Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologikeskus päämäärän soveltuvuuskokeista kokemuksia

Vierailija
03.06.2014 |

Olen menossa ensi perjantaina sairaanhoitajan soveltuvuuskokeisiin ja olisi kiva kuulla hieman kokemuksia muilta millaiset nämä testit ovat. Mitä kannattaisi kerrata kokeita varten? Itselläni päänvaivaa ovat tuottaneet soveltuvuuskokeissa matemaattiset tehtävät vaikka se on minulla yo todistuksessa 9... Oletteko itse askeneet esim jakolaskut jakokulmassa ja kertotaulut päässä vai miten? 

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupungissa tälläiset pääsykokeet on?

Vierailija
2/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne matikantehtävät eivät kyllä liity siihen psykologiosioon mitenkään. Ne ruksitus tehtävät kuuluu ja se haastattelu/ ryhmätilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savonlinnassa, niin siis lisään vielä että tosiaan mllaisia oppimisen valmiuksia testaavia testejä siinä on ja mitä ne ruksitehtävät oli? Savoniassa soveltuvuuskokeisiin kuului ainakin sarjakuva, lauseiden jatkaminen, wartegg-testi, aineistosta pääasioiden etsiminen, matemaattiset testit, pällitestit ja kirjoitelma itsestä.

Vierailija
4/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko psykologiset testit pitäisi heivata hevon kuuseen! Niissä pärjää kaikki ketkä osaavat valehdella ja wartegg on erittäin kyseenalainen "elä piirrä kasvoja, olet rajoittunut ja mahdollisesti yhteiskunnalle vaarallinen" blaablaa. Ainut minkä ymmärrän on lauseentäydennystehtävä, jos sitä käytetään keskustelussa apuna.

Miksi ei voitaisi vain käydä yleispätevä keskustelu asiallisesti motiiveista ja heittää sekaan pari yllättävää esim yleissivistystä testaavaa ja kyllä psykologi osaa luoda ihmisestä kuvan ilman warteggeja.

Terveisin neiti katkera

Vierailija
5/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 16:04"]

Ne matikantehtävät eivät kyllä liity siihen psykologiosioon mitenkään. Ne ruksitus tehtävät kuuluu ja se haastattelu/ ryhmätilanne.

[/quote]

Päämäärän testissä matikkatehtävät on osa sitä ruksitustehtävää. Mittaavat oppimiskykyä tjms.

Vierailija
6/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mä piirsin kerrapn aljon eläimiä kun hain sosiaali ja terveysalalle ja sain vastaukseksi jotain et olen seksuaalisesti kieroutunut tms. Ei ne käyttänyt sanaa kieroutunut mut siltä tuntui kun vastaukset sain. =D

Vierailija
7/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ Niin totta =D. Hitsi, miksei näihin viesteihin koskaan vastaa psykologi joka tekee näitä haastatteluja, olisi niin mielenkiintoiista tietää heidän metodeitaan kun he arvioivat haastateltavia. Minkäkin olen melko katkera sillä olen avoimessa opiskellut vuoden opinnot eräällä terveysalalla ja en silti päässyt kyseselle alalle edes soveltuvuuskokeisiin mutta toisena vaihtoehtona olleesta paikasta tuli kutsu. Olen kuitenkin vuoden aikana pärjännyt todella hyvin opinnoissani joten minua suorastaan ärsyttää että en pääsykokeen vuoksi vain pysty jatkamaan opintojani allalle jolle todella haluaisin. Näin kuitenkin vuoden aikana miten muutama luokkalaiseni vain keskeytti opinnot ja aloitti jollain muulla linjalla kevätkaudella tuosta vaan. Ughhh olisi vain pitänyt käydä se ammattikoulu, ei niillä perus MC ja ka. 7.5 papereilla tee mitään.

Vierailija
8/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 16:46"]Joo. Mä piirsin kerrapn aljon eläimiä kun hain sosiaali ja terveysalalle ja sain vastaukseksi jotain et olen seksuaalisesti kieroutunut tms. Ei ne käyttänyt sanaa kieroutunut mut siltä tuntui kun vastaukset sain. =D

[/quote]

Nimenomaa, pointti tämä!

Toisaalta voi olla, että sisäisesti olet kieroutunut seksuaalisesti ja voisit sen takia vaikka olla potilaille vaaraksi.

Muutenkin koko sh pääsykoejärjestelmä elää aikaa, kun pääsykokeissa kävi yks kolmasosaa siitä mitä nykyään, joten vois menetelmätkin uusiutua

-katkera

Vierailija
9/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirrät sinnet kukkia ja perhosia ja pieniä sydämiä, veikkaan että sisäänpääsy,jos niistä riippuu on varma.

Vierailija
11/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HKI Metropolia, 200 monivalintakysymystä ja ryhmähaastattelu. Aika selkeä.

Vierailija
12/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on olla vastauksissa mahdollisimmsn johdonmukainen.

That's all I can say. Tsemppiä!

Vierailija
13/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päämäärän testit on ihan helpot. Kaikissa on aikaraja, joten teet huolellisesti ja hermostumatta niin pitkälle kuin ehdit, ei haittaa vaikka loppu päästä jäisi tekemättä, niin jää kaikilla muillakin.

Matikan tehtävät olivat pääosin kertolaskuja ja loogisia päättelyitä (miten tämä ketju jatkuu ym.) joten niitä voit kerrata jos vielä haluat.

Vierailija
14/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen käynyt ja muistaakseni testeissä oli:

-Kuvasarja (olisko ollut neljä-viisi kuvaa?) ja ne piti laittaa loogiseen järjestykseen.

-Alleviivaa sana, joka ei kuulu joukkoon (esim. kuusi, mänty, koivu, lehti)

-Matikkaa oli sitten kaikilta osa-alueilta (eli jakoa, kertoa, plussaa ja miinusta), osa numeroista oli annettu valmiiksi ja sitten piti itse päätellä loput.

-Joku "mustaa" pallot tehtävä, muistaakseni piti oikea numero/kirjain kohta mustata tms.

-Sitten oli joku kirjallinen essee juttu, piti lukea yhden kirjan sivut X-Y ja siitä oli sitten joku kysymys, mitä piti käsitellä (muistaakseni joku yhteiskunnallinen juttu).

Ja mitäköhän siinä vielä oli.

Ai joo, psykan haastattelu.

Vierailija
15/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 18:17"]

-Kuvasarja (olisko ollut neljä-viisi kuvaa?) ja ne piti laittaa loogiseen järjestykseen.

-Matikkaa oli sitten kaikilta osa-alueilta (eli jakoa, kertoa, plussaa ja miinusta), osa numeroista oli annettu valmiiksi ja sitten piti itse päätellä loput.

-Joku "mustaa" pallot tehtävä, muistaakseni piti oikea numero/kirjain kohta mustata tms.

-Sitten oli joku kirjallinen essee juttu, piti lukea yhden kirjan sivut X-Y ja siitä oli sitten joku kysymys, mitä piti käsitellä (muistaakseni joku yhteiskunnallinen juttu).

[/quote]

Tämmöiset ei kyllä ole olleet Päämäärän testi viimevuosina. Itse olen käynyt niissä kolme kertaa (Salossa ja Turussa), viimeksi viime marraskuussa. 

Aiempi vastaaja.

Vierailija
16/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut Päämäärän testeissä yht. 3 kertaa. Viimeisimmästä en vielä tiedä miten kävi. Joskus annettiin tuloksissa vastaus, että "yrittää antaa itsestään ihannekuvaa". No tällä kertaa olin umpirehellinen. Kysymykset ovat vaan joskus kinkkisiä, koska itse ainakin käyttäydyn aivan eri tavalla työyhteisössä ja vapaa-ajalla eikä kysymyksissä määritellä sitä missä toimit tietyllä tavalla. En sitten tiedä, ehkä jotkut ihmiset ovat kaikessa toiminnassaan täysin johdonmukaisia?

Vierailija
17/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 18:17"]

[/quote]

Tämmöiset ei kyllä ole olleet Päämäärän testi viimevuosina. Itse olen käynyt niissä kolme kertaa (Salossa ja Turussa), viimeksi viime marraskuussa. 

Aiempi vastaaja.

[/quote]

Ja kirjallisten testien jälkeen, juokse nopeasti varaamaan itsellesi psykan haastatteluaika, niin et joudu loppupäähän. Päivä venyy tosi pitkäksi, jos niin käy.

Vierailija
18/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi pääsykokeissa oli matikasta a, b, c, d -vastausvaihtoehdot. Totesin, että kun sillä kerran ei ole merkitystä, miten vastaukseen on päästy, niin pelataan varman päälle: monissa tehtävissä kokeilin kysymyspaperin kääntöpuolelle kaikki annetut vastausvaihtoehdot läpi - jakokulmassa ja allekain ja piirtelin kuvia ja lukujanoja yms. apukeinoja. Jos ei ole pakko laskea päässä niin miksi ottaa riski, että lasket väärin?

Vierailija
19/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista on jo kyllä jo aikaa, olisko 5 vuotta?? En muista ja kouluna oli eteläsuomalainen "pikku" paikkakunta. Eli varmasti on muuttunut vuosien varrella ja vissiin kouluissakin on eroa, millaiset testit on?

Vierailija
20/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme