua ääntelyillään. Ja kun kuitenkin nukkua posotti läpi yön.

[/quote]

Olin 6kk iässä jo ensimmäistä kertaa yökylässä ilman vanhempia. Olenko epänormaali?

Vierailija
6/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 02:47"]

Vauva 6 viikkoa vanha.

Ja kello vaikka mitä. En saa unta kun jotenkin joku häiritsee siinä ettei se olekaan tuossa vieressä omassa kelakopassaan.

[/quote]

Eiköhän se ole ihan luonnollista äidinvaistoa haluta pitää noin vastasyntynyt turvassa lähellä itseä. Miehet ei tuollaista luonnollista tahtoa ymmärrä ja voivat joskus vaatia muuta. Eikä se sisäinen leijonaemo herää kaikilla naisillakaan.

Vierailija
7/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 02:49"]

[/quote]

Meillä lapset itse päättivät eräänä iltana muuttaa "omaan" huoneeseen, eli sisarukset siirtyivät nukkumaan toiseen huoneeseen. En enää muista, minkä ikäisiä olivat, ehkä pari-kolme, kun muuttivat ennen nuoremman syntymää.

Viimeistään kouluiässä on hyvä olla oma huone.

Vierailija
8/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen. MIksi sitten siirsit vauvan liian aikaisin omaan huoneeseen? Vaatiko miehesi sitä, vai mikä oli syynä? Oletko sinä ymmärtänyt jotain väärin, kun jo 6-viikkoa vanhana siirsit pois vierestäsi? Et varmaan enää imetä, mutta eikö tosiaan kaipaa enää edes pullomaitoa yöllä?

Aika pieni vauva nukkumaan yksin koko yön, kun ainakin minun vauvani heräilivät yösyötölle vielä useamman kuukauden ikäisinä.

Vierailija
9/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 02:49"]Hmm. Meillä ei ole omaa huonetta vauvalle. Milloin viimeistään pitäisi olla?

[/quote]

Minullakaan ei ole vauvalle omaa huonetta, hän on nyt parikuinen. Asun kaksiossa, joten melko pitkään todennäköisesti olemmekin samassa huoneessa, mutta mikäli asumme tässä vielä muutaman vuoden päästä niin luovutan makuuhuoneen lapselle ja muutan itse olohuoneeseen.

Olen siis yh joten parisuhteeseen ei vaikuta.

Vierailija
10/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 06:58"]

Aika pieni vauva nukkumaan yksin koko yön, kun ainakin minun vauvani heräilivät yösyötölle vielä useamman kuukauden ikäisinä.

[/quote]

Ja koska sinun vauvat söivät öisin monia kuukausia, niin muidenkin vauvat tekee niin?

Meillä esikoinen nukkui omassa huoneessaan 6 vkoisesta alkaen, ei syönyt öisin. Toinen siirtyi myöhemmin, sillä hän heräsi öisin syömään vielä lähemmäs vuoden iässä.

6viikkoinen ei ole liian pieni nukkumaan yksin.

Vierailija
11/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 04:21"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 03:26"]

[/quote]

Olin 6kk iässä jo ensimmäistä kertaa yökylässä ilman vanhempia. Olenko epänormaali?

[/quote]

Minulla meni tämä kommentti kyllä ihan ohi?? En ymmärrä miten sinun epänormaalius/normaalius liittyy siihen miten meillä on toimittu.. Kai sinä ihan ok olet..

Vierailija
12/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lasta voi imettää/syöttää, jos tämä nukkuu omassa huoneessaan?

Meidän vauva ei ole vielä syntynyt, mutta aikomuksena on siirtää hänet nukkumaan omaan huoneeseen mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman nopeasti. Aion kyllä imettää, mutta samalla tavalla se imetys onnistuu viereisessä huoneessa. Luulen pidemmällä tähtäimellä nukkuvani paremmin, kun en herää jokaiseen pieneen äänähdykseen. Toki ensimmäiset viikot lapsi nukkuu meidän makkarissa, aluksi en varmasti pysty nukkumaan ollenkaan, jos en kuule niitä äänähdyksiä. Meillä on kehto, jossa on pyörät alla, joten lapsen siirtäminen huoneesta toiseen on helppoa.

Vierailija
13/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä "vauva" alkoi nukkumaan omassa huoneessaan 3-vuotiaana.

Vierailija
14/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 06:58"]Minä ihmettelen. MIksi sitten siirsit vauvan liian aikaisin omaan huoneeseen? Vaatiko miehesi sitä, vai mikä oli syynä? Oletko sinä ymmärtänyt jotain väärin, kun jo 6-viikkoa vanhana siirsit pois vierestäsi? Et varmaan enää imetä, mutta eikö tosiaan kaipaa enää edes pullomaitoa yöllä?

[/quote] Meillä on Itkuhälytin, eli herään kyllä... Miten se huone syöttöihin liittyy? -ap

Vierailija
15/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:15"]

Meillä on Itkuhälytin, eli herään kyllä... Miten se huone syöttöihin liittyy? -ap

[/quote]

Huone liittyy yösyöttöihin siten, että äiti (joka on yleensä 6-viikkoisen ruokkija) joutuu heräämään, nousemaan ylös, lähtemään toiseen huoneeseen, syöttämään siellä vauvaa, nousemaan taas ja siirtymään takaisin omaan huoneeseen.

