Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpaa arvostat enemmän, tehtaan liukuhihnatyöskentelijää vai lähihoitajaa?

Vierailija
03.06.2014 |

Miksi?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä paljon. En arvosta tai ole arvostamatta ihmisiä ammatin tai koulutuksen perusteella. 

Vierailija
2/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tekevät tärkeää työtä, ja pitävät yhteiskuntaamme pystyssä. Humanistitutkijoita ja sossutanttoja en arvosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaa söisit mielummin koiran paskaa vai kissan paskaa?

Miksi?

Samaa tasoa kysymys...

Vierailija
4/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuhihnaduuni on vaikeampaa.

Vierailija
5/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuhihnaduunarit tuo leivän kaikkien pöytään, mikäli työskentelevät vientiteollisuudessa.

Vierailija
6/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan arvostele ihmistä hänen ammattinsa perusteella. Harrastan mahdollisimman vähän ennakkoluuloja, joten ihmisestä osaan  sanoa mitään vasta kun olen itse hänet tavannut. (Mediahan myös luo vahvoja ennakkoluuloja, ja on aina jonkun tulkitsemaan "tietoa") Kun tapaan ihmisen, yritän silloinkin olla arvottamatta häntä, olemme kaikki samanarvoisia ihmisinä. Ihmisten tekoja arvotan, vaikka niihin pätee sama, harva vahingoittaa ympäristöään pahuuttaan, useimmat pelosta, rakkaudettomuudesta tai ihan vaan tyhmyyttään. Arvostan tietenkin joitakin ominaisuuksia enemmän kuin toisia, mutta tämä ilmenee lähinnä omassa elämässäni, millaisia valintoja teen. Ihmiset elävät yleensä joko rakkaudesta tai pelosta käsin. Rakkaus on pitkälle sitä, ettei arvota, vaan hyväksyy.

Vierailija
7/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaakin

Vierailija
8/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmat ovat koulutettuja ammattilaisia, niin yhtä paljon. Lähtökohtaisesti arvostan kyllä jokaista, joka tekee työtä leipänsä eteen, oli se työ mitä tahansa (lain ja hyvien tapojen rajoissa).

Vierailija
9/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajaa. Sitä työtä kun ei voida koskaan korvata koneilla ilman, että hoidon laatu kärsii. Kurjaa, ettei heille makseta työstä sitä mitä pitäisi, eivätkä muutenkaan voi vaikuttaa työhönsä. :( harmittaa, etten voi tehdä lähärin töitä selkäni takia :(

Vierailija
10/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuhihna.. lähihoitajat ihan v***n idiootteja

Vierailija
11/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Sossutanttaa ei arvosteta, mutta kun läheinen sairastuu ja tarvii yhteiskunnan tukea, niin kyllä sossutantan apu kelpaa. Muutenhan voisi vaikka itse joutua auttamaan.

Vierailija
12/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua taas lähäri, sori nyt vaan mutta en jaksa arvostaa sua. Ihan tavallinen ihminen olet joten lakkaa jo kerjäämästä sitä tunnustusta!

Vierailija
13/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:49"]Lähihoitajaa. Sitä työtä kun ei voida koskaan korvata koneilla ilman, että hoidon laatu kärsii. Kurjaa, ettei heille makseta työstä sitä mitä pitäisi, eivätkä muutenkaan voi vaikuttaa työhönsä. :( harmittaa, etten voi tehdä lähärin töitä selkäni takia :(

[/quote]

Kyynel.

Vierailija
14/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vee että tämmösiä kysymyksiä edes tehdään. Nyt lähden päiväunille että jaksan tehdä yövuoron. Lähihoitaja.

Vierailija
15/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja tekee eettisesti tärkeää työtä vaikeissa olosuhteissa paskalla palkalla. Arvostan häntä siksi.

Tehtaan duunaria arvostan, koska hän tekee halveksittua työtä mutta onkin oikeastaan ovela kettu, koska tekee sitä useinkin sellaisella palkalla, joista joku akateeminen sievistelijä voi vain haaveksia ja lisäksi duunit ovat nykyään usein helppoja ja niitä tehdään siisteissä olosuhteissa hyvillä terveys- ym. eduilla.

Molemmille siis hatunnosto!

Vierailija
16/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:11"]Lähihoitaja tekee eettisesti tärkeää työtä vaikeissa olosuhteissa paskalla palkalla. Arvostan häntä siksi.

Miksihän sanot akateemisia sievistelijöiksi?

Tehtaan duunaria arvostan, koska hän tekee halveksittua työtä mutta onkin oikeastaan ovela kettu, koska tekee sitä useinkin sellaisella palkalla, joista joku akateeminen sievistelijä voi vain haaveksia ja lisäksi duunit ovat nykyään usein helppoja ja niitä tehdään siisteissä olosuhteissa hyvillä terveys- ym. eduilla.

[/quote]

Vierailija
17/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:11"]Lähihoitaja tekee eettisesti tärkeää työtä vaikeissa olosuhteissa paskalla palkalla. Arvostan häntä siksi.

Miksihän sanot akateemisia sievistelijöiksi?

[/quote]

[/quote]

No, voisin sanoa akateemisia sievistelijän lisäksi myös motorisesti ja älyllisesti heikkolahjaisiksi.  Ethän osannut laittaa edes täällä kysymystäsi oikeaan kohtaan  vaan sotkit sen lainaamasi kommentin sekaan.  :D

Onnea vaan akateeminen sievistelijä, kysy äippää ensi kerralla auttamaan näissä taitotasosi ylittävissä tehtävissä

Vierailija
18/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:42"]

En koskaan arvostele ihmistä hänen ammattinsa perusteella. Harrastan mahdollisimman vähän ennakkoluuloja, joten ihmisestä osaan  sanoa mitään vasta kun olen itse hänet tavannut. (Mediahan myös luo vahvoja ennakkoluuloja, ja on aina jonkun tulkitsemaan "tietoa") Kun tapaan ihmisen, yritän silloinkin olla arvottamatta häntä, olemme kaikki samanarvoisia ihmisinä. Ihmisten tekoja arvotan, vaikka niihin pätee sama, harva vahingoittaa ympäristöään pahuuttaan, useimmat pelosta, rakkaudettomuudesta tai ihan vaan tyhmyyttään. Arvostan tietenkin joitakin ominaisuuksia enemmän kuin toisia, mutta tämä ilmenee lähinnä omassa elämässäni, millaisia valintoja teen. Ihmiset elävät yleensä joko rakkaudesta tai pelosta käsin. Rakkaus on pitkälle sitä, ettei arvota, vaan hyväksyy.

[/quote]

Toisen ammatin vähättely tai halveksunta kertoo todellakin rakkauden puutteesta:(  Mahtaakohan tässäkin ketjussa ilmenevä ilkeys helpottaa noiden rakkaudettomien oloa....?

Vierailija
19/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä mietin vaan kun itse olen lähihoitaja ja eräs kouluttamaton puolituttu joka valkkaa tehtaalla liukuhihnalta mädät punajuuret pois, haukkui yhdessä illanistujaisissa lähihoitajat idiooteiksi. Ei tiennyt, että porukassa on lähihoitajia. Joo, kyllä se kyrsii.

ap

Vierailija
20/57 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajaa, liukuhihnahommaa voi tehdä vaikka apina, ilman mitään koulujen käyntiä. Lähihoitajan työhön tarvitaan aika hyvää fysiikkaa ja varsinkin henkistä kanttia, ja sitä koulunkäyntiä, koulussa johon ei kaikki halukkaat pääse. Ja kyllä kaikki hoitohenkilökunta saa siinäkin mielessä mun kunnioituksen että minä itse en voisi sitä työtä tehdä, ja minä tai läheiseni tarvitsevat heitä kun sairastutaan, olen kiitollinen että jotkut sitä hommaa suostuvat tekemään.