Tiesithän että Maski Suositus koskee myös Sinua
Niin. Et ole mikään erityistapaus. Sinun pitää noudattaa suositusta - velvollisuutta ihan niin kuin kaikki muutkin. Ei mulla muuta. Voisitko siis totella?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei te maskittomat! Asun Itiksessä ja olen huomannut, että maskittomat ovat tyyliä pitkäsikaistyöttömät/leipäjonolainen/köyhä. Heillä ei ole maskia, muilla on. Oletteko te tätä genreä?
En tiennytkään, että esim. työttömän tunnistaa ulkonäöstä. Ihan ohiksena. Itsehän käyn vakiduunissa eikä leipäjonolle ole tarvetta, maskia en siltikään pidä.
Tyylistä puhun. Eivät he välttämättä työttömiä ole, voivat olla vaikka raksalla tai tiskaamassa jossain.
Olen seurannut heitä jo kuukauden. Hyvin, hyvin harva maskiton on siisti tai tyylikäs. Jos, niin ovat nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa on ollut jo heinäkuun alusta saakka maskipakko. Ompa ollutkin ihan hirveesti hyötyä.
On. Muuten olis 30% enemmän tapauksia. Sen verran se auttaa muttei mikään taikasauva ole.
Ap, suosituksella voi pyyhkiä takapuolta. En käytä ja shoppailen, koska on aikaa ja rahaa. Olen eläkkeellä. Tänäänkin oli ilahduttavan monta ilman maskia suuressa kauppakeskuksessa. Täällä ei kukaan seuraa,käytätkö maskia vai et, taitaa olla niitä pääkaupunkiseudun käytäntöjä. Täällä on tilaa ja väljyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesithän, että maskeista ei ole tutkimusten mukaan mitään hyötyä.
Laitappas lähdettä tulille. Ja kunnollista semmoista sitten ei mitään mv-lehti-tier-juttuja.
Just kaikki ne ketkä sanovat miten asia on, eli tää maskijuttiu on lähtenyt lapasesta liian monelta, eli lääkärit, kirugit ja alan tutkijat on mv-lehden vakkarikirjoittajia ympäri maailman. Niillä on salaliitto, että ihmiset eivät käyttäisi maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa on ollut jo heinäkuun alusta saakka maskipakko. Ompa ollutkin ihan hirveesti hyötyä.
On. Muuten olis 30% enemmän tapauksia. Sen verran se auttaa muttei mikään taikasauva ole.
Ihme päättelyä maskin voimasta. Kun korona on vähän hassu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei te maskittomat! Asun Itiksessä ja olen huomannut, että maskittomat ovat tyyliä pitkäsikaistyöttömät/leipäjonolainen/köyhä. Heillä ei ole maskia, muilla on. Oletteko te tätä genreä?
En tiennytkään, että esim. työttömän tunnistaa ulkonäöstä. Ihan ohiksena. Itsehän käyn vakiduunissa eikä leipäjonolle ole tarvetta, maskia en siltikään pidä.
Tyylistä puhun. Eivät he välttämättä työttömiä ole, voivat olla vaikka raksalla tai tiskaamassa jossain.
Olen seurannut heitä jo kuukauden. Hyvin, hyvin harva maskiton on siisti tai tyylikäs. Jos, niin ovat nuoria.
Ilahduttavaa kuulla, että olen nuori (39v) :)
Lisäksi, miksi raksalla pitäisi olla tyylikäs? Ja siellä muuten tienaa hyvin, ihan turhaan halveksit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi, miksi raksalla pitäisi olla tyylikäs? Ja siellä muuten tienaa hyvin, ihan turhaan halveksit.
Olet se poikkeus, joka vahvistaa säännön.
En suoinkaan halveksi raksatyöläisiä. Itse asiassa oma mieheni on sellainen. Yleisestä tyylistä puhun. Tunnen erään maalarin, joka on chic. Mutta tunnen sata muuta, jotka näyttävät arskalta.
Vierailija kirjoitti:
Maskipakkomaistako Suomeen on levinnyt tämän maskisuosituksen vahtiminen? Muualla on tosiaan pakko käyttää ja jopa tuhansien eurojen sakko tulee käyttämättömyydestä. Antakaa ihmisten Suomessa päättää maskin käytöstään, kun sen päätösvallan ja oman harkinnan kerran on päättäjämme meille antaneet!
Ovat päättäjät meille antaneet? Lakatkaa kumartelemasta päättäjiä ihan aluksi ja olettamasta että jotkut muut vaikka eivät ole "päättäjien" asemassa tietävät asiat ja paremmin kuin "päättäjät". Tällaisiin piirileikkeihin ei pitäisi suostua kenenkään. Mitä tulee ulkomailla vallitseviin tilanteisiin, aika sairasta touhua niiden "päättäjiltä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskipakkomaistako Suomeen on levinnyt tämän maskisuosituksen vahtiminen? Muualla on tosiaan pakko käyttää ja jopa tuhansien eurojen sakko tulee käyttämättömyydestä. Antakaa ihmisten Suomessa päättää maskin käytöstään, kun sen päätösvallan ja oman harkinnan kerran on päättäjämme meille antaneet!
Ovat päättäjät meille antaneet? Lakatkaa kumartelemasta päättäjiä ihan aluksi ja olettamasta että jotkut muut vaikka eivät ole "päättäjien" asemassa tietävät asiat ja paremmin kuin "päättäjät". Tällaisiin piirileikkeihin ei pitäisi suostua kenenkään. Mitä tulee ulkomailla vallitseviin tilanteisiin, aika sairasta touhua niiden "päättäjiltä".