Minä laiskana ihmisenä nousin sängylle istumaan, nostin vauvan syliin, imetin ja tarvittaessa vaihdoin vaipan, laitoin vauvan takaisin ja nukuin taas, nousematta pois sängystä.

Mutta itse kukin tavallaan. Aloittaja ei ole vastannut kysymykseen, mistä syystä siirsi noin pienen vauvan omaan huoneeseen, vaikka itsestä ei tuntunut oikealta vaan vauvan poissaolo häiritsi? Ei tuonikäinen varmaan kovin suuresti vanhempien seksielämääkään haittaa.

Vierailija
16/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:15"]

Meillä on Itkuhälytin, eli herään kyllä... Miten se huone syöttöihin liittyy? -ap

[/quote]

Huone liittyy yösyöttöihin siten, että äiti (joka on yleensä 6-viikkoisen ruokkija) joutuu heräämään, nousemaan ylös, lähtemään toiseen huoneeseen, syöttämään siellä vauvaa, nousemaan taas ja siirtymään takaisin omaan huoneeseen.

Minä laiskana ihmisenä nousin sängylle istumaan, nostin vauvan syliin, imetin ja tarvittaessa vaihdoin vaipan, laitoin vauvan takaisin ja nukuin taas, nousematta pois sängystä.

[/quote]

Minä vielä laiskempana tyrkkäsin vieressä nukkuvalle vauvalle tissin suuhun ja jatkoin unia :D.

Vierailija
17/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisemme on aina nukkunut omassa sängyssään omassa huoneessaan. Kuukauden nukuin sohvalla vauvan huoneessa, sitten siirryin miehen viereen. Yösyötöt vauva lopetti 2,5kk iässä. Eli 1,5kk kävin syöttämässä vauvan huoneessa ja nukkuu hyvin edelleen, nyt 2,5v.

Toinen lapsi on nyt 3,5kk ja odotan että vähentäisi yöheräilyjä että voitaisiin laittaa siskon kanssa lastenhuoneeseen. Nukkuu omassa kopassa sänkyni vieressä ja aamuyöstä vieressäni, mies nukkuu olohuoneessa ettei herää yöheräämisiin. Ajattelin kokeilla viikonloppuna jättää vauvan yksin makkariin ja nukkua lastenhuoneessa syöttäen makuuhuoneessa, vauva ei syö kuin 2-3 kertaa öisin yleensä mutta nukkuu levottomasti, inisee ja heiluttaa käsiään/raapii itseään, mutta en tiedä herääkö siihen, itse herään ja yöunet ovat katkonaiset jatkuvasti. Jos muilla ollut samantapainen vauva niin onko apuneuvoja yöuniin?

Vierailija
18/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:15"]

[/quote]

Mutta itse kukin tavallaan. Aloittaja ei ole vastannut kysymykseen, mistä syystä siirsi noin pienen vauvan omaan huoneeseen, vaikka itsestä ei tuntunut oikealta vaan vauvan poissaolo häiritsi? Ei tuonikäinen varmaan kovin suuresti vanhempien seksielämääkään haittaa.

[/quote]

Siirsin, koska heräilen vauvan yöjokelteluihin ja siksi ettei omassa makuuhuoneessa voi illalla pitää valoja mm lukiessa kirjaa. Myös vaikuttaa minusta seksielämään. Miksei vaikuttaisi?

Joka ilta piti hiipiä huoneeseen, jotta vauva ei heräisi (tai tuskin se olisi herännyt koviin ääniinkään, mutten halunnut ottaa riskiä sen heräämisestä).

Oma sänky on minusta myös kivempi kuin kelakoppa ja se sänky ei järkevästi mahdu makkariin. -ap

Vierailija
19/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3-vuotias nukkuu äidin ja isän välissä sängyssä ja on nukkunut alusta asti vieressä. Nukumme niin kaikkein parhaiten. Seksiä voi harrastaa olohuoneessa, keittiössä, työhuoneessa, jne.

Lapsen ei tarvinnut itkeä vauvanakaan yöllä nälkäänsä, kun huomasin jo vauvan levottomiksi käyvistä liikkeistä ruoka-ajan/imetyksen olevan käsillä. Eikä minun tarvinnut nousta ylös sängystä öisin. Lapsi menee myös yhäkin mielellään nukkumaan, koska tietää, että häntä ei jätetä yöksi yksin sänkyyn.

Lapsella on oma sänky omassa huoneessaan, jonne voisi siirtyä halutessaan.

Mutta jokainen tavallaan. Lapset ovat myös erilaisia ja äitien tarpeet ovat erilaisia. Jos vauva vieressä häiritsee äitiä tai äiti vauvaa, niin että jompi kumpi ei saa nukuttua hyvin, niin tokihan vauva kannattaa laittaa omaan sänkyynsä.

Vierailija
20/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ihmettele että mättää.

Täysin luonnotonta erottaa noin pieni vauva itsestään toiseen huoneeseen.

Sen lisäksi että se on huono juttu imetyksen kannalta niin sinun hormonisi ja äidinvaistosi sanovat että pienen tulisi olla lähelläsi.

En ymmärrä.