Miten saa kotona tehtyä samanmakuista pizzaa kuin pizzeriat tekevät?
Onko palstalla ketään joka olisi työskennellyt pizzeriassa, miten saa kotona tehtyä samanmakuista pizzaa kuin pizzeriat tekee? Minkä valmistajan raaka-aineita käyttävät? Kertokaa reseptejä jos tiedätte.
Kommentit (304)
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko nyt jotain oikeaa pizzeriaa vai naapuruston pizza-kebabmestaa?
Kunnolla nostatettu taikina durumvehnäjauhoista, tarpeeksi ohut pohja. Rauhassa keitelty tomaattikastike tai osa suosii tuoretomaattikastiketta.
Täytteitä kohtuullinen määrä ja harkiten, ei kaikkia suosikkeja sekaisin. Täytteet juuston päälle. Itse tykkään Polarin, mozzarellan ja parmesanin sekoituksesta.
Pizzakivi, uuni niin kuumaksi kuin onnistuu.
Tunge ne pitsat perseeseesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa videon pysäytyskuvassa näkyy KAMMOTTAVA pitsa, jossa on monta senttiä paksu pohja. Se on LEIPÄ.
Jos jollain on antaa ohje erittäin ohueen pohjaan joka ei turhia paisu niin kiitos. Vai onko jippo siinä taikinan pyörittelyssä ohueksi? Itse linttaan sen käsillä niin ohueksi kuin saan ja silti se kohoaa vähän.
Niin, karvakäsipizzerioissa pohja on paiston jäljiltä aika ohut. Itse kun tekee, niin pohja tuppaa nousemaan paiston aikana väkisinkin. Mikä tosiaan lienee syynä?
Saan ohuen pohjan kun taikinaan tulee 4 dl 00-jauhoa ja vettä 1,75 dl, tuon saa venymään uunipellin kokoiseksi ja se on aika ohut ja ei ole pullistunut kuin reunoista.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että kukaan tässä maassa tekee pizzerian tapaista pizzaa kotona. Täällä pizzapiirakka on useimpien mielestä sama asia kuin pizza ja heidän mielestään myös parempaa kuin pizzerian pizza. Suomalaiselle kun puhuu hyvästä pizzasta, niin useimmat näkee heti silmissään tämän uunipellilla paistettavan pizzapiiraan, eikä mitään pizzaa.
Sinä et ehkä usko, mutta juuri tuossa edellä kerroin tekeväni sähkökäyttöisellä pizzauunilla pizzoja, joiden pohjan taikinan teen '00'-jauhoista edellisenä päivänä. Pyörittelen taikinapalloista käsin venyttelemällä pyöreät pizzapohjat sitten paiston yhteydessä. Kyllä nuo pizzat ovat samantapaisia lähipizzerian pizzojen kanssa.
Joskus laitan tomaattikastikkeen tilalle reilusti runsaasti valkosipulia sisältävää valkosipulivoita. Eihän tuo oikea pizza enää olekaan, mutta maku on hyvä.