Kumpaa arvostat enemmän, tehtaan liukuhihnatyöskentelijää vai lähihoitajaa?
Kommentit (57)
Liukuhihnaduunaria, koska luultavammin hänen palkastaan maksettu vero oikeasti on jonkin arvoinen, toisin kuin julkisella puolella työskentelevän lähärin.
Liukuhihnatyöntekijää. Sillä on ihan älyttömän tylsä työ, siksi.
Olen mieluummin kouluttamaton kuin joku muiden perseitten pyyhkijä.. hyi h..tti
Molempia töitä tehneenä pidän enemmän likuhihnahommasta, enkä vähiten palkan vuoksi. 23e tunnissa ja homma oli helppoa, kun työpäivä päättyi työt jäivät selän taak. Lähihoitajan hommissa työt olivat mielessä ennen ja jälkeen työpäivän. Vähän ohi aiheen, anteeksi siitä.
Arvostan molempia yhtäpaljon! Tärkeitä molemmat!
Lähihoitajan työ vaativaa ihmissuhdetyötä, jossa tarvitaan monenlaisia taitoja. Kuten myös sosiaalityöntekijän työssä.
Se liukuhihnatyöntekijä saattaa vaikka koota tarvikkeita joita ne lähihoitajat sitten käyttävöt ja joita ilman eivät voisi työskennellä..
Miteköhän kukaan jaksaa olla liukuhihnalla vuosikymmeniä. Täytyy olla aika sitkeä.
Hah hah ai sosiaalityöntekijää ei arvosteta? Odotapa sitä päivää kun rahat loppuu ja tarvitset tt tukea, tulee ero ja pitäisi sopia huoltajuusasioista ja elareista, joudut sairaalaan tai vankilaan, sinulle tulee päihdeongelma jne. Kyllä vaan pokha sosiaalityöntekijän apu sitten kelpaa...
Toisaalta ymmärrän, miksi lähihoitajilla on vähän dille maine, kun katselin osaa luokkakavereistani lähihoitajaopintoja käydessäni. Osa oli melkoisen yksinkertaisia, mutta silti kyllä tosi mukavia ihmisiä. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miten suurta halveksuntaa lähihoitajat saa osakseen.
Miksi?
Kumpaakin yhtä paljon. Lähihoitajissa arvostan samaa kuin kaikissa hoitoalan ihmisissä eli kyky auttaa sairaita ja heikkoja ihmisiä.
Molempia tehneenä vastaan arvostavani itseäni ja olen iloinen että olen nähnyt työelämää vielä noiden kahden työn lisäksi parilla muullakin alalla, tosin se tulee näkymään tulevassa eläkkeessä, jos sellaista joskus saan, mutta eipä tarvitse arvoittaa ihmisiä heidän työnsä vuoksi kun on nähnyt muutakin kuin sen yhden ja ainoan.
Mätien punajuurien poimiminen pois voisi olla mielenkiintoista.
"Liukuhihnaduunarit tuo leivän kaikkien pöytään, mikäli työskentelevät vientiteollisuudessa."
Ja lähihoitaja lämmittää ja muistuttaa vanhusta syömään sen leivän.
"Mätien punajuurien poimiminen pois voisi olla mielenkiintoista."
Kuuluu myös lähihoitajan hommiin tarkistaa muistisairaan jääkaapista vanhentuneet ruuat...
Hauskaa tuo pyllyjen peseminen, mistä aina puhutaan. Lähihoitajan työ ainakin meillä kotihoidossa on myös kotisairaanhoidon hommia, kouluttamattoman keikkalaisen voi laittaa pesemään niitä pyllyjä mutta inri-mittaukset ja muut vaatii kuitenkin lääke- ja pistosluvallisen lähihoitajan.
Tänään minulla oli 10 asiakasta joiden luona kävin, en pessyt yhdeltäkään pyllyä. Eiköhän tuokin liity asiakkaiden kuntoon ja hoitopaikkaan, sairaalaosastolla sitä hommaa on sitten enemmän.
T: lh
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:05"]
Oho. Sossutanttaa ei arvosteta, mutta kun läheinen sairastuu ja tarvii yhteiskunnan tukea, niin kyllä sossutantan apu kelpaa. Muutenhan voisi vaikka itse joutua auttamaan.
[/quote]
oho. Lähihoitajaa ei arvosteta, mutta kun läheinen sairastuu ja tarvii apua, niin kyllä lähihoitajan apu kelpaa. Muutenhan voisi vaikka itse joutua auttamaan.
Olen lähihoitaja ja teen työpaikallani täysin samaa mitä sairaanhoitajatkin. Silti sairaanhoitaja on meistä se arvostetumpi ja parempi, minä pelkkä paskaduunari? Paskaa ei meillä kyllä tarvitse kenenkään siivota, työskentelen mielenterveys- ja päihdepuolella. Siistiä sisätyötä.
En kyllä tunne ketään joka ei arvostaisi hoitajia, kaikkia niitä jotka viitsivät sairaita hoitaa. Tällä palstalla olen ensimmäisen kerran elämäni aikana kuullut että joku jostain syystä ei arvostaisi lähihoitajia, kertokaa nyt joku, miksi ei arvostaisi ihmistä joka pitää sinusta huolta kun sinä olet sairas? Silloin kun itse tai läheinen sairastuu, muistaa aina kuinka tärkeä terveys on, ja kuinka tärkeää on toimiva sairaanhoito, ja minua ainakin ällöttää niin paljon sairaalat ja sairaat ihmiset että en koskaan pystyisi tekemään sellaista työtä, en kestäisi mitään eritteitä mitä ihmisestä tulee, enkä kestäisi vaikka pistää ketään, tai puhdistaa haavoja, ja henkisestikin tekisi liian tiukkaa olla sairaiden kanssa koko ajan, säälisin kaikkia niin paljon että tulisin hulluksi.
Olen erittäin kiitollinen että joku tekee hoitotyötä ihan vapaaehtoisesti, samoin olen kiitollinen palomiehistä ja poliiseista.
Kumpikin on VAIN työtä. En tee eroa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 22:35"]
Miteköhän kukaan jaksaa olla liukuhihnalla vuosikymmeniä. Täytyy olla aika sitkeä.
[/quote]No itse kyllä pakeni hoitotyöstä, koska en kestänyt sitä ihmisten ja vittuilun kohteena olemista. Koneet eivät vittuile, vaan kohtelevat tasa-arvoisesti.
Jokaista tarvitaan, joten kenenkään ammatti ei aiheuta minussa minkäänlaista arvostusryöppyä. Riippuu henkilöstä itsestään mitä hänestä ajattelen.