Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saa kotona tehtyä samanmakuista pizzaa kuin pizzeriat tekevät?

Vierailija
30.12.2020 |

Onko palstalla ketään joka olisi työskennellyt pizzeriassa, miten saa kotona tehtyä samanmakuista pizzaa kuin pizzeriat tekee? Minkä valmistajan raaka-aineita käyttävät? Kertokaa reseptejä jos tiedätte.

Kommentit (278)

Vierailija
21/278 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä reseptillä kun tekee, niin tulee parempaa pizzaa kuin yhdessäkään ravintolassa:

Ketjun aihe on pitsat, ei paksu juustoleipä.

Ja vieläpä lasten juustoleipä.

Vierailija
22/278 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko nyt jotain oikeaa pizzeriaa vai naapuruston pizza-kebabmestaa?

Kunnolla nostatettu taikina durumvehnäjauhoista, tarpeeksi ohut pohja. Rauhassa keitelty tomaattikastike tai osa suosii tuoretomaattikastiketta. 

Täytteitä kohtuullinen määrä ja harkiten, ei kaikkia suosikkeja sekaisin. Täytteet juuston päälle. Itse tykkään Polarin, mozzarellan ja parmesanin sekoituksesta. 

Pizzakivi, uuni niin kuumaksi kuin onnistuu. 

Ihan peruspizzerioita tarkoitan joita yleensä ulkomaalaiset pyörittää. Juusto saattaa olla se ratkaiseva tekijä siinä maussa. 

No niissä kebab-mestojen pitsoissa ei kyllä mitään oikeaa juustoa (tai kinkkusuikaleita) edes käytetä, vaan sitä tukun halvinta mautonta juuston tapaista valmistetta..

Silti ne maistuu paremmalle kuin kotona tehdyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/278 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzerioiden taikina tulee tukusta valmiina palasina. Ei ne sitä itse tee. Rapeutta voi yrittää saada sillä pizzakivellä. Se ooni uuni olisi kiva mutta en uskalla kerrostaloon hankkia, poltan vielä koko asunnon jos alan jossain parvekkeella ja ahtaissa tiloissa tolskata.

Vierailija
24/278 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pizzerioiden taikina tulee tukusta valmiina palasina. Ei ne sitä itse tee. Rapeutta voi yrittää saada sillä pizzakivellä. Se ooni uuni olisi kiva mutta en uskalla kerrostaloon hankkia, poltan vielä koko asunnon jos alan jossain parvekkeella ja ahtaissa tiloissa tolskata.

Joskusmuinoin olin töissä alallaan arvostetussa ravintolassa, jonka herkullisuudesta kuuluisan pizzan pohja oli pakastelätty.

Vierailija
25/278 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnolla nostatettu taikina durumvehnäjauhoista, tarpeeksi ohut pohja. Rauhassa keitelty tomaattikastike tai osa suosii tuoretomaattikastiketta. 

Täytteitä kohtuullinen määrä ja harkiten, ei kaikkia suosikkeja sekaisin. Täytteet juuston päälle. Itse tykkään Polarin, mozzarellan ja parmesanin sekoituksesta. 

Ihan peruspizzerioita tarkoitan joita yleensä ulkomaalaiset pyörittää. Juusto saattaa olla se ratkaiseva tekijä siinä maussa. 

No niissä kebab-mestojen pitsoissa ei kyllä mitään oikeaa juustoa (tai kinkkusuikaleita) edes käytetä, vaan sitä tukun halvinta mautonta juuston tapaista valmistetta..

Silti ne maistuu paremmalle kuin kotona tehdyt.

Kotona saa yllättävän kelpo pizzaa ihan Lidlin pizzakitin avulla, kastikkeeseen lisää maustetta ja päälle laadukkaat täytteet. Itse yleensä laitan kalkkunaleikkelettä ja tuoretta herkkusientä ja mozzarellaraasteen tai tuoretta mozzarellaa.

Vierailija
26/278 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskusmuinoin olin töissä alallaan arvostetussa ravintolassa, jonka herkullisuudesta kuuluisan pizzan pohja oli pakastelätty.

Pakastus ei vaikuta taikinaan mitenkään, kun testasin omalla taikinalla.

Vierailija
27/278 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysykää keneltä tahansa tukussa työskentelevältä. Oikeissa pizzerioissa sen sijaan juustona käytetään mozzarellaa.

Vierailija
28/278 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei nyt vissiin haettukaan mitään aitoa, italialaista gourmet-elämystä, vaan sitä makua, joka yhdistää kaikkia lähiöpitserioiden pitsoja. On se maku sitten hyvä tai ei, minäkin haluisin tietää, mikä se on. Ehkä se on se juustonkaltainen sitten, kun tuntuu ettei täytteillä oo merkitystä.

Vierailija
29/278 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiöpizzerioiden pizzapohjat on minun makuuni vähän makeita, mitä jos lisäät taikinaan ripauksen sokeria?

Juusto on aika mautonta, oletko kokeillut kaikki valmissekoitukset, joita kaupasta saa? Halpismozzarellaraaste on ehkä lähimpänä. 

Tomaattikastiketta tulee todella ohuelti. Täytteet juuston päälle. 

Vierailija
30/278 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa vahinkotavaratalosta 10kg pahvilaatikon pizzapohjia ja käyttää niitä - toimii!

Vierailija
31/278 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on kotipizza 100m päässä kodistani, saa aina hyvää pitsaa heti kun haluaa :)

Vierailija
32/278 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei nyt vissiin haettukaan mitään aitoa, italialaista gourmet-elämystä, vaan sitä makua, joka yhdistää kaikkia lähiöpitserioiden pitsoja. On se maku sitten hyvä tai ei, minäkin haluisin tietää, mikä se on. Ehkä se on se juustonkaltainen sitten, kun tuntuu ettei täytteillä oo merkitystä.

Ei se täytteistä johdu. Se johtuu taikinasta, juustosta tai tomaattikastikkeesta. Veikkaan juustoa sillä ei taikinalla ja tomaatilla voi olla niin isoa vaikutusta siihen makuun.

Vierailija
33/278 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se pizzauuni taitaa olla se ratkaiseva tekijä. Mutta juusto myös, kun taviksena ei saa ostettua sitä tukkutavaraa mitä pizzerioissa käytetään. Mikähän sen parhaiten korvaisi, mitä lajikkeita ja minkälainen sekoitus?

Halvinta edamia...

Vierailija
34/278 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se täytteistä johdu. Se johtuu taikinasta, juustosta tai tomaattikastikkeesta. Veikkaan juustoa sillä ei taikinalla ja tomaatilla voi olla niin isoa vaikutusta siihen makuun.

Pizzauuni. Kotioloissa pääsee lähimmäksi pizzakivellä ja mahdollisimman kuumalla uunilla. Lähiöpizzerioissa käytetään halvimpia mahdollisia raaka-aineita, jauhot on sitä moitittua pullavehnää, juusto edullisinta ja mielellään punalaputettua, tomaattimurska niinikään halvinta tarjolla olevaa. Olen ollut töissä tukussa, en tosin ole enää mutta tuskinpa meno on muuttunut.

Vierailija
35/278 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repeilen vaan tolle ripulirenkaille. xD Tai lähinnä mielikuvalle, että renkaan muotoiseen muottiin kaadettais ripulia ja paistettais. Ei mitään jatkakaa..

Vierailija
36/278 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzakivi on hyvä apu. Ja varsin oleellista, ettei laita liikaa täytteitä.

Vierailija
37/278 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikina on tärkein. Sitä pitää vaivata tarpeeksi kauan että on helppo venyttää ja on sitkoa.

Vierailija
38/278 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapissa yön yli nostatettu taikina ja paisto vuolukiviuunissa.

Vierailija
39/278 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet kauppaan tutkimaan hyllyjä . Jauhot tai valmispohjat . Maustehyllyt . Siellä on ihan valmiit mausteseokset . Sitten tomaattimössö hyllyt . On sekä pohjaan tomaatti että maustettua . Tex mex mausteet käy myös . Jauheliha , pepperonit löytyy kaupasta . Tonnikala katkaravut . Kertakaikkiaan tehtiin evääksi uunin levyllä ihanaa pitzaa. Siis se on kuumaa leipää. Tomaatti viipaleita voi korvata paprikalla . Jotkut tykkää valkosipulista ei kannata laittaa paljoa punasipuliakaan . Ne valmis mausteet tekee sen maun.

Vierailija
40/278 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on parasta itse tehtynä ja eväänä töissä . Saa soveltaa just mistä tykkää itse eniten.