Mitä kaikkea pakkaatte riparilaisen reppuun?
Raamatut, virsikirjat, vaihtovaatteet ja...mitä?
Kommentit (48)
Vaihtovaatteet, lakanat, puhelimen laturin, hygieniatarvikkeet ja jotain pientä karkkia tms. oli itselläni riparilla mukana. Raamattu saatiin paikan päältä itselle ja virret laulettiin tulostetuista nuoteista.
Itse saa luvan tuon ikäinen meillä pakata.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 23:45"]
en mitään. meil kun viime kesänä riparilainen osas jo ihan ite reppunsa pakata. kaikki mitä oli listassa jonka sai srk.lta ja mitä lisäksi itse tarvitsi. ei sun 15v ole enää mikään vauva.
[/quote]
Niin, eipä kai.
15 vuotta olen tuon koltiaisen reput pakannut milloin mökkireissulle, milloin mummolaviikonloppuun. Teki mieli pakata sen reppu vielä kerran..Toki pojan luvalla.
Kondomit, piilopullo, nikotiinipurkkaa, käteistä, pelikortit, liukuvoidetta, nenäliinoja, tabletti, jälkiehkäisy, buranaa, karkkia, sipsiä, Beef Jerkyä + kassakaappi noille ettei muut varasta
Sipsiä, limsaa, karkkia. Läppäri ja virtajohto. Kamera. Kyytabletit ja kortisonia. Vaatteensa saa pakata itse.
Mä oon ainaki pakannu ite omat kamani :D oon kyllä myös seurustellu tuolloin.
T. 30v
Kondomit ja jälkiehkäisy on hyvä valinta. Ei siksi että välttämättä itse tarvitsee mutta porukassa jälkiehkäisypillereille saattaa hyvinkin tulla tarvetta. Jos ollaan leirillä niin niitä on ikävä lähteä kiirellä hakemaan jostakin.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 00:36"]Kondomit ja jälkiehkäisy on hyvä valinta. Ei siksi että välttämättä itse tarvitsee mutta porukassa jälkiehkäisypillereille saattaa hyvinkin tulla tarvetta. Jos ollaan leirillä niin niitä on ikävä lähteä kiirellä hakemaan jostakin.
[/quote]
Heh... Tämä nyt vissiin on provo, mutta ei ihan tuulesta temmattu juttu koska itselläni lähti aikoinaan neitsyys rippileirillä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 00:51"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 00:36"]Kondomit ja jälkiehkäisy on hyvä valinta. Ei siksi että välttämättä itse tarvitsee mutta porukassa jälkiehkäisypillereille saattaa hyvinkin tulla tarvetta. Jos ollaan leirillä niin niitä on ikävä lähteä kiirellä hakemaan jostakin.
[/quote]
Heh... Tämä nyt vissiin on provo, mutta ei ihan tuulesta temmattu juttu koska itselläni lähti aikoinaan neitsyys rippileirillä.
[/quote]
Tavallaan provo joo, mutta pitäisi oikeasti varautua niihin sattumuksiin jotka jo tiedetään eikä pelkästään jeesustella seksistä pidättäytymisellä. Se kun ei käytännössä toimi. Moraalinen närkästys kannattaa näissä asioissa unohtaa ja olla pikemminkin käytännöllinen.
Itselläni kulki kondomi mukana nuorena ihan vain siksi, että sellainen pitää olla kaiken varalta. Ehti kumit mennä vanhaksikin eikä niille tullut käyttöä ennenkuin muutin pois kotoa. Silti se oli aina bileissä mukana, sillä tiesin tautien tarttuvan enkä halunnut isäksi ennenaikaisesti.
En mitään.
Hei haloo, mamma, riparilainen on jo 15-vuotias! Se on oikein hyvä ikä opetella vähintään pakkaamaan omat tavaransa. Ei se mitään, jos jotain unohtuu, siinäpä oppii.
