Tiesithän että Maski Suositus koskee myös Sinua
Niin. Et ole mikään erityistapaus. Sinun pitää noudattaa suositusta - velvollisuutta ihan niin kuin kaikki muutkin. Ei mulla muuta. Voisitko siis totella?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesithän, että maskeista ei ole tutkimusten mukaan mitään hyötyä.
Laitappas lähdettä tulille. Ja kunnollista semmoista sitten ei mitään mv-lehti-tier-juttuja.
https://www.rcreader.com/commentary/masks-dont-work-covid-a-review-of-s…
VIIRUSLINKKI!!! HUOMIO KAIKILLE TÄSSÄ ON VIIRUSLINKKI!!! OLEN ILMIANTANUT KOMMENTIN VIIRUSLINKIN TAKIA!!! POISTAKAA MODET TÄMÄ KOMMENTTI KOSKA SIINÄ ON VIIRUSLINKKI!!!!
Totta kai tiesin. En ole elänyt uutispimennossa. Samasta syystä tiedän myös sen, mikä ero on suosituksella ja pakolla. Maskipakkoa ei Suomessa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äly hoi ! Olen asmaatikko ja yrittänyt käyttää maskia , esim kaupassa käydessäni. Happi loppuu ja pyörryttää , joten on pakko ottaa pois , vielä kun on tajuissaan. Suositus EI OLE PAKKO PITÄÄ MASKIA , kai tajuat sen.
turpakiipelle.. Seuraavaksi sanot "Silmälasini huurtuu."
Eiku on just hauskaa, kun on rillit huurussa ja maskin takana läähättää monttu auki. Silloin ne virukset ei tartu, vai mitä?
Kyllähän sitä suositellaan hyviä käytöstapojakin, mutta eipä ole näköjään kiellettyä tuo palstalla perseilykään?
Ei suositus ole velvoite. Suositus on suositus. Ihan samoin kuin suositellaan vähentämään suolan tai alkoholin käyttöä jne. Vielä en ole Alkon lähistöllä nähnyt poliiseja seisomassa ja estämässä sisälle menoa. Maskia ei ole pakko käyttää Suomessa!
Monissa maissa on. Niissä maissa, esim. Keski-Euroopassa, saa kunnon sakot jos jää kiinni maskittomuudesta, jopa ulkona on maskipakko. Eikä se ole mikään suositus!
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa on ollut jo heinäkuun alusta saakka maskipakko. Ompa ollutkin ihan hirveesti hyötyä.
Tai Aasiassa 😂
Noudattaako aloittaja kaikkia muitakin viranomaissuosituksia, kuten vaikkapa liikunta-, ravitsemus- ja alkoholisuosituksia? Vai valitseeko sieltä vain itselleen sopivat?
Vierailija kirjoitti:
Maskia suositellaan käytettäväksi, jos ei voi pitää turvaväliä. Toisaalta sitä suositellaan käytettäväksi esim, kaupoissa riippumatta siitä voiko pitää turvavälin vai ei. Looginen ristiriita. Jossakin vaiheessa maskin käyttöä suositeltiin köhäisille, kun yskimisen (yskösten) kerrottiin aiheuttavan tartuntariskin. Samasta systä suositeltiin yskimistä hihaan. Jos pelkkä hengittäminen aiheuttaa tartuntariskin, niin eipä kansanmaski hengitysilmaa suodata. Silmälasipäisetkin ovat rillit huurussa, kun hengitysilma nousee maskista sllmille ja yläilmaan. Eli jos pelkkä hengitysilma tartuttaa, niin eipä kansanmaskista ole hyötyä silloin, kun ei turvavälejä voi pitää. Siinähän sitä hengitetään samaa ilmaa.
Entäs visiirit missä ilma pääsee joka paikasta ja on rinnastettu maskiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei suositus ole velvoite. Suositus on suositus. Ihan samoin kuin suositellaan vähentämään suolan tai alkoholin käyttöä jne. Vielä en ole Alkon lähistöllä nähnyt poliiseja seisomassa ja estämässä sisälle menoa. Maskia ei ole pakko käyttää Suomessa!
Monissa maissa on. Niissä maissa, esim. Keski-Euroopassa, saa kunnon sakot jos jää kiinni maskittomuudesta, jopa ulkona on maskipakko. Eikä se ole mikään suositus!
Totta on.
Katsokaa vaikka Keski-Euroopassa käytävää laskettelu kisaa. Siellä ovat ulkona mäkimontussa maskit päässä.
Siis ulkona.
Kyse on tottelevaisuudesta eikä mistään muusta.
Maskipakkomaistako Suomeen on levinnyt tämän maskisuosituksen vahtiminen? Muualla on tosiaan pakko käyttää ja jopa tuhansien eurojen sakko tulee käyttämättömyydestä. Antakaa ihmisten Suomessa päättää maskin käytöstään, kun sen päätösvallan ja oman harkinnan kerran on päättäjämme meille antaneet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa maissa on. Niissä maissa, esim. Keski-Euroopassa, saa kunnon sakot jos jää kiinni maskittomuudesta, jopa ulkona on maskipakko. Eikä se ole mikään suositus!Totta on.
Katsokaa vaikka Keski-Euroopassa käytävää laskettelu kisaa. Siellä ovat ulkona mäkimontussa maskit päässä.Siis ulkona.
Kyse on tottelevaisuudesta eikä mistään muusta.
No mä en kyllä haluaisi hirveitä sakkoja maksaa, joten rahastakin on monilla kiinni.
laitas pykälät joissa se on velvollisuus, kuten vaikkapa miesten yleinen asevelvollisuus josta tulee hakea erikseen vapautusta.
Kiitos suosituksesta, valitsen kuitenkin olla käyttämättä. Suositus on suositus, ei velvoitus.
Turvaväli 2m on myös suositus.
Voitko pitää sen myös maskilla, kiitos.
Minä en ole mikään vihervasemmistolainen eikä mitkään lait minua koske
Kuka on tämä Maski Suositus ja miksi hän hipelöi minua ilman lupaani?
Vierailija kirjoitti:
Turvaväli 2m on myös suositus.
Voitko pitää sen myös maskilla, kiitos.
Ja voitko sinä maskiton pitää turvaväliä 4 metriä kiitos, koska minä, maskillinen, joudun ottamaan vuoksesi terveysriskin työssäni.
Voi jos voisi määrätä maskipakon. Siis joka paikkaan ja sitä voitaisiin valvoakin.
Kaiken järjen mukaan, jos 100 % ihmisillä on maski, vaikka likainen, vaikka huonosti aselteltu - niin pakkohan siitä on olla jotain hyötyä. Estäähän se kangaskinnjoitain aerosoleja, vaikka jotain pääsisikin läpi.
Vähän sama kuin jokin toinen virus, joka tarttuu kosketuksesta, niin jos kaikki pesisisvät käsiään, niin pakkohan se virus leviäisi vähemmän. Vaikka jotkut pesisivät hivenen huonomminkin.
Ihan maalaisjärkeä. Ei tarvitse tutkimustuloksia siihen, jos kaikki toimivat tietyllä tavalla, niin lopputulos on erilainen. Einsteinin sanoin: on tyhmyyttä odottaa erilaisia tuloksia samanlaisilla toimenpiteillä.
Vierailija kirjoitti:
Hei te maskittomat! Asun Itiksessä ja olen huomannut, että maskittomat ovat tyyliä pitkäsikaistyöttömät/leipäjonolainen/köyhä. Heillä ei ole maskia, muilla on. Oletteko te tätä genreä?
En tiennytkään, että esim. työttömän tunnistaa ulkonäöstä. Ihan ohiksena. Itsehän käyn vakiduunissa eikä leipäjonolle ole tarvetta, maskia en siltikään pidä.
Silmälasien huurtuminen ei ole mitenkään ongelmaton asia. Sehän tarkoittaa käytännössä puolisokeutta. Sillä aikaa, kun olet puolisokea niin lapsesi karkaavat kaupassa, törmäilet tavarapinoihin ja jäät pahimmillaan auton alle parkkipaikalla.