Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelimen piilottelu?

Vierailija
30.12.2020 |

Onko teistä oikeutettua näyttää puhelinta parisuhteessa toiselle? Siis onko teillä parisuhteessa/avioliitossa puhelimet ilman pääsykoodeja ja annatte puolison käyttää sitä vai onko teillä puhelimet "salaisia". Tahtooko ikinä ylipäätään esim puolisonne nähdä puhelintasi?

Kommentit (125)

Vierailija
101/125 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei anna kumppaninsa lukea omaa puhelinta on suhteessa jotakin salattavaa. ei hyvä. luultavasti pettäminen taustalla tai ainakin sen harkinta

Hyväksytkö myös fyysisen väkivallan?

Vierailija
102/125 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sormenjäljellä aukeaa puhelin, eli vain kuolleen ruumiini yli =)

Kuinkas sillä pystyy sitten joku toinen soittamaan hätäpuhelun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/125 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”oma puhelin” ... ”oma” ... mitä sanaa et tuossa ymmärrä?

Aukaisetteko te kotiintullen toisen nimellä postitkin?

Kyllä avaamme. Kaiken muun paitsi selkeästi yksityiset kirjeet, joita tulee harvoin, sekä lääkäriltä tulleet kuoret. Molemmat siis toimimme näin.

Minkä ihmeen takia? En ymmärrä. Jos puolisoni olisi matkoilla pitempään kuin viikon tai jotain, niin kertoisin kyllä hänelle, millaista postia on tullut, ja jos hän pyytäisi jonkun postin avaamaan niin avaisin. En todellakaan muuten. Ja sama päinvastoin. Viimeksi kun olin yksin ulkomailla puolitoista viikkoa, olin sitä ennen käynyt mammografiaseulassa ja jännitin tuloksia, vaikka mitään epäiltävää ei ollutkaan. Silloin pyysin häntä ilmoittamaan heti, jos minulle on tullut kirje terveydenhoidosta ja sitten voisimme puhelimessa miettiä, haluanko hänen avaavan sen vai ei. Mutta että hän olisi avannut muut minulle tulleet postit - en ymmärrä, miksi. Yksikään lasku yksityishenkilölle ei eräänny 1,5 viikossa ja sitä paitsi kaikki säännölliset laskut tulevat verkkopankkiin tai sähköpostilla.

No, jokainen valitsee puolisonsa, mutta ei kyllä meillä kumpikaan suostuisi jakamaan laitteitaan, postejaan, pankkitilejään tai muita henkilökohtaisia asioita.

Vierailija
104/125 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä avaamme. Kaiken muun paitsi selkeästi yksityiset kirjeet, joita tulee harvoin, sekä lääkäriltä tulleet kuoret. Molemmat siis toimimme näin.

Minkä ihmeen takia? En ymmärrä. Jos puolisoni olisi matkoilla pitempään kuin viikon tai jotain, niin kertoisin kyllä hänelle, millaista postia on tullut, ja jos hän pyytäisi jonkun postin avaamaan niin avaisin. En todellakaan muuten. Ja sama päinvastoin. Viimeksi kun olin yksin ulkomailla puolitoista viikkoa, olin sitä ennen käynyt mammografiaseulassa ja jännitin tuloksia, vaikka mitään epäiltävää ei ollutkaan. Silloin pyysin häntä ilmoittamaan heti, jos minulle on tullut kirje terveydenhoidosta ja sitten voisimme puhelimessa miettiä, haluanko hänen avaavan sen vai ei. Mutta että hän olisi avannut muut minulle tulleet postit - en ymmärrä, miksi. Yksikään lasku yksityishenkilölle ei eräänny 1,5 viikossa ja sitä paitsi kaikki säännölliset laskut tulevat verkkopankkiin tai sähköpostilla.

No, jokainen valitsee puolisonsa, mutta ei kyllä meillä kumpikaan suostuisi jakamaan laitteitaan, postejaan, pankkitilejään tai muita henkilökohtaisia asioita.

Nimenomaan jokainen tavallaan ja meillä toimitaan näin. Meillä myös käyttöoikeudet toisten tileihin ja se maksaa kaikki laskut miltä tilitä maksaa, kumpaa kiinnostaa ja kummalla aikaa. Ei mitään ongelmia ollut ikinä näiden asioiden suhteen.

Vierailija
105/125 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan jokainen tavallaan ja meillä toimitaan näin. Meillä myös käyttöoikeudet toisten tileihin ja se maksaa kaikki laskut miltä tilitä maksaa, kumpaa kiinnostaa ja kummalla aikaa. Ei mitään ongelmia ollut ikinä näiden asioiden suhteen.

Minua kiinnostaisi kuulla, miksi.

Vierailija
106/125 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa arkea.

Miksi ei?

Vierailija
107/125 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sormenjäljellä aukeaa puhelin, eli vain kuolleen ruumiini yli =)

Kuinkas sillä pystyy sitten joku toinen soittamaan hätäpuhelun?

Sivusta: mun puhelimen lukitusruudussa on erillinen ”hätätilanne”-painike joka aukeaa kelle vaan hätäpuhelun soittamiseksi.

Vierailija
108/125 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde ei ole kunnossa jos on tarve lukea toisen puhelinta tai piilotella omaa. Just saying.

Pitäis olla itsestäänselvyys että toisen puhelin ei kuulu omaa reviiriin.

Vierailija
109/125 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen monia miehiä jotka ovat suhteessa ja silti vehtaavat puhelimen kautta toisten naisten kanssa. Jos toinen välttämättä tahtoo nähdä jonku viestiketjun ja itse tietää ettei mitää pahaa ole sielä puhunut niin senkus näytät toiselle. Jos alkaa puhelimen viestejä piilottaa niin onjo aika lähellä pettämistä. Puhelin sentään ei ole se kaikkein tärkee 

Ihan uteliaisuudesta: ymmärrätkö käsitteen työsuhdepuhelin? Onko kyttäämistarpeesi niin suuri, että olisit valmis vaarantamaan jopa puolisosi työpaikan vaatimalla häntä näyttämään työsuhdepuhelimensa sisällön?

En voisi ikimaailmassa elää kaltaisesi ihmisen kanssa. Eikä onneksi tarvitse, kun on puoliso, jolle yksityisyyden suoja on yhtä päivänselvä asia kuin itselleni.

Siis haloo työsuhde puhelin tietty ei kuulu nyt tähän keskusteluun. Eihän siinä saa olla edes muita kuin työasioita tai voit menettää työpaikkasi. Kuinka tyhmä täytyy olla jos työpuhelimeen alkaa lisäilemään omia sosiaalisiamedioitaan esim facebookkia?? 

Haukut toisia tyhmäksi käsittämättä, että työsuhdepuhelin on eri asia kuin työpuhelin. Työpuhelin on tiukasti työasioille Työsuhdepuhelin taas työnantajan tarjoama verotettava etuus, joka nimenomaisesti on myös yksityiskäytössä. Työsuhdepuhelimeni lisäksi minulla ei ole toisia puhelimia. Siinä yhdessä ja samassa on kaikki, sekä työt että privaatit. Typerää ja turhaa olisi pitää ohessa toista puhelinta, paitsi salasuhdeluurina.

Kuten varmasti osaat lukea niin tekstissä puhutaan sekä työsuhdepuhelimesta ja työpuhelimesta. Kirjoittaja selkeästi sanoo ettei työsuhdepuhelin kuulu tähän keskusteluun ja seuraavaksi puhuu työpuhelimesta. 

Mikä ilmentää vain ja ainoastaan sitä ettei hän ymmärrä niiden olevan eri asioita vaan puhuu niistä kummastakin työpuhelimena. Siihen viittaa selkeästi väärä väite ettei työsuhdepuhelimessa saisi olla omia asioita.

Vierailija
110/125 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kummallakin puhelimessa myös työliittymä joten todellakin on suojaukset päällä.

Vierailija
111/125 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tod. halua antaa kumppanin selailla vapaasti puhelintani. Ei siellä ole mitään hirveitä salaisuuksia, vaan haluan vain hieman yksityisyyttä kun muuten ollaan saman katon alla melkein 24/7. Puhelimella saattaa olla mm. sekavan näköisiä muistiinpanoja, jotka ovat vain minulle itselleni, en halua kenenkään muun lukevan niitä ja ihmettelevän että mitähän tämäkin tarkoittaa.

Enkä tietenkään halua, että joku lueskelisi edes vahingossa vaikka ystävien kanssa käytyjä keskusteluja. Ne ovat luottamuksellisia.

Keskusteluja ei lueta, viestejä luetaan. Mitään luottamuksellista ei kannata lähetellä viestinä.

Vierailija
112/125 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikin voi käyttää toisen puhelinta tarvittaessa. Esimerkiksi jos olen maalaamassa mökin seinää ja minulle tulee viesti, pyydän miestä lukemaan sen minulle. On lähettäjän omaa tyhmyyttä, jos hän salaisuuksiaan lähettelee viestillä.

Vierailija
113/125 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun muija haluaa ratsata mun puhelimen niin se on koko juttu ohi. Enkä halua nähdä myöskään puolison puhelinta. Mutta voidaan vastata puheluihin kyllä

Vierailija
114/125 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmilla puhelimissa koodit, eikä niitä ole tapana kytätä. Voidaan jopa vastata toistemme puhelimiin, jos soittaja on tuttu eikä puoliso itse pääse vastaamaan. Jos puhelimen käyttö muuttuisi radikaalisti, esim. se kulkisi mukana aivan kaikkialle, vastaaminen kiellettäisiin tai alkaisi olla jatkuvaa viestittelyä, se tietysti olisi epäilyttävää.

Vierailija
115/125 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten kirjeitä ei lueta, toisten puhelimia ei availla ja lueta viestejä tai katsota kuvia. jos ei ole luottamusta, ei voi olla parisuhteessa. Pettämisen vaistoaa kyllä muuten kin kuin puhelinta stalkkaamalla.

Vierailija
116/125 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhelinta piilotellaan ja viestit sinkoilee ja niitä rynnätään lukemaan lukkojen taakse vessaan tms. niin kyllä siinä jotain epämääräistä on menossa.

Vierailija
117/125 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Jos puhelinta piilotellaan ja viestit sinkoilee ja niitä rynnätään lukemaan lukkojen taakse vessaan tms. niin kyllä siinä jotain epämääräistä on menossa.”

varmaan se neuroottinen toinen osapuoli, joka ei anna edes viestejä rauhassa lukea.

Vierailija
118/125 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä avataan. Sähkösopimukset ja muut, mitä näitä nyt on, öljyntilauslasku, jätekuljetukset, sakokaivon tyhjennys, vesilasku, remppalaskut, polttimen huollon lasku jne. Se avaa joka postilaatikolla käy, ja maksaa pois kuleksimasta.

Vierailija
119/125 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen tili, yhteiset rahat sillä tilillä. Molemmilla myös omat tilit, joista rahaa siirretään yhteiselle tilille taloudenpitoon. Ei mitään järkeä vaalia kirjesalaisuutta kiusaamassa omaa arkea, kun pääsee paljon helpommalla kun se avaa, joka postin käteensä ottaa laatikosta.

Vierailija
120/125 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa mitä vaaditte nähtäväksi silloin kun matkapuhelimia ei ollut?

Eipä kyttääjät pystyneet tähän vastaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi