Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesithän että Maski Suositus koskee myös Sinua

Vierailija
30.12.2020 |

Niin. Et ole mikään erityistapaus. Sinun pitää noudattaa suositusta - velvollisuutta ihan niin kuin kaikki muutkin. Ei mulla muuta. Voisitko siis totella?

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskia suositellaan käytettäväksi, jos ei voi pitää turvaväliä. Toisaalta sitä suositellaan käytettäväksi esim, kaupoissa riippumatta siitä voiko pitää turvavälin vai ei. Looginen ristiriita. Jossakin vaiheessa maskin käyttöä suositeltiin köhäisille, kun yskimisen (yskösten) kerrottiin aiheuttavan tartuntariskin. Samasta systä suositeltiin yskimistä hihaan. Jos pelkkä hengittäminen aiheuttaa tartuntariskin, niin eipä kansanmaski hengitysilmaa suodata. Silmälasipäisetkin ovat rillit huurussa, kun hengitysilma nousee maskista sllmille ja yläilmaan. Eli jos pelkkä hengitysilma tartuttaa, niin eipä kansanmaskista ole hyötyä silloin, kun ei turvavälejä voi pitää. Siinähän sitä hengitetään samaa ilmaa.

Entäs visiirit missä ilma pääsee joka paikasta ja on rinnastettu maskiin.

Visiiri on roiskesuoja siinä missä kankainen maskikin, auttavat yhtä paljon, eli suojaavat muita pärskeiltä. Käytän visiiriä koska hengitystieoireiden (astma ja allergia eivät tartu, älä huoli) vuoksi en voi kankaisia käyttää jos haluan pystyä hengittämään. Ja silmälasien huurtuminen on ihan oikeasti sama kuin olisit sokea. Ilman niitä pystyy kävelemään mutta ei juuri muuta. Laittaisitko itse mieluummin silmät kiinni aina kun laitat maskin päähän, vai keksisit jotain muuta?

Vierailija
82/95 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvaväli 2m on myös suositus.

Voitko pitää sen myös maskilla, kiitos.

Ja voitko sinä maskiton pitää turvaväliä 4 metriä kiitos, koska minä, maskillinen, joudun ottamaan vuoksesi terveysriskin työssäni.

Elämä on yhtä turvallisuusriskiä. Et voi koskaan tietää mitä se työssä tapaamani ihminen tekee tai tartuttaa. Olitko yhtä hysteerinen influenssan kanssa? Entäpä kouluruoan bakteerittomuudesta? Siitäkin on sairastuttu.

Mitenkäs kanamunat? Salmonellankin voi menehtyä. Kai tiedät liikenneonnettomuuksista? Ymmärrätkö minkä riskin muiden liikkuminen teillä aiheuttaa sinullekin? Vuonna 2019 lähes 4000 ihmistä menehtyi niissä. Ymmärrätkö minkä vaaran nämä teillä liikkuvat aiheuttavat muille? Ymmärrätkö kuinka sinun pitää ottaa joka päivä terveysriskejä, että pääset edes sinne töihin? Miten selviät henkisesti tästä?

Suomessa on vähän päälle 600 koronaan menehtynyttä ja itsemurhan tehneitä lähes 800. Joten olet jopa suurempi riski itse itsellesi kuin korona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihan peruslakiin perustuva itsemääräämisoikeus ja minä olen jo ihan iso tyttö, joka tekee omia valintoja, arvoita ja päätöskiä omassa elämässään ja elän itseäni varten. PISTE!

Yhteskunnassa on oikeuksia ja VELVOLLISUUKSIA. Luovut varmaan oikeudestasi lapsilisäänitä, asumistukiin,ilmaisesta kolutuksesta ja toimeentulotuekiin, työttömyyskorvaukseen  ja ennekaikkea hoidatat itsesi yksityiselläpuolella,

Talous on saatava kuntoonja se tapahtuu vielä jonkin aikaa maskeilla ja rikotuksilla. 

Luettelemasi asiat kustannetaan veroista.

Miten voit rinnastaa omalla rahalla ostettavat verovaroin ylläpidettyyn?

Taisi sun käsitteet mennä yhtä sekaisin kuin suositus ja velvollisuus.

Jos on velvollisuus, se kustannetaan verovaroista.

Kuten terveyskeskuksissa maskit velvoitetaan joten ne annetaan sieltä.

Ei se nyt ihan noinkaan ole.

Tietenkin on.

Verot on pakolliset -> velotaan palkasta suoraan.

Maski on pakollinen -> noudat maskin kunnantalolta

Vierailija
84/95 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei te maskittomat! Asun Itiksessä ja olen huomannut, että maskittomat ovat tyyliä pitkäsikaistyöttömät/leipäjonolainen/köyhä. Heillä ei ole maskia, muilla on. Oletteko te tätä genreä?

En tiennytkään, että esim. työttömän tunnistaa ulkonäöstä. Ihan ohiksena. Itsehän käyn vakiduunissa eikä leipäjonolle ole tarvetta, maskia en siltikään pidä.

Tyylistä puhun. Eivät he välttämättä työttömiä ole, voivat olla vaikka raksalla tai tiskaamassa jossain.

Olen seurannut heitä jo kuukauden. Hyvin, hyvin harva maskiton on siisti tai tyylikäs. Jos, niin ovat nuoria.

Ilahduttavaa kuulla, että olen nuori (39v) :)

Lisäksi, miksi raksalla pitäisi olla tyylikäs? Ja siellä muuten tienaa hyvin, ihan turhaan halveksit.

Olet se poikkeus, joka vahvistaa säännön.

En suoinkaan halveksi raksatyöläisiä. Itse asiassa oma mieheni on sellainen. Yleisestä tyylistä puhun. Tunnen erään maalarin, joka on chic. Mutta tunnen sata muuta, jotka näyttävät arskalta.

Ihan tosi? Tosi hienoa. Menepä sanomaan raksamiehelle kuka on ollut 10-18 tuntia töissä rakentamassa ihmisille seiniä ja talojen perustuksia, miettii piirustuksia ja rakennusturvallisuukia ja muutamaa kymmentä muuta asiaa, että voi jestas sentään, onko pakko näyttää tolta, on mutaa ja rapaa ja savea vaatteissa. Kädetkin on mullassa. Kulkee ilman maskia. Varmaan työtön tai jotain.

Sinulla ei ole näköjään aavistUstakaan, miten tyyli syntyy.... se ei ole likaa.

Ajattele kahta miestä, joista molemmilla on farkut ja valkoinen t-paita. Ruumiinrakenne sama. Molemmat yhtä puhtaita.

Toisella farkut istuvat ja t-paita on sileä. Kengät siistit. Hiukset leikatut. Ryhti hyvä.

Toisella kauhtuneet ja pussittavat farkut, roikkuvat mahan alla. T-paita venynyt ja vanunut. Kengillä kuljettu kaikki ojat ja kaikki kivet potkittu. Hiukset ylipitkät. Huono ryhti.

Kumpi on tyylikkäämpi?

Laitetaanpa tähän vertaukseesi nainen. Tai ei laiteta. Koska tuollainen on typerää ja se ei kuulu sinulle arvostella miltä kukin näyttää. 

Laitetaan vain. Samat vaatteet käyvät hyvin.

Ei tämä ole arvostelua, vaan huomioimista, että maski puuttuu niiltä vähemmän tyylikkäästi pukeutuneilta. Ei ole sen kummempi huomio kuin se, että tietty ulkonäkö korreloi tiettyjen asioiden kanssa. Esim. Jumppasalilla kaikista laittautuneimmat naiset peilaavat itseään eniten.

Itsekin kirjoitan tätä päällä Tokmannilta hankitut collegehousut ja 30 vuotta vanha paita. En väitä olevani tyylikäs.

Ja kuten tiedämme tyylikkyys ei tarkoita, että ihmiselle on varallisuutta tai edes koulutusta. Monella ylivelkaantunella ja kouluttamattomalla on merkkivaatteet ja viimeisen päälle laitetut kynnet ja hiukset ja joku voi pitää heitä jopa tyylikkäinä.

Vierailija
85/95 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että esim. meitä kaupassa kävijöitä on erilaisia? Itse olen harventanut kertani niin, että ostan kerralla tavaraa kärryjen täydeltä, eli voin hyvin olla 10 pv käymättä. Tuona aikana en tapaa muita ihmisiäkään, vaan olen ainoastaan kotona.

Olen siis jo yli "karenssiajan" poissa ihmisten ilmoilta. Käsidesit käytössä mennen tullen. Kaikki ohjeiden mukaan. Kuulun riskiryhmään. Maskia todella hankala pitää.

Vierailija
86/95 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei te maskittomat! Asun Itiksessä ja olen huomannut, että maskittomat ovat tyyliä pitkäsikaistyöttömät/leipäjonolainen/köyhä. Heillä ei ole maskia, muilla on. Oletteko te tätä genreä?

En tiennytkään, että esim. työttömän tunnistaa ulkonäöstä. Ihan ohiksena. Itsehän käyn vakiduunissa eikä leipäjonolle ole tarvetta, maskia en siltikään pidä.

Tyylistä puhun. Eivät he välttämättä työttömiä ole, voivat olla vaikka raksalla tai tiskaamassa jossain.

Olen seurannut heitä jo kuukauden. Hyvin, hyvin harva maskiton on siisti tai tyylikäs. Jos, niin ovat nuoria.

Ilahduttavaa kuulla, että olen nuori (39v) :)

Lisäksi, miksi raksalla pitäisi olla tyylikäs? Ja siellä muuten tienaa hyvin, ihan turhaan halveksit.

Olet se poikkeus, joka vahvistaa säännön.

En suoinkaan halveksi raksatyöläisiä. Itse asiassa oma mieheni on sellainen. Yleisestä tyylistä puhun. Tunnen erään maalarin, joka on chic. Mutta tunnen sata muuta, jotka näyttävät arskalta.

Ihan tosi? Tosi hienoa. Menepä sanomaan raksamiehelle kuka on ollut 10-18 tuntia töissä rakentamassa ihmisille seiniä ja talojen perustuksia, miettii piirustuksia ja rakennusturvallisuukia ja muutamaa kymmentä muuta asiaa, että voi jestas sentään, onko pakko näyttää tolta, on mutaa ja rapaa ja savea vaatteissa. Kädetkin on mullassa. Kulkee ilman maskia. Varmaan työtön tai jotain.

Sinulla ei ole näköjään aavistUstakaan, miten tyyli syntyy.... se ei ole likaa.

Ajattele kahta miestä, joista molemmilla on farkut ja valkoinen t-paita. Ruumiinrakenne sama. Molemmat yhtä puhtaita.

Toisella farkut istuvat ja t-paita on sileä. Kengät siistit. Hiukset leikatut. Ryhti hyvä.

Toisella kauhtuneet ja pussittavat farkut, roikkuvat mahan alla. T-paita venynyt ja vanunut. Kengillä kuljettu kaikki ojat ja kaikki kivet potkittu. Hiukset ylipitkät. Huono ryhti.

Kumpi on tyylikkäämpi?

Laitetaanpa tähän vertaukseesi nainen. Tai ei laiteta. Koska tuollainen on typerää ja se ei kuulu sinulle arvostella miltä kukin näyttää. 

Laitetaan vain. Samat vaatteet käyvät hyvin.

Ei tämä ole arvostelua, vaan huomioimista, että maski puuttuu niiltä vähemmän tyylikkäästi pukeutuneilta. Ei ole sen kummempi huomio kuin se, että tietty ulkonäkö korreloi tiettyjen asioiden kanssa. Esim. Jumppasalilla kaikista laittautuneimmat naiset peilaavat itseään eniten.

Itsekin kirjoitan tätä päällä Tokmannilta hankitut collegehousut ja 30 vuotta vanha paita. En väitä olevani tyylikäs.

Ja kuten tiedämme tyylikkyys ei tarkoita, että ihmiselle on varallisuutta tai edes koulutusta. Monella ylivelkaantunella ja kouluttamattomalla on merkkivaatteet ja viimeisen päälle laitetut kynnet ja hiukset ja joku voi pitää heitä jopa tyylikkäinä.

Ihmiset muuttuvat ilmeisesti takaisin köyhiksi turhiksi rumiksi tyylittömiksi työttömiksi kaupan ulkopuolella ottaessaan maskin naamaltaan pois. Siksi mitä olivat ennen kuin laittoivat maskin naamalle kauppaan mennessään. Aika vähän järki päätä piinaa, jos maskista yrittää vääntää jonkin statussymbolin. Kyllä sen maskin turha hyödytön käyttö on enemmän typeryyttä jo pelkästään luonnonvarojen haaskaamisen kannalta, jos se jotakin on.

