Isät leikkipuistoissa jotain rajaa.
Mikä miehiä oikein vaivaa. Käydään tässä leikkipuistossa usein, miltei joka päivä. Toinen kesä nyt tulossa. Talven aikana on muodostunut mukavat kiinteät kuviot muutaminen kotona olevien äitien kanssa.m Sitten on näitä satunnaisempia työssäkäyviä, joiden lapset tunnetaan. Homamt hoituu, lapset leikkii kivasti keskenään.
Kunnes koittaa kesä ja isät jää lomalle. Tulevat tänne, mutta mitään käyttääytymissääntöjä ei ole, oletuksena lienee että muut katsovat heidän kullannuppujensa perään. Äijät räplää tablettiaan tai kännykkäänsä ja lapset tietää sen ja tekee ihan mitä huvittaa. Välillä on joku just kävelmään oppinut putoamassa päälleen, välillä uhmaikäinen varstaa toisten lelut. Just nytkin näen tuossa edessä että tuo yksi poika tuossa tönäisi nuoremman kumoon ... ja näköjään istahtaa sen päälle istumaan. Eikä ääliö-isä huomaa surffailultaan yhtään mitään! Ei huvittaisi puuttua, mutta pakko on, millä tämän saa loppumaan??
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:48"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:45"]
Aika äkkiä ne lapset oppii, kun toinen aikuinen järjestelmällisesti dissaa ja estää omiaan leikkimästä holtittoman kanssa. En minä ainakaan huutele välinpitämättömälle isälle vaan nostan veijarit pois kiusaamasta muita.
[/quote]
Sinä ET saa koskea toisten lapsiin. Vanhemmilla on oikeus nostaa rikossyyte siitä.
[/quote]
Sopii minulle. Seuraavalla kerralla annan sen vieraan lapsen pudota (omani voi hieman avittaa tönäisemällä) ja sitten sanon sille isälle ja ambulanssiväelle, että en halunnut rikossyytettä, siksi en koskenut vieraaseen lapseen ja hän mähkähti ikävästi niska edellä maahan eikä nyt oikein tunnu enää raajat liikkuvan.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:14"]Kuka isä tai vieras äiti viitsii enää tulla sinne puistoon,kun vastassa on tollasia puistohirmuja!!!
[/quote]
No pysy sitten himassa räpläämässä sitä tablettiasi. Ei kukaan pakota tulemaan.
[/quote]
Sinulle ei kuulu pätkääkään miten toiset kasvattavat tai hoitavat lapsensa. Hoida omat asiasi
[/quote]Silloin ne kuuluvat, kun meidän omaisuutta tuhotaan näin esimerkkinä. Vai oliko se niin, että jos lapseni rikkoo sinun Jade-Jasmiinan pyörän, niin se on vaan meidän tapa kasvattaa, pidä huoli omista asioistasi. Kannattaa Pirkko-Irmeli nyt ihan ottaa neuvosta koppi ja kiinnostua niistä omista lapsista.
[/quote]
Et saa edelleenkään koskea toisiin lapsiin. Soita poliisille jos rikos on tapahtunut
[/quote]Sanoinko että kosken? Tuo kommentti oli varmaan jollekin muulle :D Täytyy kyllä sanoa, että loisto-argumentteja lähiö-Leenalta.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:54"]
Tämähän meni ihan 5-vuotiaiden ketjuksi: Sää haukuit mua puistohirmuksi! Ite oot, en se mää ollu! Älä sit tuu tänne! No en mää tuukka, mää meen Kullervon ja Jasmiinan kanssa rannalle! Voi ei äidit ja isät.
[/quote]
Mitä sä nyt oikein sekoilet? Ihan rauhassa vaan. Hengitä syvään ja rentoudu. Lue kirjoitukset ihan rauhassa ja vastaa ajatuksen kanssa. Ei kannata sekoilla.
[/quote]
Hyvä
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:45"]
Lapsien pitää osata pitää puolensa. Sinulla ei kuitenkaan ole oikeutta määrätä niitä toisia lapsia mitenkään. Etkä myöskään saa heihin koskea.
[/quote]
Todellakin on oikeus koskea jos se 5 v nulikka hyökkää mun 2 n:n päälle! Missä maailmassa sä oikein elät?
[/quote]
Saat vain puolustaa lastasi. Heti kun toinen lapsi ei enää hyökkää niin et saa häneen enään koskea. Sen sanoo laki. Lapsiin koskee ihan sama laki kuin aikuisten välisiin asioihin.
[/quote]
Voitko kertoa missä puistossa käyt. Osataan sitten kietää kaukaata.
Oon muuten itse törmännyt sellaiseen ilmiöön puistossa, että annetaan omien lapsien tehdä mitä vaan. Komennetaan sitä toista vaikka vanhempi on vierellä. Meillä loppu siihen, kun aloin komentaa sitä hulivili toisen lasta. Omalle kun ei enään jakseta sitä ei sanaa hokea niin yritettään kasvattaa muitten lasten avulla.
byhyy byhyy kun nuo akat taas vinkuu, kun minun pikku tuisku-armas tekee puistossa tasan mitä lystää. ne kun on viidakon säännöt eikä mun penskaan koske kukaan tai soitan heti poliisille.
se saa tapella ja rikkoa koska ne on ne viidakon säännöt. mua ei mun penska kiinnosta pätkääkään ja kasvatan siitä tulevaa koulukiusaajaa, ne kun on ne viidakon säännöt elämässä. heikot sortuu elontiieltä. ei täällä eletä muita huomioidaksemme vaan omaa napaa ajetaan aina ensin.
me ollaan niitä vahvoja ihmisiä jotka kasvattaa vahvoja lapsia, mä kun tuijotan padilta nettipokeria ja pörssikursseja just silloin kuin haluan, ei sitä elämässä muuten pärjää, en mä sitä mun penskaa tunne, en edes erota muiden joukosta, aina te jaksatte valittaa jos se siellä purkaa energiaa.
lapset selvitelköön keskenään, ja soitan heti poliisille jos te koskette siihen poikaan, se on vahva yksilö, tulee isäänsä, mä kun sain lapsena aina turpaan niin elän nyt lapsuuteni uusiksi, en välitä lapsestani ku mulla on omat lelut nyt, uus bmv tilattuna jo, en mä ehdi mitää kasvattaa, miks mun piti suostua tänne puistoon, taas nuo muorit tuijottaa, mistä mä saan laastareita tolle pennulle,, taas se vaan kitisee, mikä sitä vaivaa, vaimo uhkas lähteä jos en osallistu enemmän, osallistutaan osallistutaan täällähän mä oon. hemmetti pääsis vaan pois täältä, selitän jotain taas palaverista jos se vielä kysyy, tai mä maksan tänne jonku teinin vahtimaan,, joo, niin mä teen, onneksi ei tarvinnu tulla ku kerran, haluiskohan tuisku-armas uuden pleikka pelin, tai sen uuden konsolin, olis hiljaa kotonaki taas,, pitää viedä vaimolle joku mansikkarasia niin mä näytän tosi kivalta puistoiskältä.. kyl tää tästä... hei kato, pena on laittanu uuden merkinnän...hästäg...
-kesäpuistoisän ajatuksia-
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:54"]
Tämähän meni ihan 5-vuotiaiden ketjuksi: Sää haukuit mua puistohirmuksi! Ite oot, en se mää ollu! Älä sit tuu tänne! No en mää tuukka, mää meen Kullervon ja Jasmiinan kanssa rannalle! Voi ei äidit ja isät.
[/quote]
Mitä sä nyt oikein sekoilet? Ihan rauhassa vaan. Hengitä syvään ja rentoudu. Lue kirjoitukset ihan rauhassa ja vastaa ajatuksen kanssa. Ei kannata sekoilla.
[/quote]Kirjoititko itsellesi? Lääkkeet Leena lääkkeet :D
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:54"]Tämähän meni ihan 5-vuotiaiden ketjuksi: Sää haukuit mua puistohirmuksi! Ite oot, en se mää ollu! Älä sit tuu tänne! No en mää tuukka, mää meen Kullervon ja Jasmiinan kanssa rannalle! Voi ei äidit ja isät.
[/quote]
Ja av palsta on muutoin tulvillaan kypsien aikuisten tuottamaa kiihkoilematonta tekstiä? Suosittelen että vaihdat paikkaa ja annat muiden sekoilla.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:54"]
[/quote]
[/quote]Nyyh :D :D Ei hätää, rauhassa vaan ja jos ei auta niin ota lääkkeet!
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:58"]
Et saa edelleenkään koskea toisiin lapsiin. Soita poliisille jos rikos on tapahtunut
[/quote]
Meinaatko tosissas, että toisten lapsiin ei saa koskaan koskea? Silloinkaan kun se sun kullannuppus on putoamassa pää edellä leikkitelineen päältä niin käsket muita soittamaan poliisille ennemmin kuin kaappaamaan tenavan syliin ja pois putomasta?
Tai kun peace&love tenavasi on mäiskimässä kaveriltaan silmiä puhki niin en saa tarttua käteen ja estää ruumiinvamman tuottamista toiselle?
Onnea vaan sinulle valitsemallasi tiellä. Laita tenavalle lappu selkään että "Minua ei saa koko kylä kasvattaa" niin teidetään varoa.
ap
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:54"]Tämähän meni ihan 5-vuotiaiden ketjuksi: Sää haukuit mua puistohirmuksi! Ite oot, en se mää ollu! Älä sit tuu tänne! No en mää tuukka, mää meen Kullervon ja Jasmiinan kanssa rannalle! Voi ei äidit ja isät.
[/quote]
Ja av palsta on muutoin tulvillaan kypsien aikuisten tuottamaa kiihkoilematonta tekstiä? Suosittelen että vaihdat paikkaa ja annat muiden sekoilla.
[/quote]Miksi vaihtaisin paikkaa, tää sekoiluhan on viihdyttävää :D Joten jatka vaan!
Käy pyytämässä jokaista isukkia FB-kaveriksi ja sitten siellä puistossa tee päivityksiä heidän seinilleen "Nico-Petteri Nousukainen, poikasi siis hakkaa tuolla jotain itseään puolta pienempää taaperoa", "Villa-Merita Nousukainen, tyttösi siis, on autotiellä juoksentelemassa ja esittelemässä ohi ajaville uusia pikkuhousujaan".
Tai jos haluat olla hienotunteisempi, kirjoitat ne maalaisjärjen säännöt mitä täälläkin on mainittu ja linkität ne sille isukin FB-seinälle joka ikinen kerta kun tämä tulee sinne puistoon.
Tai sitten otat läjän rikkinäisiä leluja mukaan ja käyt kippaamassa ne isukin syliin ja ilmoitat korvaussumman mitä hän on velkaa lapsensa rikkomista asioista, toinen hyvä on lappu johon vaadit allekirjoituksen että isukki korvaa kaikki lapsensa aiheuttamat lääkärikäynnit ja rikotut vaatteet sekä lelut. Jos näillä ei saa isukkia kiinnostumaan mitä oma lapsi tekee niin sitten ne muut lapset voivat minun puolesta hakata sen kiusaavan lapsen. Siinäpähän sitten selittelee lapsen äidille kun lapsella on hammas poikki, nenä veressä ja aivotärähdys mitä on tapahtunut, se lapsihan oppii sillä että sattuu juu.
Oma lapseni ei ole sieltä kilteimmästä päästä ja puutun heti kun alkaa mennä liian levottomaksi ettei tule kalliiksi itselle. Yritä tässä nyt opettaa omalle lapselle että ei saa hakata ketään kun jonkun toisen lapsi tekee mitä lystää eikä vanhempaa kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:14"]Kuka isä tai vieras äiti viitsii enää tulla sinne puistoon,kun vastassa on tollasia puistohirmuja!!!
[/quote]
No pysy sitten himassa räpläämässä sitä tablettiasi. Ei kukaan pakota tulemaan.
[/quote] no en todellakaan tule vaan menemme toiseen puistoon/museoon/rannalle/luontopolulle/tms missä ei häärää nämä perinteiset negatiivisen imagon omaavat muorit.
[/quote]
Me puistohirmut käymme myös toisinaan rannalla. O-ou! Sielläkin oletamme ettemme joudu katsomaan sen sinun tenavasi perään joka on hukkumaisillaan rantaveteen.
[/quote] voi voi vahdin kyllä ihan itse omat lapseni ja menen jopa sinne veteen asti niiden kanssa ja onneksi harvemmin kehtaatte rannalla ruveta mesoamaan kuten siellä muka teidän leikkipuistossa-siellä rannalla kun on yleensä muutakin porukkaa kuin teidän heimonaiset.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:54"]Tämähän meni ihan 5-vuotiaiden ketjuksi: Sää haukuit mua puistohirmuksi! Ite oot, en se mää ollu! Älä sit tuu tänne! No en mää tuukka, mää meen Kullervon ja Jasmiinan kanssa rannalle! Voi ei äidit ja isät.
[/quote]
[/quote]Miksi vaihtaisin paikkaa, tää sekoiluhan on viihdyttävää :D Joten jatka vaan!
[/quote]
No mut hyvä! Sittenhän me ollaan samoilla linjoilla! Molemmat kommentoidaan tänne sekoilupalstalle :)
No kyllä vaan puutun, jos tilanne on kuten eilen, eli 4v tyttö tulee kivi kädessä mun lastenvaunujen viereen ja kysyy isältään että saako vauvaa heittää kivellä. Ja siis seisoin itse vaunujen vieressä. Isä kyllä oli ihan tilanteessa mukana ja kielsi asiaan kuuluvasti, mutta kyllä vaan kuulkaa itse sanoin melko tiukkasanaiset ukaasit tuolle ilmeiselle iltatähdelle. Jos olisi heittänyt niin korvapuustin olisi saanut. Ihan sama sitten mitä mieltä vanhempansa olisivatkin. Voi kristus mikä kysymys tuon ikäiseltä lapselta. Ihan tosissaan oli, ja vielä kysyi minulta että miksi ei saa heittää... Olisi ehkä hyvä kokea itsensä kipua että tajuaisi.
Kuuluisa puistoisä, ilman padia.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:14"]
Yleistystä, kuten aina. Meillä mies on se, joka leikkipuistossa keskittyy vain lapsiin. Minä usein lätisen toisten äitien kanssa. Mutta mieheni ei olekaan mikään "kesäisä".
[/quote]
Tämä näyttäisi olevan muutenkin yleisempää ainakin täällä PK-seudulla. Eli siis isät yleensä osallistuvat puistossa äitejä enemmän lasten leikkeihin. Yleistystä tietysti tämäkin, mutta koska aloituksessa yleistettiin niin pahasti toiseen suuntaan, sallin tämän itselleni. ;)
WebRep
currentVote
noRating
noWeight
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 13:06"]No kyllä vaan puutun, jos tilanne on kuten eilen, eli 4v tyttö tulee kivi kädessä mun lastenvaunujen viereen ja kysyy isältään että saako vauvaa heittää kivellä. Ja siis seisoin itse vaunujen vieressä. Isä kyllä oli ihan tilanteessa mukana ja kielsi asiaan kuuluvasti, mutta kyllä vaan kuulkaa itse sanoin melko tiukkasanaiset ukaasit tuolle ilmeiselle iltatähdelle. Jos olisi heittänyt niin korvapuustin olisi saanut. Ihan sama sitten mitä mieltä vanhempansa olisivatkin. Voi kristus mikä kysymys tuon ikäiseltä lapselta. Ihan tosissaan oli, ja vielä kysyi minulta että miksi ei saa heittää... Olisi ehkä hyvä kokea itsensä kipua että tajuaisi.
[/quote]
Katsotaan neljän vuoden päästä uudelleen kun sun oma vauva on samanikäinen :-) siltäkin saattaa sitten tulla samanlaisia saako-kysymyksiä...
[/quote]
LOL nämä yhden vauvaikäisen lapset vanhemmat on niin parhaita! No, kun vuodet vierii, niin kyllä ne oppii, ainakin jos niiden vauva on poika.
[/quote]
Lollenlottis vaan itsellesi. Minulla on myös vanhempi pois, jonka kanssa siellä puistossa oltiin, ja vauva tietysti seurana. Eikä poikani ole ikinä kysynyt noin typeriä, edes pikkutaaperona. Se on näet tuo kotikasvatus ihan oikeasti kasvatusta, eikä vain lapsellista lollittelua asioista, joista ei tajua yhtään mitään. Kai se sitten on vain hyväksyttävä että toiset ovat vajaita jo lapsena.
t: 56, paditon isä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:16"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 13:06"]No kyllä vaan puutun, jos tilanne on kuten eilen, eli 4v tyttö tulee kivi kädessä mun lastenvaunujen viereen ja kysyy isältään että saako vauvaa heittää kivellä. Ja siis seisoin itse vaunujen vieressä. Isä kyllä oli ihan tilanteessa mukana ja kielsi asiaan kuuluvasti, mutta kyllä vaan kuulkaa itse sanoin melko tiukkasanaiset ukaasit tuolle ilmeiselle iltatähdelle. Jos olisi heittänyt niin korvapuustin olisi saanut. Ihan sama sitten mitä mieltä vanhempansa olisivatkin. Voi kristus mikä kysymys tuon ikäiseltä lapselta. Ihan tosissaan oli, ja vielä kysyi minulta että miksi ei saa heittää... Olisi ehkä hyvä kokea itsensä kipua että tajuaisi.
[/quote]
Katsotaan neljän vuoden päästä uudelleen kun sun oma vauva on samanikäinen :-) siltäkin saattaa sitten tulla samanlaisia saako-kysymyksiä...
[/quote]
LOL nämä yhden vauvaikäisen lapset vanhemmat on niin parhaita! No, kun vuodet vierii, niin kyllä ne oppii, ainakin jos niiden vauva on poika.
[/quote]
Lollenlottis vaan itsellesi. Minulla on myös vanhempi pois,.
t: 56, paditon isä.
[/quote]
Siis poika. Jos se nyt jäi epäselväksi.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:54"]
[/quote]