Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelimen piilottelu?

Vierailija
30.12.2020 |

Onko teistä oikeutettua näyttää puhelinta parisuhteessa toiselle? Siis onko teillä parisuhteessa/avioliitossa puhelimet ilman pääsykoodeja ja annatte puolison käyttää sitä vai onko teillä puhelimet "salaisia". Tahtooko ikinä ylipäätään esim puolisonne nähdä puhelintasi?

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni puhelinta "täytyy" pyydettäesswä näyttämään, niin välttyy kaikilta ylimääräsiltä riidoilta. Ja tietty jos on uskollisena parilleen niin eihän se löydä sieltä mitää epäilyttävää vaikka etsisikin. Pitää pystyä myöskin luottamaan parinsa sanaa. 

Vierailija
2/125 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on tyhmä kysymys - puhelin on henkilökohtainen laite, eikä se kuulu puolisolle tai muullekaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni ei käytä minun puhelinta enkä minä hänen. Ei ole mitään syytä sellaiselle toiminalle.

Vierailija
4/125 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedämme koodit ja käytämme toistemme puhelia ja vastailemme toistemme puolesta esim viesteihin, jos toinen esim ajaa autoa, jne...

Vierailija
5/125 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollu jo kauan yhdessä toisen kanssa nii kyllä pitäisi pystyä luottaa toiseen ja saada myöskin katsoa puhelinta jos tuntuu epäilyttävältä. Jos oot ollut vasta vähän aikaa suhteessa niin turha silloin alkaa tivaamaan puhelimesta. On paljon tärkeämpää kuin puhelimet olemassa

Vierailija
6/125 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod. halua antaa kumppanin selailla vapaasti puhelintani. Ei siellä ole mitään hirveitä salaisuuksia, vaan haluan vain hieman yksityisyyttä kun muuten ollaan saman katon alla melkein 24/7. Puhelimella saattaa olla mm. sekavan näköisiä muistiinpanoja, jotka ovat vain minulle itselleni, en halua kenenkään muun lukevan niitä ja ihmettelevän että mitähän tämäkin tarkoittaa.

Vierailija
7/125 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puhelimeni on MINUN.

Aukeaa vain koodilla.

Jos on IHAN AIKUISTEN OIKEASTI olemassa joku epäilys, jonka vuoksi puhelimeni pitäisi toiselle näyttää, eikä tarkoita mitään lapsellista mustasukkaisuutta, eikä liioin uteliaisuuttakaan, asiallisesti pyytämällä, sekä perustelemalla EHKÄ, saatan antaa vilkaista ..

Vierailija
8/125 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksi puhelinta, joista toista (virallista) olen valmis näyttämään puolisolleni, koska siinä ei ole tinder-tietojani.

Vierailija
9/125 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tod. halua antaa kumppanin selailla vapaasti puhelintani. Ei siellä ole mitään hirveitä salaisuuksia, vaan haluan vain hieman yksityisyyttä kun muuten ollaan saman katon alla melkein 24/7. Puhelimella saattaa olla mm. sekavan näköisiä muistiinpanoja, jotka ovat vain minulle itselleni, en halua kenenkään muun lukevan niitä ja ihmettelevän että mitähän tämäkin tarkoittaa.

Enkä tietenkään halua, että joku lueskelisi edes vahingossa vaikka ystävien kanssa käytyjä keskusteluja. Ne ovat luottamuksellisia.

Vierailija
10/125 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa ole velvollisuutta näyttää. Ensinnäkin työpuhelimeni on työnantajan omaisuutta ja minulla on velvollisuus suojata se niin hyvin, että kukaan ulkopuolinen ei pääse käsiksi tietoihin.

Henkilökohtaiset puhelimet ovat henkilökohtaisia. Molemmilla ne ovat suojattuna, minulla on koodi, miehellä kasvotunnistus.

Sitä, että vaatii päästä katsomaan toisen laitteita/viestittelyä/lokeja, kutsutaan digitaaliseksi väkivallaksi.

Vierailija
11/125 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mitä vaaditte nähtäväksi silloin kun matkapuhelimia ei ollut?

Vierailija
12/125 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotta yhdessä eikä me katsella toistemme puhelimia.

Jutellaan kyllä kuka soitti tai laittoi viestiä, mitä on meneillään. Luottamus.

Tiedän koodin miehen puhelimeen, mutta ei ole koskaan tullut mieleeni sitä ottaa ja tutkia.

Vierailija
13/125 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kasvojentunnistus käytössä ja miesystävälläni on koodi puhelimessaan. Jos hän pyytää nähdä puhelimen niin näytän sekä hän näyttää tarvittaessa minulle. Ei siis turhista asioista vaan ihan yleisissä jutuissa. 

Mielestäni se on okei silloin jos molemmille käy. Ei saa olla sellaista pakottamista tai turhaa riitaa puhelimesta. Jos ei suostu näyttää niin so what, ei iso juttu. 

Vierailija
14/125 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormenjäljellä aukeaa puhelin, eli vain kuolleen ruumiini yli =)

Vierailija
15/125 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”oma puhelin” ... ”oma” ... mitä sanaa et tuossa ymmärrä?

Aukaisetteko te kotiintullen toisen nimellä postitkin?

Vierailija
16/125 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puhelimeni on MINUN.

Aukeaa vain koodilla.

Jos on IHAN AIKUISTEN OIKEASTI olemassa joku epäilys, jonka vuoksi puhelimeni pitäisi toiselle näyttää, eikä tarkoita mitään lapsellista mustasukkaisuutta, eikä liioin uteliaisuuttakaan, asiallisesti pyytämällä, sekä perustelemalla EHKÄ, saatan antaa vilkaista ..

Meillä on molemmilla selkeä käsitys yksityisyyden suojasta parisuhteessa ja siihen kuuluu se, ettei edes kuvitella puolin eikä toisin pyytävämme toista näyttämään puhelintaan (tai muita laitteitaan, yhtä lailla tabletit ja tietokoneet ovat henkilökohtaisia ja salasanojen takana).

Meillä on myös ihan luontevaa siirtyä toiseen huoneeseen puhumaan omia puheluja.

Ja kun kummallakin on lähes aina aktiiviranneke ranteessa ja oma känny käden ulottuvilla, niin ei tule tarvetta "vilkaista toisen puhelimesta kellonaikaa/jotain asiaa". Eikä miehen kännyssä ole minun ystävieni yhteystietoja eikä minun kännyssäni hänen, joten ei menisi läpi myöskään väite, että lainataan toisen puhelinta omille sukulaisilla/ystäville soittamiseen. Ja kun ajetaan autoa niin silloin ei lueta viestejä, emme ole puhelimen palvelijoita vaan puhelimet palvelevat meitä. Ne viestit ehtii lukea sitten, kun on palattu ajomatkalta tai pysähdytään.

Vierailija
17/125 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä on jostain sosiaalisestamediasta kyse ja vaikka häiritsee että miehellä olisi jokin nainen facebook kavereissa jolle laittaa viestiä niin kyllä silloin voi pyytää että mies lopettaisi viestittelyn naisen kanssa.

Sama juttu toisinkin päin. Jos ollaan suhteessa niin ei silloin tarvita muitakin siihen mukaan. Jos miestäkin ärsyttäisi joku mieskaveri minun facessa niin voin poistaa sen ihmisen jotta mieheni ei tarvitse huolestua turhasta. 

Vierailija
18/125 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitää heti näyttää puhelin kuka soitti tai laittoi viestin.

Vierailija
19/125 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

” vaikka häiritsee että miehellä olisi jokin nainen facebook kavereissa jolle laittaa viestiä niin kyllä silloin voi pyytää että mies lopettaisi viestittelyn naisen kanssa”

SAIRASTA! ihan oikeesti, menkää hoitoon! Kyllä ihmisellä saa olla kaverina vaikka kenguru... jos se toista häiritsee, niin hankkii ammattiauttajan apua. Lemppaisin tuollaisen naisen ovesta ulos...

Vierailija
20/125 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään tapauksessa ole velvollisuutta näyttää. Ensinnäkin työpuhelimeni on työnantajan omaisuutta ja minulla on velvollisuus suojata se niin hyvin, että kukaan ulkopuolinen ei pääse käsiksi tietoihin.

Henkilökohtaiset puhelimet ovat henkilökohtaisia. Molemmilla ne ovat suojattuna, minulla on koodi, miehellä kasvotunnistus.

Sitä, että vaatii päästä katsomaan toisen laitteita/viestittelyä/lokeja, kutsutaan digitaaliseksi väkivallaksi.

Kyllä ennen oli asiat paremmin, kun oli vain yksi lankapuhelin, jota kaikki käyttivät.

Ei tarvinnut vahtia ja piilotella kännykkää ja salaa mennä piiloon puhumaan tai tekstailemaan vessaan. Miksi kutsut tällaista toimintaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi