Mitä kaikkea pakkaatte riparilaisen reppuun?
Raamatut, virsikirjat, vaihtovaatteet ja...mitä?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Tytöille siteet mukaan! Eivät välttämättä itse älyä ottaa paria pakettia.
Bondagehommia?
Ihan varmasti pakkaan lapsen kans yhdessä. Toivottavasti tulee lista seurakunnalta mitä ainakin tarvitaan. Luulis nuo yleisimmät lääkkeet löytyvän seurakunnalta.
Jotenkin menee kylmät väreet selkäpiitä pitkin kun ajattelen mammaa pakkaamassa riparilaisen reppua ... hui! Vai olivatko minun lapseni jotenkin erikoisia, kun eivät olisi huolineet minun pakkaamia tavaroita?
Missä iässä lapsi oppii huolehtimaan itsestään? Siitä ei ole kovin pitkä aika kun rippikoulu katsottiin "naimaluvaksi" ja siinä iässä piti pystyä huolehtimaan itsestään, vaikka ei juridisesti täysi-ikäinen ollutkaan.
Ja oikein arvasitte, kaikki riparilaiseni olivat tyttöjä.
Ja minä halusin pakata kaverina miehen matkalaukkua kun lähti työmatkalle amerikkaan. Voi minkä mokan tein, mammat!
Vierailija kirjoitti:
Kuule helikopterimutsi, miten sä kuvittelet lapsesi pärjäävän itsenäisesti maailmassa jos se ei ole 14- vuotiaana vielä oppinut edes laukun pakkaamista. Jäikö sulta jotain olennaista opettamatta?
Yleensä riparin toimintaohjeiden mukana tulee varustelista..
Ohis: hauskaa ja jotenkin vanhahtavan eksoottista lukea näitä riparijuttuja... en ole käynyt luterilaista rippikoulua vaan ortodoksisen ja lapseni eivät sitäkään.
Mutta mitä tulee pakkaamiseen, nuorelta joskus unohtuu jotain tärkeää ihan jännityksen takia. Ainakin oma, päällisin puolin tyyni ja varma 16- vuotias poikani on tällainen, vaikka on käynyt siellä täällä ja pakannut laukun jos toisenkin. On hyvä tarkistaa että ne varakalsarit ja sään mukainen vaatetus sekä vaihto vaatteet tosiaan on mukana. Sekä lämpimät lisävarusteet.
Vierailija kirjoitti:
Ohis: hauskaa ja jotenkin vanhahtavan eksoottista lukea näitä riparijuttuja... en ole käynyt luterilaista rippikoulua vaan ortodoksisen ja lapseni eivät sitäkään.
Mutta mitä tulee pakkaamiseen, nuorelta joskus unohtuu jotain tärkeää ihan jännityksen takia. Ainakin oma, päällisin puolin tyyni ja varma 16- vuotias poikani on tällainen, vaikka on käynyt siellä täällä ja pakannut laukun jos toisenkin. On hyvä tarkistaa että ne varakalsarit ja sään mukainen vaatetus sekä vaihto vaatteet tosiaan on mukana. Sekä lämpimät lisävarusteet.
Amen
Pakkaa vain ap riparilaisen reppu niin tulee varmasti kaikki tarvittava. Älä näistä joistakin pöljistä vastauksista välitä. Ihana kun välität. Eipähän tarvitse sitten vierailuiltana viedä toista repullista puuttuvia tavaroita. Ihana rippijuhla teillä siis edessä.
Itse pakkasi, ostin lisäksi levyn suklaata ja karkkipussin.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu ja virsikirja.... ei saatana! :)
Itsellä oli vaatteita, karkkia tms. Ja se aivopesuhan ei sitten kiinnostanut pätkääkään...
Myöhemmin toki opin ajattelemaan itse välittämättä muitten mielipiteistä ja skippasin uskontopaskan tyystin elämästäni.
Kyllähän sieltä tuli selkeät ohjeet mitä pitää pakata laukkuun mukaan. Ja ei se niin vaarallista jos jotain unohtuu, voihan sitä sitten kaupasta käydä ostamassa jos unohtui jotain kriittistä.
Vaatteet, laturit, henkoht.lääkkeet, kuulokkeet
Olen 8 vuotiaasta lähtien pakannut omat tavarani viikottain. 10 vuotiaana aloin ostamaan omilla rahoillani hygieniatarvikkeet esim. kuukautissuojat isäni luokse ja 16 vuotiaana asuin jo omillani uudessa kaupungissa.
Veljistä kukaan ei sen sijaan ole koskaan tehnyt mitään itse, vaan ovat täysin äidin pilalle paassaamia.
Asuvat edelleen mamman nurkissa nyt lähemmäs kolmekymppisinä.
Eli äidit.. Kannattaa miettiä sitä napanuoran katkaisua poikalasten kanssa jo hyvissä ajoin.
Että tästäkin saatiin riitely- ja itsekehuketju. :D
Mikä siinä on että äitien pitää passata poikansa pilalle? Tuloksena on sitten aikuisia miehiä jotka eivät osaa huolehtia itsestään ja omista tavaroistaan, puhumattakaan siitä että tekisivät kotitöitä. Pahimmassa tapauksessa eivät edes itsenäisty vaan jäävät sinne mamman nurkkiin hengailemaan.
Joo, eikö keskitytä olennaiseen ja siihen mitä leirillä tarvitaan...
Pakkasin rinkkani jo 10-vuotiaana pienenä partiolaisena leirille lähtiessä.. ihan uskomantonta, ettei 15-vuotias poika osaisi itse pakata!!!
Tosin se poikahan on jo täysi-ikäinen, taas on nostettu vuosia vanha ketju..
Mä meen ens kesänä riparille.