Vierailija
87/95 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tegnell sanoi, että maskit ovat suuri ihmiskoe josta ei ole käyty mitään kunnon keskustelua.

Kyllä mulle voi suositella vaikka narunjatkeeksi ryhtymistä, mutta en aio silti niin tehdä.

Vierailija
88/95 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että esim. meitä kaupassa kävijöitä on erilaisia? Itse olen harventanut kertani niin, että ostan kerralla tavaraa kärryjen täydeltä, eli voin hyvin olla 10 pv käymättä. Tuona aikana en tapaa muita ihmisiäkään, vaan olen ainoastaan kotona.

Olen siis jo yli "karenssiajan" poissa ihmisten ilmoilta. Käsidesit käytössä mennen tullen. Kaikki ohjeiden mukaan. Kuulun riskiryhmään. Maskia todella hankala pitää.

Jostakin syystä viranomaiset eivät enää ole suositelleet välttämään turhaa kaupassa yms. paikoissa asioimista. Ostoskärryjen täytön ja työntämisen luulisi onnistuvan ilman, että tarvitaan puoliso tai koko perhe ja kaveripiiri mukaan kauppaan. Ja jos ei tiedä mitä on ostamassa, niin välttämättä ei tarvitse mennä niiden hyllyjen ja kaappien eteen asiaa pohtimaan muiden asiakkaiden esteeksi. Ajatuksena ainakin jossakin vaiheessa oli, että mahdollisimman vähälukuinen ihmismäärä suorittaa ostokset ja asioi kaupassa mahdollisimman vähän ajan.

Vierailija
89/95 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvaväli 2m on myös suositus.

Voitko pitää sen myös maskilla, kiitos.

Ja voitko sinä maskiton pitää turvaväliä 4 metriä kiitos, koska minä, maskillinen, joudun ottamaan vuoksesi terveysriskin työssäni.

Elämä on yhtä turvallisuusriskiä. Et voi koskaan tietää mitä se työssä tapaamani ihminen tekee tai tartuttaa. Olitko yhtä hysteerinen influenssan kanssa? Entäpä kouluruoan bakteerittomuudesta? Siitäkin on sairastuttu.

Mitenkäs kanamunat? Salmonellankin voi menehtyä. Kai tiedät liikenneonnettomuuksista? Ymmärrätkö minkä riskin muiden liikkuminen teillä aiheuttaa sinullekin? Vuonna 2019 lähes 4000 ihmistä menehtyi niissä. Ymmärrätkö minkä vaaran nämä teillä liikkuvat aiheuttavat muille? Ymmärrätkö kuinka sinun pitää ottaa joka päivä terveysriskejä, että pääset edes sinne töihin? Miten selviät henkisesti tästä?

Suomessa on vähän päälle 600 koronaan menehtynyttä ja itsemurhan tehneitä lähes 800. Joten olet jopa suurempi riski itse itsellesi kuin korona.

Koronan osalta ei edes tiedetä kuka on taudin sairastanut ja kuka ei, kun taudin voi ja valtaosa kuulema sairastaa oireettomana tai vähäoireisena.

Vierailija
90/95 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on Maski Suositus ja miksi se haluaa koskea minua?

No nyt meni pervon puolelle!

Vierailija
91/95 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on Maski Suositus ja miksi se haluaa koskea minua?

LOL, vähänkö hajosin :D

Vierailija
92/95 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ja siksi käytän ja olen käyttänyt ja käytän edelleen vaikka maailman tappiin saakka.

Vierailija
93/95 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös riski henkilönä toivon, että kaikki käyttäisivät maskia kaupoissa ja julkisissa liikenne välineissä. Kiitos :)

Vierailija
94/95 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta pätkääkään maskit tai turvavälit.

Vierailija
95/95 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu muttei ei koske minua. Päätän kyllä itse käytänkö maskia. Kaupassa käydessäni ja joukkoliikenteessä ollessa en ole kertaakaan maskia käyttänyt. Elän normaalia elämää eikä korona elämääni mitenkään vaikuta. Olen rokottamaton enkä rokotetta tule myöhemminkään ottamaan. Kertaakaan en ole korona testissä käynyt vaikka koronaan viittaava oireita ollut. Näin olen säästänyt yhteiskunnan verorahoja ja yhteiskunta kiittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi