Miksi naisten metatyötä ei arvosteta?
Aina vain puhutaan kotitöistä, mutta ne eivät ole vain niitä fyysisiä kotitöitä kuten pyykin peseminen tai imurointi.
Metatyö on osaltaan paljon raskaampaa kuin itse fyysinen toteuttaminen.
Itse olen tänään mm. listannut, että mitä ruokatarvikkeita tarvitaan kaupasta, koska lapsen talvitakki käy liian pieneksi ja pitää ostaa uusi (tänä talvena jo?), kuinka paljon pesuainetta on kodinhoitohuoneessa ja kuinka monta koneellista sillä voi vielä pestä, kuinka paljon vauvanruokaa on hamstrattuna, koska pitää taas tehdä polttopuita, jos 15 klapia menee illassa, mikä lahja miehen siskon pojalle 12v. synttärilahjaksi tammikuussa, onko tarpeeksi siteitä, jos menkat alkavat liian aikaisin, koska vaihdetaan verhot ja mitkä, sopiiko verhojen vaihto pesurytmiin jne jne jne.
Kommentit (499)
Jos pesuainetta ei osaa ostaa ilman tuntien suunnittelua niin ehkä kannattaisi muuttaa palvelutaloon.
Tosi nainen tietää muttei sano.
Myyttinen viisaus. 
Meillä mies sytyttää takan ja hoitaa sen puut, pitäiskö munkin alkaa tuota suunnittelemaan? Tähän asti illalla kurkannut paljonko puuta jäljellä ja sit pihalle jos tarvetta ja tuon lämpimään halot seuraavaa päivää varten. Valtava metatyö-ponnistus.
Vierailija kirjoitti:
Tosi nainen tietää muttei sano.
Myyttinen viisaus.
Tämä takaa sen, että tietovarasto ei tunnu tyhjenevän. Aina löytyy uusi tai vanha hyvä neuvo/tieto.
Koska miehiä ei kiinnosta laskelmoida riittääkö pesuaine tai kulkeeko lapsi liian pienissä vaatteissa tai onko ruokaa viikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Verhojen pesurytmi?
Kun ne ovat pölyiset tai vaihdetaan muuten vaan.
Nainen käyttää aikaa joutavaan pohdiskeluun ja spekulointiin = metatyö
Vierailija kirjoitti:
Koska miehiä ei kiinnosta laskelmoida riittääkö pesuaine tai kulkeeko lapsi liian pienissä vaatteissa tai onko ruokaa viikoksi.
Useimmat mieehet, ja suurin osa naisista, osaa katsoa, että kun pesuaine on loppumassa, sitä ostetaan lisää. Tämä ei vaadi mitään insinöörimatematiikkaa.
En minä ainakaan oikein pohtimalla pohdi, että onko pesuainetta tai milloin verhot vaihdetaan. Jos pyykkiä pesuun laittaessa totean, että pesuaine on vähissä, laitan sen kauppalistalle ja ostan seuraavalla kauppareissulla. Verhot vaihdan sitten kun sellainen fiilis sattuu tulemaan, ei sitä tarvitse sen enempää etukäteen suunnitella. Suurin osa arjesta kuitenkin menee aina samalla kaavalla, eikä sillä tarvitse niin hirveästi vaivata päätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verhojen pesurytmi?
Kun ne ovat pölyiset tai vaihdetaan muuten vaan.
Tarvitaanko tuohon suurtakin suunnittelua? Ehkä tiimipalaveri? Kuka tuo fläppitaulun?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on niitä Ariel Allin1 Podeja. Yhdessä pakkauksessa on kai 40 kpl. Kun niitä on about 5 niin kaupasta voi tuoda uuden paketin. Jos on tarjouksessa niin vaikka kaksi. Ei minun tarvitse tietää etukäteen milloin niitä on se 5, koska minulla on silmät päässä.
Haiskahtaa provolta, mutta metätyölle ei annet arvoa koska useimmiten se on turhaa työtä.
Suurin osa ap:n luettelimsta asioista on täysin turhia. Jos noita pohdiskellessa kuormittuu liikaa, kannattaa ehkä harkita ammattiapua.
Vierailija kirjoitti:
Nainen käyttää aikaa joutavaan pohdiskeluun ja spekulointiin = metatyö
Kokeilepa itse olla vanhempi lapsiperheessä, hoitaa työsi, sosiaalinen elämä, harrastukset sekä asumiseen ja kulkemiseen liittyvät jutut. Huomaat, että suunnitella pitää. No, en minä sitä yksin joudu tekemään, mutta kyllä se vaatii aikaa ja vaivannäköä.
Vai oliko niin, että olit täällä vain heittelemässä vihaisia yhden lauseen viestejä, et keskustelemassa?
Minä ainakin arvostan vaimoani. Totuus on, että poikamiesaikoina kotini oli aikamoinen rotankolo.
Täällä palstallahan pyörii näitä ahkeria metatyöläisiä joka päivä kyselemässä ja aprikoimassa milloin mitäkin totaalisen jonninjoutavaa asiaa. Samaan aikaan vuorenvarmasti osalla mies on tekemässä oikeaa tuottavaa ansiotyötä.
Muumeissa oli hyvä ohje tähän kun muumimammaa alkoi perheen arvostuksen puute ja asioista kiukuttelu nyppimään. Eikun neljäksi yöksi kotoa pois ja Nuuskamuikkunen ( nuorempi mies mukaan).
Pidetään itsestäänselvyytenä