Olenko jotenkin vanhanaikainen, kun lapseni ovat pienestä pitäen itse pakanneet tavaransa milloin mihinkin. Sivusta olen seurannut ja jos olen huomannut jotain jäävän, olen huomauttanut.
Eikö seurakunnasta tule selvä lista tavaroista, joita pitää olla mukana? Henkilökohtaisia hygieniatarvikkeita ei sovi unohtaa, ilman muita kamppeita kyllä pärjää. Vaatteita on hyvä olla enemmän kuin riittävästi, jos sattuu jotain yllätyksiä ja niitä likaantuu normaalia enemmän.
Mutta pakkaa sinä vaan. Arvatenkin poikasi tulee olemaan sivari, ei opi pakkaamaan kamppeitaan edes armeijassa ja niinpä sinä tai hänen tuleva vaimonsa pakkaa hänen tavaroitaan vielä vanhainkodin intervallihoitoon.
Eipä ollut vaikea arvata, että aloittaja pakkaa pojan reppua.
Veikkaan, että 2 ja 4 lähettävät riparille tyttären, 3 aloittajan tapaan pojan.
Mistähän minun tyttäreni löytävät aikanaan oma-aloitteisen miehen, joka on jo nuorena oppinut pitämään huolen itsestään ja tavaroistaan.
T. se mamma, joka ei ole pakannut lastensa tavaroita kuin päivähoitoon.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 23:51"]
Kondomit, piilopullo, nikotiinipurkkaa, käteistä, pelikortit, liukuvoidetta, nenäliinoja, tabletti, jälkiehkäisy, buranaa, karkkia, sipsiä, Beef Jerkyä + kassakaappi noille ettei muut varasta
[/quote]kondomit on kyllä hyvä jos kuitenkin sitä seksiä sielläkin harrastaa plus jälkiehkäisypillerit, toki 15 vee ei saisi moista edes harrastaa, mihin niillä on kiire
15 vuotiaamme erosi juuri kirkosta...
Anna pakata itse! Muuten joku nainen saa samanlaisen miehen kuin minulla. Ei oikeasti alkuaikoina ymmärtänyt että en pakkaa kuin omat tavarani!
Arvatkaa monta reissua meni niin että herralla ei ollut edes vaihtokalsareita mukana!
Nykyisin osaa jo ihan itse pakata ja osaa _auttaa_ lapsia pakkaamaan tavaransa!
Tytöille siteet mukaan! Eivät välttämättä itse älyä ottaa paria pakettia.
Kunnon panoleirejä teillä. Meillä tärkeimmät asiat olivat limupullo ja karkit. Mitä enemmän limua oli sitä parempi.
Heh, meillä jo 10-vuotias pakkaa omat tavaransa leireille. Toki listan mukaan ja toki tarkastan että kaikki tulee mukaan, mutta että 15-vuotiaalle vielä pitäisi pakata? Ei kai tää voi olla kuin provo.
Hahhah mitä mammoja! Itse olen tainnut pakata tavarani ihan itse 5v alkaen. Äiti kyllä pyydettäessä tarkisti, että kaikki tarpeellinen on ja auttoi listan tekemisessä, jos oli pitempi reissu.
Anna lapsesi kasvaa aikuiseksi ja huolehtia omista tavaroistaan. Auta jos tarvitsee todella apua ja jos sitä itse pyytää, älä tee puolesta.
Minun mieheni on kasvattanut tuollainen äiti. Ei se oikein ymmärrä vieläkään, että pitää pakata itse. Olen sanonut sille, että jos minun pitää pakata sille tavarat, ne viedään paikalliseen vanhainkotiin.
Pakkaatteko myös tyttärillenne, vai onko tämä vain poikien äitien tapa? Pakkaatteko myös miehenne tavarat, kun olette yhdessä lähdössä?
en mitään. meil kun viime kesänä riparilainen osas jo ihan ite reppunsa pakata. kaikki mitä oli listassa jonka sai srk.lta ja mitä lisäksi itse tarvitsi. ei sun 15v ole enää mikään vauva.