Asun Tallinnassa. Kysymyksiä?
Halvan viinan ja maksullisten naisten luvattu maa. Ja olen sama, joka teki sen respaketjun ;)
Kommentit (116)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 18:55"]
Kas sa räägid eesti keelt hästi?
[/quote]
Jaa räägin ikka. Kuidas ma muidu saaks hotellis tööd teha?
Muidugi teen kirjavigu ja grammatika pole alati täpselt õige, aga mul savi, kõik saavad ju aru ;)
(Ma arvan, et nüüd kõik tulevad siia ütlema "ma sain aru!!") :D
Mitä virolaiset ajattelevat Anu Saagim-Ratiasta? Oletko törmännyt rouvaan kaupungilla?
Miten paikalliset suhtautuvat maksullisiin naisiin? Käsittääkseni tuota ammattikuntaa löytyy paljonkin Tallinnasta.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 16:33"]
Hei. Missä se kuuluisa trendikäs Kalasatama ja Telliskivi ovat? Lähinnä niitä ruokapaikkoja tarkoitan. Olen etsinyt niitä muutaman kertaa mitään löytämättä.
Ja toinen kysymys: Minulla on tavoitteena käydä jokaisessa Tallinnan hotellissa ennen kuin täytän 50-vuotta. Mikä on sinusta hienoin hotelli siellä?
[/quote]
Lähde keskustasta Pohjois-Tallinnaan ratikalla nro 2. Ne on kyllä vähän hankala löytää. Yhden pysäkin nimi on juurikin Telliskivi, jonka vieressä on ravintoloita (Boheem, Kukeke, F-Hoone). Älä pety, se on teollisuusalue ja mielestäni sitä hehkutetaan turhaan. ;)
Hienoimmat hotellit ovat mielestäni Savoy Boutique, Nordic Hotel Forum, Sokos Hotel Estoria, Radisson Blu Olümpia, Swissotel.. Aika perus :) Kaikki neljä tähteä tai yli.
ap
[/quote]
Se on Sokos Hotel Viru. Lukee siellä katolla.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 17:30"]
Hei. Missä se kuuluisa trendikäs Kalasatama ja Telliskivi ovat? Lähinnä niitä ruokapaikkoja tarkoitan. Olen etsinyt niitä muutaman kertaa mitään löytämättä.
Ja toinen kysymys: Minulla on tavoitteena käydä jokaisessa Tallinnan hotellissa ennen kuin täytän 50-vuotta. Mikä on sinusta hienoin hotelli siellä?
[/quote]
Lähde keskustasta Pohjois-Tallinnaan ratikalla nro 2. Ne on kyllä vähän hankala löytää. Yhden pysäkin nimi on juurikin Telliskivi, jonka vieressä on ravintoloita (Boheem, Kukeke, F-Hoone). Älä pety, se on teollisuusalue ja mielestäni sitä hehkutetaan turhaan. ;)
Hienoimmat hotellit ovat mielestäni Savoy Boutique, Nordic Hotel Forum, Sokos Hotel Estoria, Radisson Blu Olümpia, Swissotel.. Aika perus :) Kaikki neljä tähteä tai yli.
ap
[/quote]
[/quote]
Estoria on uusi hotelli, huhtikuussa avattu.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 22:11"]Mitä virolaiset ajattelevat Anu Saagim-Ratiasta? Oletko törmännyt rouvaan kaupungilla?
[/quote]
Ajattelevat suht samoin kun suomalaiset.
Tapasin Anun kerran yhdellä keikalla, otin hänen kanssaan kuvankin..
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 22:18"]Miten paikalliset suhtautuvat maksullisiin naisiin? Käsittääkseni tuota ammattikuntaa löytyy paljonkin Tallinnasta.
[/quote]
Eipä niihin sen kummemmin suhtauduta, niihin on totuttu.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 17:30"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
aika naurettavaa ettei alottaja ees sitä tiennyt :D
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 04:23"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 03:57"]Kuinka turvalliseksi koet Tallinnan suhteessa suomalaisiin kaupunkeihin? Miten Viron köyhyys suhteessa Suomeen näkyy? Missä päin Tallinnaa asut?
[/quote]
Tunnen oloni paljon turvallisemmaksi Tallinnassa kuin esimerkiksi Helsingissä. Täällä on hyvin rauhallista.
Köyhyys näkyy ihmisten ulkonäöstä varmaan helpoiten. Ja asuntojen tasossa. Moni asuu todella vaatimattomasti, jopa ilman juoksevaa vettä! Joskus kaupan kassalla vieressä pakkaava ottaa "vahingossa" minun ostoksiani..
Asun tällä hetkellä Nõmme- nimisessä kaupunginosassa. Olen asunut myös Mustamäellä, keskustassa ja Haaberstissa.
ap
[/quote]
Eikös Nomme ole sellaista ns hyvää seutua, paljon ok-taloja ja jne? Ja se futisjoukue on Nomme Kalju.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 01:02"][quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 17:30"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
aika naurettavaa ettei alottaja ees sitä tiennyt :D
[/quote]
Jep jep, tänään viimeksi kävin Estoriassa moikkaamassa kaveria. Voitte vaikka googlettaa, että sellainen paikka on. :)
ap
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 01:09"][quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 04:23"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 03:57"]Kuinka turvalliseksi koet Tallinnan suhteessa suomalaisiin kaupunkeihin? Miten Viron köyhyys suhteessa Suomeen näkyy? Missä päin Tallinnaa asut?
[/quote]
Tunnen oloni paljon turvallisemmaksi Tallinnassa kuin esimerkiksi Helsingissä. Täällä on hyvin rauhallista.
Köyhyys näkyy ihmisten ulkonäöstä varmaan helpoiten. Ja asuntojen tasossa. Moni asuu todella vaatimattomasti, jopa ilman juoksevaa vettä! Joskus kaupan kassalla vieressä pakkaava ottaa "vahingossa" minun ostoksiani..
Asun tällä hetkellä Nõmme- nimisessä kaupunginosassa. Olen asunut myös Mustamäellä, keskustassa ja Haaberstissa.
ap
[/quote]
Eikös Nomme ole sellaista ns hyvää seutua, paljon ok-taloja ja jne? Ja se futisjoukue on Nomme Kalju.
[/quote]
Joo, kyllähän se on. Paljon lapsiperheitä ja luontoa.
ap
Mä haaveilen Viroon muutosta. Mulla on eestiläinen mies. Parasta Virossa on edullinen ja laadukas ravintolaruoka. Idioottituristit vain maksavat liikaa kun syövät keskustassa. Pitää tietää oikeat mestat. Myös kampaamot, hieronnat jne ovat halpoja kun tietää minne menee. Pidän myös ylipäänsä virolaisista.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 07:31"]
Mitä ruoka maksaa ihan tavallisissa kaupoissa?
Jauheliha, porsaanliha, maito, leipä, juusto, jugurtit, hedelmät jne.
Tuleeko halvemmaksi?
[/quote]
Jauheliha 300kg (eestiläinen liha) on n. 1,5e. 100% naudanliha siis, muista en tiedä. Porsaanlihan hintaa en tiedä. Maiton hinta vaihtelee suuresti, itse maksan 1,3e 2l purkista. Hedelmät puoli-ilmaisia, ostin tänäänkin kaksi banaania, 14 senttiä :D
ap
Olen taas täällä koko yön. :) Saa laittaa kysymyksiä.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 14:51"]Mitä hotellia suosittelisit Tallinnassa aikuiselle pariskunnalle ilman lapsia, jos kyseessä hemmotteluviikonloppu, mutta kaipaa tunnelmallista hotellia eikä bisnesmiehille sopivaa?
Oltiin viimeksi muistaakseni siinä Meriton spa &conference (?)-hotellissa, joka valittiin hyvien arvostelujen vuoksi, mutta lopulta paikka oli aika pettymys. Sellainen kolkko ja kylmä, todella tyylikkäät puitteet, mutta tunnelmaa ei ollut. Aamupala oli aika perus/heikko, kylpyläosastolla ei ollut ketään, eikä kylpylätunnelmaakaan oikein kun oli niin hiljaista että jokainen molskahdus kaikui kolme minuuttia. Huone oli ihan perusperus, vaikka hinta oli aika kova.
[/quote]
sama huono kokemus tosta kylpylästä. Ankea. Avoinna ilmeisesti myös muille kuin hotellin asukkaille.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 14:51"]Mitä hotellia suosittelisit Tallinnassa aikuiselle pariskunnalle ilman lapsia, jos kyseessä hemmotteluviikonloppu, mutta kaipaa tunnelmallista hotellia eikä bisnesmiehille sopivaa?
Oltiin viimeksi muistaakseni siinä Meriton spa &conference (?)-hotellissa, joka valittiin hyvien arvostelujen vuoksi, mutta lopulta paikka oli aika pettymys. Sellainen kolkko ja kylmä, todella tyylikkäät puitteet, mutta tunnelmaa ei ollut. Aamupala oli aika perus/heikko, kylpyläosastolla ei ollut ketään, eikä kylpylätunnelmaakaan oikein kun oli niin hiljaista että jokainen molskahdus kaikui kolme minuuttia. Huone oli ihan perusperus, vaikka hinta oli aika kova.
[/quote]
sama huono kokemus tosta kylpylästä. Ankea. Avoinna ilmeisesti myös muille kuin hotellin asukkaille.
[/quote]
Varmaan suurin osa kylpylöistä on avoinna muillekin kuin hotellin asukkaille. :)
En itse ole käynyt koskaan tuolla Meritonissa, kaksi kaveria työskentelee siellä kyllä..
ap
Minne muualle voisi lasten kanssa mennä kuin eläintarhaan?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 22:23"]
[/quote]
Olen tässäkin huono neuvomaan, omia lapsia kun ei ole..
Minkä ikäisiä lapsesi ovat?
Hmm, täällä on kiertävä tivoli (onkohan nyt A-terminaalin vieressä vielä?), mikä on suht edullinen. Viime kesänä oli myös Rocca al Maren pihassa.
Apua, täytyykin ottaa selvää, jos asiakkaat kyselee :D
ap
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 22:23"]
[/quote]
En ole ap, mutta Tallinnassa on ihania puistoja ja leikkikenttiä.
Kas sa räägid eesti keelt hästi?