Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen itsekeskeinen toiminta tai ainakin siltä tuntuu :(

Vierailija
03.06.2014 |

Juhannussuunnitelmat menivät läskiksi. Meillä on ollut puhetta, että lähtisimme ystäväperheen kanssa mökkeilemään juhannuksena. Heillä on iso ja aika vihainen koira, mutta mies sanoi että heidän koira ei ole lähdössä mukaan. Niinpä jo olin ihan innoissani ja mukaan lähdössä. Meillä on pieni koira joka on kaikkien kaveri, ei räksytä, provosoi tms. Hengailee vaan ihmisten kanssa. Eilen mies sitten totesi, että tämä toisia koiria vihaava järkäle onkin lähdössä mukaan ja minun pitäisi laittaa oma koirani hoitoon. En suostunut tähän, sillä lapsetkin haluavat ehdottomasti oman koiran mukaan juhannuksen viettoon.

Mieshän sai tästä sitten palkokasvit nenään ja totesi, että hän lähtee joka tapauksessa ystäväpariskunnan kanssa mökille. Sanoin, että "ok", keksimme lasten kanssa sitten jotain muuta. Ja nyt hän sitten mököttää/kiukuttelee/tiuskii/epäilee että minulla on salasuhde yms.yms. kun ei voida lähteä.

Tosi kiva.

No, mökki minne olimme menossa on toisessa päässä Suomea asuinpaikkaamme nähden. Ehkä saan kivemman juhannuksen lasten ja koiramme kanssa kotiseudulla :/

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 08:27"]

ei enää mökkiä saa vuokrattua juhannukseksi....

[/quote]

VIIME VUONNA AINAKIN VARASIMME MÖKIN VIIKKOA ENNEN JUHANNUSTA, aivan ihana mökki ja pilkka hinnalla!

Vierailija
22/53 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 08:35"]

Kai te osaatte komentaa niitä koirianne? Meidän koiramme ei tykkää muista koirista, mutta ihan hyvin näyttää koiravierailut onnistuvan, kun itse ottaa pomon aseman ja yksinkertaisesti kieltää koiria tappelemasta eli jos rähinä alkaa, niin menee väliin ja ärähtää. Nimimerkki alle 60 kg nainen ja 40 kg koira ;)

[/quote]

siinähän ärähtäminen auttaa, kun urokset ottaa senkkaa toisistaan. Veri vaan lentää, kun tapellaan. Kun koirat saa kiinni on koirat ihan veren peittämät, heti menen väliin ja ÄRÄHDÄN :D

ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 08:32"]

En halua omaa koiraa laittaa hoitoon, koska vika ei ole hänessä. Lisäksi juhannuksena kukaan tuttu ei koiraa edes ottaisi riesakseen. Hoitolat poissuljettu vaihtoehto. Ennemmin olen vaikka kotona lasten ja koiran kanssa. Mulle tässä ei ole ongelmaa vaan miehelle.

[/quote]

Siinä. Koira ei ole hän, vaikka sillä on häntä.

Vierailija
24/53 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 09:06"]

Jos tuo on todella asetelma, itsekkäitä ovat kaveripariskuntasi sekä miehesi.

[/quote]

Ja ap:ltä löytyy joustoa..? Miten?

Vierailija
25/53 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 09:02"]

Toinen perhe on lapseton. Ilman muuta haluan lasten jäävän kanssani. En nyt missään tapauksessa halua juhannusta yksin viettää.

Koiraani on kerran purrut yksi vihainen tapaus. Käymme ehkä vielä koittamassa miten nämä kaksi pärjäisivät. Mutta omistajat ovat itse sanoneet, ettei siedä silmissään muita koiria. Omalleni en halua turhaa stressiä kun ei tuon purematapauksen jälkeen ole tippaakaan välittänyt muista koirista. Ei siis näytä pelkoaan, muuten kuin esittää kuin ei olisi olemassakaan toisten koirien läsnäollessa. ap

[/quote]

En halua viettää juhannusta yksin, siksi lapset jää kanssasi? Onko lapsilta kysytty, mitä he haluavat tehdä. Oletko vähän itsekäs?

Vierailija
26/53 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on naurettava marttyyri.

Vierailija
27/53 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 09:39"]

Toinen perhe on lapseton. Ilman muuta haluan lasten jäävän kanssani. En nyt missään tapauksessa halua juhannusta yksin viettää.

Koiraani on kerran purrut yksi vihainen tapaus. Käymme ehkä vielä koittamassa miten nämä kaksi pärjäisivät. Mutta omistajat ovat itse sanoneet, ettei siedä silmissään muita koiria. Omalleni en halua turhaa stressiä kun ei tuon purematapauksen jälkeen ole tippaakaan välittänyt muista koirista. Ei siis näytä pelkoaan, muuten kuin esittää kuin ei olisi olemassakaan toisten koirien läsnäollessa. ap

[/quote]

En halua viettää juhannusta yksin, siksi lapset jää kanssasi? Onko lapsilta kysytty, mitä he haluavat tehdä. Oletko vähän itsekäs?

[/quote]

Olen porukasta ainoa joka ei käytä alkoholia. Itsekö antaisit lapset toiseen päähän Suomea johonkin erämökkiin tietäen, että siellä saunakalja jos toinenkin kitataan. Lapset toki melko isoja jo, mutta siitä huolimatta. Eivätkä he edes halua lähteä jos en lähde. ap

Vierailija
28/53 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yhden juhannuksen viettänyt vahtien koiria (3kpl), alkuun oli tosi stressaavaa ja ehtivät yhdet matsitkin ottaa. tein sitten pihalle kaksi rajattua aluetta melko lähekkäin toisia ja ihmisiä. Taisi olla koirillekin stressittömämpää. Näkivät ja kuulivat kaiken mutta saivatpa olla rauhassa. Sanotaan nyt vielä että omat koirani olivat ennen siis näitä riitapukareita tietyissä tilanteissa ja olen niiden kanssa kiertänyt vaikka ja missä. Aina on löytynyt pihalle joku paikka johon "eristää" koirat.

Vuokramökillä tuo ei kai onnistuisi ja omien kokemusten perusteella sanoisin että älkää lähtekö, se ei ole kenellekään mukavaa jos joutuu koko ajan kulkemaan silmät selässä ja kieltämään.

Vierailija
29/53 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 09:43"]

[/quote]

Kerrotko, neropatti, miten itse ratkaisisit tilanteen?

Vierailija
30/53 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 09:56"]

[/quote]

[/quote]

AP:n koira hoitoon?

Vierailija
31/53 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problems :0)

Ap ei voi lähteä, eikä sen puoleen lapsetkaan, koska KOIRA. Hän! Hän!!! Perheenjäsen suorastaan.. *tikahtuu hihitykseensä*

Vierailija
32/53 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraamme ei voi laittaa hoitolaan, koska ahdistuu niin pahasti vieraista koirista. Ja kuten jo totesin, tuttuja hoitajia ei nyt ole saatavilla. En mä pysty nauttimaan juhannuksesta jos tiedän koiran kyyhöttävän ahdistuneena jossain ventovieraassa paikassa teljettynä. ap

Vierailija
33/53 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 09:56"]

[/quote]

[/quote]

AP:n koira hoitoon?

[/quote]

Jep, juuri näin.

Vierailija
34/53 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 10:07"]Koiraamme ei voi laittaa hoitolaan, koska ahdistuu niin pahasti vieraista koirista. Ja kuten jo totesin, tuttuja hoitajia ei nyt ole saatavilla. En mä pysty nauttimaan juhannuksesta jos tiedän koiran kyyhöttävän ahdistuneena jossain ventovieraassa paikassa teljettynä. ap

[/quote]

No sitten olet kotona. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
35/53 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä koira pitäis laittaa hoitoon. Se on kuitenkin VAIN koira. Kyllä mä ennemmin ajattelisin sitä lasten etu et pääsisivät sinne mökille mistä puhuttu.. Tökeröähän se on toiselta pariskunnalta muuttaa suunnitelmaa mut shit happens. Kyllä ne lapset herranjestas pärjäävät ilman koiraa juhannuksen..

Vierailija
36/53 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, se on koira ! On minullakin koira ja välitän siitä todella paljon, mutta jos minulle tuo tilanne tulisi eteen niin valitsen mieheni. Mieheni kanssa haluan elää ja olla. Minulle lapset ja mies on vielä tärkeämpiä kuin meidän eläimet.

Ei se koira juhannuksesta ymmärrä mitään. Nykyään on niin hienot koirahoitolat jossa he saavat asua omassa aitauksessa ja saa kunnon lenkit. Myös koira ei ymmärrä ajankulua ja yksi juhannus ei tuossa nyt paina paljon.

Haluatko tosiaan "pilata" juhannuksen kaikilta? Jos haluat niin jäät kotiin. Jos haluat viettää juhannuksen miehesi ja ystävien kanssa, laitat koiran hoitoon.

Tämä on niin yksinkertaista !

Vierailija
37/53 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 09:45"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 09:39"]

[/quote]

[/quote]

Olen porukasta ainoa joka ei käytä alkoholia. Itsekö antaisit lapset toiseen päähän Suomea johonkin erämökkiin tietäen, että siellä saunakalja jos toinenkin kitataan. Lapset toki melko isoja jo, mutta siitä huolimatta. Eivätkä he edes halua lähteä jos en lähde. ap

[/quote]

Vastasin niillä tiedoilla, mitä itse annoit, eli "en halua missään tapauksessa yksin juhannusta viettää".

Jollei miehesi huolehdi siellä lapsista, vaan dokaa pelkästään, en todellakaan antaisi lapsia hänelle mukaan.

...erämökkihän se aina on, olit sinä siellä tai et,...parempi varmaan sinun pysyä pois, jos sinut on laskettu lasten seuralaisiksi:) 

Vierailija
38/53 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut kaveripari keksiä ottaa koiran mukaan, koska tietävät Ap:n jättäytyvän pois... Ja äitiriippuvaiset lapset samalla. Isot lapset, mutta haluavat olla siellä, missä äitikin. Niin ja se koira.

Vierailija
39/53 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et lähde mies pitää sinua hysteerikkona. Koska on sana sanaa vastaan niin jäät tappiolle, koska et voi todistaa mitään.

Eli lähde, koska silloin sinulla on vain voitonmahdollisuuksia. Joko räyhääjäkoira osottautuu siksi pedoksi minkä tiesit sen olevan, jolloin olit oikeassa ja kykenet sen osoittamaan tai sitten olit väärässä jolloin sinulla on kiva juhannus miehen ja tuttavapariskunnan kanssa.

Tuskin se räyhääjäkoira oikeasti pääsee pahoinpitelemään teidän koiraanne. Jos näuitä aikeita on, huomaatte heti ja tilanne estetään. Juhannus voi mennä pilalle, mutta niinhän se menee joka tapauksessa jos sen riidoissa eri paikoissa vietätte. Älä anna miehellesi sitä riemua, että voi leimata sinut hankalaksi ilman todisteta, pidä kortit omissa käsissäsi ihan jatkoa ajatellen. 

Vierailija
40/53 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, miten tämä nyt jotenkin kuulostaa siltä, että miehesi nimenomainen tarkoitus on hankkia itselleen vaimo-, lapsi- ja koiravapaa viikonloppu? Kuitenkin te olette olleet ilmeisen kauan yhdessä, jos lapset ovat "isompia" ja yhteisiä. Hän siis kyllä tuntee sinut ja tietää, mistä narusta vetää saadakseen sinulta haluamansa reaktion ja vieläpä niin, että sinä näytät nipolta valittajalta.  

Yllätäpä miehesi, ja ole lähtemättä mukaan hänen peliinsä. Ole vaikka aluksi itse yhteydessä ystäväpariskuntaan ja kysy, olisiko heidän kuitenkin mahdollista jättää häirikkökoiransa jonnekin muualle hoitoon. Nyt kun näyttäisi siltä, että miehesi hoitaa nämä järjestelykysymykset, ja sinä annat hänen niin tehdä.

Mieti muutenkin, miten asiat perheessänne hoidetaan. Onko teillä laajemmin tällainen kuvio, jossa mies "hoitaa" asioita kysymättä mitään sinulta, pahoittaa mielesi, ja hakee sinulta tällaista reaktiota? Kokemuksesta voin sanoa, että tällaisessa tilanteessa on helpoin muuttaa omaa käytöstä. Uhriutuminen ei kannata. Pahimmassa tapauksessa tuo johtaa eroon, mutta toisaalta sillä, että oppii olemaan uhriutumatta parisuhteessa, vaikuttaa koko elämään. Omalla ja myös parin ystävän kohdalla tämä on esimerkiksi heijastunut erittäin positiivisesti työelämään.