Asun Tallinnassa. Kysymyksiä?
Halvan viinan ja maksullisten naisten luvattu maa. Ja olen sama, joka teki sen respaketjun ;)
Kommentit (116)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 22:23"]
Minne muualle voisi lasten kanssa mennä kuin eläintarhaan?
[/quote]
En ole ap, mutta Tallinnassa on ihania puistoja ja leikkikenttiä.
[/quote]
Meidän talon pihan leikkikenttä on ainakin täynnä lasinsiruja :(
On niitä onneksi jossain varmaan puhtaitakin..
ap
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 21:31"]
Olen taas täällä koko yön. :) Saa laittaa kysymyksiä.
ap
[/quote]
Mitä vironkielisiä naistenlehtiä suosittelet kieltä harrastavalle?
[/quote]
Itse ostan sillon tällöin Eesti naine -lehden. En tiedä kohderyhmää, mutta ihan mielenkiintoisia juttuja siellä välillä on. Cosmo nyt on cosmo, ei siitä opi kuin petisanastoa :D
ap
Kauan oot asunut siellä? Puhuitko aluksi englantia vai osasitko viroa entuudestaan? Kauan kesti oppia kieli? Oliko kielen oppiminen mielestäsi helppoa vai vaikeaa?
Ovat ala-asteella,että leikkikentät ei ehkä kiinnosta,ennemmin tuo tivoli,huvipuisto. Jos kerran keskustassa kallista ruokailla,niin missä hyviä ja edullisia ruokapaikkoja?
Jos vuokrasi on noin 400 euroa niin paljonko maksaisi ostaa samanlainen asunto? Mitkä ovat parhaimpia kaupunginosia Tallinnassa?
Palun soovita môningaid normaalseid eesti vestlusfoorumeid!
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 22:33"]
Kauan oot asunut siellä? Puhuitko aluksi englantia vai osasitko viroa entuudestaan? Kauan kesti oppia kieli? Oliko kielen oppiminen mielestäsi helppoa vai vaikeaa?
[/quote]
Hmm no aluksi oli sellasta Helsinki-Tallinna seilaamista niin paljon, että on vaikea sanoa, kauanko ihan kunnolla asunut. Yli vuoden kuitekin niin, että Suomireissuja on 2-3kk välein.
Osasin aluksi hyvin vähän viroa, enkulla mentiin. :) Olin aluksi koulussa, jossa opin lähinnä kuuntelemalla. Suullinen kielitaito jäi jälkeen. Nyt taas töissä ollessa tulee koko ajan puhuttua.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 22:35"]
Ovat ala-asteella,että leikkikentät ei ehkä kiinnosta,ennemmin tuo tivoli,huvipuisto. Jos kerran keskustassa kallista ruokailla,niin missä hyviä ja edullisia ruokapaikkoja?
[/quote]
Esim. Lasnamäellä Attimo, Mustamäellä Tondi resto.
On vanhassa kaupungissakin todella edullisia paikkoja, esim. Dubliner.
Pubityyppinen, mutta ruokaakin saa. Mulle ainakin maistunut!
ap
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 22:42"]
Jos vuokrasi on noin 400 euroa niin paljonko maksaisi ostaa samanlainen asunto? Mitkä ovat parhaimpia kaupunginosia Tallinnassa?
[/quote]
Hmm, todella vaikea arvioida..alle 100 000e kuitekin, pikaisella nettiselaamisella.
Parhaita kaupunginosia ainakin Kakumäe, Pirita, Nõmme.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 22:42"]
Palun soovita môningaid normaalseid eesti vestlusfoorumeid!
[/quote]
Kas selliseid on üldse olemas? Ütle ka mulle, kui leiad ;)
Kuinka paljon nostat Suomen sossusta tukea.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 23:12"]
Kuinka paljon nostat Suomen sossusta tukea.
[/quote]
Koska asun vakituisesti ulkomailla, ei minulla ole oikeutta Suomen sosiaaliturvaan. Tukien nostaminen ei ole siis mahdollista.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 16:33"]
Hei. Missä se kuuluisa trendikäs Kalasatama ja Telliskivi ovat? Lähinnä niitä ruokapaikkoja tarkoitan. Olen etsinyt niitä muutaman kertaa mitään löytämättä.
Ja toinen kysymys: Minulla on tavoitteena käydä jokaisessa Tallinnan hotellissa ennen kuin täytän 50-vuotta. Mikä on sinusta hienoin hotelli siellä?
[/quote]
Lähde keskustasta Pohjois-Tallinnaan ratikalla nro 2. Ne on kyllä vähän hankala löytää. Yhden pysäkin nimi on juurikin Telliskivi, jonka vieressä on ravintoloita (Boheem, Kukeke, F-Hoone). Älä pety, se on teollisuusalue ja mielestäni sitä hehkutetaan turhaan. ;)
Hienoimmat hotellit ovat mielestäni Savoy Boutique, Nordic Hotel Forum, Sokos Hotel Estoria, Radisson Blu Olümpia, Swissotel.. Aika perus :) Kaikki neljä tähteä tai yli.
ap
[/quote]
No mut kiitos. Tulen sinne sunnuntaina. Tuo Estoria hotelli on kuulemma hieno. Luultavasti ihan uusi.
Asuuko Tallinnassa kuinka paljon suomalaisia nuoria? Onko teillä jotain yhteistä toimintaa?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:48"]
Asuuko Tallinnassa kuinka paljon suomalaisia nuoria? Onko teillä jotain yhteistä toimintaa?
[/quote]
Opiskelijoita muutama sata, veikkaisin. En opiskele, joten en ole tutustunut heihin. :) Heillä kyllä on tietääkseni aika paljon toimintaa.
ap
Mikä rantakohde tms. Virossa on paras ja kaunein?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 21:14"]
Mikä rantakohde tms. Virossa on paras ja kaunein?
[/quote]
Hiiumaalla on kauniita rantoja, mutta koska Virollakin on paljon rantaviivaa, se ei ole ainoa nätti paikka :)
Minkä hyvän ruokaravintolan keittiö (ei niitä, missä tarjoilijalla on kansallispuvut) olisi Tallinnassa auki perjantaina vielä klo 23 aikaan? Tuntuu, että keittiöt menevät kaikki klo 23 kiinni, vaikka ravintolan aukioloajat olisivatkin pidempiä.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 21:31"]
Olen taas täällä koko yön. :) Saa laittaa kysymyksiä.
ap
[/quote]
Mitä vironkielisiä naistenlehtiä suosittelet kieltä harrastavalle?