Puolison lihominen
Te joiden puoliso on lihonut vuosien varrella huomattavasti, miltä tilanne teistä tuntuu ? Elättelettekö toiveita puolison laihtumisesta?
Kommentit (50)
Minä hankin miehelle personal trailerin. Löysi kipinän taas liikkumiseen ja itsensä huolehtimiseen. Nyt on 20 kg kevyempi...
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:58"]Minä hankin miehelle personal trailerin. Löysi kipinän taas liikkumiseen ja itsensä huolehtimiseen. Nyt on 20 kg kevyempi...
[/quote]
Meilläkin mies hankki pt:n mun aloitteesta, mutta ei vain laihdu, koska ei noudata dieettiä!
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:48"]Kuinkakohan yleistä se on? Epäkunnioittava temppu. Ap
[/quote]
Epäkunnioittava temppu? Oletko tyhmä?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:48"]Kuinkakohan yleistä se on? Epäkunnioittava temppu. Ap
[/quote]
[/quote]
En ole. On epäkunnioittavaa puolisoa kohtaan lihoa. Ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:58"]minä sanoin miehelle, että jos ei lähde 60 kg pois ukosta niin sitten lähtee 60 kg eli minä ovesta ulos eikä takaisin tule, en menny naimisiin läskin kanssa joten en aio olla naimisissa läskin kanssa
tuosta on nyt vuosi aikaa ja kummasti ukon paino on pudonnut, nyt on suorastaan hoikka
[/quote]
Jos minulle olisit tuollaisen uhkavaatimuksen esittänyt, olisin kuljettanut sinut kädestä pitäen ulko-ovesta pihalle ja lähettänyt tavarasi mihin kuraojaan nyt ikinä olisitkin päätynyt.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:48"]Kuinkakohan yleistä se on? Epäkunnioittava temppu. Ap
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Olet oksettava.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:03"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:48"]Kuinkakohan yleistä se on? Epäkunnioittava temppu. Ap
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Täysin samaa mieltä ap:n kanssa, hän ei ole tyhmä. Minäkin pidän linjoistani huolen ja samaa odotan myös puolisoltani. Nämä asiat puhuttiin läpi ennen papin aamenta ja se pitää.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Täysin samaa mieltä ap:n kanssa, hän ei ole tyhmä. Minäkin pidän linjoistani huolen ja samaa odotan myös puolisoltani. Nämä asiat puhuttiin läpi ennen papin aamenta ja se pitää.
[/quote]
Jos paino on teille tärkein asia parisuhteessa, niin tärkeä, että sen vuoksi jopa jätätte puolisonne, olette niin iljettävän pinnallisia ihmissaastoja, että kiitän onneani, etten minun tarvitse sellaisten psykopaattien kanssa olla tekemisissä.
No meille se vihkivalan "myös vastoinkäymisissä"-osio on ollut itsestäänselvää toisen kunnioittamista. Itse lihoin 4kuukaudessa 30kg kilpirauhasen vajaatoiminnan puhjettua. Olispa ollut kiva temppu puolisolta viskata pihalle! Mut kukin elää omanlaistaan elämää, jos on vihkivalansa antanut ettei koskaan liho tai jos niin puoliso saa lähteä- mikäs siinä sitten.
Meillä mies lihoi kymmenisen kiloa vauvavuosien aikana. Noh, minä lihoin myös + raskauden aikana tulleet kilot mutta aloin laihduttamaan vuosi sitten ja nyt olen samoissa mitoissa kuin ennen raskauksia.
En silti koe miehen 10 kiloa vastenmielisenä. Yhtä puoleensavetävä kuin ennenkin. Silti haluan että syömme terveellisesti, liikumme ja näytämme lapsille sellaisen normaalin ja terveellisen tavan elää missä herkutkin ovat sallittuja. Jos röhnäisi vaan sohvalla ja lipittäisi kaljaa niin sitten voisin vähän potkia persuuksille.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos paino on teille tärkein asia parisuhteessa, niin tärkeä, että sen vuoksi jopa jätätte puolisonne, olette niin iljettävän pinnallisia ihmissaastoja, että kiitän onneani, etten minun tarvitse sellaisten psykopaattien kanssa olla tekemisissä.
[/quote]
Iljettävän pinnallinen ihmissaasta haluaa pysyä itse, ja haluaa puolisonsa pysyvän terveissä mitoissa. Ihran kouriminen ei ole kovin kiihottavaa, mutta tärkeämpää on kokonaisvaltainen hyvinvointi ja itsestä huolehtiminen. Pikku lenkki ja salaatti silloin tällöin ei tee pahaa.
Sulla on selvästi pahoja itsetunto-ongelmia.
Mieheni oli alipainoinen, kun teini-iässä aloimme seurustella. Siitä on neljännesvuosisata, ja painoa on tullut lisää sellainen kaksi kiloa vuodessa, joten nyt mies on jo merkittävän ylipainon puolella. Ei se muuten minua haittaa, sama ihminenhän hän on ja vähintään yhtä rakas kuin ennenkin, mutta nykyään hän kuorsaa kammottavasti ja polvetkin ovat alkaneet vaivata. Olisihan se hänen itsensäkin kannalta parempi, jos pystyisi kävelemään ilman kipuja. Mutta ymmärrän kyllä, ettei toista ihmistä voi pakottaa tai painostaa laihtumaan, itsestä sen päätöksen täytyy lähteä.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Iljettävän pinnallinen ihmissaasta haluaa pysyä itse, ja haluaa puolisonsa pysyvän terveissä mitoissa. Ihran kouriminen ei ole kovin kiihottavaa, mutta tärkeämpää on kokonaisvaltainen hyvinvointi ja itsestä huolehtiminen. Pikku lenkki ja salaatti silloin tällöin ei tee pahaa.
[/quote]
Toivottavasti jäät bussin alle.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Toivottavasti jäät bussin alle.
[/quote]
Hullu :D
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:04"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:58"]minä sanoin miehelle, että jos ei lähde 60 kg pois ukosta niin sitten lähtee 60 kg eli minä ovesta ulos eikä takaisin tule, en menny naimisiin läskin kanssa joten en aio olla naimisissa läskin kanssa
tuosta on nyt vuosi aikaa ja kummasti ukon paino on pudonnut, nyt on suorastaan hoikka
[/quote]
Jos minulle olisit tuollaisen uhkavaatimuksen esittänyt, olisin kuljettanut sinut kädestä pitäen ulko-ovesta pihalle ja lähettänyt tavarasi mihin kuraojaan nyt ikinä olisitkin päätynyt.
[/quote] mikäs läskikasa se siellä uhoaa?
No minä ymmärrän ap:tä ihan hyvin, minustakin paljon lihominen olisi epäkunnioittavaa. Joo, me vanhenemme ja rypistymme molemmat, ja vyötäröllekin on jäänyt pari kiloa sekä mulla että miehellä. Mutta joku kymmenien kilojen lihominen muuttaisi meidät ihan toisenlaisiksi - sitä en tosiaankaan tahtoisi. Menin naimisiin hoikan nuoren miehen kanssa ja tahdon vanheta vähintäänkin normaalipainoisen kanssa. Ulkonäkö ei ole tärkeintä mutta ei Se kuitenkaan merkityksetöntä ole.
Ei mutta tämä on oikeasti iso ongelma. En tajua, miten kellään on pokkaa lihoa kymmeniä kiloja ja olettaa, ettei toista - joka ei ole lihonut eikä liho - haittaa. Se vähän helpottaa, etten ole ainoa jolla sama kohtalo. Ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:29"]
Ei mutta tämä on oikeasti iso ongelma. En tajua, miten kellään on pokkaa lihoa kymmeniä kiloja ja olettaa, ettei toista - joka ei ole lihonut eikä liho - haittaa. Se vähän helpottaa, etten ole ainoa jolla sama kohtalo. Ap
[/quote]
Denial. Ei kestä ajatusta, että puoliso oikeasti voisi ajatella kertyneistä ylipainokiloista mitään ikävää, koska silloin olisi pakko kohdata todellisuus. Niinkuin tuo yksi hullu tuolla raivoaa ja haukkuu, hän syyttelemällä hiljentää lähipiirinsä ja puolisonsa sanat muttei ajatuksia.
minä sanoin miehelle, että jos ei lähde 60 kg pois ukosta niin sitten lähtee 60 kg eli minä ovesta ulos eikä takaisin tule, en menny naimisiin läskin kanssa joten en aio olla naimisissa läskin kanssa