Arka 1v 9 kk tyttö tai epäsosiaalinen?
Tyttö 1.5 v. On hyvinkin ujo ja arka luonteeltaan. Pelkää yhtä suvun miestä aina juhlissa paljon ja miutenkin kestää aina vähän aikaa ennen kuin lähtee leikkiin mukaan ja jos paljon lapsia niin ehkä ei lähde leikkiin mukaan ollenkaan. Veljensä kanssa leikki sujuu hyvin. Toisten lasten kanssa joskus hyvin useinmiten leikkii vieressä. On muuten hyvin kehittynyt. Joksee, hyppii pieniä hyppyjä, kuiva päovidin. Syö itse. Osaa 40 sanaa ja osaa laittaa ne oikein 3 sanan lauseiksi. Miten teidän smanikäiset. Onko lapseni arka ja ujo vai onko sosiaaliset taidot puutteelliset?
Kommentit (9)
Meillä myös 1,5v ujo piimä :) Aikuisia vierastaa, jos joku katsoo päälle tai sanoo jotain, tyttö heittäytyy kontilleen, "jumittaa" siihen ja alkaa itkemään. Muita lapsia seuraa mielenkiinnolla ja matkii muttei "leiki" heidän kanssaan. Kestää sen puolisen tuntia ennenkuin lämpenee, jos ollaan vieraassa paikassa ja on vieraita ihimisiä.
On ihan normaalia että lapset leikkii rinnan tuossa iässä.
Tuon ikäisen ei todellakaan tarvitse osata leikkiä muiden kanssa. heille yleensä riittää, että muita lapsia on samassa huoneessa, vaikka olisi ihan eri leikit.
Täälä myös! Poika 1v 9kk ja kovin vierastaa jos toinen lapsi tulee lähelle. Aikuiset ok. Kun saa rauhassa katella ja omaa tahtia mennä tilanteisiin, niin selkeesti reipastuu :)
lapsparka, ei voi muuta sanoa. alkaako leimojen länttääminen otsaan (ja vielä oman äidin taholta!) jo näin varhain nykyään. sairasta. kuinka ikinä tuon ikäinen edes voisi olla epäsosiaalinen... jotain rajaa hei. mun oikeasti käy tuota lasta sääliksi.
Älä nyt vaan ala hosottaan lastasi; mene nyt tuonne leikkimään muiden kanssa. Vaan anna lapsen olla arka ja olla lähelläsi, mitä enemmän olet lapsesi turvana sitä paremmin hän tulevaisuudessa uskaltaa lähteä äidistä vähän matkan päähän. Olen myös huomannut että ne lapset joita lohdutetaan kun vaikka kompastuu rauhoittuvat nopsaan jos alkavat itkeä ollenkaan, sitten nämä lapset joiden vanhemmat sanovat että; ei sattunut! jäävät huutamaan ja ovat hysteerisiä pienistäkin kolhuista.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 21:44"]
lapsparka, ei voi muuta sanoa. alkaako leimojen länttääminen otsaan (ja vielä oman äidin taholta!) jo näin varhain nykyään. sairasta. kuinka ikinä tuon ikäinen edes voisi olla epäsosiaalinen... jotain rajaa hei. mun oikeasti käy tuota lasta sääliksi.
[/quote]
Äläs nyt vedä hätiköityjä johtopäätöksiä.
Ihan normaali.