Sulla on auktoriteettiongelma. Tuollainen ei tule muualta kuin omasta lapsuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ihan peruslakiin perustuva itsemääräämisoikeus ja minä olen jo ihan iso tyttö, joka tekee omia valintoja, arvoita ja päätöskiä omassa elämässään ja elän itseäni varten. PISTE!
Jaaha. Kokosi ei liity tähän asiaan mitenkään. Perustuslakiin ei kannata siltikään vedota jos ei tunne asiaa.
On nimittäin asioita jotka vaikuttavat muihin ihmisiin ja näissä tilanteissa annettuja määräyksiä tulee noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tyyli on sama juttu kuin sen, että sairaalassa erottaa lääkärin ja lähihoitajan, vaikka asu olisi sama. Olin nuoren meilahdessa töissä ja seurasin tätä.
Ja poikkeuksia toki aina on. Muistan yhden neurologin, jonka olisi luullut asuvan hakaniemen rannassa. Ja toisinpäin. Mutta suurimman osan erotti olemuksesta.
Jos vaikka kaksi tai kolme suurinta kauppaketjua päättäisi yhteisesti että he eivät halua kauppoihinsa maskittomia asiakkaita, asia voisi mennä jakeluun hyvinkin helposti. Maskittomia on tällä hetkellä Prismoissa ja Cittareissa about 10% joten ei voida enää puhua riskistä menettää asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi, miksi raksalla pitäisi olla tyylikäs? Ja siellä muuten tienaa hyvin, ihan turhaan halveksit.Olet se poikkeus, joka vahvistaa säännön.
En suoinkaan halveksi raksatyöläisiä. Itse asiassa oma mieheni on sellainen. Yleisestä tyylistä puhun. Tunnen erään maalarin, joka on chic. Mutta tunnen sata muuta, jotka näyttävät arskalta.
Ihan tosi? Tosi hienoa. Menepä sanomaan raksamiehelle kuka on ollut 10-18 tuntia töissä rakentamassa ihmisille seiniä ja talojen perustuksia, miettii piirustuksia ja rakennusturvallisuukia ja muutamaa kymmentä muuta asiaa, että voi jestas sentään, onko pakko näyttää tolta, on mutaa ja rapaa ja savea vaatteissa. Kädetkin on mullassa. Kulkee ilman maskia. Varmaan työtön tai jotain.
Kävin tänään Mäkelänrinteen urheiluhallilla kuluttamassa liikuntasetelini, niin siellä oli maskipakko. Euron maksoi maski, jos ei ollut omaa.
Miten me jotka emme ole kohta vuoteen käyttäneet maskeja emme ole sairastuneet? Me jotka olemme eläneet niinkuin ennenkin perushygieenia ylläpitäen? Nämä koronan saajat ovat takuulla niitä jotka sairastuu muutenkin joka ikiseen kausitautiin.
Vaade oikeinkirjoituksesta koskee myös sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku oli ihan ihmeissään kun raksaihminen sijoittaa. Siis on koulut käynyt, sivistynyt ja hyvä tausta vaikka ei sillä niin väliä mutta kiva lisä, mutta kun on raksalla töissä Ja on nähty raksavaatteet päällä. Kerrankin oli ihan väsyneen näköinen ja oli kädet mullassa, kun oli viikkoja ollu 12 tuntia per päivä töissä, siinä istui metrossa, niin ihan kamalaa. Eikä oo maskia päällä.
Ihmiset on hölmöjä. Kun on maski päässä niin turvavälitkin unohtuu. Mistä vetoa koko maskista juuri mitään hyötyä ole. Tyhmintä oli kun kävin oppilaitoksellani ennen kuin rajoituksia lisätty. Oppitunnilla ihmiset istuu maski päässä, ja oppitunnin jälkeen koko joukkio menee maski päässä jonottamaan ruokaa ja räpimään lounasravintolan ottimia. Sitten otetaan maskit pois ja syödään juuri turvaväleistä välittämättä. Sitten pistetään sama maski päähän mikä oli ennen syömistä. Kaupassa ihmiset parveilee maskit päässä joululahjaostoksilla unohtaen turvavälit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvaväli 2m on myös suositus.
Voitko pitää sen myös maskilla, kiitos.Ja voitko sinä maskiton pitää turvaväliä 4 metriä kiitos, koska minä, maskillinen, joudun ottamaan vuoksesi terveysriskin työssäni.
Ole ihan rauhassa, eihän se asia noin ole.
Tiesithän, että Maski Suositus kirjoitetaan ihan pienellä. Ja muuhun tekstiisi vastaan, että suositus on edelleenkin suositus. Itse en pidä maskia kävellessäni ulkona kadulla tai puistoissa. Jos kaupassa on ruuhka-aika ja minun on sinne mentävä, niin silloin voin kaivaa maskin taskusta kaupassa käynnin ajaksi. Bussissa käytän myös maskia ruuhka-aikana. Työssäni käytän visiiriä koska siellä on pakollista käyttää joko maskia tai visiiriä. En usko maskin hyötyihin. Käytän vaan niissä tilanteissa, joissa on pakko joko sosiaalisen painostuksen takia tai työssä, jossa se on työnantajan työohje ja määräys.